Jatkuva väärinpysäköinti, vinkkejä?
Taustaa: kadun varrella hyvin vähän parkkipaikkoja, nämä ovat 4h paikkoja kunnallisessa pysäköinninvalvonnassa, mutta valvonta on täällä vain virka-aikaan. Ympäröivissä taloyhtiöissä Parkki-Paten valvomia vieraspaikkoja.
Koska Parkki-pate on niin tehokas, ovat nämä kunnalliset paikat aina lähialueiden asukkaiden kakkosautojen/työpakujen varaamia. Erityisesti tietyt pakut varaavat ne aina 16-08 ja viikonloppuisin. Laput ja sanominen ei auta, ja alkanut erityisesti muutama tietty paku hermostuttaa oikein kunnolla.
Mitä siis tekisin:
1. Jatkan soittelua pysäköinninvalvontaan, josta ei ole oikeastaan hyötyä, sillä autot poissa virka-aikaan
2. Alkaisin tehdä jotain pikku-jäynää pakuille, jolloin halukkuus pysäköidä tuohon laskisi
3. Yrittäisin vaan elää tämän asian kanssa, vaikka ärsyttää
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit että muut eivät pysäköi väärin jotta voisit itse pysäköidä väärin?
En, minulla on kyllä parkkipaikka. Mutta koska parkkitilaa on niin vähän, ja nuo paikat ovat aina varattuja työpäivän ulkopuolella, ei esim. vieraille ole koskaan tilaa, vaan he joutuvat jättämään autot pitkälle joka kerta.
-ap
Miksei ne vieraat aja autoaan tiedän pihan vieras paikalle ? Meillä ajavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit että muut eivät pysäköi väärin jotta voisit itse pysäköidä väärin?
En, minulla on kyllä parkkipaikka. Mutta koska parkkitilaa on niin vähän, ja nuo paikat ovat aina varattuja työpäivän ulkopuolella, ei esim. vieraille ole koskaan tilaa, vaan he joutuvat jättämään autot pitkälle joka kerta.
-ap
Miksei ne vieraat aja autoaan tiedän pihan vieras paikalle ? Meillä ajavat.
Nuo ovat käytännössä ne vieraspaikat. Tämä ei ole taloyhtiö.
-ap
Aikoinaan asuttiin kerrostalossa, jonka lähellä oli jokinNolian piste. Meillä oli yks eläkeläinen, joka laittoi betonipossuja näiden autojen taakse sellaisella pienellä nosturilla. Ihan käsikäyttöinen, vähän, kuin tunkki.
Laittoi ikkunaan lapun soita tähän numeroon ja satasella siirrän esteen pois.
Itse oon liimaillut tarroja ja kirjoittanut huulipunalla ikkunoihin
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan asuttiin kerrostalossa, jonka lähellä oli jokinNolian piste. Meillä oli yks eläkeläinen, joka laittoi betonipossuja näiden autojen taakse sellaisella pienellä nosturilla. Ihan käsikäyttöinen, vähän, kuin tunkki.
Laittoi ikkunaan lapun soita tähän numeroon ja satasella siirrän esteen pois.Itse oon liimaillut tarroja ja kirjoittanut huulipunalla ikkunoihin
Kiitos! Juuri tällaisia vinkkejä tulin hakemaan!
Yllättäen pääasiassa kommentit olleet vain väärinpysäköintiä puolustelevia.
-ap
On taas kunnon jankkaaja löytynyt. Kaikkia se leipä elättääkin.
Jos on yleinen paikka ja auto pysäköity ruudun sisälle rajoituksen ollessa 4 h, niin siinä saa pitää autoa sen neljä tuntia. Lain näkökulmasta ei ole väliä onko parkissa sama vai eri auto. Eli yksiselitteisesti kuski saa pysäköidä autonsa neljäksi tunniksi toistuvasti vaikka samalle paikalle sen ollessa vapaana. Ei poliisi tai pysäköinninvalvoja voi siitä antaa sakkoja jos liikennesääntöjä ja aikarajaa on noudatettu vaikka jotakuta kuinka ärsyttäisi.
No ongelmahan on, että autot ovat siinä paljon pidemmän aikaa kuin sallitut neljä tuntia.
Ajoneuvon tyyppi ei tässä varsinaisesti ole ongelma, mutta yleistäen nämä "kakkos" autot ovat suurimmaksi osaksi pakuja.
-ap