Oletko koskaan ns. rakastunut ensi silmäykseyllä?
Heti huomannut että joku ihminen vetää magneetin lailla puoleensa vaikka häntä ei edes tunne.
Kommentit (170)
Olen yksipuolisesti ja minuun ollaan rakastuttu yksipuolisesti.
olen ihastunut yliopiston aulassa. nainen oli opea. löysin hänet sattumalta facebookista ja katselin silloin tällöin. no kyl se ihastus on ohi mennyt.
Monesti! Tosin käytän sanaa ihastuminen, en rakastuminen. Ja aina ollut molemminpuolista, toki mitään pitläkestoista noista ei ole tullut😁
Sehän oli nuorempana aivan ihana tunne kun ihastui päätäpahkaa salamana toiseen ja toinen minuun! Enää ei jaksaisi sellaista😁
Vierailija kirjoitti:
Olen. Sattui eräässä pienessä maassa Kaakois-Aasiassa. Näin miehen, jonka ympärillä oli iso turkoosi aura. En ollut koskaan nähnyt enkä kokenut sellaista kenenkään ihmisen suhteen ja tajusin sen. Olemme nyt olleet yhdessä 20 vuotta, asumme Suomessa rekisteröidyssä parisuhteessa ja olemme rakentaneet kakkoskodin sinne Kaakkois-Aasiaan maaseudulle.
Teillä on sitten talvisin sininen lumiaura pihassa. Vai ajaako tää korkeakoulutettu ambomies auraa tuntipalkalla?
Joo, katseet kohtasi ja kumpikin vain tiesi.
Phuketissa hotellin respatyttö. Heti sisään kirjautuessa lumouduin täysin. Parin päivän jälkeen, hän oli aulassa ja menin juttelemaan. Hän kysyi että tarvitsenko matkaopasta, ja vastasin myöntävästi, joten hän käski vuokrata skootterin ja olla pihalla hänen työvuoronsa loputtua. Käytiin kiertelelemässä Phuketin rantoja ja baareja viikon verran. Tuo jäi harmittamaan, että siinä oli täysin vaimomateriaalia, mutta nuorena ja köyhänä opiskelijana en voinut ylläpitää etäsuhdetta. Sai paremman ja rikkaamman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea tapa rakastua! Kuin salama kirkkaalta taivaalta
Miksi tämä on ainoa oikea tapa? Kaikki ihmiset ei vaan syty niin nopeasti. Ja tuossa voi käydä niiin että yhtä nopeasti ne tunteet sammuu.
Olen, ihastunut. Heti kun näin hänet, joku sisälläni sykähti. Hän on siitä asti ollut mielessä. Vaikea selittää mitä tapahtui. Tuntuu ihan taianomaiselta.
Hän on naimisissa, joten tässähän riudun kaipuussani.
En, ihastun ja rakastun vasta kun tunnen toista. Olen kyllä elämässäni kohdannut hetkiä kun katseet kohtaa ja välillä tuntuu kemiaa, mutta en kyllä kutsu tätä muuksi kuin kiinnostukseksi toista ihmistä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
En, ihastun ja rakastun vasta kun tunnen toista. Olen kyllä elämässäni kohdannut hetkiä kun katseet kohtaa ja välillä tuntuu kemiaa, mutta en kyllä kutsu tätä muuksi kuin kiinnostukseksi toista ihmistä kohtaan.
Näin minäkin aiemmn jaksoin jauhaa, että ei voi rakastua ensi silmäyksellä. Mutta sitten tapasin sen miehen ja kumpikin tiesi heti että tässä se on.
Jatkokysymys : Kuinka kauan meni että olitte panemassa ??
Kerran. Yleensä olen ollut hidas lämpeämään.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea tapa rakastua! Kuin salama kirkkaalta taivaalta
No ei ole. Joskus se rakastuminen salama kirkkaalta taivaalta on iso varoitusmerkki, joillain esim. kiintymyssuhdeongelmaisilla voi olla taipumus tuntea magneettimaista vetovoimaa haitallisiin ihmisiin. Lisäksi osa ihmisistä on vain luonteeltaan hitaasti lämpeneviä eivätkä kehitä tunteita nopeasti. En muutenkaan usko rakastumiseen ensisilmäyksellä, ihastumiseen kyllä. Minusta oikea rakkaus vaatii aidon ihmisen tuntemisen, ensisilmäyksellä ihastuessa ihminen ihastuu mielikuvaan eikä todelliseen ihmiseen, koska ei häntä tunne siinä vaiheessa.
Ihastuin ja ihmettelin kun ei häipynyt päästä vaan alkoi tulla ajatuksiin jatkuvasti. No sinne jämähti, mutta vastakaikua ei tullut. En kyllä idoloisi näitä tällaisia, koska ne ovat aika pakkomielteisiä ajatuksia. Sanoisin että ihastuminen/rakastuminen on ainakin omalta kohdaltani aivan kamalaa. Nyt ihmettelen miten sellaiseen meni ihastumaan aivan kuin joku outo lumous. Se ihminen ei herätä mitään tunteita enää.
Seurustelin toisen kanssa, asuimme kaukana toisistamme. Kohtasin toisen naisen, ihastuin ensi katseeseen. Paitsi jälkikäteen selvisi, että hän oli nähnyt minut tyttöystäväni kanssa, ja halusi kokeilla pystyykö rikkomaan välimme. Pystyi, eikä halunnut suhdetta kansani. Yllätys!
Ei kummankaan kanssa perhettä olisi voinut perustaa!