Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua alkanut toden teolla ahdistaa tämä Pride vouhotus.

Vierailija
24.06.2025 |

Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.

Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkokin on uhan alle mennyt mukaan. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.

Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.

Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?

Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.

Kommentit (782)

Vierailija
241/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No AP ajattelepa asiaa niin, että sitä heteronormatiivisuutta on spämmätty joka puolella viimeiset tuhat vuotta. Nyt jos jokunen vuosi on ollut Pride-kulkueita sun muuta, entä sitten?

Millä tavalla "Pride-vouhotus" estää sinua olemasta mitä haluat? Onko sulla jotenkin heikko itsetunto tai kutkuttaako alitajuisesti toiset naiset sittenkin, muttet kehtaa tunnustaa?

Miten toisten ihmisten tasa-arvo voi ahdistaa sua?

terveisin toinen heteronainen

Mitä tasa-arvoa on unisex-vessat ja -pukuhuoneet?

t. Heteronainen

Ota selvää. Ymmärrät tahallasi asian väärin. Sitten mieti miksi se

MISSÄ?

Vierailija
242/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montaako kertaa ajattelit spämmätä tätä(kin) typerää kirjoitustasi ap? Poistohan se olisi.

Väärä mielipide? Täytyy välittömästi vaikka väkivalla kitkeä tälläinen ajattelu pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et näköjään sinäkään tiedä kun et viitsinyt sitä kommenttiinkaan laittaa."

Kysymykseni ei ollut "mikä on poikkitieteellinen konsensus", vaan "tiedätkö, mikä on poikkitieteellinen konsensus". Vastaus kysymykseeni ei siis voi olla "konsensus on sitä ja tätä", vaan se on "tiedän" tai "en tiedä".

Kyseessä on retorinen keino antaa ymmärtää että jokin mystinen konsensus on sopivasti se mikä sinunkin kantasi on. 

Joten et tiedä.

Ei ole, vaan se on keino selvittää, onko ihminen tutustunut siihen, mitä tiede asiasta sanoo.

Olet siis perehtynyt kaikkien tieteenalojen kaikkeen materiaaliin tietääksesi mitä tämä tiede asiasta sanoo?

En ole, eikä tietenkään tietoisuus konsensuksen sisällöstä tuollaista edellytäkään.

Joudunko vastaamaan vielä moneenkin sinun esittämääsi kysymykseen ennen kuin sinä vastaat siihen, jonka minä esitin?

Vierailija
244/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Jaxuhalit. 

Vierailija
245/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On sulla ahtaat kuviot siellä pääkopan sisällä. Itse heterona ymmärrän että Priden tarkoitus on tuoda näkyväksi yhteiskunnassa se, että muita kuin "perusheteroita" on olemassa ja se ylpeyden korostuksen tarkoitus on parantaa niitä haavoja, joita näille ihmisille on tullut kun on joutunut kokemaan syrjintää ja jopa väkivaltaa lapsesta saakka. 

Pride-kulkueeseen saa mennä kuka vaan. Sinäkin voit mennä mukaan ja olla ylpeä siitä mitä sinä olet. 

Toisten nimittäminen sekopäiksi sen takia että sinulla on joku epähumaani vanhakantainen näkemys asioista, joka vielä on Suomen lain vastainen, ei kuulosta tasapainoiselta saati järjelliseltä. "

Mitähän haavoja nämä oikein ovat? Yksikään kun ei kykene artikuloimaan mitä syrjintää ovat kokeneet.

Mistä muka tiedät että syrjintää EI tapahtuisi????

Meillähän jopa lakeja on muutettu eli sitä ennen esimerkiksi homoseksuaalisuus on ollut joko rikos tai sairaus. Miksi luulet että iäkkäitä homoja on pilvin pimein muuttanut Suomesta Ruotsiin viime ennen kuin meillä lait muuttuivat? 

Väkivaltaa on ollut ilmeisesti paljon, nytkin poliisi kertoo että viharikokset LGBTQ+ ihmisiä kohtaan ovat lisääntyneet eli ei se viha ja väkivalta ole loppunut -- olethan itsekin yksi tätä vihaa levittävä henkilö. Pride on olemassa sun takia.

Vierailija
246/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

En ole, eikä tietenkään tietoisuus konsensuksen sisällöstä tuollaista edellytäkään.

Joudunko vastaamaan vielä moneenkin sinun esittämääsi kysymykseen ennen kuin sinä vastaat siihen, jonka minä esitin?"

Joudut. Sinä et tiedä mikä se poikkitieteellinen konsensus on, etkä edes pysty erittelemään niitä tieteenaloja joiden poikki konsensus kulkee.

Vierailija
247/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä muka tiedät että syrjintää EI tapahtuisi????

Meillähän jopa lakeja on muutettu eli sitä ennen esimerkiksi homoseksuaalisuus on ollut joko rikos tai sairaus. Miksi luulet että iäkkäitä homoja on pilvin pimein muuttanut Suomesta Ruotsiin viime ennen kuin meillä lait muuttuivat? 

Väkivaltaa on ollut ilmeisesti paljon, nytkin poliisi kertoo että viharikokset LGBTQ+ ihmisiä kohtaan ovat lisääntyneet eli ei se viha ja väkivalta ole loppunut -- olethan itsekin yksi tätä vihaa levittävä henkilö. Pride on olemassa sun takia."

Suomen laki ei tunne viharikoksen käsitettä joten poliisilla ei ole mitään keinoa, syytä tai perustetta raportoida tuollaista.

Minun tehtäväni ei ole selvittää mitä ei ole tapahtunut. Yksikään ei kykene artikuloimaan mitä tämä syrjintä on. Sinäkään et pysty.

Vierailija
248/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No AP ajattelepa asiaa niin, että sitä heteronormatiivisuutta on spämmätty joka puolella viimeiset tuhat vuotta. Nyt jos jokunen vuosi on ollut Pride-kulkueita sun muuta, entä sitten?

Millä tavalla "Pride-vouhotus" estää sinua olemasta mitä haluat? Onko sulla jotenkin heikko itsetunto tai kutkuttaako alitajuisesti toiset naiset sittenkin, muttet kehtaa tunnustaa?

Miten toisten ihmisten tasa-arvo voi ahdistaa sua?

terveisin toinen heteronainen

Mitä tasa-arvoa on unisex-vessat ja -pukuhuoneet?

t. Heteronainen

Todellista tasa-arvoa on tamponit miesten vessoissa. Tosin Zuckerberg keräsi ne pois kun Trump valittiin presidentiksi. Harmittaa niiden miesten puolesta joilla on kuukautiset ja jotka käyttiv

Pitäisi olla huolissaan. Ja jos ne alkavatkin niin et voi tietää varmasti onko kyseessä kuukautiset vai suolistosyöpä.

Vierailija
249/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset aloitukset vain todentavat sen, että Pridea edelleen tarvitaan.

Vierailija
250/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On sulla ahtaat kuviot siellä pääkopan sisällä. Itse heterona ymmärrän että Priden tarkoitus on tuoda näkyväksi yhteiskunnassa se, että muita kuin "perusheteroita" on olemassa ja se ylpeyden korostuksen tarkoitus on parantaa niitä haavoja, joita näille ihmisille on tullut kun on joutunut kokemaan syrjintää ja jopa väkivaltaa lapsesta saakka. 

Pride-kulkueeseen saa mennä kuka vaan. Sinäkin voit mennä mukaan ja olla ylpeä siitä mitä sinä olet. 

Toisten nimittäminen sekopäiksi sen takia että sinulla on joku epähumaani vanhakantainen näkemys asioista, joka vielä on Suomen lain vastainen, ei kuulosta tasapainoiselta saati järjelliseltä. "

Mitähän haavoja nämä oikein ovat? Yksikään kun ei kykene artikuloimaan mitä syrjintää ovat kokeneet.

Mistä muka tiedät että syrjintää EI tapahtuisi????

Meillähän j

Jos hän häipyy maasta niin pride loppuu. Se on yhdestä tyypistä kiinni.

Vierailija
251/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet priden muuttavan? Ja kun maahan tulee enemmän muslimeja niin se loppuu joka tapauksessa.

Vierailija
252/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Joudunko vastaamaan vielä moneenkin sinun esittämääsi kysymykseen ennen kuin sinä vastaat siihen, jonka minä esitin?"

Joudut. Sinä et tiedä mikä se poikkitieteellinen konsensus on, etkä edes pysty erittelemään niitä tieteenaloja joiden poikki konsensus kulkee.

Esitä sitten ne kysymykset, joihin minun pitää vastata jotta saan sinulta vastauksen.

Vierailija
253/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaankin bi ja tukahduttanut sen puolen itsestäsi. Se selittäisi ahdistuksen. 

Vierailija
254/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä että sinua ja kaltaisiasi ahdistaa.

Arvostan kirkkoa ja eteenkin naispappeja jotka ovat aktiivisia priden suhteen, he tekevät hyvää työtä, kitkevät ahdasmielisyyttä ja antavat näkyvyyttä sateenkaariväelle.

Tuoko toiminta ei ole ahdasmielisyyttä? Hyväksytte avoimesti myös toisin ajattelijat? Kuten konservatiivikristityt?

Mihin konservatiivikristityt tarvitsevat hyväksyntää? Tehän olette koko ajan itkemässä ja kohta itkette enemmän kun kirkolta leikataan avustukset pois

Vierailija
255/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Jos aloittajaa ahdistaa se, miten paljon asiaa tuutataan, niin voitko kuvailla sen tavan, jolla lisää prideä vaikuttaisi tähän halutulla tavalla?

Vierailija
256/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaankin bi ja tukahduttanut sen puolen itsestäsi. Se selittäisi ahdistuksen. 

Joo ehkä jotain tuollaista?

Itse tällaisena ihan tosi heterona ja naisellisena naisena en yhtään ymmärrä tuollaista, että mukamas "normaalilla, perinteisellä naisella" olisi jotain hätää :D Maailmahan on päinvastoin tehty meille, siinä missä vielä enemmän "normaaleille" miehille. 

Mitään, mitä me ns. normaalit naiselliset heteronaiset tehdään, valitaan, ollaan jne. ei kyseenalaista kukaan missään, paheksu yhtään tai MITÄÄN. Meidän ei tarvitse puolustella oikeuttamme olla olemassa ollenkaan tai pelätä ulkopuolisuutta, syrjintää tms. lähtökohtaisesti missään. Voidaan olla ihan rennosti ja avoimesti sitä mitä ollaan, ei tarvitse ikinä miettiä tuomitseeko joku, koska ei tuomitse.

Pidän naurettavana tuollaisia ulinoita, kuin aloituksessa. 

Vierailija
257/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu Prideen mutta ei mulla sitä mitään vastaankaan ole. En ole myöskään kokenut, että se häiritsisi millään tavalla. Tuntuu että ap vain etsii ärsyyntymisen syitä tyhjästä.. 

Vierailija
258/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei pride ahdista, mutta kyllästyttää. Keksikää jo jotain muuta minkä puolesta marssia kuin pervoilu. Perushomot ja lesbothan eivät tuohon porukkaan ole aikoihin kuuluneet. Tuntemani homot ja lesbot eivät tarvitse tavalleen elämää kulkuetta ja jatkuvaa huomiota.

Vierailija
259/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Esitä sitten ne kysymykset, joihin minun pitää vastata jotta saan sinulta vastauksen.

Turha vaiva. Tyyppi keulii hienolla tietämyksellä transpsykologian suhteen, mutta ei halua jakaa sitä muille

Vierailija
260/782 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistu Prideen mutta ei mulla sitä mitään vastaankaan ole. En ole myöskään kokenut, että se häiritsisi millään tavalla. Tuntuu että ap vain etsii ärsyyntymisen syitä tyhjästä.. 

Sama. Pride ei näy elämässäni oikeastaan mitenkään. Toki siitä voi olla uutisia tai somessa jotain, mutta jos ja kun minua kiinnostaa aihe yhtä paljon kuin vaikkapa RALLI josta uutisoidaan myös säännöllisesti ja on ralli-ihmisiä jotka päivittää asioitaan someen jne., niin laitan Prideen yhtä paljon huomiota kuin ralliaiheisille jutuille, eli enpä juuri yhtään.