Miksei Costello suostu tajuamaan että Popeda on ohi. Ei ole enää mitään Popedaa.
Jatkaisi elämäänsä. Kivan oloinen heppu muuten. Joku llapsiensa kanssa bändiviritys herättäisi enemmän mielenkiintoa.
Kommentit (176)
Onko Costi ja kumppanit jollain tavalla ottaneet hetkeä kunnioittaakseen Patea? Muuten kuin facebook-päivityksellä.
Huvittavaa kun costello 62v itkee työpaikan perään. Enää 3v eläke ikään menet nyt vaikka johonkin humppabändiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yö on pahempaa rahastusta. Ei taida olla ketään alkuperäistä jäsentä.
Bänditoiminta on aina rahastusta, ellei kyseessä ole joku satunnainen harrastus. Miksi pitää siis noin kyynisesti moittia, jos Yö tekee rahaa tekemisillään?
Tuossa ei rahasteta bänditoiminnalla vaan nimellä.
Tämä olisi ihan oikein mikäli tätä olisi suunniteltu bändin johtohahmojen kanssa etukäteen. Kuten Kiss suunnittelee. Kiss jatkaa bändinä vaikka maailman tappiin asti vaihtuvilla esiintyjillä.
Costellolla ja kumppaneilla on täysi oikeus rahastaa myös sillä nimellä. Sekin kuuluu bändin toimintaan, sitä kutsutaan bisnekseksi. Edelleen, miksi se on joku ongelma? Ei Popeda ollut mitään Paten yksityistä omaisuutta, vaan hän päätti itse hypätä pois kelkasta, Costello ja muut päättivät jatkaa ja aika onnistuneesti saivat rekrytoitua uuden solistin.
Kylää tässä on kaikki tehty ihan oikein, ei ollut mitään syytä laittaa pillejä pussiin vain Paten poistumisen takia.
Tämä on todella hämmentävää. Vastaan Yötä koskevaan kommenttiin ja saan vihaisia vastauksia koskien Popedaa...
Mihin on kadonnut ihmiten keskittymiskyky ja luetun sisäistäminen?
Joku ei ole huomannut, että puhe on Yöstä, mutta asia itsessään pätee molempiin: bändillä tehdään rahaa niin kauan kuin se on mahdollista. Kyllä bändin omistajilla siihen on oikeus.
-eri
Kuten kirjoitin toiselle vastaajalle, niin en kirjoita bisneksestä vaan vastaukseni on enemmänkin moraaliselta puolelta. Nykyinen Yö olisi hieno tribuuttibändi muttei Yö, koska mukana ei ole "oikeita" Yön jäseniä. Popeda taas on Popeda, koska mukana on Costello. Tämä siis tavallisen kuuntelijan silmin katsottuna.
(Juu, tiedän että Yössä on pitkään soittaneita jäseniä ja arvostan heitä, mutta he ovat olleet enemmän taustalla kuin henkilöityneinä Yöhön).
Vierailija kirjoitti:
Onko Costi ja kumppanit jollain tavalla ottaneet hetkeä kunnioittaakseen Patea? Muuten kuin facebook-päivityksellä.
Varmasti ovat, siis keskenään. Mitä muuta kaipaat?
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun costello 62v itkee työpaikan perään. Enää 3v eläke ikään menet nyt vaikka johonkin humppabändiin.
Miksi pitäisi mennä humppabändiin jos tarjolla on Popeda mikä kannattaa rahallisesti ja jossa tykkää soittaa?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Hyvin potkii Popeda, menen katsomaan tänäkin kesänä. Taattua laatua. Mitään uutta en jaksa enkä viitsi, koska paras musa tehtiin kasarilla. Revi siitä, jonne/iigor.
Kuuntelin juhannusaaton konsertin eilen ja hieno meno siinä oli. Vuosikymmenien yhteensoitto näkyy ja kuuluu ja Olli Herman on kelpo vokalisti.
Näemmä se Popeda edelleen on, kun kerran keikkailevatkin.
Vaikka ei se ilman Patea ole enää samalta bändiltä tuntunut ja kuulostanut. Olli on kyllä hyvännäköinen ja osaa esiintyä, mutta ei hän yhtä hyvä-ääninen ole kuin Pate oli. Patella oli äänessä ihan oma soundinsa, jonka tunnisti, vaikka hän olisi kehtolaulua laulanut. Ollin laulu ei erotu valtavirrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Costi ja kumppanit jollain tavalla ottaneet hetkeä kunnioittaakseen Patea? Muuten kuin facebook-päivityksellä.
Varmasti ovat, siis keskenään. Mitä muuta kaipaat?
Eli eivät ilmeisesti ole. Costellohan ei matkustanut hautajaisiinkaan. Ja siinä facebook-päivityksessään puhui itsestään vähintään yhtä paljon kuin Patesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yö on pahempaa rahastusta. Ei taida olla ketään alkuperäistä jäsentä.
Bänditoiminta on aina rahastusta, ellei kyseessä ole joku satunnainen harrastus. Miksi pitää siis noin kyynisesti moittia, jos Yö tekee rahaa tekemisillään?
Tuossa ei rahasteta bänditoiminnalla vaan nimellä.
Tämä olisi ihan oikein mikäli tätä olisi suunniteltu bändin johtohahmojen kanssa etukäteen. Kuten Kiss suunnittelee. Kiss jatkaa bändinä vaikka maailman tappiin asti vaihtuvilla esiintyjillä.
Costellolla ja kumppaneilla on täysi oikeus rahastaa myös sillä nimellä. Sekin kuuluu bändin toimintaan, sitä kutsutaan bisnekseksi. Edelleen, miksi se on joku ongelma? Ei Popeda ollut mitään Paten yksityistä omaisuutta, vaan hän päätti itse hypätä pois kelkasta, Costello ja muut päättivät jatkaa ja aika onnistuneesti saivat rekrytoitua uuden solistin.
Kylää tässä on kaikki tehty ihan oikein, ei ollut mitään syytä laittaa pillejä pussiin vain Paten poistumisen takia.
Tämä on todella hämmentävää. Vastaan Yötä koskevaan kommenttiin ja saan vihaisia vastauksia koskien Popedaa...
Mihin on kadonnut ihmiten keskittymiskyky ja luetun sisäistäminen?
Joku ei ole huomannut, että puhe on Yöstä, mutta asia itsessään pätee molempiin: bändillä tehdään rahaa niin kauan kuin se on mahdollista. Kyllä bändin omistajilla siihen on oikeus.
-eri
Kuten kirjoitin toiselle vastaajalle, niin en kirjoita bisneksestä vaan vastaukseni on enemmänkin moraaliselta puolelta. Nykyinen Yö olisi hieno tribuuttibändi muttei Yö, koska mukana ei ole "oikeita" Yön jäseniä. Popeda taas on Popeda, koska mukana on Costello. Tämä siis tavallisen kuuntelijan silmin katsottuna.
(Juu, tiedän että Yössä on pitkään soittaneita jäseniä ja arvostan heitä, mutta he ovat olleet enemmän taustalla kuin henkilöityneinä Yöhön).
Bändi on yhtä kuin sen hetkiset jäsenensä ja taustatiiminsä. Jos bändin nimi on Yö niin se on sitä edelleen, jos bändi ei itse muuta päätä. Ei firmankaan nimi vaihdu vaikka perustajista ei olisi yksikään enää elossa tai mukana. Se on ihan tavallista historiassa, että bändikin jatkaa entisellä nimellään, vaikka kaikki jäsenet olisivat vaihtuneet, jos kysyntää ja omaa intoa riittää. Jos tarkoitus on saada rahaa, niin useimmiten on kannattavampaa jatkaa vanhalla nimellä, koska se myy.
En muutenkaan kyllä näe, miksi se olisi moraalinen kysymys, jos uusi kokoonpano jatkaa edellisen työtä. Jos se jotakuta puristia yleisössä häiritsee niin ei voi mitään. Ei yksittäinen fani niin tärkeä ole, vaan muutoksia tehdään jos suuri yleisö reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun costello 62v itkee työpaikan perään. Enää 3v eläke ikään menet nyt vaikka johonkin humppabändiin.
Miten niin itkee? Ihan hyvin hänellä näyttää menevän.
Itkisit muuten itsekin, jos rakkaaksi käynyt työpaikka uhkaisi mennä alta.
Vierailija kirjoitti:
Näemmä se Popeda edelleen on, kun kerran keikkailevatkin.
Vaikka ei se ilman Patea ole enää samalta bändiltä tuntunut ja kuulostanut. Olli on kyllä hyvännäköinen ja osaa esiintyä, mutta ei hän yhtä hyvä-ääninen ole kuin Pate oli. Patella oli äänessä ihan oma soundinsa, jonka tunnisti, vaikka hän olisi kehtolaulua laulanut. Ollin laulu ei erotu valtavirrasta.
Herman on kaunisääninen mieskarkki, Pate taas kirveellä veistetty äijä. Erilaisia, mutta yhtä hyviä. Jos olisivat supersankareita, niin Herman olisi Teräsmies ja Pate olisi Wolverine: samalla alalla, mutta erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yö on pahempaa rahastusta. Ei taida olla ketään alkuperäistä jäsentä.
Bänditoiminta on aina rahastusta, ellei kyseessä ole joku satunnainen harrastus. Miksi pitää siis noin kyynisesti moittia, jos Yö tekee rahaa tekemisillään?
Tuossa ei rahasteta bänditoiminnalla vaan nimellä.
Tämä olisi ihan oikein mikäli tätä olisi suunniteltu bändin johtohahmojen kanssa etukäteen. Kuten Kiss suunnittelee. Kiss jatkaa bändinä vaikka maailman tappiin asti vaihtuvilla esiintyjillä.
Höpö höpö tuossa mitään rahasteta vaan popeda nimen käyttöoikeus on Melartinilla,Costilla ja nyt varmaan Paten perikunnalla.
Mistä sinä popedan tähän revit? Vastasin Yötä koskevaan kommenttiin.
Molempiin pätee sama juttu. Bändi on bisnes ja se jatkuu niin kauan kuin kysyntää on. Ei se siihen loppunut, että Lindholm ja Pate poistuivat lavalta.
Kuinka niin pätee? Popedassa on soittamassa vielä Costello.
Ketä Yössä soittaa? Tämä siis tavallisen kuuntelijan kannalta. Kaikki kunnia nykyisessä yössä soittaville, mutta he ovat tuntemattomia suuren yleisön silmin.
Yö on heille Olli Lindholm ja Jussi Hakulinen.
Popeda on heille Pate Mustajärvi sekä Costello. Ehkä moni muistaa sen hassun basistin jonka nimi ei tule mieleen, mutta tunnistavat kuitenkin ulkoisesti. (Melartin)
Yössä ei ole jäljellä tunnistettavia henkilöitä kun taas Popedassa on Costello
Siis pätee se, että ne ovat bisnestä ja ne jatkavat niin kauan kuin kysyntää on. Jos keikkaa on, se tarkoittaa ettei suurta yleisöä haittaa, vaikka nimet olisivat tuntemattomia. Lypsävää lehmää ei lopeteta niin kauan kuin siitä jotain saa.
Tavallista kuulijaa nimenomaan ei tunnu haittaavan, ettei tuttuja nimiä ole juurikaan, kunhan musa on hyvää. Kyllä bändi siinä vaiheessa lopettaa kun yleisöä ei enää ole, mutta siihen asti se jatkaa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että bisneksen puolelta tämä on aivan sama vaikka soittajina olisi peräkylän VPK:n puhallinorkesteri kunhan se myy. Onhan maailma täynnä menestyviä Elvis kopioitakin.
Kommenttini koskee enemmän ei rahallista puolta.
Eli tarkoittaa mitä?
Käytän sanaa moraali, koska en keksi tähän hetkeen parempaa sanaa. Tiedän ettei se ole täydellinen sana kuvaamaan mitä tarkoitan, mutta otetaan nyt se.
Eli onko oikein laittaa bändin nimeksi Yö jossa soittaa jäseniä jotka eivät tavallaan kuulu "oikeaan" Yö yhtyeeseen, koska he eivät henkilöidy yhtyeeseen nimeltä Yö. Vaikka he olisivatkin soittaneet siinä pitkään He ovat taitavia muusikoita ja osaavat työnsä, mutta he ovat silti "palkollisia".
Henkilöityminen on se pointti. Kun Costello lopettaa, niin Popedasta tulee tribuuttibändi jos se jatkaa. Eivät muut nykyiset soittajat henkilöidy Popedaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Costi ja kumppanit jollain tavalla ottaneet hetkeä kunnioittaakseen Patea? Muuten kuin facebook-päivityksellä.
Varmasti ovat, siis keskenään. Mitä muuta kaipaat?
Eli eivät ilmeisesti ole. Costellohan ei matkustanut hautajaisiinkaan. Ja siinä facebook-päivityksessään puhui itsestään vähintään yhtä paljon kuin Patesta.
Mistä sinä tiedät, mitä ovat keskenään tehneet? Hautajaisiin meneminen ei vielä kerro mitään, eikä meille muutenkaan kuulu mitä heidän välillään on/oli ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen (se telkasta tullu keikka) kuulin ekaa kertaa Popedaa, kun Herman on laulajana ja luulin eka, että joku coverbändi soittaa. En tykänny yhtään ja biisit vedettiin ihan jäätävällä vauhdilla.
Joo oli niin mitään sanomaton, ettei edes jaksanut kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yö on pahempaa rahastusta. Ei taida olla ketään alkuperäistä jäsentä.
Bänditoiminta on aina rahastusta, ellei kyseessä ole joku satunnainen harrastus. Miksi pitää siis noin kyynisesti moittia, jos Yö tekee rahaa tekemisillään?
Tuossa ei rahasteta bänditoiminnalla vaan nimellä.
Tämä olisi ihan oikein mikäli tätä olisi suunniteltu bändin johtohahmojen kanssa etukäteen. Kuten Kiss suunnittelee. Kiss jatkaa bändinä vaikka maailman tappiin asti vaihtuvilla esiintyjillä.
Höpö höpö tuossa mitään rahasteta vaan popeda nimen käyttöoikeus on Melartinilla,Costilla ja nyt varmaan Paten perikunnalla.
Mistä sinä popedan tähän revit? Vastasin Yötä koskevaan kommenttiin.
Molempiin pätee sama juttu. Bändi on bisnes ja se jatkuu niin kauan kuin kysyntää on. Ei se siihen loppunut, että Lindholm ja Pate poistuivat lavalta.
Kuinka niin pätee? Popedassa on soittamassa vielä Costello.
Ketä Yössä soittaa? Tämä siis tavallisen kuuntelijan kannalta. Kaikki kunnia nykyisessä yössä soittaville, mutta he ovat tuntemattomia suuren yleisön silmin.
Yö on heille Olli Lindholm ja Jussi Hakulinen.
Popeda on heille Pate Mustajärvi sekä Costello. Ehkä moni muistaa sen hassun basistin jonka nimi ei tule mieleen, mutta tunnistavat kuitenkin ulkoisesti. (Melartin)
Yössä ei ole jäljellä tunnistettavia henkilöitä kun taas Popedassa on Costello
Siis pätee se, että ne ovat bisnestä ja ne jatkavat niin kauan kuin kysyntää on. Jos keikkaa on, se tarkoittaa ettei suurta yleisöä haittaa, vaikka nimet olisivat tuntemattomia. Lypsävää lehmää ei lopeteta niin kauan kuin siitä jotain saa.
Tavallista kuulijaa nimenomaan ei tunnu haittaavan, ettei tuttuja nimiä ole juurikaan, kunhan musa on hyvää. Kyllä bändi siinä vaiheessa lopettaa kun yleisöä ei enää ole, mutta siihen asti se jatkaa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että bisneksen puolelta tämä on aivan sama vaikka soittajina olisi peräkylän VPK:n puhallinorkesteri kunhan se myy. Onhan maailma täynnä menestyviä Elvis kopioitakin.
Kommenttini koskee enemmän ei rahallista puolta.
Eli tarkoittaa mitä?
Käytän sanaa moraali, koska en keksi tähän hetkeen parempaa sanaa. Tiedän ettei se ole täydellinen sana kuvaamaan mitä tarkoitan, mutta otetaan nyt se.
Eli onko oikein laittaa bändin nimeksi Yö jossa soittaa jäseniä jotka eivät tavallaan kuulu "oikeaan" Yö yhtyeeseen, koska he eivät henkilöidy yhtyeeseen nimeltä Yö. Vaikka he olisivatkin soittaneet siinä pitkään He ovat taitavia muusikoita ja osaavat työnsä, mutta he ovat silti "palkollisia".
Henkilöityminen on se pointti. Kun Costello lopettaa, niin Popedasta tulee tribuuttibändi jos se jatkaa. Eivät muut nykyiset soittajat henkilöidy Popedaan.
Tuolla ylempänä on jo selitetty, miksi se on oikein, vaikka alkuperäisjäseniä ei enää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Costi ja kumppanit jollain tavalla ottaneet hetkeä kunnioittaakseen Patea? Muuten kuin facebook-päivityksellä.
Varmasti ovat, siis keskenään. Mitä muuta kaipaat?
Eli eivät ilmeisesti ole. Costellohan ei matkustanut hautajaisiinkaan. Ja siinä facebook-päivityksessään puhui itsestään vähintään yhtä paljon kuin Patesta.
Mistä sinä tiedät, mitä ovat keskenään tehneet? Hautajaisiin meneminen ei vielä kerro mitään, eikä meille muutenkaan kuulu mitä heidän välillään on/oli ihmisinä.
Itsehän sinä sanoit että varmasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yö on pahempaa rahastusta. Ei taida olla ketään alkuperäistä jäsentä.
Bänditoiminta on aina rahastusta, ellei kyseessä ole joku satunnainen harrastus. Miksi pitää siis noin kyynisesti moittia, jos Yö tekee rahaa tekemisillään?
Tuossa ei rahasteta bänditoiminnalla vaan nimellä.
Tämä olisi ihan oikein mikäli tätä olisi suunniteltu bändin johtohahmojen kanssa etukäteen. Kuten Kiss suunnittelee. Kiss jatkaa bändinä vaikka maailman tappiin asti vaihtuvilla esiintyjillä.
Costellolla ja kumppaneilla on täysi oikeus rahastaa myös sillä nimellä. Sekin kuuluu bändin toimintaan, sitä kutsutaan bisnekseksi. Edelleen, miksi se on joku ongelma? Ei Popeda ollut mitään Paten yksityistä omaisuutta, vaan hän päätti itse hypätä pois kelkasta, Costello ja muut päättivät jatkaa ja aika onnistuneesti saivat rekrytoitua uuden solistin.
Kylää tässä on kaikki tehty ihan oikein, ei ollut mitään syytä laittaa pillejä pussiin vain Paten poistumisen takia.
Tämä on todella hämmentävää. Vastaan Yötä koskevaan kommenttiin ja saan vihaisia vastauksia koskien Popedaa...
Mihin on kadonnut ihmiten keskittymiskyky ja luetun sisäistäminen?
Joku ei ole huomannut, että puhe on Yöstä, mutta asia itsessään pätee molempiin: bändillä tehdään rahaa niin kauan kuin se on mahdollista. Kyllä bändin omistajilla siihen on oikeus.
-eri
Kuten kirjoitin toiselle vastaajalle, niin en kirjoita bisneksestä vaan vastaukseni on enemmänkin moraaliselta puolelta. Nykyinen Yö olisi hieno tribuuttibändi muttei Yö, koska mukana ei ole "oikeita" Yön jäseniä. Popeda taas on Popeda, koska mukana on Costello. Tämä siis tavallisen kuuntelijan silmin katsottuna.
(Juu, tiedän että Yössä on pitkään soittaneita jäseniä ja arvostan heitä, mutta he ovat olleet enemmän taustalla kuin henkilöityneinä Yöhön).
Bändi on yhtä kuin sen hetkiset jäsenensä ja taustatiiminsä. Jos bändin nimi on Yö niin se on sitä edelleen, jos bändi ei itse muuta päätä. Ei firmankaan nimi vaihdu vaikka perustajista ei olisi yksikään enää elossa tai mukana. Se on ihan tavallista historiassa, että bändikin jatkaa entisellä nimellään, vaikka kaikki jäsenet olisivat vaihtuneet, jos kysyntää ja omaa intoa riittää. Jos tarkoitus on saada rahaa, niin useimmiten on kannattavampaa jatkaa vanhalla nimellä, koska se myy.
En muutenkaan kyllä näe, miksi se olisi moraalinen kysymys, jos uusi kokoonpano jatkaa edellisen työtä. Jos se jotakuta puristia yleisössä häiritsee niin ei voi mitään. Ei yksittäinen fani niin tärkeä ole, vaan muutoksia tehdään jos suuri yleisö reagoi.
Tässä onkin kysymys henkilökohtaisista mielipiteistä. Mielestäni bändi mikä jatkaa toimintaansa ilman siihen henkilöityneitä jäseniä on tribuuttibändi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Yö on pahempaa rahastusta. Ei taida olla ketään alkuperäistä jäsentä.
Bänditoiminta on aina rahastusta, ellei kyseessä ole joku satunnainen harrastus. Miksi pitää siis noin kyynisesti moittia, jos Yö tekee rahaa tekemisillään?
Tuossa ei rahasteta bänditoiminnalla vaan nimellä.
Tämä olisi ihan oikein mikäli tätä olisi suunniteltu bändin johtohahmojen kanssa etukäteen. Kuten Kiss suunnittelee. Kiss jatkaa bändinä vaikka maailman tappiin asti vaihtuvilla esiintyjillä.
Höpö höpö tuossa mitään rahasteta vaan popeda nimen käyttöoikeus on Melartinilla,Costilla ja nyt varmaan Paten perikunnalla.
Mistä sinä popedan tähän revit? Vastasin Yötä koskevaan kommenttiin.
Molempiin pätee sama juttu. Bändi on bisnes ja se jatkuu niin kauan kuin kysyntää on. Ei se siihen loppunut, että Lindholm ja Pate poistuivat lavalta.
Kuinka niin pätee? Popedassa on soittamassa vielä Costello.
Ketä Yössä soittaa? Tämä siis tavallisen kuuntelijan kannalta. Kaikki kunnia nykyisessä yössä soittaville, mutta he ovat tuntemattomia suuren yleisön silmin.
Yö on heille Olli Lindholm ja Jussi Hakulinen.
Popeda on heille Pate Mustajärvi sekä Costello. Ehkä moni muistaa sen hassun basistin jonka nimi ei tule mieleen, mutta tunnistavat kuitenkin ulkoisesti. (Melartin)
Yössä ei ole jäljellä tunnistettavia henkilöitä kun taas Popedassa on Costello
Siis pätee se, että ne ovat bisnestä ja ne jatkavat niin kauan kuin kysyntää on. Jos keikkaa on, se tarkoittaa ettei suurta yleisöä haittaa, vaikka nimet olisivat tuntemattomia. Lypsävää lehmää ei lopeteta niin kauan kuin siitä jotain saa.
Tavallista kuulijaa nimenomaan ei tunnu haittaavan, ettei tuttuja nimiä ole juurikaan, kunhan musa on hyvää. Kyllä bändi siinä vaiheessa lopettaa kun yleisöä ei enää ole, mutta siihen asti se jatkaa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että bisneksen puolelta tämä on aivan sama vaikka soittajina olisi peräkylän VPK:n puhallinorkesteri kunhan se myy. Onhan maailma täynnä menestyviä Elvis kopioitakin.
Kommenttini koskee enemmän ei rahallista puolta.
Eli tarkoittaa mitä?
Käytän sanaa moraali, koska en keksi tähän hetkeen parempaa sanaa. Tiedän ettei se ole täydellinen sana kuvaamaan mitä tarkoitan, mutta otetaan nyt se.
Eli onko oikein laittaa bändin nimeksi Yö jossa soittaa jäseniä jotka eivät tavallaan kuulu "oikeaan" Yö yhtyeeseen, koska he eivät henkilöidy yhtyeeseen nimeltä Yö. Vaikka he olisivatkin soittaneet siinä pitkään He ovat taitavia muusikoita ja osaavat työnsä, mutta he ovat silti "palkollisia".
Henkilöityminen on se pointti. Kun Costello lopettaa, niin Popedasta tulee tribuuttibändi jos se jatkaa. Eivät muut nykyiset soittajat henkilöidy Popedaan.
Tuolla ylempänä on jo selitetty, miksi se on oikein, vaikka alkuperäisjäseniä ei enää olisi.
Tämä onkin henkilökohtainen mielipide eikä se muutu muiden mielipiteiden mukaan.
Mielestäni bändi mikä jatkaa toimintaansa ilman siihen henkilöityneitä jäseniä on tribuuttibändi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes pidä Patesta, mutta kyllähän se oli Paten rouhea lauluääni, joka teki Popedasta Popedan. Nyt ei ole mitään. Olisi vaikka edes akustinen bändi.
Mieti Ollia laulamassa pullat pystyyn tai kaskytä senttiä taskussa. Ei vaan toimi vaikka kuinka osaisi laulaa. Tarvitsee myös uskottavuutta myydä se yleisölle.
Olli sanoi eilen keikalla että eihän alle 20 senttisellä meisselillä voi asentaa
Eli tarkoittaa mitä?