Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on ihan mahdoton löytää asuntoa

Vierailija
24.06.2025 |

Perheellämme ei ole asuntoa eikä mistään löydy. Olen täysin uupunut tähän tilanteeseen. Ensi viikolla synttärit enkä tahdo enää niitä viettää. Vihaan tätä maata.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina saanut Helsingistä helposti vuokra-asuntoja, isoja ja pieniä, perheelle ja itselleni. Onnistuu kyllä kun on luottotiedot kunnossa ja maksukykyä. Asumistukea en ole saanut koskaan.

Niin, menetin luottotiedot koska jouduin työkyvyttömäksi eikä Kela maksanut tukia. Jos olet yh, ei ole sitä toista vanhempaa jakamassa taakkaa.Ap

Älä selitä. Miten niin menetit luottotiedot jouduttuasi työkyvyttömäksi?

Olen minäkin ollut kahden lapsen yksinhuoltaja. Sain asunnon Helsingin kaupungilta, mutta asumistukea en saanut. 

Vierailija
42/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin vaikea löytää asunto PK seudulta, vaikka korkeahko (1mil) budjetti. Tuntuu että vain huonoja kämppiä tarjolla, ja ylipäätänsä heikko tarjonta vrt 5-10v sit

Joo, just kans katsoin Katajanokan asuntoja. Huonolla pohjalla oleva liki 90 m2 kolmio (!), superpienet makkarit, komeronkokoinen sauna eikä säilytystilaa. Hinta melkein 900 000€. Luovutan.

Mihin ne neliöt oli sitten hukattu, jos makkarit ja sauna pieniä? Meillä 85 m2 kolmio, tilavat makkarit ja oloh, erillinen keittiö, vaatehuone ja paljon komeroita. Eteinen  iso, sauna tosin puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa muussa maassa minuniin tilanteessani olisi kunnollinen sosiaaliturva. Ei tässä k ehitysmaassa. Ap

Tiedätkös kun tosi monessa muussa maassa maksetaan omat menot ihan itse.

suomalainen katkera  nilkki olet. eri

Vierailija
44/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa muussa maassa minuniin tilanteessani olisi kunnollinen sosiaaliturva. Ei tässä k ehitysmaassa. Ap

`MItä helvettiä! Kerro missä maassa saisit kunnollisen sosiaaliturvan sen jälkeen kun olet menettänyt luottotietosi.

Vierailija
45/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autetaanpas vähän. Aloita tällä: mikä kaupunki kyseessä. 

Pk-seutu.

Millä ihmeen kriteereillä oikein haette asuntoa?

Tässä Helsinki, Espoo ja Vantaa, 3 ja 4 h, vuokra max 1000 e, niin tuli osumia yli 300.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot?haku=m2266231851

Vierailija
46/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asutte nyt? Mistä olette hakeneet?

Tilapäissuojassa. Olen pistänyt hakemuksia ihan joka paikkaan. Heka, Vav, Espoon Asunnot, M2, Y-säätiö jne.

Auroranlinna? Kodisto? Sato?

Ei saa ilman luottotietoja, olen noista kaikista hakenut ja niin he sanoivat.

No niin, tulihan se sieltä. Luottotietojen ON oltava kunnossa. Kuka hullu sinullekaan muuten vuokraisi asunnon?

Vierailija
47/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene takaisin kotiin.

Vierailija
48/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seutu.

Millä ihmeen kriteereillä oikein haette asuntoa?

Tässä Helsinki, Espoo ja Vantaa, 3 ja 4 h, vuokra max 1000 e, niin tuli osumia yli 300.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot?haku=m2266231851

Lue ketju. Ap on paskonut luottotietonsa.

Vierailija
49/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina saanut Helsingistä helposti vuokra-asuntoja, isoja ja pieniä, perheelle ja itselleni. Onnistuu kyllä kun on luottotiedot kunnossa ja maksukykyä. Asumistukea en ole saanut koskaan.

Niin, menetin luottotiedot koska jouduin työkyvyttömäksi eikä Kela maksanut tukia. Jos olet yh, ei ole sitä toista vanhempaa jakamassa taakkaa.Ap

Olen minäkin ollut kahden lapsen yksinhuoltaja. Sain asunnon Helsingin kaupungilta, mutta asumistukea en saanut. 

Siten etten saanut Kelasta mitään, ei löytynyt muuta asuntoa ja velkaannuin. Siten. Tämä palsta ei petä, en yhtään ihmettele että kansalla on tuollainen hallitus. Ap

Vierailija
50/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seutu.

Täällähän on tyhjiä asuntoja pilvin pitä mainoksiin on uskomista.

Vierailija
51/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilapäissuojassa. Olen pistänyt hakemuksia ihan joka paikkaan. Heka, Vav, Espoon Asunnot, M2, Y-säätiö jne.

Ei saa ilman luottotietoja, olen noista kaikista hakenut ja niin he sanoivat.

Niin, ilman luottotietoja varmaan onkin vaikeaa. Nyt vaan maksamaan velat pois, että saa luottotiedot kuntoon. Muutatte vaikka Takahikiälle siksi aikaa, että vanhat laskut on maksettu. Työkyvyttömänähän voit asua  missä päin Suomea vaan.

Vierailija
52/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi noilla tiedoilla toiselle puolelle maata.jos työt ei maistu niin ihan sama missä makailee.

Vierailija
53/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten etten saanut Kelasta mitään, ei löytynyt muuta asuntoa ja velkaannuin. Siten. Tämä palsta ei petä, en yhtään ihmettele että kansalla on tuollainen hallitus. Ap

Kuule, et saa myötätuntoa kun olet itse sössinyt asiasi mutta odotat että sinulle annetaan kaikki ilmaiseksi. 

Vierailija
54/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ilman luottotietoja, olen noista kaikista hakenut ja niin he sanoivat.yll

Niin, ilman luottotietoja varmaan onkin vaikeaa. Nyt vaan maksamaan velat pois, että saa luottotiedot kuntoon. Muutatte vaikka Takahikiälle siksi aikaa, että vanhat laskut on maksettu. Työkyvyttömänähän voit asua  missä päin Suomea vaan.

Jätänkö lapset Helsinkiin käymään koulua? Itsellä ei mitään mahdollisuutta tulevaisuudessa työllistyä perähikiällä. Olen kyllä harkinnut että etsisin töitä ulkomailta (vaikka työkyky on mitä on) ja lähettäisin lapsille rahaa. Ap

Vierailija
55/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaisi noilla tiedoilla toiselle puolelle maata.jos työt ei maistu niin ihan sama missä makailee.

Eipä siellä ole töitä tarjolla. Sielläkään.

Vierailija
56/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin missään jaetaan  rahaa yhtä paljon kuin täällä.

Vierailija
57/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin vaikea löytää asunto PK seudulta, vaikka korkeahko (1mil) budjetti. Tuntuu että vain huonoja kämppiä tarjolla, ja ylipäätänsä heikko tarjonta vrt 5-10v sit

Joo, just kans katsoin Katajanokan asuntoja. Huonolla pohjalla oleva liki 90 m2 kolmio (!), superpienet makkarit, komeronkokoinen sauna eikä säilytystilaa. Hinta melkein 900 000€. Luovutan.

Mihin ne neliöt oli sitten hukattu, jos makkarit ja sauna pieniä? Meillä 85 m2 kolmio, tilavat makkarit ja oloh, erillinen keittiö, vaatehuone ja paljon komeroita. Eteinen  iso, sauna tosin puuttuu.

Eteinen oli liian iso ja pohja huono. Ylimääräinen kättävätila ilman funktiota ärsyttää.

Vierailija
58/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka Lumollakaan ole asuntoja?

Lumo on hinnotellut ittensä jo ulos. Ovat aivan liian kalliita.

ohis

Lumolla on jo halvempia asuntoja kuin Hekalla kun Heka on korottanut vuokria rajusti. Lumon asunnoissa on jopa laskettu vuokria. 

Vierailija
59/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkös kun tosi monessa muussa maassa maksetaan omat menot ihan itse.

suomalainen katkera  nilkki olet. eri

Jotkut ne ei kestä totuutta.Sinunkin tuet ovat aivan liian isot kun verrataan moneen muuhun maahan.

Vierailija
60/106 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosäätiön vuokra-asunnot https://www.asuntosaatio.fi/asunnot/vuokra-asuminen/