Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko rakentanut keinopesiä linnuille, jotta niiden ei tarvitse vaivautua?

Vierailija
26.08.2024 |

Kohta eivät osaa itse edes pesäänsä rakentaa, kun luonnonsuojelijoilla on raivo päällä pelastaa linnut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sulle vastata tän enempää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno. Miten ne keinopesäpoikaset tietäisivät, että joku pesä pitäisi rakentaa, jos eivät malliopi?

Vierailija
4/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lintu itse voi rakentaa keinopesää. Jos lintu sen rakentaa, niin sehän on aito pesä. Eiks niin?

Kerropa, mitä huonoa on lintujen pelastamisessa? Vai miten aloituksesi tulisi ymmärtää? Eli avaa vähän ajatteluasi lisää?

Vierailija
5/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinopesiä rakentamalla saadaan pullasorsia jotka eivät jonkin ajan kuluttua enää itse osaa tehdä mitään.

Vierailija
6/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asiantuntijat kutsumme niitä linnunpöntöiksi. Lintu sitten vaan sisustaa sen.

Mutta joo, aika väsynyt provo oli.

Vierailija
7/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietoisesti. Laitoin parvekkeelle isoon kukka-asetelmaan somisteeksi kaupasta ostamani linnunpesän made in china. Parveketta ei juurikaan käytetä. Kun olin menossa mattoja puistelemaan sinne, huomasin, että pesään oli ilmaantunut munia. Räkättirastas oli asettunut siihen pesimään. Annoin pesiä rauhassa, varovasti kävin kukkia kastelemassa vain.

Vierailija
8/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopesiä rakennetaan esimerkiksi siitä syystä, kun Suomalainen metsä on nykyään pääsääntöisesti hoidettu ammattitaidolla ranteen vahvuiseksi räkämänniköksi. Tuollainen "puu" ei kestä ison petolinnun, kuten kotka, merikotka tai sääksi, pesän painoa. Eikä nämä puut kasva niin isoiksi tällä metsätalouskultturilla. 

Lintu itse rakentaa sen pesän siihen ihmisen tuomalle alustalle. Että näin. 

Vierailija
9/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinno. Miten ne keinopesäpoikaset tietäisivät, että joku pesä pitäisi rakentaa, jos eivät malliopi?

Eipä taida linnunpoikaset nähdä pesäntekoa.

Vierailija
10/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt linnunpönttöjä pihapuihin, koska pihassa tai lähimailla ei ole tarpeeksi paksua lahopuuta, johon linnut voisivat itse kovertaa pesäkolonsa.

Vierailija
11/11 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mökillä linnunpönttöjä koska niissä pesivät linnut syövät ne hyttyset joita vintillä asuvat lepakot eivät popsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi