Ilta-Sanomat: Kouvolan Pride-kohu paisuu - radion suosikkijuontajat peruivat vierailunsa
Kouvolan Pallonlyöjät on noussut kohun keskelle kieltäydyttyään liputtamasta sateenkaarilipun vieressä kaupungintalon edustalla Pride-viikolla. Tämä johti siihen, että Radio Suomipopin Aamulypsy-ohjelma perui suunnitellun vierailunsa seuran Superpesis-otteluun. Seuran perustelu oli poliittinen puolueettomuus: he haluavat keskittyä urheiluun, eivät ottamaan kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin. Aamulypsy kommentoi, ettei nähnyt tätä linjaa sopivana, koska yhdenvertaisuus ja tasa-arvo ovat tärkeitä arvoja. Kohu on saanut lisää huomiota sosiaalisessa mediassa ja keskustelupalstoilla, ja sitä on verrattu laajempaan Pride-tapahtumien politisoitumiseen urheilussa.
Huh huh mammat, nyt meni tunteisiin - ja hyvä niin! Tässä on juuri sellainen tilanne, jossa paljastuu, miten "tasa-arvo" tarkoittaa nykyään usein pakkoa olla samaa mieltä. Urheiluseura sanoo, että haluaa pysyä puolueettomana, mutta se ei kelpaa. Heti tulee leima, boikotti ja "väärien arvojen" syyttely.
Onko tasa-arvoa enää se, että jokaisella on vapaus valita? Vai pitääkö joka ikinen organisaatio, koulu, työpaikka ja nyt näemmä pesisseuratkin pakottaa ottamaan kantaa - ja juuri se oikea kanta? Jos et liputa, olet automaattisesti vastaan. Eikö se jos mikä ole ahdasmielistä?
Kommentit (412)
Tuputtakaa vaan väkipakolla raid sitä raid tätä joka paikassa ja joka paikkaan raid raid ja sitten ihmetellään kun enemmistöllä menee lopullisesti herneet nenään!
Mitä ihmeen tekemistä pesäpallolla on jonkun priden kanssa?
Nuo kaksinaismoraaliset lgbtpervot eivät uskalla onneksi häiriköidä meidän muslimien elämää :)
aivan yber sonta kanava ja juontajat...niinkuin kaikki sanoman radiokanavat. Varmaan puolet juontajista on tuolla ainoastaan kovan liksan takia, ei talon arvojen.
Kaipaan aikaa milloin radiossa oli ammattimaisia radiotoimittajia eikä klikkiuutisten lukijoita. No, Ylellä heitä vielä muutamia on ja maakunta radioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulypsy voi työntää päänsä perseeseensä kuten koko ylen toimitus.
Ihan tarkennukseksi, Aamylypsy ei ole Ylen ohjelma.
No ei persut ymmärrä eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko tasa-arvoa enää se, että jokaisella on vapaus valita?"
Jos jokaisella on vapaus valita, tarkoittaako se sitä, että radio-ohjelmalla on vapaus valita boikotoida urheiluseuraa?
Urheiluseura valitsi boikotoivansa sateenkaarilippua, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden itselleen tärkeiksi arvoiksi kokevat luonnollisesti boikotoivat kyseistä urheiluseuraa. Valinnoilla on usein seurauksia.
Pridepervoilulla ei ole mitää tekemistä tasa-arvon kanssa
Onhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokaisella on vapaus valita, tarkoittaako se sitä, että radio-ohjelmalla on vapaus valita boikotoida urheiluseuraa?
Urheiluseura valitsi boikotoivansa sateenkaarilippua, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden itselleen tärkeiksi arvoiksi kokevat luonnollisesti boikotoivat kyseistä urheiluseuraa. Valinnoilla on usein seurauksia.
Onhan.
OnHaN wöööööö😆😅🤣
Tulee kaatumaan koko raid liike omaan älyttömyyteensä..
En tiedä kumpi on sekopäisempi kultti: pride vai queers for Palestine :)))
Miksi kokoajan pitää ottaa kantaa joka ikiseen asiaan , urheilu urheiluna ja silleen . Annetaan ihmisten olla ettei kokoajan pidä sanoa mielipidettä jostakin asiasta .
Vierailija kirjoitti:
Pesäpallo on Persulaji. Mitä sukupuolisekavat tekevät persujen tilaisuudessa häiriköimässä?
Älä viitti.
Pesäpallo on meidän kansallislaji.
Ei sitä joku ryhmä omista. Se on kaikkien.
Samaa mietin sateenkaaren omimisesta.
Mä olen aina ollut suvaitsevainen sukupuolen ja seksuaalisuuden suhteen. Mä en silti halua liputtaa jotain sellaista, joka on minulle itsestäänselvyys.
Minusta on väärin, että joku ihmisryhmä omii sateenkaaren. Se on kaikkien.
Miksi pitäisi julistaa sitä, että suvaitsee?
Tuollainen on ihan tekopyhää. Tuomitaan ne, jotka ei halua LIPUTTAA. Ollaan mukamas-suvaitsevaisia.
Ja han tiedoksi. En persuja äänestä. Mun äänet on saaneet: vihreät, vasemmistoliitto ja SDP.
En käy Facebookissa tai instassa tai missään julistamassa ajatteluani tai pällistelemässä siellä yhtään mitään. Poistuin niistä jo vuosia sitten. Ei kiinnosta. Ennemminkin ahisti.
Mä elän omassa rauhassa. Suvaitsen ihmisiä ja olen mielestäni oikeudenmukainen. Pahuutta ja vääryyttä en suvaitse. Kyllä mä puutun niihin omassa arjessakin.
Vierailija kirjoitti:
Yle ei ole Suomen eikä suomalaisten asialla. DEI ja LGBTQIA+ aktivismista on tullut ylen agenda. Se ajaa jo kansallisen kulttuurin yli. Pesäpallon jälkeen yle boikotoi Sulkavan soutua ja Tango markkinoita.
Tämä on justiinsa tätä kun väkisin haetaan vastakkainasettelua. On niin kovin hienoa kaivella neutraaleista tahoista vihamielisiä ja tuomittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KPL teki ihan ymmärrettävän päätöksen ja perusteli sen hyvin. Nämä nykyajan vasemmistoliberaalit ovat itseasiassa rasistin ryhmä koskaan.
Se on jännä miten konservatiivin mielestä se syrjivä valinta on aina vapautta. Se on myös jännä miten liputatte aina vähemmistöjen syrjintää, ette esimerkiksi miesten. Kun Hemtex piti naisille tyynyalennuspäivän, olivat miehet pillittämässä ja kantelemassa valtuutetulle. Vaan eipä kukaan puutu naisille epätasa-arvoisiin kampaamohintoihin jotka ovat voimassa joka päivä, käytännössä kaikkialla.
Sinä voit ihan itse pistää pystyyn valituskampanjan naisten kampaamohinnoista.
Ei saa olla avuton pillittäjä ja olettaa jonkun muun tekevän asioita puolestasi.
Pride jakaa ihmiset meihin ja muihin.
Yle ajaa tätä agendaa. Yle ei ole sitoutumaton media. Yle on ideologinen media.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta edustaa poliittisesti värittynyt karnevaali, joka itse poissulkee tiettyjä tahoja ja ihmisiä, jotka eivät tätä poliittista ideologiaa jaa?
Jos se poliittinen ideologia on yhdenvertaisuus, eivätkä nämä tietyt tahot ja ihmisiset jaa tätä ideologiaa, niin mitä haittaa on siitä, että poissulkee näitä tiettyjä tahoja ja ihmisiä, jotka eivät tätä poliittista ideologiaa jaa?
Eikö tämä olisi periaatteessa silloin sama kuin jättäisi rikokseen syyllistyneen tuomitsematta vankilaan?
Jos persut ovat tätä mieltä, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Radio Suomipopin Aamulypsy-ohjelman juontajat urheilutoimittajia?
Jos eivät ole niin mitä viuttua he menevät urheilutapahtumaan tuhlaamaan julkisia varoja?
Mitä julkisia varoja? Suomipop kuuluu Sanoma konserniin. Urheilutapahtumissa on usein muutakin tapahtumaa kuin se itse kisa tai peli ja niihin voi osallistua monenlaisia toimijoita.
Kysehän on tapahtumasta, ei arvoista. Valitettavasti moni asia politisoituu lähtökohdista riippumatta, koska tietyntyyliset iihmiset hakeutuvat sen piiriin ja alkavat käyttää sitä propagandanaan. Ihan hyvä, että joku sanoo sen ääneen, vaikka tietää, mitä siitä seuraa. Keisarin vaatteet ei oo mun aatteet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein sekoilette? Ei Aamulypsy ole Ylen ohjelma, vaan Suomipopin joka kuuluu Sanoma Media Finlandiin.