Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vesa Hack tienaa 8000€. Joutuu silti vuokraamaan asuntoaan lyhytaikaisesti ja ostamaan Coopin tuotteita

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmeellistä tuossa on? 8000 brutto on jotain 4750 netto ja perheen ainoa tienaaja. Varmasti tekee tiukkaa nykyhinnoilla.

Ei ole 4750 euroa. lähempänä 4000 euroa on mitä jää käteen.

Vierailija
22/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessani 60-luvulla äiti oli kotona eikä saanut mitään tuloja, isällä oli keskimääräistä vähän parempi palkka. Niukasti elettiin, ei käyty ulkomailla, ei koskaan ravintoloissa syömässä eikä ollut kalliita harrastuksia. Ihan normaalilta se tuntui.

Kai sinulle muistutettiin vanhempiesi taholta, millaista kermaperse-elämää kuitenkin elit verrattuna 1800- 1900-luvun vaihteisiin? Oli varmaan elintaso hieman reilussa 60 vuodessa noussut. Vertauksesi 60-luvun ja vuoden 2025 välillä on yhtä tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen nettotulot on aika samat (kaksi palkansaajaa) kuin Vesalla yksinään. Ei näillä tuloilla rellestetä. Ihan mukavaa elämää elämme, mutta joo, ihan mitä haluaa ei voi ostaa. Ruokakaupassa siis jonkin verran kyttäillään hintoja, vaatteita jne ostetaan käytettyinä ja alennusmyynneistä, jotta voidaan käydä ulkomailla lomalla. 

Vierailija
24/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset ei saa tukia. Tämä on se, mitä pienituloiset ei tunnu hahmottavan. Verot pois ja kaiken maksat itse. 8000 euroa on Suomessa pikkusumma perheelle. Meidän 3-henkisen perheen menot on n.11 000 euroa/kk ja me eletään mukavasti. Yhtään vähemmällä pitäisi alkaa tinkimään ja laskemaan.

Vierailija
25/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herralle jää vielä rahaa säästöön. Ei vain niin paljon kuin ennen. Coopin tuotteiden ostaminen on vain valintakysymys ja mahdollisuus lisätuloihin on.  

Tuolla toisella esimerkkiperheellä on huomattavasti huonompi tilanne.  Joutuvat valitsemaan syömisen ja lääkkeiden välillä. Heidän kaikki rahansa meni kulutukseen ja nyt sitä rahaa on  vielä vähemmän.

Vierailija
26/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joutuu" XD

Voi muuttaa halvempaan kämppään niin rahat riittävät oikein mainiosti.

Vierailija
27/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän särähti korvaan tuo että joutunut ravintolassa käymistä vähentämään. 

Vierailija
28/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän särähti korvaan tuo että joutunut ravintolassa käymistä vähentämään. 

Sellaista se on, kun on erilainen elintaso. Olisi se hullua, jos hyvin toimeentuleva alkaisi säästämään vaikka lasten harrastuksista tai söisi pelkkää talkkunavelliä.

Ravintolassa käymisellä on työllisyyttä tukeva vaikutus. Me hyvätuloisena perheenä käytetään paljon palveluita ja ajattelen, että on hyvä laittaa raha pyörimään. Eihän siitä tulisi mitään, jos kaikki vaan työntäisi rahansa sukanvarteen.

Vierailija
29/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pikku-vesaa ku köyhyydes joutuu elään.

Vierailija
30/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nettona alle 5000e ja perheessä yksi tienaava aikuinen. Keskiverto keskituloinen talous Suomessa. 

Vierailija
31/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa coopin tuotteissa?

No onhan ne ihan kakkoslaatua. Minä ostan 600€ kuukausituloillani vain kotimaista ruokaa.

Meidän talouden kuukauden nettotulot on samat kuin tuon Vesan bruttotulot. Ostan silti Coopin ja muiden halpamerkkien tuotteita, jos ne ovat ihan yhtä hyviä tai melkein yhtä hyviä kuin muut merkit. Suurin osa on. Osa on selkeästi huonompia. Niistä kannattaa ostaa kalliimpi versio.

Vierailija
32/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmeellistä tuossa on? 8000 brutto on jotain 4750 netto ja perheen ainoa tienaaja. Varmasti tekee tiukkaa nykyhinnoilla.

No ei varmasti tee jos osaa yhtään talouttaan suunnitella.

Vierailija
33/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Itse pitää pärjätä kesä pelkillä lapsilisillä ja Kelan minimi elareilla, kahden lapsen kanssa. Opiskelijana kun ei kesällä mitään saa ja kesätöistä ei tietoakaan. Ja toki omistusasunto, mihin ei tukia saa. 

Vierailija
34/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen nettotulot on aika samat (kaksi palkansaajaa) kuin Vesalla yksinään. Ei näillä tuloilla rellestetä. Ihan mukavaa elämää elämme, mutta joo, ihan mitä haluaa ei voi ostaa. Ruokakaupassa siis jonkin verran kyttäillään hintoja, vaatteita jne ostetaan käytettyinä ja alennusmyynneistä, jotta voidaan käydä ulkomailla lomalla. 

Jaa. Meillä on jonkin verran pienemmät tulot, mutta todellakin kaupasta voi ostaa ihan mitä haluaa, ja ostankin. Mitään en osta käytettynä, enkä kyttää alennusmyyntejä.

Vierailija
35/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tämän kyseisen Vesan ja sen perheeseen kuuluu hän ja 2 lasta. Siksi hän on ainoa tienaava tuossa perheessä.

Vierailija
36/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksitte, että vaimo ei käy töissä? Ja vaikka ei kävisi, niin saisi jotain tukia edes. Luulen siis, että on lasten yksinhuoltaja. Ja vuokraa kämppää silloin kun lapset on äidillään ja itse majailee uuden kumppanin luona.

Itsellä tällainen tilanne. Iso asunto, koska lapsia on kolme. Palkka hyvä (ja muuten 8000 brutto, niin kyllä netto on vähintään 5000). Rahaa ei ole liikaa, joten laitan välillä lyhytvuokraukseen kun lapset isällään. Lastenhuoneen ovet lukkoon, vuokraan omaa makkariani ja yhteisiä tiloja. Itse olen silloin miesystävälläni.

Vierailija
37/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nythän köyhät kadehtijat meni halpaan. Vesa saa käteen tuosta palkasta noin neljätonnia, puolet menee verottajalle muille jaettavaksi. Aina kun haukutte rikkaita, muistakaa tämä: he kustantavat teidän tukenne.

Ja me kustannamme heidän ylisuuret palkkansa tai pääomatulonsa. 

Vierailija
38/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali VALI! en  nyt jaksa vesoja, koska oikeasti köyhiäkin on

Vierailija
39/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinnan ongelmia.

Vierailija
40/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä kohtaa minun pitäisi onnitella itseäni, että olen vielä hengissä, vaikka omat brutto-tuloni ovat viimeisen vajaan puolen vuoden ajan olleet alle neljäsosa hänen tuloistaan, enkä osaa valittaa, vaan olla kiitollinen, että "hyvivointivaltio" on sponsoroinut eloani kun olen ollut vastentahtoisesti työttömänä. 

Pätkätöihin tuomittu maisteri