Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: 17-vuotias poika ryösti 1,20 € suklaan - poliisi pahoinpiteli poikaa ja valehteli siitä myöhemmin

Vierailija
23.06.2025 |

17-vuotias poika jäi kiinni siitä, että punnitsi suklaat väärin ja säästi 1,20 euroa. Hänet vietiin Tampereen Kalevan Prismaan vartijoiden pidätystilaan. Paikalle tullut kokenut poliisi riuhtaisi nuorukaisen rajusti päin seinää, vaikka tämä oli jo käsiraudoissa. Poika löi päänsä ja selkänsä, ja koko tilanne tallentui valvontakameralle. Poliisi ja vartija yrittivät selittää tilannetta horjahtamiseksi ja ohjautumiseksi, mutta video osoitti toisin. Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi poliisin pahoinpitelystä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta sakkoihin. Poliisi sai lisäksi työnantajaltaan vain varoituksen. Poliisipäällikkö kommentoi pään iskun olevan lähtökohtaisesti vaarallinen, mutta ei muuten halunnut ottaa kantaa totuusvelvollisuuteen.

Siis hetkinen. 17-vuotias nappaa euron edestä karkkia väärin punnittuna ja siitä seuraa seinään paiskaus, pää kolisee betoniin, ja poliisin selitys menee tyyliin noh, se vaan lensi. Ja tästä seuraa mitä? Sakot. Var o i tus. Jos tavallinen kansalainen löisi alaikäisen päätä seinään, se olisi jo vankilatuomion paikka. Mutta poliisi, viranomaisasemassa, saa jatkaa - koska oli vähän stressiä. Tämäkö on oikeusvaltio?

Kommentit (274)

Vierailija
261/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä susta mut en mä poliisina korvais rikollisten varkauksia myyjille

Siis joku euron keissi. Maksaisin sen ja lähtisin himaan salin kautta. Ei olisi mitään haluja jäädä polisoimaan euron patukasta mihinkään. Aika köyhää settiä on nyt käynnissä.

Muistatteko sen lapsuuden ajan Reinikaisen seitkytluvulta? Miten Reiska olisi hoitanut homman?  

Taitaa noita makeisvarkaita olla enemmän päivässä kuin Reinikaisella rikoksia sarjan aikana

Mun nuoruudessa varastelu kuului jokaisen nuoren koitoksiin. Melkein jokainen teini kokeili kerran varastamista kaupungissa. Teininä piti aina varastaa jotain. Sellainen rohkeuskoe ja muutenkin ilkivalta ja tappeleminen muiden alueiden poikien kanssa, jotta voitti tyttöjä itselleen. Amerikkalaista kultuuria, villin lännen menoa ja cowboy-leikkejä. Rokkikappaleet kertoo risaisesta elämästä ja villistä menosta urbaanissa maailmassa. Teinikultuuri syntyi Yhdysvalloissa. Oli Marlon Brandot ja nuoret kapinalliset.

Minäkin varastin patukan jäin kiinni kolmentoista kesäsenä heti ensimmäisellä kerralla. Kauppias sai kiinni ja tiesi isäni. Otti kiinni ja teki soiton kotiin ja sieltä äiti soiti isälle töihin.

Isä tuli töistä suoraan kauppiaan puheille kesken työpäivän ja maksoi patukan ja lisiäisiä. Sitten se vetäisi turpaan kaupan pihassa. Minulla on vieläkin muistona nenänrusto vinossa ja osoittaa vasemmalle. Valokuvissa näkee että nenä osoittaa vasemmalle. Tempoi se minua vatsaankin ja raahasi niskavilloista kotia, niin että tukan rasvainen tötterö vain heilui hei hei hei. Päässä soi vain ensimmäisen lyöninin jälkeinen soitanta:

- "Round 'n around 'n up 'n down we go again Oh baby make me know you love me so and then Come on twist again like we did last summer..."

Matkan aikana kävin pusikoissa ja isä retuutti pyöritellen kotia kohti melko kovaotteisesti hyppyyttäen.

Loppukesästä olin kuitenkin kyseisessä marketissa töissä palkatta ja kauppias huomasi miten hyvä tyyppi olen, joten pääsin töihin seuraavaksi kesäksi täydellä palkalla. Hän myös pyysi anteeksi että oli ilmiantanut minut ja näki sääliä, koska isäni oli tehnyt ulkonäöstäni selvää lopullisesti. Ei olisi kuulemma ilmoittanut, jos olisi tiennyt isäni pahaksi mieheksi. Isä oli nuorempana puukottanut myös ihmisiä velkojen takia ja käynyt linnassa istumassa. Hänellä oli todella herkkä pinna ja hakkasi äitiäkin melkein joka viikko.

Jos mietitään nyt ihan rehellisesti tilanteen vakavuutta, niin osa keskustelijoista käyttäytyy hysteerisesti kuin isäni. Kyseessä on kuitenkin nuori ja suklaapatukka. Ei niin vakavasta asiasta ole kyse. Kyse on vain Twistaamisesta jonka jokainen nuori tekee kerran. 

Isääni jos minua verrataan, niin olen rokkimiehiä, niin isä oli iskelmämiehiä. 

Vierailija
262/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Pitkän päälle tulee edullisemmaksi kun kalautetaan varkaan pää armotta seinään ja loppuu tuhotyöt jatkossa.

Emmä nyt tiedä pelkästään siitä edullisuudesta. Mitä se kertoo susta ihmisenä että kannatat ihmisten päiden kalauttelua seinään tai niiden tappamista.

Minä tykkään ihan rehellisestä tappelusta. Tollainen on vain aika luuserimaista meininkiä ja suosittelisin hakeutuman kallonkutistajalle. 

Ei anna kovin tervettä kuvaa kyllä susta tai pollarista jos tollasta kannattaa ja perustelee sen taloudellisuudella :D  

Ei ihmisten vaan varkaiden päiden kalauttelua. Ja jos viranomaisen kanssa alat tapella niin toivottavasti kalauttavat sinua vähintään pampulla ja vielä mieluummin nasauttavat 9mm otsalohkoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yksi ja sama, minkä arvoista varasti. Varas sai ansaitsemansa kohtelun.

Vierailija
264/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku euron keissi. Maksaisin sen ja lähtisin himaan salin kautta. Ei olisi mitään haluja jäädä polisoimaan euron patukasta mihinkään. Aika köyhää settiä on nyt käynnissä.

Muistatteko sen lapsuuden ajan Reinikaisen seitkytluvulta? Miten Reiska olisi hoitanut homman?  

Taitaa noita makeisvarkaita olla enemmän päivässä kuin Reinikaisella rikoksia sarjan aikana

Mun nuoruudessa varastelu kuului jokaisen nuoren koitoksiin. Melkein jokainen teini kokeili kerran varastamista kaupungissa. Teininä piti aina varastaa jotain. Sellainen rohkeuskoe ja muutenkin ilkivalta ja tappeleminen muiden alueiden poikien kanssa,

Isäsi oli persu.

Vierailija
265/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Pitkän päälle tulee edullisemmaksi kun kalautetaan varkaan pää armotta seinään ja loppuu tuhotyöt jatkossa.

Emmä nyt tiedä pelkästään siitä edullisuudesta. Mitä se kertoo susta ihmisenä että kannatat ihmisten päiden kalauttelua seinään tai niiden tappamista.

Minä tykkään ihan rehellisestä tappelusta. Tollainen on vain aika luuserimaista meininkiä ja suosittelisin hakeutuman kallonkutistajalle. 

Ei anna kovin tervettä kuvaa kyllä susta tai pollarista jos tollasta kannattaa ja perustelee sen taloudellisuudella :D  

Ei ihmisten vaan varkaiden päiden kalauttelua. Ja jos viranomaisen kanssa alat tapella niin toivottavasti kalauttavat sinua vähintään pampulla ja vielä mieluummin nasauttavat 9mm otsalohkoosi.

Ysimillisen lippaallinen voisi toimia minun. Pamput ei toimi. 

Vierailija
266/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poika olisi käyttäytynyt asiallisesti, olisi saanut sakot ja päässyt lähtemään kotiinsa heti kaupasta. Mitähän mahtoi tehdä, että tarvittiin monta poliisia taltuttajaksi. Poliisi päässyt taas huonoon valoon, missä on video siitä, mitä poika teki. 

Voihan se olla että voitti painissa. Pojat on sellaisia että ne haluaa voittaa aikuisen miehen painissa ja kun voittavat, niin vanhempi mies loukkaantuu ja menee itsetuntoon.

Sellainen on kyllä nöyryyttävää, jos häviää painissa tai tulee tappelussa takkiin. 

Näitähän on kun nuori lähtee painimaan ja voittaakin vartijan ja poliisinkin. 

Kovin yleistä on lähteä mopolla karkuun ja voittaa aikuiset miehet takaa-ajossa. 

Pojat tykkää ottaa mittaa miehistä. Siitä nousee itsetunto ja hormonitoiminta lähtee kasvuun. Kuuluu mieheksi kasvamiseen koetella voimiaan ja löytää ittensä.

Älkää olko niin tuomitsevia johtajapoikia kohtaan. Mä uskon että suurin osa on teistä elänyt herran nuhteessa pelkureina ja ette ole uskaltaneet tehdä rohkeiden poikien juttuja.

Ne jutut on vain juttuja. Patukan varastaminen on tyhmää, mutta moni rohkeampi kokeilee sitä. Juttuja jota pitää tehdä kasvaakseen mieheksi.

Tupakointi oli yksi juttu. Nykyäänhän monet kehuu ettei ole edes kokeilleet. Noh, tämä sakki on muuten potentiaalilta myös niitä jotka ei ole koskaan päässeet panemaankaan ja ovat siinä kolmenkympin kieppeellä. Ei uskalleta edes enää elää.

Vierailija
267/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia varmasti ihan kelpo juniori ja jätkä tää tarinan kaveri. Kun menee armeijaan niin otetaan johtajakoulutukseen. 

Vierailija
268/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa varastelu kuului jokaisen nuoren koitoksiin. Melkein jokainen teini kokeili kerran varastamista kaupungissa. Teininä piti aina varastaa jotain. Sellainen rohkeuskoe ja muutenkin ilkivalta ja tappeleminen muiden alueiden poikien kanssa,

Niin. Asioista voi keskustelemalla ja sopimalla selvitä. Miksi nykyään ei osata sivistyneesti keskustella ja neuvotella. 

Olisi 17 vuotiaalle pojalle varmasti kelvannut kesätyöpaikka kauppiaan marketissa. 

Jos ei ole nuorilla miehillä töitä, niin harmiahan ne aiheuttaa ympäristössään ja kiusaavat tyttöjäkin.

Vierailija
269/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poika olisi käyttäytynyt asiallisesti, olisi saanut sakot ja päässyt lähtemään kotiinsa heti kaupasta. Mitähän mahtoi tehdä, että tarvittiin monta poliisia taltuttajaksi. Poliisi päässyt taas huonoon valoon, missä on video siitä, mitä poika teki. 

Voihan se olla että voitti painissa. Pojat on sellaisia että ne haluaa voittaa aikuisen miehen painissa ja kun voittavat, niin vanhempi mies loukkaantuu ja menee itsetuntoon.

Sellainen on kyllä nöyryyttävää, jos häviää painissa tai tulee tappelussa takkiin. 

Mä en nyt ihan usko et kenttätyötä tekevä konstaapeli häviää 17v kuikelolle

Vierailija
270/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähä kallion slummista sä oot sit kotosin. Meillä pohjanmaan maaseudulla ois tullu niin pahasti remmistä ettei uskallettu varastaa

Vierailija
271/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa varastelu kuului jokaisen nuoren koitoksiin. Melkein jokainen teini kokeili kerran varastamista kaupungissa. Teininä piti aina varastaa jotain. Sellainen rohkeuskoe ja muutenkin ilkiv

sitä työpaikkaa saattaa haluta semmosetki nuoret jotka ei varastele

Vierailija
272/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa väitetään että tuollaisesta joutuisi siviili vankilaan.

Me kaikki tiedämme sen valheeksi. Miksi ap vääristelet?

Jos pahoinpitely tehdään käyttäen päähän kohdistuvaa väkivaltaa, muutama kymmenen päivää vankeutta on normisettiä. Ensikertalaiselle kuitenkin ehdollisena.

Eri 

Vierailija
273/274 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit kiihottuvat väkivallasta

Vierailija
274/274 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ihan usko et kenttätyötä tekevä konstaapeli häviää 17v kuikelolle

Siis ne kenttätyössä näkyvät haalareihin turvonneet tyypit ei oikein habitukseltaan herätä varmasti haasteellista mielikuvaa 17v kuikelolle. 

Harva jaksaa juosta 10 min täysiä ja alkaa sen jälkeen painimaan. Heikkokuntosta sakkia.

Yksikään nelikymppinen vartijakaan ei hyppää aidan yli ketterästi kuin shervoloc-härkä. 

Sen kun näkisi. Autossa viettää päivän mussuttaen donitseja. Sen ajankin voisi treenata työttömänä. Ajatella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän