Haluaisin tietää mitä ne tekevät,joiden mielestä tälläinen jäätävä kesäsää on jees eikä estä nauttimasta kesästä. Istuvat katsomassa Netflix
Eivät ainakaa ui,veneile(venettä jossa hytti ei lasketa,puhun nyt pienestä soutuveneestä),,käy puistopiknikillä tai mene huvipuistoon.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin tästä. Nuoruuteni kesät pilattiin sillä että naiset eivät kelpuuttaneet minua. En saanut kokea lämpimän kesän ja teinirakkauden yhdistelmää. Nyt nauran pilkallisesti pariskunnille ja bilettäjäjunteille kenen rappiofestarireissut menevät pilalle. Kaiken lisäksi nämä elämäni pilaajat saavat maksaa aiheuttamansa kotona loikoiluni verorahoistaan!
Normoille kostettu?
Olen tehnyt juoksulenkkejä sateessa, eväsretkiä sateessa, telttaillut sateessa, uinut... Rakastan sadetta ja tää on niin paljon parempi kun helle.
Uin joka päivä. Siis ihan joka päivä ympäri vuoden. Tänäänkin jo kävin. En hallissa vaan luonnonvesissä.
Pyöräilen, juoksen, vaellan, rullaluistelen. Helteellä tällainen liikunta ei ole kovin mielekästä, mutta näistä alkukesän säistä olen kyllä nauttinut. Töissäkin helteellä lämmöt nousee saunalukemiin, mutta nyt on ollut ok lämmöt sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt juoksulenkkejä sateessa, eväsretkiä sateessa, telttaillut sateessa, uinut... Rakastan sadetta ja tää on niin paljon parempi kun helle.
Niin on!!!! toivottavasti sataa koko kesän ja ei ole helteitä.
Hiekkaneekerinn päivittäinen itku osa 221.
Vierailija kirjoitti:
No ne ei ainakaan valita turhista asioista kuten säästä.
Sää on just mistä voi valittaa mutta toki se ei auta säähän mitenkään.
Olen käynyt museoissa, kahviloissa, kaupungilla, patikoimassa, pyöräilemässä, juoksemassa, ulkosalilla, kirjastoissa, kirppareilla, uimahallissa, hotelleissa, tehnyt ristikoita, lukenut... mitähän vielä? Ulkouinnit vielä puuttuu, mutta ei liity säähän vaan siihen, ettei meillä päin oikein ole rantoja. Ihanin kesä aikoihin!
Suomessa on tällainen sää. Lentokoneet lentää etelään, melko edullisesti pääsee italiaan, espanjaan ja kreikkaan.
Puutarha voi hyvin. On kodikasta lukea kirjaa sateen ropistessa. Voi laittaa rauhassa ruokaa ilman että koko kämppä muuttuu pätsiksi. Hyttyset puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt museoissa, kahviloissa, kaupungilla, patikoimassa, pyöräilemässä, juoksemassa, ulkosalilla, kirjastoissa, kirppareilla, uimahallissa, hotelleissa, tehnyt ristikoita, lukenut... mitähän vielä? Ulkouinnit vielä puuttuu, mutta ei liity säähän vaan siihen, ettei meillä päin oikein ole rantoja. Ihanin kesä aikoihin!
Noissa ei voi käydä jos ei ole +30 paahde.
Sopivan lämpöinen kesäsää on ollut omiaan puutarhatöille, rakennusten kunnostuspuuhiin ja pitkille pyörälenkeille. Olen myös käynyt uimassa joka päivä. Muutaman kerran olen mennyt hyvän lukemisen kanssa pitkäkseni puutarhakeinuun ja torkahtanut sinne.
Vierailija kirjoitti:
Uin joka päivä. Siis ihan joka päivä ympäri vuoden. Tänäänkin jo kävin. En hallissa vaan luonnonvesissä.
Pyöräilen, juoksen, vaellan, rullaluistelen. Helteellä tällainen liikunta ei ole kovin mielekästä, mutta näistä alkukesän säistä olen kyllä nauttinut. Töissäkin helteellä lämmöt nousee saunalukemiin, mutta nyt on ollut ok lämmöt sielläkin.
Joo, vaeltaminen ja rullaluistelu se onkin vallan ihanaa kylmässä vesisateessa, eikö vaan?
Iltaisin istun saunan yhteydessä takaterassin paljussa. Toisinaan grillaan pihalla katoksen alla. Collegehousut jalassa, fleecehuppari päällä ja crocsit jaloissa.
Toisinaan käyn kalastamassa. En ole sokerista tehty niin pieni sade ei haittaa. Täällä ei kauhean paljon ole satanutkaan. Pikemminkin on vain pilvistä ja koleaa, harvakseltaan pieniä sateita. Ihan jees!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rajoittunut on ap:n käsitys siitä, mitä kesällä voi tehdä. Joo, en veneile, enkä omista venettä. Huvipuistoihin en käy enää, koska lapset niin isoja, että käyvät kavereiden kanssa.
Mutta ei sää ole estänyt mitään, mitä yleensä teen. Ulkoilen (juoksen, pyöräilen, melon, pelaan tennistä), käyn musoissa, luen, tapaan kavereita ja tuttavia. Toki sää vaikuttaa, eli sää ohjaa aktivitetteeja, mutta ei suoraan estä mitään.
Sillä vasta rajoittunut on joka jossain ketjussa oli mieltä että ei voi lenkkeillä, pyöräillä, retkeillä, ulkoilla jne...viileässä ja jos aurinko ei paista. Ei voi istahtaa penkille eikä syödä jätskiä. Ei siis mitään kykene.
Hah, sen kun näkisi miten vesisateessa 10 asteen lämmössä ja 10m/s keskituulessa lenkkeillään ja pyöräillää
Ihan normaalisti.
Sen sijaan helteellä en todellakaan lähde lenkille.
En pidä kuumasta kelistä joten lomasää on loistava käsityöharrastuksiin ja kuntosalilla käymiseen. Olen tavannut lomalla niin ystäviä kuin sukulaisia. Ihanat kiireettömät aamut ja aikatauluttomat päivät. Ihanaa.
Eilen illalla jujuri ajattelin, miten kivan päivän olin vietänyt ja miten suuresti nautin sateen ropinasta ja luonnon vihreydestä. Silti sataieden välissä ennätin päivemmällä käydä ulkokuntosalilla ja pyöräillä sinne ja takaisin järvenrantoja pitkin. Liikunnasta sopivasti väsyneenä luin illan kirjaa.
Mieleni on näiden ilmojen takia todella levännyt ja rentoutunut. Olihan sununtaina esimerkiksi aurinkoinen ja lämmin päivä ja istuskelin hetken nauttimassa sopivasta lämmöstä.
MInulle riittää, että on lämpimiä päiviä silloin tällöin.
Onhan tää vähän kurjaa. Toisaalta en kaipaa helteitä. Tosin 2/3 kesästä edessä päin vielä. Voi muuttua toki nopeasti.
Oishan tässä montakin säävaihtoehtoa tän jääkesän ja hellekesän välillä.
Kun olis öisin edes vähän yli kymmenen astetta, että tarkenis mökilläkin mukavasti. Sillon ei varmaan uimavedetkään olis niin jäätäviä.
Olis vaikka 15 yöllä ja 22 päivällä, tuntuis edes kesältä.
Vierailija kirjoitti:
Oishan tässä montakin säävaihtoehtoa tän jääkesän ja hellekesän välillä.
Kun olis öisin edes vähän yli kymmenen astetta, että tarkenis mökilläkin mukavasti. Sillon ei varmaan uimavedetkään olis niin jäätäviä.
Olis vaikka 15 yöllä ja 22 päivällä, tuntuis edes kesältä.
No muuta vittuuun täältä itkemästä saatanan hullu.
Kylmä vesi on tottumiskysymys. Ei tarvii tehdä reikää jäähän kuitenkaan.