Rakastan tällaista kesää
Tällaisia kesät olivat usein lapsuudessa, välillä sataa eikä lämpötila kohoa paljon yli 20:n.
Karmeita ne kuivat hellekesät, saa koko ajan hikoilla ja nurmikkokin kuolee. Mutta niitä on jatkossa lähes aina. Jopa runsasvetinen järvikin mökillä on nykyisin matala, kun on ollut niin kuivaa vuosia. Ja kaivosta on loppunut vesi monesti, ennen ei koskaan, vaikka iso porukka vietti siellä juhlapyhiä ja nyt vain neljä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
"Meillä ei ole yhtään pölyttäjää liikkeellä sateella eikä kylmällä. Kirsikoita ja omenia ei tule yhtään, herukoitakin huonosti. Tulppaaneja ja narsisseja 0 (istutettu parisataa kumpiakin). Piha lannoitettu ja huollettu kuten kuuluu.
Kaikki kuka ränsistyy hetkessä sateessa ja tuulessa. Nurmikkoa leikattu 1 kerran, huonossa kunnossa.
Meillä lämpötilat olleet koko kesäkuun n 12-17, pari lämmintä kuivaa päivää
pks"
Syy on edellisten kesien kuumuudessa ja kuivuudessa.
No ei niin taatusti ole
Joulukuussa on plus 2 tai pakkasta miinus 25. On ollut joskus,mutta ääri harvoin jopa tammikuussa plus 10. Ihana kesä mun makuuni, mutta älä sure saat elokuussa lämpööööö ja lempee,, hm tulloo inkkarikesä . Mitä lämpöisempi talvi, sitä kyl,empi kesä. Wanha kansa sannoo niin ja todettu on. samoin jos pihlajassa marjojapaljon -on vähäluminen talvi.
Joulukuun sää vastaa millainen toukokuusta tulee. Tammikuu vastaa kesäkuun säätä. helmikuu heinäkuuta. maaliskuu elokuuta ja huhtikuu syyskuuta joka usein lämmin.
Eli jos vaikka jokin maaliskuun 2 pv tienoilla oleva sää on hurjan kylmä, on silloin elokuussa samat päivät kuumia.
Hyvää odottavaa kesää kuiteskin sulle!
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin paljastuu että ylipaino on kansansairaus suomessa. Hiki pinnassa heti kun kelit on plussan puolella. Meitä na normaaleja paleltaa.
Mulla normaali BMi eikä palella yhtään, ei ole paletanut koko kesänä. Nytkin pidetään ikkunoita auki vuorokauden läpi. Sinä se tässä lääkäriä tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sellaisiakin hulluja löytyy, joiden mielestä +10 astetta on ihana kesä. En onneksi tunne ketään niin tärähtänyttä, mutta varmasti sellaisia löytyy jostain.
Sinä joka nimittelet muita,olet itse sitä. Miten on vaikea tajuta, että on ns makukysymyksiä. Eri ihmisten keho sietää vaan eri lämpöjä. ei oma syy. maku tai trveys ei ole yhtä kuin ielisairaus. Voisit itse huolehtia omasta ymmärryksestäsi ja mt taustoista
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mikään hyvä kesä.Viljatkin mätänee pelloille kun aina v aan sataa.
Kerropa, mikä on maanviljelijän ihannesää? Viimeisten vuosikymmenten aikaan on näet näyttänyt siltä, että aina menee säässä jotakin vituralleen, jotta saadaan katokorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa on plus 2 tai pakkasta miinus 25. On ollut joskus,mutta ääri harvoin jopa tammikuussa plus 10. Ihana kesä mun makuuni, mutta älä sure saat elokuussa lämpööööö ja lempee,, hm tulloo inkkarikesä . Mitä lämpöisempi talvi, sitä kyl,empi kesä. Wanha kansa sannoo niin ja todettu on. samoin jos pihlajassa marjojapaljon -on vähäluminen talvi.
Joulukuun sää vastaa millainen toukokuusta tulee. Tammikuu vastaa kesäkuun säätä. helmikuu heinäkuuta. maaliskuu elokuuta ja huhtikuu syyskuuta joka usein lämmin.
Eli jos vaikka jokin maaliskuun 2 pv tienoilla oleva sää on hurjan kylmä, on silloin elokuussa samat päivät kuumia.
Hyvää odottavaa kesää kuiteskin sulle!
Pihlajissa ainakin Itä-Suomessa asia on päinvastoin. Jos marjoja tulee paljon, seuraavana talvena tulee myös lunta paljon ja takuulla. Ikinä ei ole ollut toisinpäin.
T N60+
Niin minäkin. On +16-18 lämmintä. Joinakin päivinä on +20-22.
Mun juhannusasu oli toppatakki, villasukat, kumisaappaat ja lapaset. Ei ollut yhtään liikaa.