Onko nelikymppisillä jo nivelkipuja ja kolotuksia?
Tai vaikeuksia nousta aamulla sängystä, päästä kyykkyyn jne.
Kommentit (39)
Jos on kyseessä esivaihdevuosien nivelvaivat, estrogeenillä ne lähtee.
Ei ole vaikeuksia, koen olevani elämäni kunnossa
Ei ole mikäli kyseessä on terve ihminen.
Onneksi en ihan niin rapakuntoon ole itseäni päästänyt, ettekö kyykkyyn pääsisi.
N48
No ei ollut tuossa iässä eikä ole nytkään
mamma 56 vee
No varmaan on, jos sairastaa esim. reumaa. Terveellä ihmisellä tuossa on kyse siitä, että liikuntaa ei ole harrastettu.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan on, jos sairastaa esim. reumaa. Terveellä ihmisellä tuossa on kyse siitä, että liikuntaa ei ole harrastettu.
No ihan normaalia on, jos kyseessä on esivaihdevuosien nivel- ja lihasvaivat eli yleistä terveilläkin ihmisillä. 70 %:lla naisista on esivaihdevuosi-iässä lihas- ja nivelvaivoja.
Jos on joku sairaus. Ihan kuten nuoremmallakin iällä.
Nelikymppisenä alkaa näkyä elämän aiemmat vuodet ja elintavat. Jos on pitänyt itsensä kunnossa, painon normaalin rajoissa, liikkunut paljon ja syönyt suurinpiirtein terveellisesti, on ihan yhtä hyvässä kunnossa kun parikymppisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan normaalia on, jos kyseessä on esivaihdevuosien nivel- ja lihasvaivat eli yleistä terveilläkin ihmisillä. 70 %:lla naisista on esivaihdevuosi-iässä lihas- ja nivelvaivoja.
No ei todellakaan ole normaalia, jos nelikymppinen ei pääse kyykkyyn. Ihan turha selittää umpisurkeaa kuntoaan jollain esivaihdevuosilla. Esivaihdevuodet eivät ole sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Liikunnan puutetta, jos ei kyykkyyn pääse. Vähemmästäkin nivelet jäykistyy, jos vain makaa vauvapalstalla etsimässä tekosyitä liikkumattomuudelleen.
On. Minulla todettiin lonkka-artroosi jo alle 40-vuotiaana. Olin treenannut lonkkani hajalle. Niihin asennettin nelikymppisenä tekonivelet.
Sairaus ei katso ikää. Mulla selkäsairaus todettiin kun olin 30v. Lievää polvikipua oli 40+. Mä olen tehnyt koko ikäni fyysisesti raskasta työtä.
Mä täytän tänä vuonna jo 50 enkä tunnista tuollaista.
Toki välillä kroppa jumittuu, kun istuu pitkään samassa vähän erikoisemmassa asennossa, siis tyyliin risti-istunnassa sohvalla, mutta se kai on ihan normaalia nuoremmallekin.
Kyykkyyn, varsinkin syväkyykkyyn pääseminen on monella kiinni enimmäkseen nilkojen liikkuvuudesta / vetreydestä.
Jännä, ettei tämä massiivinen esivaihdevuosioireilu näy yhtään esim. jooga- ja pilatestunneilla, joissa käyn. Niissä on mukana nelikymppisiä ja jopa yli 7kymppisiä. Kaikki pääsevät kyykkyyn vaivatta.
Juuri neli-viisikymppisillä niitä nivel/selkäkipuja juuri on, johtunee hormooneista . Ei ole enää kuus-seitsemän kymppisenä.
Onhan ne yleistyneet, nämä vaivat, ylipainoisuuskin on yleistynyt.
Joillakin on, toisilla ei.