Rakastan tällaista kesää
Tällaisia kesät olivat usein lapsuudessa, välillä sataa eikä lämpötila kohoa paljon yli 20:n.
Karmeita ne kuivat hellekesät, saa koko ajan hikoilla ja nurmikkokin kuolee. Mutta niitä on jatkossa lähes aina. Jopa runsasvetinen järvikin mökillä on nykyisin matala, kun on ollut niin kuivaa vuosia. Ja kaivosta on loppunut vesi monesti, ennen ei koskaan, vaikka iso porukka vietti siellä juhlapyhiä ja nyt vain neljä.
Kommentit (88)
Kiva sää, en valita. Helle on tuskaa.
Paras kesäkeli juuri nyt meneillään. Ei tarvitse yhtään lämmetä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin nyt Keski-Suomessa, jossa on 10 astetta ja sataa?
Sellainen on joulukuulle sopiva sää, ei kesäsää.
Sopii hyvin mulle, kodikasta tuo sateen ropina, täällä etelässä myös sataa, eikä lämpöä taida olla montaakaan asetetta enempää. Ap
Sama täällä. Ihana istuskella parvekkeella kuuntelemassa sateen ropinaa.
Hyvä sää on, ei ole hiki eikä kylmä. Juuri sopiva.
Mene hoitoon. Viime yönä 2 lämmintä. Koko kylmän talven odottanut kesää ja ei sitä enää ole edes olemassa.
Varmasti sellaisiakin hulluja löytyy, joiden mielestä +10 astetta on ihana kesä. En onneksi tunne ketään niin tärähtänyttä, mutta varmasti sellaisia löytyy jostain.
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon. Viime yönä 2 lämmintä. Koko kylmän talven odottanut kesää ja ei sitä enää ole edes olemassa.
Noilla joille jo 15 astetta on liian kuuma, on joku perussairaus, ja varmasti heillä jo on joku hoitokontakti.
Katsokaa nyt ihmiset ympärille, luonnossa on täys kesä.
Mahtava sää, ei ole tuskallisen helteistä, kukaan ei mikään luonnossa kärsi kuumuudesta/kuivuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Edelliset kesät on olleet saatanan kuumia, välillä voi olla vähän viileämpääkin. Täytyy olla hullu että nauttii jostain +30 lämpötilasta
Vierailija kirjoitti:
Talvi ei kyllä ollut kovin kylmä, suorastaan leuto...
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa nyt ihmiset ympärille, luonnossa on täys kesä.
Mahtava sää, ei ole tuskallisen helteistä, kukaan ei mikään luonnossa kärsi kuumuudesta/kuivuudesta.
Niinpä, vihreää ja vehreää. On ollut niin monia kesiä, kun luonto on kuivunut karrelle. Kauniimpaa tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Viime talvihan oli suht kivuton. Sitä edellinen oli kauhea. 10 päivän ennusteessa päivän ylin vaihtelee 16-21 ja sataa aina välillä. Täydellistä.
6-7 masentunutta tyyppiä tässä ketjussa. Ei ole kulkaas terveen ihmisen merkki, että nauttii tämmösestä säästä. Syksyllä tätä sietää kun ei muuta voi.
Allergiselle helpotus aina kun sataa. Mulle siis kelpaa tämä sää.
Tätä säätä rakastaa vain sisällä istujat. Hyvät kelit ahdistaa kun tulee liikaa paineita mennä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tätä säätä rakastaa vain sisällä istujat. Hyvät kelit ahdistaa kun tulee liikaa paineita mennä ulos.
Taisit osua asian ytimeen. Olen ihmetellyt, että keitä ne ovat, jotka valittavat lämpimästä kesästä, mutta hehän ovat tietysti noita masentuneita! Niitä jotka saavat jo kevätmasennuksen, kun valo ja lämpö alkaa lisääntyä. Se selitys on joku sellainen, että eivät kestä, kun muut ovat iloisia ja onnellisia ja nauttivat säästä, kun itse eivät pysty siihen. Siksi he tykkäävät enemmän syksystä ja talvesta, jolloin on pimeää ja kylmää ja voi eristäytyä kotiin hyvällä omallatunnolla.
Mä muistan omasta lapsuudesta 80-luvulta todella kuumat kesäpäivät, joita itse usein vietin maalla mummolassa. Todella kuumaa oli.
Ai niin kuin nyt Keski-Suomessa, jossa on 10 astetta ja sataa?
Sellainen on joulukuulle sopiva sää, ei kesäsää.