Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva

Vierailija
21.06.2025 |

Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.

Kommentit (1024)

Vierailija
381/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei todellakaan saa toimeentulotukea, jos sulla on asuntoauto 30000 euroa.

Se pitää myydä, jos et pärjää 595 työmarkkinatuella.

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.

Tämä on monelle viimeinen asuntovaunu tai kesämökki kesä, jos ei ole isoja säästöjä.

Vierailija
382/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atte on taas kerran oikeassa, tietysti elätit ei tämmösistä mielipiteistä pidä

Minkäs lajin "yrittäjä" se on olevinaan? Se työpalvelu tulisi sivukuluineen paljon kalliimmaksi kuin pelkkä tukiraha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaaliturvan taso on todellisuudessa liian matala. Onhan Suomi saanut siitä useita huomautuksia.

Ja taas sama jatkuu vaikka on selitetty jatkuvasti,mistä se johtuu.Ei mene perille,ei.

Kuule, meneppäs asumistukilaskuriin ja laske saako perheesi asumistukea, jos puoliso irtisanotaan. Laita laskuriin puolison palkka bruttona eli mukana verot, lomarahat ja kilometrikorvaukset (kela näkee ne tulorekisteristä), ja sitten puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.

Joo mutta ei asumistuki ole ainut tuki mitä voi saada.

Tämä.Nämä eräät jaksaa jankuttaa samaa p askaa jatkuvasti eivätkä tajua että muualla on eri systeemi kuin Suomessa ja siksi Suomi saa huomautuksia.

Vierailija
384/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte on tuota mieltä mutta minun mielestäni julkisella sektorilla on aivan liian korkeat palkat jotka vie suo.en budjetista ja aivan liian suuren osan suhteessa talouden kokoon ..

Julkisen sektorin palkkoihin leivottiin taas 10 prosentin palkankorotuksia vaikka Suomen talous ei kasva yhtään  ja tämän nämä atet haluaa rahoittaa leikkaamalla muilta esim. Sosiaaliturvasta...

Tähän väitteeseen minulla on sentään  tilastot tukena mutta atella on vain poliitikon mielipiteet ja paskanpuhuminen.

Vierailija
385/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastuu syöpään niin silloinkaan ei saa omistusasuntoon yleistä asumistukea.

Eikä saa syöpäsairaanaa toimeentulotukea, jos omistaa asuntoauton tai kesämökin.

Vierailija
386/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastuu syöpään niin silloinkaan ei saa omistusasuntoon yleistä asumistukea.

Eikä saa syöpäsairaanaa toimeentulotukea, jos omistaa asuntoauton tai kesämökin.

Hallitus leikkasi sairaspäivärahaa. 3000 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto.

Vierailija
387/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun ei aikoinaan jäänyt pysyvästi Jemeniin. Siellä ei tarttisi mankua paskaa.

Vierailija
388/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei kesämökkiä, ei metsää, ei purjevenettä, ei rantatonttia....

Vierailija
389/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu että muita heikentävät miehet pitäisi pitää siellä viidakossa tai jossain itä-suomessa keskenään. Ei naisia, mummoja, sairaita ja lapsia ruotimassa, että mitä kukin tekee vai onko tekemättä. Alkaa ihan kyllästyttää. Jos tulee liikaa ulkomaalaisia Suomeen tietyistä maista, se on erikseen toinen keskustelu.

Sä tarvit niitä miehiä sit puolustamaan sua kuitenki Putinilta

En ole täysin varma, mitä edellinen tarkoitti muita heikentäviltä miehillä, mutta itse ajattelen heidän olevan just Aten kaltaisia muita kurjistavia ihmisiä. Eivät he ole menossa puolustamaan ketään Putinilta. He piiloutuvat itse bunkkereihin, mässäilevät hyvällä ruualla ja vuodattavat krokotiilinkyyneleitä sodassa k

Joo en sääli yhtään talvi- ja jatkosodassa telotettuja rintamakarkureita. Ne sai oikeudenmukasen rangaistuksen. Jos kaikki ois ollu yhtä pelkureita ku ne niin meidän kohtalo ois ollu Baltian maiden kohtalo.

Vierailija
390/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä keskiluokkainen asunnonomistaja saa edes asumistukea enää, jos jää työttömäksi. 600 sadan työmarkkinatuella pitää pärjäillä. Ei se musta ole kauhean oikeudenmukaista, että tämä koko ikänsä työssä käynyt voi joutua myymään kämppänsä, jos työttömyys pitkittyy.

Ööh. Ihminen jolla on omaa omaisuutta ei ole velvollinen elättämään itseään ja olisi parempi että myös ne joilla omaa omaisuutta ei ole elättäisivät hänet.

Mitä halvattua. Se oma asunto on usein yksittäisen ihmisen suurin säästöpossu. Mikä tekee siitä niin pyhän lehmän että omaa asuntoa ei saisi laskea mukaan varallisuuteen? Ja jos ihmisellä on varoja, niin miksei hän käytä niitä omaan elämiseensä?

En näe järkeä siinä, että tuetaan ihmisiä mitenkään, jos heillä on omaakin omaisuutta. Sosiaaliturvan kohteena pitäisi olla  ensisijaisesti köyhät ja

Mietipä, mihin tuo johtaisi pitkällä tähtäimellä yhteiskunnallisesti, jos nyt ylipäätään kykenet.

Vierailija
391/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylä se atte ihan oikeassa on. Miksi itse elantonsa ansaitsevan olisi maksettava jollekkin perseilevälle pummille elämä, kun omassakin toimeentulossa vaikeuksia.

Kyllä työttömät haluaa itse ansaita elantonsa. Puuttuu vaan ne hallituksen lupaamat 100 000 työpaikkaa. Tosin tuo määrä ei enää riitä, kun työttömyys on karannut huippulukemiin. Tarvitaan 150 000 uutta työpaikkaa.

Vierailija
392/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuvat elätit eivät edes tajua Suomea asuttuaan täällä 20 vuotta. Ehkei ole kotouttaminen oikein onnistunut. 

Vierailija
393/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu että muita heikentävät miehet pitäisi pitää siellä viidakossa tai jossain itä-suomessa keskenään. Ei naisia, mummoja, sairaita ja lapsia ruotimassa, että mitä kukin tekee vai onko tekemättä. Alkaa ihan kyllästyttää. Jos tulee liikaa ulkomaalaisia Suomeen tietyistä maista, se on erikseen toinen keskustelu.

Sä tarvit niitä miehiä sit puolustamaan sua kuitenki Putinilta

En ole täysin varma, mitä edellinen tarkoitti muita heikentäviltä miehillä, mutta itse ajattelen heidän olevan just Aten kaltaisia muita kurjistavia ihmisiä. Eivät he ole menossa puolustamaan ketään Putinilta. He piiloutuvat itse bunkkereihin, mässäilevät hyvällä ruualla ja vuodattavat krokotiilinkyyneleitä sodassa k

Ja voisin ampua sodassa vaikka 200  venäläistä ilmatorjuntakonekiväärillä niinku John Rambo rambo nelosen lopus.

Vierailija
394/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin on. Olen itse vanhuuseläkkeellä ja tulen omillani toimeen kun olin ahkera työikäisenä. Tein kolmea työtä muutaman.vuoden ja niistä kertyi kivasti eläkettä. En ymmärrä hevin heitä joita ei työnteko kiinnosta ja sitten eläkeläisenä  valittavat ettei tule toimeen. Puhumattakaan lukuisista lois tai yhteiskunnan siivelläeläjistä. Jälkikasvu on ammattinsa hankkinut  ja pärjäävät myös.

Vierailija
395/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei kesämökkiä, ei metsää, ei purjevenettä, ei rantatonttia....

Jep, joku voi ostaa halvalla sun kesämökin, sun on pakko myydä, kun tarvitset syöpäsairaana rahaa lastesi ruokiin.

Vierailija
396/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin on. Olen itse vanhuuseläkkeellä ja tulen omillani toimeen kun olin ahkera työikäisenä. Tein kolmea työtä muutaman.vuoden ja niistä kertyi kivasti eläkettä. En ymmärrä hevin heitä joita ei työnteko kiinnosta ja sitten eläkeläisenä  valittavat ettei tule toimeen. Puhumattakaan lukuisista lois tai yhteiskunnan siivelläeläjistä. Jälkikasvu on ammattinsa hankkinut  ja pärjäävät myös.

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten  ja ennen opiskelu pidensi  ansiosidonnaista. Asumistukea ja toimeentulotukea sai myös jo 1990-luvulla.

Vierailija
397/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse pienituloisena saan säästöön vähintään 10 000€ per vuosi. "

Tällä palstalla kymppitonnin kuussa tienaavat kutsuvat itseään pienituloisiksi, joten kommenttisi on ihan yhtä tyhjän kanssa. 

Oikeasti pienituloiset saavat vuodessa palkkaa tuon verran. Sitä ei oikein voi kokonaisuudessaan laittaa osinkoihin. 

Asumistuki ja mahdollinen toimeentulotuki unohtui?

Vierailija
398/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten  ja ennen opiskelu pidensi  ansiosidonnaista. Asumistukea ja toimeentulotukea sai myös jo 1990-luvulla.

Ennen työtön pääsi myös eläkeputkeen jo 58-vuotiaana ja oli velvoitetyö eli ansiosidonnainen eläkeikään asti.

Nyt kilpaillaan töistä nuorten kanssa.

Vierailija
399/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon Suomen valtio maksoi, että Atte ja vaimonsa saatiin aikoinaan vapautettua panttivankeudesta 

Niinpä. Atte ei tule ajatelleeksi, että sosiaaliturva on pohjimmiltaan samanlaista yksilöstä huolehtimista ja välittämistä kuin se, että kahden kaukomatkoille menneen takia pistetään valtava koneisto pyörimään kustannuksista välittämättä. Suomen kaltaisissa maissa yhteiskunta on olemassa kansalaisiaan varten, ja esimerkiksi työttömyyskorvaus ei ole yhteiskunnan kannalta mikään riesa ja kuluerä, vaan se on korvaus ihmiselle siitä, että yhteiskunnassa ei ole hänelle tarjolla palkkatyötä ja sitä kautta kunnollista elatusta.

Vierailija
400/1024 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikattiin niin leikkaan hiukset itse, myös silloin kun saa määräaikaisia töitä.

Laitan hiukset kiinni nutturalle, letille tai ponnarille, kun olen palkkatuella kaupassa töissä myyjänä.

Itse olen hiukseni leikannut jo monta vuotta ja myöskin värjännyt jos siltä tuntuu. sossupummit valittaa tämmöisistä asioita joita muut on jo monta vuotta tehneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän