Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37 vuotias mies ja asunut äitini kanssa nyt viimeiset 10 vuotta

Vierailija
24.06.2025 |

Ja mietin että mikä minussa on vikana. Muut pärjäävät ihan itsenäisesti elämässä ja kyllä pärjäisin minäkin mutta taloudellisesti se olisi ollut minulle todella vaikeaa koska minulla on viimeiset 10 vuotta ollut niin surkea palkka, että sillä hädintuskin pääkaupunkiseudulla tulee toimeen. En ole erityisen säästäväinen tai pihi rahankäytön suhteen, pikemminkin päinvastoin. En halua ruokakaupassa katsella hintoja mutta säästän sitten muissa asioissa kuten siinä etten käytä päihteitä juurikaan tai matkustele. Haluaisin matkustella mutta siihen ei ole ollut mitenkään varaa.

Palkka oli pitkään 2250€ brutto. Autonkin tarvitsen töissäkäymiseen niin ei näillä pks vuokrilla ja auton omistamisella paljoa juhlittaisi jos itekseni asuisin. Autosta luopuminen tarkoittaisi työpaikan vaihtoa ja minulle niitä ei ole tarjolla pilvin pimein. Ikävä kyllä valmistuin vuonna 2008 finanssikriisiin ja työpaikkoja oli vaikea saada, piti hyväksyä se palkka mitä silloin tarjottiin.

No nyt palkka on sentään noussut 2900€/kk brutto vihdoinkin 10 vuoden työn tuloksena josta olen tyytyväinen, mutta minua kalvaa ajatus siitä huoliiko kukaan nainen 10 vuotta äitinsä luona asunutta miestä. Itsetuntoni on todella heikko tällä hetkellä suhderintamalla. Osaan mä kyllä kotitöitä tehdä että ei se siitä ole kiinni.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua kukaan huoli. Tiedät sen itsekin. Sinunhan on aivan mahdotonta muuttaa lähemmäs työpaikkaasi. Joutuisit maksamaan vuokraa, hui, ja jättämään vanhan ja sairaan äitisi yksin.

Vierailija
2/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtailetko myös naisviha-aloituksia Vauvalle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua itseäsi häirise asua äitisi kanssa? Tai ehkä teillä on iso kämppä tai muuten hyvin tilaa olla erillään...? Mietin vain omalla kohdallani, ja en kyllä pitkään jatkaisi äitini kanssa asua vaikka hän rakas onkin. Mitta täyttyy jo lomilla muutamassa päivässä. Mutta en sitten tiedä jos tilaa olisi paljon ja yksityisyys taattu. 

Jos tuo sua ap häiritsee, niin muuta omillesi. Ala myös miettiä sitä rahankäyttöäsi vaikka jäisitkin äitisi luokse vielä asumaan, koska jos kauppalaskut vievät suuren osan, niin suuren, että jää unelmia (matkustelu esim) toteuttamatta, niin eikö niistä kannattaisi edes välillä tinkiä?

Vierailija
4/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo äidin kanssa asuminen mikään kynnyskysymys suhteeseen ole. Riippuu paljon asunnosta, asumisjärjestelyistä, rahan ja työn jaosta huushollissa ja perhedynamiikasta. Pahemmalta kuin äiti kalskahtaa puhe huonosta itsetunnosta ja tuhlailevasta rahankäytöstä, kun rahaa ei kerran liikoja ole

Vierailija
5/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei miehellä tuon suuruiset tulot riitä elää yksin. Mihinhän sä rahaa tunget, pelaamiseen, päihteisiin, runkkuleffoihin?

Et ehkä osaa lainkaan valmistaa ruokaa vaan syötätät itseäsi äidin safkoilla ja itseksesi tilaisit valmista ravintolaruokaa Woltista. Noloa, erittäin noloa, mutta niinhän talousguru Patrik Itäniemikin teki :D Hän tosin on viisikymppisen naamastaan huolimatta vasta 20 v.

Vierailija
6/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat tehdä kotitöitä, mutta teetkö niitä, kun asut äidilläsi? Jos et, niin olet parisuhdekelvoton läheistesi hyväksikäyttäjä.

Vierailija
7/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä juttu. Erittäin hyvä. 

Vierailija
8/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko incel??

Vierailija
9/9 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinusta joku samantyyppinen nainen saa hyvän miehen. Vaikutat mukavalta mieheltä. Alat vaan keskustella naisten kanssa rohkeasti. Olisiko työpaikkallasi joku kiva nainen. Älä tavoittele kuuta taivaalta. Jos et aloita treffejä puhumalla panemisesta ja pillusta, kaikki menee hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi