YLE: Tällä vauvalla on yksi äiti ja kaksi isää (polyamorinen perhe)
Möykky on kuten vastasyntyneet usein: päivisin tyytyväinen vauva, öisin itkuisempi ja vatsavaivaisempi.
Epätyypillisempää sen sijaan on se, kuinka monta rakastavaa syliä ja huolehtivaa käsiparia hänen ympärillään on. Hänellä on kolme vanhempaa: äiti Tanja, iskä Tuomas ja isi Aleksi.
Vanhemmat elävät polyamorisessa eli monisuhteisessa suhdekokonaisuudessa, tarkemmin sanottuna niin sanotussa v-suhteessa.
Se tarkoittaa, että Tanjalla on suhde molempiin miehiin, mutta miehillä ei ole suhdetta keskenään.
Kaikki asuvat samassa taloudessa Oulussa, ja miehet ovat keskenään läheisiä ystäviä.
--
Suunnitelmissa on hakea Tuomakselle oheishuoltajuutta.
Vanhemman asema on kuitenkin eri kuin oheishuoltajan, minkä takia useamman vanhemman perheessä vähintään yksi vanhemmista on aina epätasa-arvoisessa asemassa muihin nähden.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inceleille tämä on vain hyvä asia. Kun naiset ottaa jatkossa 2-3 miestä, voi inceliäkin onnistaa. Hän ei ehkä pääse kenellekään ykköseksi mutta kakkoseksi voi päästä, etenkin jos on jokin erikoistaito, esim. kokkaustaidot, remontointitaidot on plussaa.
Tyytyykö incel siihen, että nainen tyydyttää jokapäiväiset seksuaaliset tarpeensa toisen kumppaninsa kanssa ja antaa incelille pesää muutaman kerran vuodessa kiitokseksi siitä, että incel hoitaa kiltisti kodin ja lapset sillä aikaa kun makkarista kuuluu villejä seksiääniä?
Näitkö noi äijät? Seksi tuskin on kovin villiä kun maha aika pahasti tiellä :D
Vierailija kirjoitti:
Aika muhkuja setiä. Eipä voi palstamies enää väittää että vain komeat miehet saavat panna kuin tuollekin naiselle kelvannut vatsakkaita äijiä oikein kaksin kappalein.
Mutta se isäksi tullut oli se vähemmän vatsakas. Yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inceleille tämä on vain hyvä asia. Kun naiset ottaa jatkossa 2-3 miestä, voi inceliäkin onnistaa. Hän ei ehkä pääse kenellekään ykköseksi mutta kakkoseksi voi päästä, etenkin jos on jokin erikoistaito, esim. kokkaustaidot, remontointitaidot on plussaa.
Tyytyykö incel siihen, että nainen tyydyttää jokapäiväiset seksuaaliset tarpeensa toisen kumppaninsa kanssa ja antaa incelille pesää muutaman kerran vuodessa kiitokseksi siitä, että incel hoitaa kiltisti kodin ja lapset sillä aikaa kun makkarista kuuluu villejä seksiääniä?
Miksi luulet, ettei incel saisi yhtä usein? Naisilla kiima lisää kiimaa ja silloin kelpaa se kynäkaulaisempi incelkin, kun ykkösmies väsyy väistämättä
Kumpi noista muhkuista on sun mielestä ykkösmies ja kumpi kynäkaula? Aika tasaisen ala-arvoisia molemmat mun mielestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparkaa käy sääliksi.
Aivan näin, itsekkäästi ajatellaan minä, minä, minä, minulla on oikeus, minulla, minulla, minulla...lapsiparat ihan sekaisin.
Onko sulla joitakin lähteitä antaa sen tiedon tueksi, että yhteisökasvatus jotenkin pilaa lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vauvat eivät ole itkuisia ja vaivaisia öisin jos nukkuvat luonnolliesti äitinsä vieressä. Tuolla naisella taitaa olla sängyssään vauvan sijaan kuitenkin jono siittävie miesvauvoja ja vauva on jossain omassa häkissään.
Joo, koliikki paranee kun nukkuu äidin vieressä. Päivän älypääpalkinto sulle!
Miksi pitää vielä sairaseläkkeella hankkia vauva? Jotain tässä on pielessä.
Tuolla vatsanympäryksellä elinikä ei tyypillisesti ole pitkä. Tuohan on hyvä että on varaisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kolmikko on tyytyväinen tilanteeseensa. Hoitoapua on tarjolla ystäviltä ja sukulaisilta kolmesta suunnasta."
Eli eikö 3 kättä riitä yhden vauvan hoitamiseen? Montako aikuista tarvitaan yhden vauvan hoitamiseen?
Jos on noin sekavat kuviot, aikaa menee kaikkeen muuhun kuin vauvan hoitoon.
Joo, kuten aiemmin näitä piirejä tuntevansa kirjoitin, kolmikko kiertää hengenheimolaisten seksibileissä ja orgioissa.
Juuri tuo piittaamattomuus lapsista sai suhtautumaan näihin harrastuksiin kyselevästi. Yksikin tuttu pariskunta jätti ilmeisesti 7 ja 5- vuotiaat ADHD-lapset kotiin keskenään , että pääsi seksitapaamisiin tuntemattomien ihmisten kanssa.
Miksi sinä olit niissä tapaamisi
Missä hän kirjoitti niissä itse olleensa? Minäkin tunnen noissa piireissä käyviä enkä todellakaan osallistu seksibileisiin itse. Ne vaan ei oikein osaa puhua muusta, joten noi kuviot oppii nopeasti ihan kokeilematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat eivät ole itkuisia ja vaivaisia öisin jos nukkuvat luonnolliesti äitinsä vieressä. Tuolla naisella taitaa olla sängyssään vauvan sijaan kuitenkin jono siittävie miesvauvoja ja vauva on jossain omassa häkissään.
Nii-in, siellä missä lapset saavat elää luonnollisesti äitiensä kanssa eikä heitä hioda siittävät koiraat tai lauma sellaisia, vauvoilla ei ole myöskään koliikkia. Ne eivät itke juuri ollenkaan. Tsemppiä tosiasioiden kanssa diilaamiseen.
Ei noillakaan äijillä ole ihan kaikki himassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika muhkuja setiä. Eipä voi palstamies enää väittää että vain komeat miehet saavat panna kuin tuollekin naiselle kelvannut vatsakkaita äijiä oikein kaksin kappalein.
Mutta se isäksi tullut oli se vähemmän vatsakas. Yllättäen.
Vatsakas oli sekin. Molemmat kunnon kaljamahoja. Tuollaiset saa naisia ja palstan miehet eivät :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on oikeus perustaa perhe, tämä on kirjattu ihmisoikeuksiin. Yleensä perheen perustaminen tulee aikuiselle ajankohtaiseksi silloin, kun ei ole hirveästi muita velvoitteita ja virikkeitä. Sairaseläkeläisellä on aikaa ja toimivat värkit.
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että tuo nainen tyytyi vatsakkaisiin äijiin. Ja vatsakkailla ei ollut valinnan varaa koska heitä ei kukaan muu huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in, siellä missä lapset saavat elää luonnollisesti äitiensä kanssa eikä heitä hioda siittävät koiraat tai lauma sellaisia, vauvoilla ei ole myöskään koliikkia. Ne eivät itke juuri ollenkaan. Tsemppiä tosiasioiden kanssa diilaamiseen.
Tsekkaapa omat faktasi. Ei koliikki johdu miehen läsnäolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että tuo nainen tyytyi vatsakkaisiin äijiin. Ja vatsakkailla ei ollut valinnan varaa koska heitä ei kukaan muu huolinut.
Mutta naisethan aina valitsee vain ylöspäin? Hypergamia?
Vierailija kirjoitti:
Biologinen isä ei ole sairauseläkkeellä.
Veikkaan, että lapsesta tulee nimekäs sarjamurhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaapa omat faktasi. Ei koliikki johdu miehen läsnäolosta.
Miksei sitä sitten ole siellä, missä lapsia hoidetaan luonnollisesti ja oikein, eivätkä miehet ole shown keskipisteenä?
Pidän ylen tapaa valikoida keskusteltavat aiheet aika törkeänä. En ymmärrä mikä jumaltaho he on päättämään, minkä artikkelin alle voi ihmiset kokoontua vaihtamaan ajatuksiaan.
Ja toisaalta: täällä taas on valtakunnan älymystö koolla keskustelemassa aiheen sijaan henkilöiden vyötärönympäryksestä...
Itse pohdin lähinnä sitä, että mikä on vauvan kyky muodostaa kiintymyssuhteita: onko se yhteen, kahteen, kolmeen vai äärettömään ihmiseen? Onko olennaista vain pysyvyys, siis se, että ihmiset eivät katoile vauvan elämästä, vai voiko tuollainen useamman aikuisen sattumanvarainen vaihtelu hoitajina jollain tapaa hankaloittaa asiaa? En tiedä..
Miksi sinä olit niissä tapaamisissa?