Petolliset kausi 4 official
Petollisten neljäs kausi alkaa jo syyskuussa 2025. Kaudella linnanherra Christoffer Strandberg on kutsunut Vanajanlinnaan entistä enemmän pelaajia: peräti 20 uskollista aloittaa pelin, joka kestää nyt myös pidempään kuin aiemmin.
Petollisten päänmenoksi hän on juoninut aivan uudenlaiset lähtökohdat, jotka aiheuttavat ennennäkemätöntä epätietoisuutta ja tunnelman sähköistymistä petollisten kammiossa.
Jännittävää. Veikkauksia kilpailijoista?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1761)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cristoffer on kyllä useasti vetämässään petolliset podcastissa purkanut turhautumistaan uskollisiin, kuinka kaikki vinkit, vihjeet ja johtolangat sivuutetaan vaan niin kuin ei mitään. Alkaa olla nuo Linnanherran vinkitkin jo sitä luokkaa ettei enempää voi kertoa kuin sormella osoittaen ja huutaen että tässä, katsokaa hän.
Jos ei joku vielä ole podiin tutustunut niin löytyy Ruudusta ja Suplasta: Petolliset Podcast
ja vieraina Cristofferilla viimeisimmät pudonneet pelaajat. Paljon lisäinfoa pelistä.
Nämä taitavat olla maksullisia palveluita. Ei ole tullut koskaan kiinnostuttua
Ruudusta näkee ihan maksutta. Jos haluaa nähdä ennakkoon jakson, se on maksullinen palvelu mutta Ruutu ei maksa.
Nyt on ilmaiseksi katsottavissa Petolliset-podcastin jaksot 1-7
Ruutu+ maksaa, Ruutu ei.
Ruudussa taitaa olla suurin osa sisältöä maksutonta.
Ennakkoon (viikkoa aikaisemmin) katsottavissa olevat jaksot näkyvät Ruutu+
mutta Ruutu maksutta television tahtiin.
nää "julkkikset" on niin turhia,
mitään yritystä, kun on jo saaneet päivärahansa,
ja kavereiden kanssa hengaillaan ja kameralle suolletaan jotain diibadaabaa,
voin kuvitella, että jotkut on pyytäneet vuorosanat tuotannolta, kun ei selvästikään kiinnosta vähää alusta.
ja sitten on nämä - onneksi harvat -, joitten todellinen luonto tulee esiin petollisen roolissa.
tavikset ruutuun ja vähän äkkiä !
ja todellakin katson tätä, niin kuin futismatsia, missä ei mitään kohokohtia ei tule, vaikka kuinka toivoo
Susanna tytötteli itseään ja muita aikuisia naisia yhdessä jaksossa. Huvittavaa, kun ovat aikuisia naisia, eikä mitään tyttöjä enää. Susannakin jo yli 50-vuotias ja käyttäytyy kuin joku teini bimbo.
Sergey on ollut yllättävän hauska ja jopa terävä tyyppi. Tuuren esitys alkoi mennä jo niin kiusalliseksi katsottavaksi, että onneksi tippui. Vähän sama kuin joutuisi olemaan kiukuttelevan lapsen kanssa samassa tilassa. Teemu on ärsyttävän itseriittoinen, vaikka on yhtä pihalla kuin muutkin.
Jos Sergey nirhataan ysijakson alussa niin pyöreässä pöydässä on jäljellä 17 permutaatiota.
Todennäköisyydet olla petollinen:
- Tuuren petankkijengiläiset Kaitsu, Susanna, Annimari 6/17
- muut 4/17
Tämä siis ulkopuolisen silmin. Jos kolme petollista on satavarma.
Uskollisen silmin permutaatioita on tietenkin vähemmän. Eli esim. Kaitsun näkökulmasta 11. Todennäköisyydet: Annimari 5/11, Susanna 5/11, muut kukin 3/11.
Ei ole matemaattisesti loogista äänestää muita kuin Tuuren petankkijengiläisiä. Kaitsun ja Susannan tiputtua Annimarin petollisuuden todennäköisyys 4/6 ja muiden neljän 2/6.
Mutta tunteella äänestäminen on myös yksi taktiikka. Silloin kannattaisi kiinnittää huomiota siihen, että petollisten valinnan jälkeen äänekkäimmästä tuli hiljaisin. Ja ekassa tehtävässä Viki oli toiseksi ja kolmanneksi epäilyttävin ryhmien mielestä. Siihen nähden vain yksi ääni ja sekin Tuurelta... Joka sanoi, että jos tippuu niin Viki ja Annemari on petolliset. Miksi vain kaksi? Koska hän oli se kolmas.
Ei tämä rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tippuu Tuuren jälkeen?
Teemu
Eikä. Kaikki mielenkiintoiset tyypit tippuu.
Näin on käynyt. Jäljellä pelkät tunnepelaajat, alkaa olla haastavaa motivoitua seuraamaan itkua, kiukkua, niskan nakkelua, halailua, 100% luottamisen vannomista
Joo, en jaksa yhtään Susannaa, Sofiaa ja Sergeitä.
Sergey:
" Mulle vankila on tuttu konsepti, mä oon ollu putkassa 3-4 kertaa.
Mut en koskaan näin hienossa."
Mun mielestä Sergeyllä on parhaat linet. :D Silloin kun Toffe merkkas Petollisia Sergey totes
"kahta asiaan en halua muhun tarttuvan se on Christoffer ja sukupuolitaudit". Nyt se sano jotain Suskin ja itsensä hönttiydestä, kun päätti uskoa Teemua, että pitää olla joku järjen ääni, vaikka petollinen olisikin, ei voida suskin kanssa kahden jäädä... (ja samalla suski pitää itseään suurenakin salapoliisina)
Noita piisaa joka jaksoon. Olisi pitänyt alusta asti kirjotella ylös.
. . . . . . . . . . . . . . .
Sergey:
"Hänen kohdalla mä mietin samaa mitä mä mietin aina sukupuolitautien kohdalla, että älä tartu muhun"
"Jei, jälleen kerran hiekalla ollaan! Oli tarkotus twerkkaa mutta luut vaan kolisee"
"Jokainen reagoi eri tavalla, et no esimerkiksi mä en fyysisesti pysty reagoimaan hirveen paljon, koska on niin paljon botoxia"
"Noh, meidän hautajaisille!" nostaa maljat Saanan kanssa illalla kun ovat murhaehdokkaina
"Mä oon tottunu olemaan pussi päässä Berliinin yökerhoissa mutta ei tällaisissa oudoissa linnoissa"
"Tän päivän kisa oli mun ehdoton suosikki. Mä rakastin raahata... mulloli ihan semmonen olo et mä oon jossain semmosella supertrendikkäällä helsinkiläisellä cross fit uudella tunnilla missä raahataan tommosta trendikästä kärryä joka tuotu suoraan Losista"
"Mä jo kuvittelen kaikki lehtiotsikot maailman laajuisesti minun ja Susannan kuvalla: Nämä tollot eivät löydä petollista millään!"
"Yks sääntö meidän maailmassa, meidän kuplassa on että se joka sanoo olevansa joukkuepelaaja
niin se on yleensä sitä kaikkein vähiten."
"Tääl on tietynlaisia klikkejä. Mä huomaan että tota näin niinkun äänestysteknisesti voi olla että mulla ei vielä ole 100 prosentin kannatusta."
Jotenkin kuvittelin, että Viki valittiin petolliseksi, koska kuviteltiin, että on uskollisille helppo nakki löytää. Lörpöttelee ja sekoilee ja keksitään ekoissa jaksoissa. Ei mennyt ihan niin.
Miksi se, että Tuure haluaisi edes yhden kerran nimetä murhatun on lapsellista kiukuttelua mutta se ettei Annimari koskaan suostu yhteenkään ehdotukseen vaan väittää jokaiseen vastaan ja ajaa väkisin oman ehdotuksensa läpi jopa ääntään korottaen ei olisi lapsellista kiukuttelua?
Miksi se, että Tuure tuo asiat esille kasvokkain ja nimen pöytään kaikkien nähden antaen mahdollisuuden vastata on likaista peliä mutta Annimarin supattelu selän takana vaikka antoi edessä ymmärtää toisin sekä nimien syöttäminen salassa jokaiselle ei olisi likaista peliä?
Teemu sanoi kyl hyvin että on olemassa sellasia ihmisiä et he saa tehdä muil mitä vaan mut sitkun se kohdistuu heihin ni sit pas*a on tuulettimessa saman tien. Et Anni pahoitti mielensä siitä mitä Tuure teki vaik teki ihan samaa Tuurelle. ( Ja myös Vikille, jonka aloitti jo aiemmin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa on että Vikin pelaamista ei näytetä LAINKAAN!!! Siis ei mitään pelailua, höpinää, ei yhtään mitään vaikka se petollisten ja uskollisten vapaa-aika on sitä tärkeintä antia ja näyttää missä kisaajat menee.
Tämä muuten kiinnitti huomioni myös, kun katsoin kaikki Cristofferin Petolliset podcast -jaksot. Ekassa jaksossa oli vieraana Petollisiksi valitut, paitsi Viki.
Eli edes tässä ei mukana kertomassa fiiliksistään ja odotuksistaan. Miten tällainen hahmo edes mukana ja onko oikein tai reilua jos voittaa tekemättä mitään.
Vikin ulosanti on sen verran heikkoa, ettei siitä oikeastaan saada julkaisukelpoista materiaalia, siksi sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
6. jakson pöydässä puhuttiin paljon lillukanvarsista ja niihin tunnutaan tämän kauden uskollisten toimesta tarttuvan aivan jatkuvasti. Siis ihan oikeasti yhden reaktion perusteella päätetäänkin, että tuo on nyt petollinen. Kuten Ville lähtiessään sanoi, pitäisi tarkastella enemmän kokonaisuutta. Kaikki tuolla tekevät pieniä "virheitä" ja lipsahduksia, ei yksittäiseen sellaiseen ole mitään järkeä tarttua.
Monesti ollaan jo oltu tietyllä tapaa jäljillä, kun ollaan puhuttu esim., että petollisia on ns. hiljaisempien joukossa, mutta sitten joku yksi väärä sana kääntääkin epäilyt täysin jonnekin muualle. En millään jaksa uskoa, että tämän kauden uskolliset onnistuisivat löytämään petollisia omin avuin. Ainoa mahdollisuus, joka alkaa näyttämään jopa melko todennäköiseltä skenaariolta, on se, että petolliset kääntyvät itse toisiaan vastaan.
Tästä kyllä paras esimerkki on ollut Ville pudotus, kun useampi perusteli valintaansa silmät kirkkaana "että kun Ville sulla on tuo katse". :D
No, Ville Skinnarin tulos lyhyen matematiikan yo-kokeesta oli a. Eli huonoin hyväksyttävä. Sanna Marinkin sai sentään c.
Lyhyen matematiikan m vastaa just ja just pitkän matematiikan a:ta.
Ville ei ole mikään pokerinero.
Annimarihan on vielä pahempi. Miksi häntä kehutaan? Hän on se itsekäs joka aloitti kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Annimarihan on vielä pahempi. Miksi häntä kehutaan? Hän on se itsekäs joka aloitti kaiken.
Annimari alkoi heti savustaa Vikiä selän takana kun kolmas petollinen selvisi hänelle. Hymyili Vikille maireasti edessäpäin ja puukotti selkään. halusi täysin yksin sanella kuinka Petolliset pelaa ja määräsi liitot ja murhat ja aloitti itse puhua Vikille jokaiselle joka tuli lähelle. Tuure pelasi kuten Annin kanssa oli sovittu, heitti Vikin nimen tauluun tilanteessa, jossa sillä ei ollut merkitystä peliin. Paitsi että Teemu ja muutama muu pois pudonnut on pitänyt sitä jopa Vikin kannalta hyvänä, suojaavana liikkeenä. Anni valehteli perusteluja joka kammiossa ensin Vikille ja etenkin Tuurelle pudottaen kaikki Tuuren liittolaiset torppaamalla täysin muut ehdotukset, vaikka jopa löi kättä päälle, että Tuure saa seuraavaksi päättää yhden murhattavan. Esitti edessä päin Tuurelle hymyillen, että on liitossa, mutta suolasi koko ajan selän takana. Ja huom! tässä vaiheessa Tuure ei todellakaan ollut millään lailla pettänyt Annia tai edes haitannut tämän peliä vaan suostunut ihan jokaiseen Annin sanelemaan murhaan. Selän takana puhui kameralle ettei enää pelaa Tuuren kanssa muttei uskaltanut sanoa suoraan kasvokkain. Tuure pelasi käytännössä koko kauden yksin, luotti liian pitkään väärään ihmiseen. Annimari oli pahin petollinen eli siinä mielessä ansaitsee vaikka voiton yksin
Tuure:
"Mä en osaa sanoo ollenkaan kenenkään reaktioista tos pöydäs mitään, meni ehkä ihan pikkusen liikaa sit kuitenki siihen oman shown ylläpitämiseen et se söi paljon mun energiasta...ehkä vähän liikaa"
"Tää asema on niin yksinäinen"
"Mä oon niin yksin... oikeesti mä oon ihan yksin tässä, tää on tuskaista mä haluun et pääsen sinne tyrmään tapaamaan kaikki muut... ja mä todella toivon etä mä pääsen sinne asti"
"Mä oli järkyttyny kun mä menin sinne kammioon, mä olin varma että mä vihdoin tapaisin mun kanssapetolliset"
"Jos mä murhaan Teemun ni sit mä jään Tinken kaa tonne ja meil ois kyllä huomattavasti paremmat mahdollisuudet... ähh no joo."
"Pahinta tässä kaikessa on ehkä kuuitenki että mulle tulee finnejä nenänpäähän ku mä oon niin stressaantunu... ääh no ei oikeesti mut silti must tuntuu vähän pahalta.. tai ei ehkä pahalta mut surkeelta.."
"En haluu mennä sinne kammioon yksin, mä en oikeesti enää halua"
"Tää oli henkisesti ihan todella rankkaa pelata.. koska mun oli pakko pelaa niinku uskollisena oikeesti"
"Annimari tuli sanomaan mulle äsken että hänellä onn sellainen olo, että me voitais voittaa tää yhessä, kahestaan ja se oli tosi hieno asia"
"Mä oon ollu jotenki huomattavasti rauhallisempi ku mä oon saanu tehä teiän kaa" kammiossa muille petollisille
"Aina kun petollisena kuvittelee että ois niinku askeleen edellä nii sit sitä muistaa kuitenkin et ei ite oo tän linnan kuningas.."
"Mä oon eri mieltä, mutta voidaan tehdä niin" kammiossa muille petollisille
"Paljon puhuttu siitä luottamuksesta, ja näiden 5 päivän aikana oon ymmärtäny sen että täällä et -mä luotan suhun, luotaks sä muhun, mä oon uskollinen- on vähän niinku tosielämän -minä rakastan sinua- jos sen sanoo liian aikaisessa vaiheessa ni sitä jää ehkä miettimään onks se niin ja jos sitä koko ajan hokee ni sen merkitys voi silleen hälvetä"
"Mullon vähän sellanen olo et kerroks säkään Anni mulle koko totuutta noista"
"Ei mua haittaa jos me heitetään ulos joku joka epäilee mua.. sekin sopii mulle"
"Anni on alkanu pelaa myös yksin!"
"Oon pelannu koko ajan uskollisten pussiin... enkä mä voi esittää tyhmää vaan sen takia että Viki on petollinen"
"Mun täytyy sanoo nyt yks juttu, sä sanot mul joka kerta tääl kammiossa että jengi epäilee mua. Mulle on ihan sama." Annimarille
"Me lyötiin eilen kättäpäälle, että minä saan päättää"
"Mulle luvattiin et mä saan päättää, ketä murhataan. Provosoiduin. ja veikkaan et ois provosoitunu aika moni muukin."
"Mä pyydän anteeks ja pikkuhiljaa vaan kasvatetaan se meiän luottamus. En tiiä mitä se sulle merkitsee mutta me ollaan nyt tiimi" Annimarille jjoka hymyilee ja nyökyttelee
Annimari:
"Sit kun tuli tää kosketus (Petollisten valinta) ni sit tuli helpottunut fiilis jotenkin...ja joo siin oli jotenki hirvee jännitys ja se jotenki lähti siinä... kyl tää onnistuu"
(vastaa Wallulle) "osaanks mä olla uskollinen, siis mä oon niin huono valehtelemaan et mua rupee aina naurattamaan ihan hirveesti jos yrittää valehdella et mä ajattelin et mun on ihan mahoton yrittää olla petollinen"
"Wallu oli mulle ainut joka oli silleen, et se tuli mulle kuumottaa mua ja mä en tiennyy mitä sanoa" (1. kammio) !
"Petolliset on niin hyviä, me ollaan niin hyviä"
"Vähä me ollaan hyviä!"
"Me ollaan onnistuttu niin hyvin, me ollaan oikeesti ainoita ketä tuolla ei epäillä"
"Ei vois parempaa olla, mulla on ollu niinku niin hyvä päivä ja sitten Tuure on petollinen. Ihan parasta mitä voi tapahtuu!"
(alkaa puhua Tuurelle) "Sergei ja Susanna luottaa meihin molempiin ne on sanonnu, me tehään liitto niiden kanssa, sanotaan et ei kerrota täst kellekään muulle. Sullon liitto Essin kans.. ja sit kerrotaan Vikille et meil on kaks liittoo ja Viki äännestää meiän mukana.."
"Ja mul oli aika hyvä heitto mut siinä oli Viki kerenny jjo heittää vähän lähemmäs ja sitten joudutaan odottaa vielä, on Tuuren vuoro ja meil ei välttämättä ollu rehellisesti ihan paras luotto Tuureen..."
"Mitä? Täs mul meni vähän, me puhuttiin just Tuuren kanssa et luotetaan toisiimme ja mä olin et mä luotan Tuureen täysin" kun Tuure heitti kammiossa eri murhattava ehdotuksen kuin Anni itse
"Joona on sanonnu koko ajan et Tuure et jos se Joona lähtee ni se oot sä. Teemu myös epäili Tuuree tosi vahvasti tänään ku me jäätiin tohon et mun mielestä sitä ei kannata vielä murhata"
"Heeiii, ihana nähdä!" halaa aamupalahuoneeseen astunutta Tuurea, jota juuri suolasi Joonnalle ja Sergeille
"Sergei on luvannut viedä mua Helsingin yöhön kunhan tää päättyy. Ja siis Sergei sano mulle et jos mmä olisin petollinen niin mä saan Kämpiin ikuisen porttikiellon hihihiii ja muihinki hyviin yökerhoihin ja siis tää, tää oli paha paikka et heheheh mikään muu ei oo tuntunu niin pahalta ihihi"
"Must me on vedetty tää hyvin tänään" Tuurelle, jota juuri suolasi selän takana ja saman tien kameralle:"Luottamus romahtanut"
"Mitäs me ajjateltas siitä et sä laitat meidän nimii sinne pyöreeseen pöytään" Tuurelle.
"Mä luulen että mä en pelaa enää Tuuren kanssa. Tää ei oo enää yhteispeliä, me ei todellakaan enää olla yrittämäs voittaa enää yhessä, tää ei vaa enää mee niin" kameralle.
"Tuure saattaa pelata likasta peliäkin" kameralle vakuutettuaan Tuuren että ovat taas tiimi
Viki:
"Siis tää Vainajan linna missä me nyt ollaan, tääl on taisteltu perinnöstä, tääl on murhattu jengii ennenkin"
"Teemu Packalen ku tuli ni mä sanon että te ootte kaikki pelkästään kuolleita"
"Pakko sanoo että tota tää Cristoffer, Mr Ken-malli, tuli mä tunsin mun pakaroissa semmosen niinku, toi mikä se on tää...tuli toi niinku hiki!"
"Mä olen nyt petollinen.. mä oon susi, iso paha susi hhhähähähä moottorisaha"
"Hitto tää on vaikee tehtävä, oisinpa ollu uskollinen... mä pelkään mun suu tällä hetkellä, mun suu on ilmansuodatin"
"En ois uskonu et tää menee näin henkisesti ihon alle.. toivottavasti pää kestää"
"Tää avaintehtävä on vähän kussu"
"Mullon nt vähän paskat housussa täl hetkellä"
"Petollisen elämää, no erittäinn vaikeeta tää petollinen elämä"
"Tätä mä oon tarvinnu, tuntuu tosi hyvältä saada kilpi!"
"Kyl tää peli niinku vaatii semmost sun pitää miettii pidemmälle. No helppo mun on miettii kun mä oon petollinen.. ai hitto tuntuu pahalt sanoo toi"
"ja sitku joku ei tuu aamupalalle ja mä oon ite siellä leikkii ilosta faijaa.. öö ou my good, mä en tiiä hehehehehe I love this game hihihiiihiiii"
"Alkaa vähä niinku sillee hitto että... pitää esittää et muka.. mooiii en tiedä mitään mut tuntuu vähä niiku vähä sillee paha ei jaksa tätä nyt"
"Tuure ääni tuli mulle vähä yllätyksen mut se oli hyvä veto koska hänen on pakko vähän hämää"
"Kun sun nimi tulee sinne esille ni hitto et tulee kuumaa, tää teki hyvää. Piti hereillä. Ja tätä voi tapahtuu iha milloin vaa"
"Annemarist niinku hyvä fiilis, Joona on sen jäljillä. Joona sannoi että miksi Annemari on täällä se on niin hiljainen"
"Joona on aika pitkällä nytten, Joonan kaa istuin siinnä Joona sano mulle että petolliset on tällä hetkellä ottanu pois nää tällaiset vähän hiljaisemmat. Annnemari ei oo hirveest puhunu mitää, miksi sitä ei murhata"
"Tuure mä lupaan et mä en johdata mitään keskusteluu mikä johdattais siiihen et sun pitäis lähtee täältä"
"Tuure ei oo mitää hennkilökohtasta mutta tää petollinen elämä täällä ei oo helppoo...mä haluun draamaa, mä tulin tänne pelaa"
Petollisten peräkkäin kerätyistä kommenteista näkee hyvin erilaiset fiilikset ja pelityylit.
Ja kuka lähtenyt todellakin voittamaan yksin.
Nämä taitavat olla maksullisia palveluita. Ei ole tullut koskaan kiinnostuttua