Lasten ilmaiset välipalabanaanit tauolle Prismassa - syynä törkeän ahneet aikuiset
Ahneudella ei ole mitään rajoja.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e16bbe49-20e8-4bd2-8c92-49a9dcba8306
Kommentit (139)
Ämpärikansa on samalla pula-ajan kansaa. Se on kollektiivisena meissä, vaikka ei olisi mitään pula-aikaan viittaavaa ikinä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneet vanhukset siellä taas olleet asialla. Kaikki minulle ja ilmaiseksi. On ne hävyttömiä.
Ja näille annetaan ilmaiset uimahallikäynnit. Sielläkin perseilevät ja häiritsevät muita.
Ja ny vielä haisevat banaanitkin. On se ankeaa olla lapsiperhe. Ei ihme, että jotkut välttelevät mokomaa onnea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan viime talvena tuossa Keljon Prisman banaanikorin luona ei ollut lappua,että ne ovat vain lapsille. Otin kerran itsekin siitä banaanin, kun iski niin paha heikotus loppupäivästä, että en olisi muuten selvinnyt kauppareissusta.
Eli varmaan kanttis lappu laittaa,että vain lapsille.Ei tarvitse lappuja laitella, kun koko touhu loppui ahneiden ja huonosti käyttäytyvän vanhuksien takia.
Eikö ne olleet niitä hiekka-apinoita niin kuin joku asian ilmaisi
Kannattaisi kyllä laittaa lappu, jos tuote oli oikeasti tarkoitettu vain tietylle ihmisryhmälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi kyllä ihan helvetisti vedellä jotain lapsille tarkoitettua välipalaa... :D Aikuinen voi ihan itse kipaista ostamassa vaikka pillimehun ennen muita ostoksia (jos niin heikottaa matalan verensokerin vuoksi) :D
Aikuinen voi kipaista ostamaan lapsen välipalan ennen muita ostoksia
Se lapsi pysyy tyytyväisenä hiljaa sen ajan kun mussuttaa banaania ja vanhempi voi tehdä ostoksia. Pitkän päivän jälkeen muuten voi olla hankalaa lapsen kanssa tehdä niitä ostoksia. Toinen vaihtoehto tietysti antaa se puhelin lapselle mitä toljottaa mutta siitäkin valitetaan.
Anna sen lapsen auttaa. Lapset haluaa olla avuksi ja siitä tulee hyvä mieli kun on niin fiksu, että löytää oikean kahvipaketin tai osaa ottaa tasan neljä omenaa. Miksi sen lapsen pitää olla kuin zombi ja joko syödä tai tuijottaa puhelinta, kunhan on hiljaa ja häiritsemättä. Haluatko kasvattaa passiivisen uusavuttoman lapsen vai reippaan ja osaavan lapsen jonka kanssa on hauska tehdä asioita yhdessä?
Syrjintää tommoset ikämerkityt banskut. Banaanit kaikille tai ei kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle on varmaan selvää, että osa lapsista ja heistä vastuussa olevista vanhemmista käyttäytyy huonosti. Voi jokunen vanhuksistakin niin tehdä. Silti jos mietin kauppareissuja kaikissa marketeissa, jos joku asia joskus häiritsee on se jonkun lapsen järkyttävä huuto ja mellastus ja vanhemmat jotka eivät tee asialle mitään. Ei, vaikka heitä olisi kaksi että toinen voisi viedä lapsen ulos rauhoittumaan ja toinen jatkaa ostoksia. Ei, mieluummin häiritään koko kauppaa.
Harvemmin törmään vastaaviin vanhuksiin, vaikka jostain syystä jotkut jaksaa heitäkin inhota. Ne mitä itse olen tavannut, ovat olleet pääosin kohteliaita ja hieman hitaamman puoleisia joskus asioinnissa. Mutta se ei haittaa, oma kiire ei ole syy ärsyyntyä muihin. Meistä jokainen tulee kuitenkin joskus olemaan vanhus, jos onni suo. Lapsiperheitä kumarrellaan mielestäni aivan suotta ja esim. K-Citymarket on siitä kiva että siellä ei niin usein törmää yhtä kaoottisiin per
Vaikutat todella raskaalta ihmisk y r vältä. Pysy siellä sittarin homelaatikossa jatkossakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi kyllä ihan helvetisti vedellä jotain lapsille tarkoitettua välipalaa... :D Aikuinen voi ihan itse kipaista ostamassa vaikka pillimehun ennen muita ostoksia (jos niin heikottaa matalan verensokerin vuoksi) :D
Se lapsi pysyy tyytyväisenä hiljaa sen ajan kun mussuttaa banaania ja vanhempi voi tehdä ostoksia. Pitkän päivän jälkeen muuten voi olla hankalaa lapsen kanssa tehdä niitä ostoksia. Toinen vaihtoehto tietysti antaa se puhelin lapselle mitä toljottaa mutta siitäkin valitetaan.
Anna sen lapsen auttaa. Lapset haluaa olla avuksi ja siitä tulee hyvä mieli kun on niin fiksu, että löytää oikean kahvipaketin tai osaa ottaa tasan neljä omenaa. Miksi sen lapse
No ei kai nykyvanhemmat voi mistään ottaa vastuuta? Ei ole heidän syy jos lapsella on nälkä (=ratkaisuna työnnetään sokeribanaani naamaan) tai jos lapsella on tylsää (=ratkaisuna työnnetään tabletti kouraan). Aika sääliksi käy oikeastaan nykylapsia ja nuoria, useimmilla ei mitään kunnollista prosessoimatonta ravintoa ja terveellisiä elämäntapoja, ei liikuntaa monipuolisesti, harrastuksia ja lukemista jne, jotkut raukat ne on vain kotonaan luuri kourassaan katsomassa vanhempien säätöä ja telkun tuijotusta ja valmisruuilla. Sitten ihmetellään että miten heistä ei tullut ihan täysin normaaleja.
Nykyväki näkyy muutenkin käyttäytyvän kauppareissuilla kuin siat pellossa. Minä, minä, minä- mentaliteetilla mennään ja röyhkeimmät varastaa.
Törkeetä on sekin, että työnnetään kärryllä ostokset auton viereen ja jätetään kärryt levälleen pitkin ja poikin parkkipaikkaa. Joku muu kerätköön. Vaikka itse olen iäkkäämpi naisihminen, enkä harrasta voimailua enkä salilla käyntiä, kannan silti kärryparkilta asti ostokseni välillä kahdessa painavassa kassissa autolle. Katselin viimeksikin, kun kuusi kärryä oli jätetty tuulen työnnettäväksi perimmäiselle parkkikselle, jossa minunkin autoni oli. Viekö kärryn takaisin vieminen enempää kuin minuutin? Itsekästä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle on varmaan selvää, että osa lapsista ja heistä vastuussa olevista vanhemmista käyttäytyy huonosti. Voi jokunen vanhuksistakin niin tehdä. Silti jos mietin kauppareissuja kaikissa marketeissa, jos joku asia joskus häiritsee on se jonkun lapsen järkyttävä huuto ja mellastus ja vanhemmat jotka eivät tee asialle mitään. Ei, vaikka heitä olisi kaksi että toinen voisi viedä lapsen ulos rauhoittumaan ja toinen jatkaa ostoksia. Ei, mieluummin häiritään koko kauppaa.
Harvemmin törmään vastaaviin vanhuksiin, vaikka jostain syystä jotkut jaksaa heitäkin inhota. Ne mitä itse olen tavannut, ovat olleet pääosin kohteliaita ja hieman hitaamman puoleisia joskus asioinnissa. Mutta se ei haittaa, oma kiire ei ole syy ärsyyntyä muihin. Meistä jokainen tulee kuitenkin joskus olemaan vanhus, jos onni suo. Lapsiperheitä kumarrellaan mielestäni aivan suotta ja esim. K-Citymarket on siitä kiva että siellä ei niin usein törmää yhtä kaoottisiin per
Olen huomannut saman. Lapsia ei juurikaan näy, joten rauhallista on.
Voiko ulkomaalaiselle lapselle edes tarjota banaania ?
Eikös se näytä aika irvokkaalta ja rsistiselta...
Vierailija kirjoitti:
"Eikö se lapsi voi syödä jo matkalla sinne kauppaan? Miksi se syöminen pitää tapahtua kaupassa? Lapset ovat kuin Pavlovin koirat, jotka ehdollistetaan syömään aina kun näkevät ruokapakkauksen."
Voi, mutta monilla rahat vähissä tai näkee nälkää tai haluaa tarjota edes yhden hedelmän lapselle.
Porkkana on terveellisempää ja halvempaa, semmoinen matka evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneet vanhukset siellä taas olleet asialla. Kaikki minulle ja ilmaiseksi. On ne hävyttömiä.
Ja näille annetaan ilmaiset uimahallikäynnit. Sielläkin perseilevät ja häiritsevät muita.
Ja lapsille annetaan ilmaiset bussi-, ratikka- ja metromatkat. Sielläkin perseilevät ja häiritsevät muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin törmään vastaaviin vanhuksiin, vaikka jostain syystä jotkut jaksaa heitäkin inhota. Ne mitä itse olen tavannut, ovat olleet pääosin kohteliaita ja hieman hitaamman puoleisia joskus asioinnissa. Mutta se ei haittaa, oma kiire ei ole syy ärsyyntyä muihin. Meistä jokainen tulee kuitenkin joskus olemaan vanhus, jos onni suo. Lapsiperheitä kumarrellaan mielestäni aivan suotta ja esim. K-Citymarket on siitä kiva että s
Ok, miksi? Että kirjoitin että mielestäni useammat vanhukset käyttäytyvät paremmin kuin lapsiperheet, vaikka jostain syystä monista on ihan ok ikäsyrjintä? Aika vihamielistä kommentointia sinulta. Tosiaan, minua harvemmin kauppareissuilla mikään häiritsee, ei edes ne kirkuvat lapset vanhempineen mutta pari kertaa joista olen ärsyyntynyt vuosikausien aikana ovat olleet huutavat lapset ja lähinnä heidän kyvyttömät vanhemmat. Siksi minä olen ihmisk*rpä kuten kauniisti sanoit ja Cittari jotain kovin huonompaa kuin Prisma? Valikoiman paremmuuden kyllä allekirjoitan, eihän siinä ole mitään epäselvää. Prismahan onkin ns. perusihmisten kauppa, perheet ja ne joilla ei laadulla ole mitään väliä. Ei sillä, käyn siellä joskus itsekin :D
Asun paikkakunnalla ja tosiaan huomasin, että aikuiset ottivat niitä lapsille tarkoitettuja banaaneja. Sitä en tiennyt, että veivät vielä myytäväksi tarkoitettuja.
Sen vuoksihan savustettu lohikin poistui salaattibaareista, kun joukossa oli tyhjäpäitä, jotka 'ymmärsivät' asian niin, että he voivat salaatin hinnalla rohmuta itselleen lohet, muut syököön pelkkiä rehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sen lapsen auttaa. Lapset haluaa olla avuksi ja siitä tulee hyvä mieli kun on niin fiksu, että löytää oikean kahvipaketin tai osaa ottaa tasan neljä omenaa. Miksi sen lapse
Ei av-mammojen pentujen äly riitä tuommoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Asun paikkakunnalla ja tosiaan huomasin, että aikuiset ottivat niitä lapsille tarkoitettuja banaaneja. Sitä en tiennyt, että veivät vielä myytäväksi tarkoitettuja.
Joku voi tuntea itsensä lapseksi.
#pridemonth
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, niillä kerroilla kun on syönyt ja nukkunut ja jaksaa tehdä ostoksia yhdessä. Niillä kerroilla kun on pitkä päiväkotipäivä takana, kiukkuinen lapsi joka kerää ostoksia oman mielensä mukaan ja heittäytyy lattialle kun ei osteta karkkia, on ihan hemmetin kiva et on lapselle antaa banaani käteen siinä ostosten lomassa. Välillä vaan täytyy käydä kaupassa töiden jälkeen vaikka ei mikään vakio käytäntö olekaan.
Harvemmin törmään vastaaviin vanhuksiin, vaikka jostain syystä jotkut jaksaa heitäkin inhota. Ne mitä itse olen tavannut, ovat olleet pääosin kohteliaita ja hieman hitaamman puoleisia joskus asioinnissa. Mutta se ei haittaa, oma kiire ei ole syy ärsyyntyä muihin. Meistä jokainen tulee kuitenkin joskus olemaan vanhus, jos onni suo. Lapsiperheitä kumarrellaan mielestäni aivan suotta ja esim. K-Citymarket on siitä kiva että siellä ei niin usein törmää yhtä kaoottisiin perheisiin kuin Prismoissa. Valikoima ja asiointi on monipuolisempaa ja miellyttävämpää.