Minua alkanut toden teolla ahdistaa tämä Pride vouhotus.
Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.
Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkokin on uhan alle mennyt mukaan. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.
Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.
Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?
Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.
Kommentit (782)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kohta se on ohi, koita kestää. Asun Helsingissä eikä se täälläkään ole mitenkään häiritsevästi esillä, korkeintaan joku sateenkaarilippu jossain kaupan ikkunassa tms.
Ja Salmisaaren toimistotalon seinässä. Aivan valtavan kokoinen lippu, ja näkyy Länsiväylälle, Lauttasaareen, Seurasaareen ainakin. Sama oli viimekin kesänä.
Apua, lippu! Kyllä nyt on raskasta olla hetero!
No se lippu symboloi homoseksiä. Eihän tuossa koko liikkeessä ole muusta kyse kuin seksijutuista ja lippu on symboli näille. Ja ei, heteroseksuaalit eivät liputa heteroseksiä missään.
Jos aina nähdessäsi raidallisen lipun, ajattelet homoseksiä, sinun kannattaa kysyä itseltäsi, miksi homoseksi pyörii niin paljon mielessäsi.
Sitten joku erehtyy laittamaan aitoavioliitto -plakaatin julkisesti nähtäville niin alkaa terrorisointi, älämölö ja hyvä ettei väritukkaperseilijät ole lynkkaamassa
Minusta Martatkin ovat lähteneet vikateille valitessaan tämän yhden asian liikkeen toimintansa "edistämiseen". Katsokaa miten Marttojen logokin on muuttunut. Ei kaikki Suomen marttaliikkeen ihmiset ole valmiita tähän ( tuttavan sanoin) vouhotukseen, johon jotkut johtoon valitut H:gin nuoret vouhakkeet ovat perinteitä kunnioittavan naisliikkeen pakottaneet. Sama tuomio on tullut kentältä siihen lihakeskusteluun, jossa nämä ituhipit kehottivat ihmisiä luopumaan lihasta. No, martoissa on suuri osa jäsenistä niitä maaseudun lihantuottajia, jotka kokivat hyvin loukkaavina tällaiset kannanotot ja haluavat irtisanoutua marttatoiminnasta. Niin väärin painottuvaa ja hölmöä toimintaa Helsingin pääpaikalta, eivät ole ajatelleet loppuun asti suureen ääneen huudettuja kannanottojaan. Martat liikkeenä on ollut kaikki hyväksyvä, humaani yhteiskunnan hyväksi toimiva liike mutta nykyjohto on pilannut liikkeen imagon. Minulle riitti, kiitos 24 vuoden jäsenyydestä, ystävistä, talkoista, opetuksesta, kursseista ja kivasta yhdessä toimimisesta.
Yle suoltaa tätä paskaa joku paikassa, mutta myös moni yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään tykkää pride touhuista. Kammottaa että jotkut ihmiset ihan avoimesti viittii liputtaa tämmöisen synnin ja jumalattomuuden puolesta. Eikö näitä pelota tälläinen?
Enemmän pelottaa että kaltaisesi ääliöt saavat äänestää.
Se, että joku ei ole samaa mieltä sinun kanssasi, ei tee hänestä ääliötä.
Ovatko peruskäytöstavat jääneet oppimatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kohta se on ohi, koita kestää. Asun Helsingissä eikä se täälläkään ole mitenkään häiritsevästi esillä, korkeintaan joku sateenkaarilippu jossain kaupan ikkunassa tms.
Ja Salmisaaren toimistotalon seinässä. Aivan valtavan kokoinen lippu, ja näkyy Länsiväylälle, Lauttasaareen, Seurasaareen ainakin. Sama oli viimekin kesänä.
No se lippu symboloi homoseksiä. Eihän tuossa koko liikkeessä ole muusta kyse kuin seksijutuista ja lippu on symboli näille. Ja ei, heteroseksuaalit eivät liputa heteroseksiä missään.
Symboloi se aika paljon muutakin.
Jaa niinkun mitä? Avioliittokin on nimenomaan parittelun eli seksin ympärille rakennettu instituutio. Minusta siitäkään ei pitäisi tehdä mitään numeroa. Puhumattakaan jostain homoseksuaalisesta parittelusta. Hei katsokaa me paritellaan meilläkin on oikeus hinkuttaa sukuelimiä ja muita elimiä keskenämme. Ihan sama juttu kuin heteroseksissä, että voisiko nämä jutut vaan pitää siellä makuuhuoneissa ja käyttääsitten vaikka sormusta merkkinä siitä, että on varattu, sens ijaan että toitottaa asiaa turuilla ja toreilla. Ihan siitä riippumatta kenen kanssa sielä makuuhuoneessa hinkuttaa.
Lähinnä se häiritsee, että jos sinä tai yrityksesi ei ole tässä mukana niin olet sitä vastaan. Jokaisen yrityksen on vaihdettava profiilikuva sateenkaareen tai vähintään tehtävä aiheesta postaus. Jos et tee, niin olet ideologiaa vastaan. Eikö riitä, että ei vaan kiinnosta ja tehkööt muut mitä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hiljattain valtava ulina jostain aito avioliitto julisteesta.
Ahdistuin suunnattomasti ko. julisteesta. Joko se on revitty pois? Täytyy järjestää välikysymys, A-studio ja ministerin luottamuksesta äänestäminen.
Martathan nimenomaan eivät hyväksy kasvissyöntiä jos alkavat loukkaantumaan ja eroamaan järjestöstä jos tehdään kasvissyöntiä edistäviä liikkeitä.
Ja olen nähnyt näitä raivomummojen kannaottoja somessa. Ne ovat samaa luokkaa kun heidän raivarinsa siitä, että toisen vauvalla ei ole hänen mielestään oikeaoppista pipoa, joku kuntoui kun hän haluaa vaan lillua uima-altaassa, tai auto on 5 senttiä vinossa parkkiruudussa. Ehkä on kuule Marttajärjestön etu, että nämä putoavat kelkasta ilmapiiriä myrkyttämästä.
Mua ei ahdista. Ei kirkko ole pakon edessä mennyt mukaan. Paine tulee kirkon sisältä. Mulle Pride on tasa-arvoa, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät varmaan jossain rinnakkaistodellisuudessa. Minä asun Helsingin Kalliossa, jossa on varmaan Suomen tihein seksuaalivähemmistöjen keskittymä. Silti en edes muista, milloin olisin viimeksi nähnyt homo- tai lesboparin kävelevän edes käsi kädessä.
Pridessä niitä näkyi, mutta ei kai sitäkään ole pakko mennä katsomaan, jos erilaisuus kovin ahdistaa.
Sama täällä. Ap:n kannattaisi miettiä, mistä tuollainen ahdistus oikein kumpuaa. Onko omassa seksuaalisuudessa ehkä jotain peiteltyä ja piiloon painettua?
Minä en halua tulla ahdistelluksi kenenkään taholta. Se riittää, että joutuu välttlemään jo 50% väestöstä, puhumattakaan siitä että joutuisi väistelemään vielä omaakin sukupuoltaan. Se on ihan yhtä ahdistavaa. Miksei sitä parittelukäytöstä voi pitää vaikka niissä apeissa
Öö, miten ahdistelu tähän liittyy? Sinun ajatuksesi tuntuu aivan kieroutuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä se häiritsee, että jos sinä tai yrityksesi ei ole tässä mukana niin olet sitä vastaan. Jokaisen yrityksen on vaihdettava profiilikuva sateenkaareen tai vähintään tehtävä aiheesta postaus. Jos et tee, niin olet ideologiaa vastaan. Eikö riitä, että ei vaan kiinnosta ja tehkööt muut mitä tekee?
Tuo on terrorismia ja painostusta.
Miettikääpä kun joku mies yrittäisi vongata seksiä kiristämällä ja uhkailemalla tuolla tavalla. Vaatisi ja sitten alkaisi keksimään mustamaalaavia ja hyökkääviä kommentteja jos ei anna.
Tuo on kiusaajajärjestö.
Onko kiusaamiskäytös peräisin siitä, että heitä on kiusattu, vai jostakin muualta, en ota kantaa. Mutta käytös ei ole ok.
Unohdin sanoa. Samettiorkidea ja Laventeliveikkonen. Siellä on täysijärkisiä ihmisiä (lukijoina/katsojina).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät varmaan jossain rinnakkaistodellisuudessa. Minä asun Helsingin Kalliossa, jossa on varmaan Suomen tihein seksuaalivähemmistöjen keskittymä. Silti en edes muista, milloin olisin viimeksi nähnyt homo- tai lesboparin kävelevän edes käsi kädessä.
Pridessä niitä näkyi, mutta ei kai sitäkään ole pakko mennä katsomaan, jos erilaisuus kovin ahdistaa.
Sama täällä. Ap:n kannattaisi miettiä, mistä tuollainen ahdistus oikein kumpuaa. Onko omassa seksuaalisuudessa ehkä jotain peiteltyä ja piiloon painettua?
Minä en halua tulla ahdistelluksi kenenkään taholta. Se riittää, että joutuu välttlemään jo 50% väestöstä, puhumattakaan siitä että joutuisi väistelemään vielä omaakin sukupuoltaan. Se on ihan yhtä ahdistavaa. Miksei sitä par
Minua ovat ahdistelleet sekä miehet että naiset ja haluaisin pystyä luottamaan edes naisiin, mutta ilmeisesti kun joka tila ja paikka halutaan seksualisoida niin ei onnistu. Kieroutunutta on tuoda homoseksilippuja julkisiin tiloihin ja väittää, ettei setassa ja pridessä olisi kyse seksistä ja seksuaalisuudesta sekä näien asioiden tuomisesta osaksi julkisia tiloja, jopa lasten tiloja.
Meinasin liittyä marttoihin uudelleen. Olen joskus ollut jäsen. Mutta muutin mieleni mm. lihavastaisuuden takia ja sitten tämän pridekannatuksen takia. Ei ole mun porukkani enää.
Kannatan tasa-arvoa, mutta mielestäni siitä ei enää nykypäivänä tarvitse tehdä mitään numeroa. Jokainen olkoon mitä on, ilman erikseen kalasteltua huomiota.
Liika huomio kääntyy koko ideaa vastaan.
Vaatimattomuus kaunistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hiljattain valtava ulina jostain aito avioliitto julisteesta.
Ulinatyyppi heräsi. Keksi jo joku toinen sana.
Mikä on Pride-huntu? Asun Helsingissä, enkä ole ikinä sellaista nähnyt. Meneeköhän aloittajalla nyt sekaisin Pride ja musliminaisten hunnut? Jossain maaseudulla ei ehkä ole niin selkeää,mistä näissä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Sitten joku erehtyy laittamaan aitoavioliitto -plakaatin julkisesti nähtäville niin alkaa terrorisointi, älämölö ja hyvä ettei väritukkaperseilijät ole lynkkaamassa
tätäpä just! Miksi meiltä sitten viedään perinteet ja vanhaajan asiat pois??
Symboloi se aika paljon muutakin.