Vesa Hack tienaa 8000€. Joutuu silti vuokraamaan asuntoaan lyhytaikaisesti ja ostamaan Coopin tuotteita
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset ei saa tukia. Tämä on se, mitä pienituloiset ei tunnu hahmottavan. Verot pois ja kaiken maksat itse. 8000 euroa on Suomessa pikkusumma perheelle. Meidän 3-henkisen perheen menot on n.11 000 euroa/kk ja me eletään mukavasti. Yhtään vähemmällä pitäisi alkaa tinkimään ja laskemaan.
Huokaus. Ja sinulla on todennäköisesti harhoja siitä, millaisia tukieuroja pienituloiset voivat saada...
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa coopin tuotteissa?
Niinpä. Ei ilmeisesti ole juppihenkisille tarpeeksi tasokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessani 60-luvulla äiti oli kotona eikä saanut mitään tuloja, isällä oli keskimääräistä vähän parempi palkka. Niukasti elettiin, ei käyty ulkomailla, ei koskaan ravintoloissa syömässä eikä ollut kalliita harrastuksia. Ihan normaalilta se tuntui.
Eikä teillä raukoilla ollut älypuhelimia eikä nettiä ja silti pärjäsitte hyvin. Tiedätkö mitä vuotta nyt eletään?
Kaiken lisäksi käytiin ulkona leikkimässä, koska ei ollut niitä älypuhelimia. Eikä oltu lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset ei saa tukia. Tämä on se, mitä pienituloiset ei tunnu hahmottavan. Verot pois ja kaiken maksat itse. 8000 euroa on Suomessa pikkusumma perheelle. Meidän 3-henkisen perheen menot on n.11 000 euroa/kk ja me eletään mukavasti. Yhtään vähemmällä pitäisi alkaa tinkimään ja laskemaan.
Ei pienituloisetkaan saa tukia. Meillä lapsiperheessä nettotulot 2000e ja hyvin riittää.
Tietysti tuollaiseen kyselyyn vastaavat juuri ne joilta on kysytty, eli joista tuntuu ettei raha riitä. Kukaan ei kuitenkaan sano nälkää näkevänsä.
Nyt talouskäyrät näyttävät vähän ylöspäin, mutta on taas ilmassa kaikenlaista meistä riippumatonta katastrofia, niin ei voi tietää mitä tapahtuu ensi viikollakaan.
Ja ruuan hinta varmaan tulee nousemaan yhä, koska sadot epäonnistuvat säiden takia monissa maissa.
Mutta onneksi tilastot näyttävät, että nälkään ei ole suomalaiset kuolemassa. Jos ei nyt ihan rappiolla ole, jollioin kaikki rahat voi mennä vaikka johonkin laittomaan harrastamiseen.
Jonkinlainen mahdollisuus pitäisi olla helposti auttaa niiden, joilla on varaa.
Me asutaan kahdestaan. Yhteenlaskettu brutto on sama kuin Vesalla, mutta meillä on velat maksettu ja lapset lähteneet kotoa.
Muistan kyllä elävästi ne ajat, kun kaksi kasvavaa urheilevaa poikaa söi kotona ja tyttö kävi lukiota, jonne piti olla tietokoneet ja kirjat. Asuntolaina ja 2 vanhaa hajoavaa autoa, kun jälkikasvua piti kuskata kun julkinen liikenne ei kulje näillä nurkilla ihan kilometrin säteellä. Kyllä oli onnela, jos tuli jostain ylimääräistä rahaa. Nälkää ei nähty mutta kyllä sai olla menojen kanssa tarkkana.
Ymmärrän Vesaa kyllä oikein hyvin. Hinnat on kovasti nousseet ja nousee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pienituloisetkaan saa tukia. Meillä lapsiperheessä nettotulot 2000e ja hyvin riittää.
ja asutte Helsingissä hyvällä alueella?
Aivan naurettavia höpö höpö juttuja nämä Vesat. Elämänhallinta täysin hukassa.
"Tämän vuoden palkankorotukset parantavat tilannetta yhä, mutta raha ei todellakaan riitä yhtä hyvin kuin vielä ennen Ukrainan sotaa ja sen kiihdyttämää yleistä hintojen nousua."
Ihmeen vähän puhutaan siitä oikeasta syyllisestä, eli Putinista.
Kun se hyökkäsi Ukrainaan, energian hinta pomppasi. Se taas vaikuttaa vähän joka asiaan.
No kannattas varmaan mennä töihin jos ei kerta rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Herralle jää vielä rahaa säästöön. Ei vain niin paljon kuin ennen. Coopin tuotteiden ostaminen on vain valintakysymys ja mahdollisuus lisätuloihin on.
Tuolla toisella esimerkkiperheellä on huomattavasti huonompi tilanne. Joutuvat valitsemaan syömisen ja lääkkeiden välillä. Heidän kaikki rahansa meni kulutukseen ja nyt sitä rahaa on vielä vähemmän.
No sehän tässä artikkelissa oli ideana, että toinen esimerkki on hyvätuloinen ja toinen pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ei ilmeisesti ole juppihenkisille tarpeeksi tasokasta.
No itse kyllä mieluummin ostan muita kuin kaupan omia halpamerkkejä, koska niistä tuottaja/valmistaja saa paljon vähemmän. Varsinkin suomalaisten tuotteiden kohdalla haluaisin tukea ennemmin tuottajia, kuin s- tai k-ryhmän ahneita pomoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on pienet verot, eivät osaa kuvitellakaaan, että jollakulla verot vievätkin puolet palkasta! Ajatelkaa omalle kohdallenne.
Varmaan ne joilla tulee 800-1000 euroa käteen ihan mielellään ottaisivat vajaa 5 t. euroa käteen vaikka palkasta menisikin 40 % veroja.
Näin on. Nyt saan työmarkkinatukea 800 e, josta käteen saan 600 e.
Ei siinä kerrottu tarkasti minne ne rahat kuluu. 8000 bruttona on 4700 nettona. Minä saan nettona 2200 ja minulla on kaikkea mitä olen aina halunnut. Olen säästänyt satatonnia 15 vuoden aikana. Toki en ole ottanut asuntolainaa enkä asu hesassa vaan vuokralla alle 400 euron asunnossa satakunnassa. Parempi että on rahaa tilillä kuin ne menisi lainoihin ja korkoihin. Vesalla täytyy olla erittäin kallis asunto joten palkasta menee ainakin pari tonnia lainaan. Minä olen saanut kaiken 1500 euron tuloillakin On ollut harrastuksia aina. On oma vene myös. En ole käynyt ulkomaillakaan 15 vuoden aikana. Kotimassa matkustan mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja asutte Helsingissä hyvällä alueella?
Ei siellä ole kenenkään pakko asua.
Vierailija kirjoitti:
Joutuu menemään S-markettiin tai prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on pienet verot, eivät osaa kuvitellakaaan, että jollakulla verot vievätkin puolet palkasta! Ajatelkaa omalle kohdallenne.
Yyhyyy uliiyhyyy. Mä niin kärsin sun puolesta. Kyynel valuu, pierettää... Yhyyy yhyy.
Mulla tossa uutisessa eniten ihmetytti se, että pienituloinen henkilökohtaisena avustajana työskentelevä rouva kertoi, ettei hänellä ole enää varaa ostaa teinityttärelle salikorttia 70 euroa? Siis 70€/kk on ihan posketon hinta salikortista!!! Oon käynyt vuosikausia saleilla, enkä ikinä ole maksanut mitään tuota luokkaa.
Coopin tuotteet on mielestäni laadukkaita. X-tralta ostan pelkästään saippuaa, pesuaineita, tiskiharjoja, vessaharjoja jne. eli kaikkea. jota ei suuhun tarvitse laittaa.