Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva
Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.
Kommentit (1024)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte on taas kerran oikeassa, tietysti elätit ei tämmösistä mielipiteistä pidä
Noin on. Olen itse vanhuuseläkkeellä ja tulen omillani toimeen kun olin ahkera työikäisenä. Tein kolmea työtä muutaman.vuoden ja niistä kertyi kivasti eläkettä. En ymmärrä hevin heitä joita ei työnteko kiinnosta ja sitten eläkeläisenä valittavat ettei tule toimeen. Puhumattakaan lukuisista lois tai yhteiskunnan siivelläeläjistä. Jälkikasvu on ammattinsa hankkinut ja pärjäävät myös.
Kuulutko ikäluokkaan, joka jäi nuorena ja vetreänä vanhuuseläkkeelle kerättyään ensin eläkettä ns. superkarttumilla? Onnenpossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin niin leikkaan hiukset itse, myös silloin kun saa määräaikaisia töitä.
Laitan hiukset kiinni nutturalle, letille tai ponnarille, kun olen palkkatuella kaupassa töissä myyjänä.
Itse olen hiukseni leikannut jo monta vuotta ja myöskin värjännyt jos siltä tuntuu. sossupummit valittaa tämmöisistä asioita joita muut on jo monta vuotta tehneet.
Niin, eläkeläiset käy vielä toistaiseksi parturissa.
Turkkilainen parturi ottaa hiusten leikkauksesta 10 euroa, moni käy myös siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin niin leikkaan hiukset itse, myös silloin kun saa määräaikaisia töitä.
Laitan hiukset kiinni nutturalle, letille tai ponnarille, kun olen palkkatuella kaupassa töissä myyjänä.
Itse olen hiukseni leikannut jo monta vuotta ja myöskin värjännyt jos siltä tuntuu. sossupummit valittaa tämmöisistä asioita joita muut on jo monta vuotta tehneet.
Niin, eläkeläiset käy vielä toistaiseksi parturissa.
Turkkilainen parturi ottaa hiusten leikkauksesta 10 euroa, moni käy myös siellä.
On hyvä, että kilpailu lisääntyy Suomessa.
Kahvi ja pulla euron Bilteman kahvilassa ja parturi 10 euroa turkkilaisessa parturissa.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalle ei ole tulossa töitä ja kohta raksamiehet tippuu 595 työmarkkinatuelle, asumistukea ja toimeentulotukea ei saa, jos kaksi lasta ja puoliso on lähihoitaja.
Korjausrakentaminen ei lopu Suomesta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalle ei ole tulossa töitä ja kohta raksamiehet tippuu 595 työmarkkinatuelle, asumistukea ja toimeentulotukea ei saa, jos kaksi lasta ja puoliso on lähihoitaja.
Valitettavasti kaikki taloyhtiöt ei saa pankeista remonttilainaa, koska ei ole vakuusarvoa ja vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, vakuutuksissa on ikäpoistot.
No, ei tietänkään vakuutus korvaa vanhoja putkia, muuten kukaan ei maksaisi putkiremonttia itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaikki taloyhtiöt ei saa pankeista remonttilainaa, koska ei ole vakuusarvoa ja vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, vakuutuksissa on ikäpoistot.
muutki korjausrakentaa ku taloyhtiöt
Lähdettä ei ole eikä tuosta Kalevan väitetystä lausunnosta löydy googlaamalla tietoa.
Valeuutinen.
Pienellä eläkkeellä ei välttämättä saa remonttilainaa eikä vakuutus korvaa vanhoja.
Siksi kattoremontti ja putkiremontti tehdään ennen eläkkeelle jääntiä.
Vierailija kirjoitti:
Pienellä eläkkeellä ei välttämättä saa remonttilainaa eikä vakuutus korvaa vanhoja.
Siksi kattoremontti ja putkiremontti tehdään ennen eläkkeelle jääntiä.
Yleensä ihmiset arvioivat remontit alakanttiin.
Esim. Vesikatto 20000 tai enemmän, katselin juuri remonttihintoja lehdessä.
Heips poijjaat..nyt ku ne tuo trummpi alkaa riehumaan lähi idässä niin meillä on taas energia kriisi ja ja sukkien äitien Lämsä päällä kun inflaatio hyppää tappion ja öljyn hinta kaksinkertaistuu .
Osakkeet tulee syöksymään rytinällä alas ja työttömyys ylös..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se loppua. Jos rahat loppuu. Mutta voit kait sitä Eu:sta hakea jotain korjaus/energiaremonttitukea. Niinkuin etelän vetelät.
Vierailija kirjoitti:
Heips poijjaat..nyt ku ne tuo trummpi alkaa riehumaan lähi idässä niin meillä on taas energia kriisi ja ja sukkien äitien Lämsä päällä kun inflaatio hyppää tappion ja öljyn hinta kaksinkertaistuu .
Eli kohta kannattaa ostaa
Vierailija kirjoitti:
Atteliini haluaa väen väkisin pysyä vähiten pidetyt suomalaiset top 10-listalla. En ole koskaan pitänyt häntä järjen jättiläisenä, joten sanomiset eivät mitenkään yllätä. Yllätyn, jos hänkin kasvaa ja kehittyy ihmisenä.
Miks sä oletat että kaikki suomalaiset on köyhiä vasemmistolaisia ku sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se loppua. Jos rahat loppuu. Mutta voit kait sitä Eu:sta hakea jotain korjaus/energiaremonttitukea. Niinkuin etelän vetelät.
Niin no sit tää koko yhteiskunta loppuu jos meillä ei oo enää toimivia kiinteistöjä.
Vierailija kirjoitti:
Etelä Eurooppa tulee vaatimaan uusia tukipaketteja entisten lisäksi ja saksa ja muut maat huutas suomea pelastamaan Eurooppa suomen rahoilla ja resursseilla..
Jo nyt suomen varaan on pistetty Euroopan puolustus, koko Euroopan ilmasto leikkaukset, kehitysavut ,YK rahoitukset eri toimielimiin..kun muut väistää niin taakkaa laitetaan suomelle
Vierailija kirjoitti:
Atte voi lähteä kokeilemaan yksin asuva sosiaaliturvaa vuosiksi, jos kokee sen niin hyväksi? Siitä vaan. Maksat laskut ja ruokaan ei enää rahaa. Kun kaikki ei saa samaa summaa ja on prosenttileikkuri. Sellainen ei ole hyvä tuki, vaan kärsimystä joillekin. Ihmisillä on erityistarpeita ja normaalejakin tarpeita, oli se käsikauppatuotteet apteekista, korvatulpat ja paperi ym. Hankintoja ei saa ostettua, kuten peitto tai kengät, imuri. Hinta pitää siitä huolen ja energian hinta. Mistä hammaslääkäri maksetaan.
Onhan se ollu vuoden intissä jossa se sai muutaman markan päivärahan. Työttömät saa enemmän rahaa ku varusmiehet mikä on mun mielestä aika moraalitonta
"Oma koti lehdestä lainaan vanhan omakotitalon remonttihintoja :
-vesikatto 20000 tai enemmän
-lämmitysjärjestelmän uusiminen 40000 tai enemmän
-keittiö vähintään 15000
-kylpyhuone 20000"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ei vain Suomessa tämä onnistu ...