Kuinka pienenä olette aloittaneet parturikäynnit poikanne kanssa?
Kommentit (8)
Vähän alle 1-vuotiaasta asti on ollut pakko käydä parturissa säännöllisesti noin parin-kolmen kuukauden välein (poika nyt 3,5 v). Tukka on niin tajuttoman paksu, ettei sitä voi kotona leikata kun heti jää " saksenjäljet" .
10-kuisesta. Pienempänä sai käteensä jonkun kiinnostavan tavaran tai syötävää tms. niin pysyi paikallaan, nyt 2,5-vuotiaana on jo ihan pro ja istuu tosi nätisti parturin tuolissa ja antaa ajaa koneellakin.
nyt pojat 5v ja 3v ja istuvat tosi nätisti. Alussa annoin hapankorpun, vesirinkelin tms jäystettäväksi ja nykyisin isompi lukee akuankkaa ja pienempikin katselee vain tyytyväisenä peilistä mitä tapahtuu ja katselee ehkä kuvakirjaa tms.
On niin paksut tukat molemmilla ettei tulis mieleenkään itse alkaa saksien kanssa sähläilemään :)
Sitä ennen olin jo parturoinut itse kolme kertaa. Hyvin on ensimmäisestä kerrasta asti pysynyt paikoillaan parturissa. Joku pikkuauto kädessä, aina ei sitäkään tarvita. Tilanne on sen verran jännä pienelle. Siskoni, jolla on pari lasta sanoikin, että kyllä hänenkin lapset pienenä pysyi parturissa paikallaan, mutta ei enää 7-vuotiaana.
Siitä asti on käyty säännöllisesti ja jos meinaa väli olla liian pitkä, poika huomauttaa asiasta itse. Ikää hänellä on nyt 6v.
Mä aloitin säännöllisesti käymään parturilla jo ennen raskausaikaa ja raskaana ollessakin ihan 6viikon välein. Sitten rv 38--> alkoi olla tukalaa istua sitäkään tunnin siivua paikoillaan, niin jätin väliin siltä erää. Mutta terve poika syntyi!
Minä vuoden ikään yritin itse leikellä, mutta siitä eteenpäin ollaan käyty ammattilaisella (ja eron huomaa!!).