Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten on pakko selvittää toisistaan ensimmäisenä, onko lapsia?

Vierailija
24.06.2025 |

Melkein missä tahansa tilanteessa uudelta tuttavuudelta kysytään ekana tätä. Miehiltä ei juurikaan. Miksi se nyt sitten on olevinaan niin helvetin tärkeä tieto? 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joillekin se on ainoa identiteetti. 

Vierailija
2/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei multa ainakaan ole kysytty

-lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tapa määritellä asema naisten omassa sosiaalisessa hierarkiassa ja nokkimisjärjestyksessä. Sama syy miksi naimisissa olevat naiset työntävät aina keskusteluun sanat *mun mies* sitä ja tätä.

Vierailija
4/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Minä olen tuntenut jopa vuosia miehiä ja naisia, joista en tiedä onko lapsia, enkä välttämättä edes sitä onko puolisoa, jos ei jossain sivulauseessa mainita, en kysy. Ja harvoin multakaan kysytään.

Vierailija
5/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vai? Eipä ole tullut koskaan tilannetta vastaan jossa joku toinen nainen on ekana kysynyt onko lapsia, enkä ole itsekään keneltäkään kysynyt.

Vierailija
6/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan yhteisiä nimittäjiä.

Vierailija
7/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja entä kun sinkkunainen on jossain, niin moni nainen takertuu heti mieheensä :) ihan kuin sinkku ois automaattisesti uhka

Vierailija
8/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-lapseton

Multa on kyllä kysytty jokaisessa uudessa työpaikassa parinkymmenen vuoden aikana. 

Vierailija
9/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Minä olen tuntenut jopa vuosia miehiä ja naisia, joista en tiedä onko lapsia, enkä välttämättä edes sitä onko puolisoa, jos ei jossain sivulauseessa mainita, en kysy. Ja harvoin multakaan kysytään.

Niin, koska kun sinä henkilökohtaisesti et tee jotain tai et ole kokenut jotain niin sehän on sitten vallitseva asiantila joka paikassa. 

Vierailija
10/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tai minkä ikäiset tuota siis tekee?

Itse en muista koskaan kysyneeni keltään tuollaista kysymystä, eikä minultakaan ole vielä koskaan kysytty onko minulla lapsia. Siis IKINÄ. Milloinhan sen kysely sitten alkaa?

N32, äiti

Vierailija
11/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-lapseton

Multa on kyllä kysytty jokaisessa uudessa työpaikassa parinkymmenen vuoden aikana. 

Näin taitaa muuten olla. Itse en kyll kysy koskaan, keneltäkään, koska ei kiinnosta. Paitsi nykyiseltä puolisolta kysyin kun heti ensisilmäyksellä kiinnostuin. 

Vierailija
12/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetaan yhteisiä nimittäjiä.

Eikö mitään muita yhteistä voi keksiä edes silloin kun työskennellään samassa työpaikassa? 

Vierailija
13/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään. Jopa täysin tuntemattomat kyselee. :D epäkohteliasta..

Vierailija
14/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos haluaa keskustella kasvatuksesta. Sinkkuja aihe ei kiinnosta 

Vierailija
15/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-lapseton

Näin taitaa muuten olla. Itse en kyll kysy koskaan, keneltäkään, koska ei kiinnosta. Paitsi nykyiseltä puolisolta kysyin kun heti ensisilmäyksellä kiinnostuin. 

.. ja siis itse olen lapseton, ja mulle oli tärkeä tietää uuden kiinnostuksen kohteen tilanne - jos olis ollut lapsia, olisin unohtanut saman tien. 

Vierailija
16/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja entä kun sinkkunainen on jossain, niin moni nainen takertuu heti mieheensä :) ihan kuin sinkku ois automaattisesti uhka

Mun kaveri lakkasi kutsumasta mua illanviettoihin kun erosin miehestäni. En todellakaan antanut syytä olettaa mitään, mutta hänen silmissään olin saman tien potentiaalinen kodinrikkoja. Näitä todella löytyy. Ei olla kavereita enää. 

Vierailija
17/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-lapseton

Multa ei ikinä. Yhdessä keskustelussa esihenkilö otti puheeksi, että tulevaisuudessa voi tehdä tällaisia muutoksia jos lapsia jossain vaiheessa hankkii, ja siinä sitten sanoin, että on jo. Olin tuolloin siis 31v. 

Vierailija
18/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen tehnyt vastakysymyksen että miksi haluat tietää tuon asian? Meni hiljaiseksi

Vierailija
19/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysytään. Jopa täysin tuntemattomat kyselee. :D epäkohteliasta..

Missä maassa/maakunnassa/seudulla asut? Ikä? Osaatko sanoa miltä vaikutat ym.? 

Vierailija
20/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ihmisillä on kummallinen haluu elää ennakkoluuloistaan käsiin. Se, joka haluaa selvittää onko lapsia, on sisäistänyt jonkun kummallisen käsityksen siitä, että jos ei ole lapsia, niin ei voi ymmärtää sitä tai tätä, tai jos on, niin on sitten sellainen ja sellainen. Ei osata ajatella, että ei kaikki lapsettomat tai lapselliset ole samanlaisia. 

Itse en halua selvittää ihmisistä oikeastaan mitään, vaan annan tilanteen viedä. Tärkeämpää minulle on, että toinen ymmärtää minua ja minä häntä. Ei mitään väliä onko lapsia tai ei, tai onko rikas tai köyhä. Tupakoitsijat ja päihderiippuvaiset kyllä tipauten heti pois kyydistä. Tupakoitsijat siksi etten voi hengittää heidän lähellään, päihderippuvaiset siksi etten jaksa sitä maailmaa, jossa elämä järjestetään päihteidenkäyttöpäivien mukaan, tai jossa päihteet määrää mitä haluaa tehdä ja mitä ei. Päihderiippuvaise suhteen voin joustaa hiukan, jos tilanne näyttää, että voidaan olla jossain samalla allatopituudella, tosin toistaiseksi kertaakaan ei ole käynyt niin, mutts silti olen valmis joustamaan. Tupakoitsijoiden kanssa en voi joustaa, koska en pääse irti kehostani ja minun kehoni vain ei kestä sitä hajua yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi