Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten on pakko selvittää toisistaan ensimmäisenä, onko lapsia?

Vierailija
24.06.2025 |

Melkein missä tahansa tilanteessa uudelta tuttavuudelta kysytään ekana tätä. Miehiltä ei juurikaan. Miksi se nyt sitten on olevinaan niin helvetin tärkeä tieto? 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tai minkä ikäiset tuota siis tekee?

Itse en muista koskaan kysyneeni keltään tuollaista kysymystä, eikä minultakaan ole vielä koskaan kysytty onko minulla lapsia. Siis IKINÄ. Milloinhan sen kysely sitten alkaa?

N32, äiti

Kyselijät on yleensä olleet kolmi-nelikymppisiä äitejä. Ekan kerran kysyttiin kun olin jotain 30, viimeisin kerta oli viime vuonna. N41

Vierailija
22/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole kysytty varmaan koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin tilanne oli yhdellä ryhmämatkalla kun yksi entuudestaan täysin tuntematon muija kysyi suunnilleen ekana asianaan minulta ja kaverilta että onko meillä lapsia. Mikä keskustelunavaus toi on olevinaan? 

Vierailija
24/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tapa määritellä asema naisten omassa sosiaalisessa hierarkiassa ja nokkimisjärjestyksessä. Sama syy miksi naimisissa olevat naiset työntävät aina keskusteluun sanat *mun mies* sitä ja tätä.

Joillekin naisille näyttää olevan suorastaan ylpeyden ja kehumisen aihe mainita lapsilukunsa ja vanhemmiten sitten, montako lapsenlasta. Ylemmyyden tuntoista nokittaa sellaista, jolla ei ole. Perhejuhlat ja sukukokoukset ovat sellaiseen oiva tilaisuus.

Vierailija
25/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen tehnyt vastakysymyksen että miksi haluat tietää tuon asian? Meni hiljaiseksi

Näin minäkin tein kerran. Siitä aina tietää, ttä joku ketunhäntä on ollut kainalossa. 

Vierailija
26/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tapa määritellä asema naisten omassa sosiaalisessa hierarkiassa ja nokkimisjärjestyksessä. Sama syy miksi naimisissa olevat naiset työntävät aina keskusteluun sanat *mun mies* sitä ja tätä.

Oonkohan mä sitten pitkälti välttynyt tuollaiselta naistyypiltä, kun ei sitäkään kukaan kysele, että onko mulla miestä tai mitä mies tekee työkseen tai mitään? :D Lapsistakaan ei siis kukaan kysele, ei ole koskaan kukaan kysynyt.

Lapsen vauva-ajalta/pikkulapsivaiheesta muistan kyllä sellaisia mammakerholaisia, joiden puheenaiheet oli tuota Mun Mies-tasoa, ja silloin on ollut se hetki elämässä kun olen tavannut naisia joiden jutut on tuollaisia. Mutta oletin, että ovat vain väliaikaisesti äitiyslomalla höyrähtäneet tai jotain. Kovin mielenkiintoisina en niitä pitänyt, niin jäivät etäiseksi enkä osaa sanoa yhtään ovatko sen tyyppisiä ihmisiä muutenkin.

Vierailija
27/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, että olisi kyselty mitenkään erityisesti ja jos on, niin luontevasti muun rupattelun ohessa. 

No, niitä on neljä. Olen edelleen tosi hoikka ja musta tuntuu, etten ehkä näytä tai kuulosta muutenkaan äitihahmolta 😆 En itse ota koskaan lapsiani missään puheeksi ellei ole pakko tai tule muuten luontevasti. Lapset ei määrittele mua ihmisenä. Paitsi kun olen jossain kolmen pitkän nuoren miehen ja yhden pitkän huiskean nuoren naisen kanssa liikenteessä. Päät kääntyy 😂

Vierailija
28/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista, että olisi kyselty mitenkään erityisesti ja jos on, niin luontevasti muun rupattelun ohessa. 

No, niitä on neljä. Olen edelleen tosi hoikka ja musta tuntuu, etten ehkä näytä tai kuulosta muutenkaan äitihahmolta 😆 En itse ota koskaan lapsiani missään puheeksi ellei ole pakko tai tule muuten luontevasti. Lapset ei määrittele mua ihmisenä. Paitsi kun olen jossain kolmen pitkän nuoren miehen ja yhden pitkän huiskean nuoren naisen kanssa liikenteessä. Päät kääntyy 😂

Miksi lapsiesi pituus on mainitsemisen arvoinen asia?

Vierailija
29/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsiesi pituus on mainitsemisen arvoinen asia?

Ja siis onko ne jotain yli kaksimetrisiä kaikki kun oikein "päät kääntyy"? 

Vierailija
30/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että osa väittää ettei tästä ole mitään käryä. Muistan että tätä alkoi tulla vastaan vähitellen jo parikymppisenä, joissain piireissä tietty enemmän kuin toisissa. Lapsettomat harvemmin kyselee muiden perheistä, äidit sen sijaan useinkin. 

Vierailija
31/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kyselevät toisiltaan millä autolla ajavat.

Vierailija
32/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista että osa väittää ettei tästä ole mitään käryä. Muistan että tätä alkoi tulla vastaan vähitellen jo parikymppisenä, joissain piireissä tietty enemmän kuin toisissa. Lapsettomat harvemmin kyselee muiden perheistä, äidit sen sijaan useinkin. 

Ei kai siinä mitään "väitetä", jos ei vaan ole kyselty tai kysellyt?

Vierailija
33/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kyselevät toisiltaan millä autolla ajavat.

ja sitten myös, että missä kävit intin, mikä on sotilasarvo

Vierailija
34/62 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kyselty

Vierailija
35/62 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo puheenaihe. Uusista tuttavuuksista luonnostaan lähdetän etsimään jotain yhdistävää tekijää. Onko lapsia, minkäikäisiä jne. Lapsien iästä voi jo päätellä jotain ihmisen elämäntilanteesta, onhan ihan eri elää taaperon kuin teinin kanssa.

Ei se mitään sen kummenpaa ole.

Deittimaailmassa toki lapsettomuus/lapsia on herättää kyllä heti ihan erilaiset fiilikset ihmisestä.

Vierailija
36/62 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyy tätä kerran ja joku päättelee siitä että aina. En minä ainakaan tuota kysele keltään enkä muista että minultakaan on kysytty. Töissäkin vasta siinä vaiheessa kun kysytään onko koululaisia perheessä kun loma-aikoja suunnitellaan.  Vapaaehtoishommissa missä olen ollut vuosia en edelleenkään tiedä toisten lasten lukumäärää eikä minultakaan sitä ole kysytty. Lemmikeistä on kysytty kyllä. 

Vierailija
37/62 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 mutta minua usein luullaan 30-jotakin eli melko lailla nuoremmaksi mitä olen. Ihan tänä vuonnakin minulta on kysytty harrastuksen ohella että onko lapsia, ja kun sanoin ei, kysyttiin onko tulossa. Totesin olevani 45, se juna on jo mennyt ja olen aivan tyytyväinen tilanteeseeni.

Ainoa tilanne jossa tämä kysymys on ollut ok: Ensimmäinen kysymys treffeillä kun tapasin mieheni yli nelikymppisenä häneltä oli onko lapsia ja haluatko niitä. Kumpikaan ei haluta. Jostain syystä tämä on iso ongelma mieheni kaveripiirille, jotka kuvittelivat että kun nelikymppinen mies löysi puolison niin nyt niitä lapsia tulee...

Vierailija
38/62 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei multa ainakaan ole kysytty

-lapseton

Muuttaessani uuteen asuntoon niin yliuteliaisuudélla varustettu naapuri parkkeerasi heti kylkeen jos vähänkin ulkona tein jotain töitä. Ensimmäinen kysymys , äitienpäivän alla, juurikin tämä: Onko minulla lapsia. Hyvä etten sanonut että pistä se turpasi kiinni. T: lapsettomuuttaan kipuileva.

Vierailija
39/62 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kolmekymppisenä naisena en ole ainakaan huomannut että omanikäiset kyselisivät. Asiaan suhtaudutaan hienotunteisesti koska tahatonta lapsettomuutta on nykyään todella paljon ja kyllä se selviää jos on. 

Vierailija
40/62 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon julkaistaan kirjoja tyyliin Sibeliuksen rakastaja tai Einsteinin älykäs, unohdettu sisko. Ajattelin pitkään että se johtuu siitä, että naiset jäävät historiassa helposti piiloon, ja naisista löytyy tietoja tälleen (mies)mutkan kautta.

Mutta sitten tajusin, että se ei ole totta. Kyllä löytyy tosi paljon tietoa myös itsenäisistä naisista, ja kyllä heistäkin aina silloin tällöin kirjoitetaan. Mutta näille suurmiesten naiset- kirjoille syy onkin eri. Se on se, että on paljon naisia joille se suurmiehen rakastaja on paljon kiinnostavampi samaistumisen kohde kuin itsellinen nainen. Vähän sama kuin monet naiset ovat ihan intona Sanna Marinista (seksikäs), mutta eivät Elina Valtosesta (ns tavallinen asiapirkko). Mutta nämä motiivit naamioidaan feminismiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi