Suomessa on ihan mahdoton löytää asuntoa
Perheellämme ei ole asuntoa eikä mistään löydy. Olen täysin uupunut tähän tilanteeseen. Ensi viikolla synttärit enkä tahdo enää niitä viettää. Vihaan tätä maata.
Kommentit (106)
Olen aina saanut Helsingistä helposti vuokra-asuntoja, isoja ja pieniä, perheelle ja itselleni. Onnistuu kyllä kun on luottotiedot kunnossa ja maksukykyä. Asumistukea en ole saanut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autetaanpas vähän. Aloita tällä: mikä kaupunki kyseessä.
Pk-seutu.
No siinä syy. Pk-seutu ei ole yhtä kuin Suomi.
Nää mun asunnon paskojat päätti erota.. no mä ostin sen tarinan.
Ne meni kaupungin kämppään sosiaalisin perustein, eukko työtön, ukko juoppo, mukuloita monta!
Suomessa on suhteellisen helppo saada asunto, monessa Euroopan maassa on vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asutte nyt? Mistä olette hakeneet?
Tilapäissuojassa. Olen pistänyt hakemuksia ihan joka paikkaan. Heka, Vav, Espoon Asunnot, M2, Y-säätiö jne.Auroranlinna? Kodisto? Sato?
Ei saa ilman luottotietoja, olen noista kaikista hakenut ja niin he sanoivat.
Sitten ei auta muu kuin tinkiä kriteereistä. Pk-seudulla on kyllä kalliit vuokrat, mutta kai siellä metron varrella vähän kauempana on edullisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina saanut Helsingistä helposti vuokra-asuntoja, isoja ja pieniä, perheelle ja itselleni. Onnistuu kyllä kun on luottotiedot kunnossa ja maksukykyä. Asumistukea en ole saanut koskaan.
Niin, menetin luottotiedot koska jouduin työkyvyttömäksi eikä Kela maksanut tukia. Jos olet yh, ei ole sitä toista vanhempaa jakamassa taakkaa.Ap
Kaikki on vaikeaa jos ei ole luottotietoja. Mutta yleensä se on itse aiheutettu ongelma.
Kriteerit maksukyvyn mukaan tai maksukyvyn parantaminen.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan se nainen, joka soitti meille vuokrattavasta omakotitalosta? Muuttamaan pitäisi päästä heti, takuuvuokraa ei juuri nyt pysty maksamaan, eka vuokra maksetaan elokuussa, kun saadaan edellisen kämpän takuut ja perheen mukana tulisi 2 koiraa, 3 kissaa, 2 kania ja gerbiili.
Et oo tosissas? Sama kuin päättäisi purkaa talon, jos tuon lauman ottaisi asumaan.
Monessa muussa maassa minuniin tilanteessani olisi kunnollinen sosiaaliturva. Ei tässä k ehitysmaassa. Ap
Eikö muka Lumollakaan ole asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Monessa muussa maassa minuniin tilanteessani olisi kunnollinen sosiaaliturva. Ei tässä k ehitysmaassa. Ap
Tiedätkös kun tosi monessa muussa maassa maksetaan omat menot ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin vaikea löytää asunto PK seudulta, vaikka korkeahko (1mil) budjetti. Tuntuu että vain huonoja kämppiä tarjolla, ja ylipäätänsä heikko tarjonta vrt 5-10v sit
Joo, just kans katsoin Katajanokan asuntoja. Huonolla pohjalla oleva liki 90 m2 kolmio (!), superpienet makkarit, komeronkokoinen sauna eikä säilytystilaa. Hinta melkein 900 000€. Luovutan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on pelkästään oikotiellä 6000 tyhjää vuokra-asuntoa.
Onhan siellä paljon. Kun ruksin kaikki kriteerit niin jäljelle jää muutama ja nekin jossain Nurmijärvellä. Meillä ei ole autoa ja julkisilla pitää päästä kulkemaan. Ei ole laittaa vuokraan montaa tonnia kun Kela ei maksa enää nykyään mitään. Ei mahduta myöskään yksiöön. Nyt ollaan asuttu pieness tilassa ja välit tulehtuneet kun hermo menee tähän. Ap
No sitten pitää luopua jostain kriteeristä tai useammasta.
Tytär miehineen on nyt vaihtamassa vuokrakämppäänsä pienempään ja on parin viikon aikana käyty yhdessä ja erikseen kattomassa useita erilaisia asuntoja suht suppealla alueella PKseudulla.
Kolme vuokranantajaa jo soitellut perään, että hei teistä ei ole kuulunut mitään, otatteko asunnon... ei ole kuulunut, kun jotain niissä kaikissa oli vikana. Yhdessä ei ollut hissiä, niin ei pääse pyörätuoli-äiti rullaamaan kylään kolmanteen kerrokseen. Yhdessä oli sauna, siitä on turha maksaa, kun vanhemmille ja mökille pääsee äkkiä saunomaan ja kolmas kaipas liikaa remppainnokkuutta.
Miksi vuokranantajat soittelevat, koska olivat ainoat nuoret aikuiset joilla kummallakin oli opiskelupaikan lisäksi vakiotyö ja luottoasiat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
esim?
Vierailija kirjoitti:
Kenellä niihin on varaa??
Vierailija kirjoitti:
Lumo on hinnotellut ittensä jo ulos. Ovat aivan liian kalliita.
ohis
Juu ja mamuliinit valtaa kaikki isommat perheasunnot.