Rakastan tällaista kesää
Tällaisia kesät olivat usein lapsuudessa, välillä sataa eikä lämpötila kohoa paljon yli 20:n.
Karmeita ne kuivat hellekesät, saa koko ajan hikoilla ja nurmikkokin kuolee. Mutta niitä on jatkossa lähes aina. Jopa runsasvetinen järvikin mökillä on nykyisin matala, kun on ollut niin kuivaa vuosia. Ja kaivosta on loppunut vesi monesti, ennen ei koskaan, vaikka iso porukka vietti siellä juhlapyhiä ja nyt vain neljä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Tätä säätä rakastaa vain sisällä istujat. Hyvät kelit ahdistaa kun tulee liikaa paineita mennä ulos.
Nythän on juuri hyvä sää mennä ulos. Ihana raikas sade!
Vettä sataa ja näillä mennään. Ärsyttävimpiä ovat ne ihmiset jotka aina valittavat säästä.
Ei aurinko sovi laisinkaan suomalaiselle mentaliteetille. Helle päivinä ahdistaa, mutta tämä on mukavaa.
Olen niin empaattinen ihminen, ajattelen paljon niitä jotka ei siedä kuumuutta syystä tai toisesta, heille helle on piinaa joten tämmönen keskiverto keli, ei kuuma ei kylmä, on hyvä meille kaikille.
Ne jotka naukuu et pitäs olla helle koko kesän, te ootte kovin itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin empaattinen ihminen, ajattelen paljon niitä jotka ei siedä kuumuutta syystä tai toisesta, heille helle on piinaa joten tämmönen keskiverto keli, ei kuuma ei kylmä, on hyvä meille kaikille.
Jos minulta kysytään, noin 20 astetta on passeli. Sen verran lämmintä, että voi olla kevyesti pukeutunut, mutta ei kuitenkaan läkähdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä säätä rakastaa vain sisällä istujat. Hyvät kelit ahdistaa kun tulee liikaa paineita mennä ulos.
Nythän ulkona on nimenomaan kiva liikkua, kun on niin raikas ilma.
Oulussa +18, ei tarvi yli 20 mennäkään. Sateella on ihana käydä sauvakävelyllä, puhdas happirikas ilma.. Mä inhoan kesähelteitä, en oo koskaan tykännyt edes kesästä, lapsenakin istuin varjossa. Ja ihokin kiitää 🙃, Ja ei, en ole lihava, 54kg siro nainen. Kiva kun pystyy ulkoilemaan, ja saa nukuttua kun ei ole liian nihkeä olla, ihmisetkään eivät ole "helleärtyisiä" .
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa nyt ihmiset ympärille, luonnossa on täys kesä.
Mahtava sää, ei ole tuskallisen helteistä, kukaan ei mikään luonnossa kärsi kuumuudesta/kuivuudesta.
Päinvastoin pilaa pihan! Sammal vallannut nurmikon kun koko ajan sataa. Juhannusruusut ja muutkin ruskettuu jo nuppuina, harvat avautuneet menee 2 päivässä:( Muutkin kukat kitukasvuisia ja kukkia ei juurikaan tule. Tomaatit ja mansikat ei tahdo edes kukkia
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin nyt Keski-Suomessa, jossa on 10 astetta ja sataa?
Sellainen on joulukuulle sopiva sää, ei kesäsää.
Voi sua. Onhan tätä nyt tosiaan kestänyt sellaiset 10 h. Jaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin nyt Keski-Suomessa, jossa on 10 astetta ja sataa?
Sellainen on joulukuulle sopiva sää, ei kesäsää.
Joulukuulle? Oletko hullu? Siihen kun tulee pakkasyö, katkaiset aamulla koipesi mustalla jäällä, mitä et erota normitienpinnasta. Muuta etelänmaihin, me muut säilytään sinun kitinöiltäsi. Ehkä joku ylen kostea Britannia voisi sopia sinulle myös.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekäs kun haluan 2 lämmintä - kivutonta - kuukautta vuodessa?
Kuumanvihaajilla on kuitenkin 20 viileää kuukautta vuodessa.
Vähän kohtuutta meitäkin kohtaan!!
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ihana istuskella parvekkeella kuuntelemassa sateen ropinaa.
Idässä ei ole satanut tippaakaan, mutta viileää kyllä on. Ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän ulkona on nimenomaan kiva liikkua, kun on niin raikas ilma.
Kamalaa liikkua sadetskissa ja kumppareissa! Kilmähiki pinnassa parissa minuutissa, vaatteet märkinä
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon. Viime yönä 2 lämmintä. Koko kylmän talven odottanut kesää ja ei sitä enää ole edes olemassa.
Ihanan helppoa nukkua yöt, kun ei ole tyyny likomärkänä hiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon. Viime yönä 2 lämmintä. Koko kylmän talven odottanut kesää ja ei sitä enää ole edes olemassa.
Talvi ei kyllä ollut kovin kylmä, suorastaan leuto...
Näin. Ja lauhan talven jälkeen tule viileä kesä, koska vuoden keskilämpötila on aina suunnilleen sama. Toissatalvi oli erittäin kylmä, joten viime kesä täten helteinen.
Vierailija kirjoitti:
Alkukesä = koko kesä, niinkö? Sinä sitä hoitoa tarvitset päänuppiisi, ei ajatusten käytössä päätä eikä häntää.
Vierailija kirjoitti:
6-7 masentunutta tyyppiä tässä ketjussa. Ei ole kulkaas terveen ihmisen merkki, että nauttii tämmösestä säästä. Syksyllä tätä sietää kun ei muuta voi.
Höpö höpö!
Minä olen tänä vuonna ollut oikein iloinen kesäsäistä, kun on pitänyt pysyä kaupungissa ja tämä asunto on kamala helteillä, tukalan kuuma siis. En ole kaivannut helteitä sitten yhtään. Olen oikeastaan alkanut entisenä helteiden ystävänä tulla siihen tulokseen, että 18-22 astetta on kesälläkin just sopiva. Luonnonvesissä uiminen jää välistä, sitä harrastan vain helleputken jälkeen, mutta luovun mieluusti. Toivon kesän jatkuvan ihanan lämpimänä, ei kuumana.
V. 1987 oli vastaavanlainen kesä. Ja juhannus oli kylmä. Häivyttiin pariksi viikkoa Kreikkaan ja sitten paleltiin Suomessa taas.