Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Palon Tauno oli niin, niin, NIIN komea? MIKÄ MENI VIKAAN GEENEISSÄ?

Vierailija
20.06.2025 |

Yhtä ainutta kertaa tämän ihmiselämäni aikana en ole nähnyt suomalaista miestä, joka muistuttaisi Palon Taunoa olematta hänelle sukua.

Kommentit (312)

Vierailija
241/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä mustatukkaisia ja ruskeasilmäisiä on karjalaisissa heimoissa. Ei ne ole harvinaisuuksia. Omassa suvussanikin on Taunon värityksellä olevia ja sitten aivan ns albiinoja. Geenit ovat sellaisia.Tauno itse sanoi, että hän sai ulkonäkönsä isältään. Värit ovat sitten äidiltä. Ja silmäthän Taunolla oli eloisat kuten yleensä tummasilmäiset ovat.

Vierailija
242/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauno peri äidiltään mustat hiukset ja ruskeat silmät. Taunon äidin isänisä oli ukrainassa syntynyt viaporin pataljoonan parturi. Mitään zigaaneja taunolla ei ollut suvussaan, suku on hämeestä suurimmalta osin. Torppare

---

Täältähän tämä selviääkin.

Hämeeseen on muuttanut Isovihan aikana ruotsalaisia. Hämeeseen on muuttanut myös romaneja. Hämeestä löytyy myös todella tummia ihmisiä joissa on romaniverta.

Tuossa voi olla yksi selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä mustatukkaisia ja ruskeasilmäisiä on karjalaisissa heimoissa. Ei ne ole harvinaisuuksia. Omassa suvussanikin on Taunon värityksellä olevia ja sitten aivan ns albiinoja. Geenit ovat sellaisia.Tauno itse sanoi, että hän sai ulkonäkönsä isältään. Värit ovat sitten äidiltä. Ja silmäthän Taunolla oli eloisat kuten yleensä tummasilmäiset 

---

Pidän karjalaisia venäläisinä. He ovat ihan suomalaisen näköisiä. Suomalaiset ovat ihan karjalaisten ja venäläisten näköisiä.

Tauno Palo ei näytä karjalaiselta 

Vierailija
244/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Taunon sukupuuta Genissä ja on vahvasti ruotsalaisverinen. (se että syntyy Suomessa ei muuta kenekään perimää) Siellä mitään romaneja tai ukrainalaisia ollut. Jos jotain kiinnostaa niin katsokaapa itse(isälinja). Jos linkki ei taaskaan toimi niin etsikää googlella Tauno Palo Geni. 

https://www.geni.com/people/Tauno-Palo/6000000006762536982        

Vierailija
245/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauno peri äidiltään mustat hiukset ja ruskeat silmät. Taunon äidin isänisä oli ukrainassa syntynyt viaporin pataljoonan parturi. Mitään zigaaneja taunolla ei ollut suvussaan, suku on hämeestä suurimmalta osin. Torppare

---

Hämeeseen on muuttanut Isovihan aikana ruotsalaisia. Hämeeseen on muuttanut myös romaneja. Hämeestä löytyy myös todella tummia ihmisiä joissa on romaniverta.

Ne selitykset tulee sun romanifiksaatiostasi joka perustuu pseudoiluun.

Vierailija
246/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omar Sharifissa on just se säteily mikä tulee Lähi - idästä.

Muuten ihan sama säteily on Olavi Virrassa, tosin Olavi alkoholisoitui myöhemmin.

Kuten kaikki tiedämme, Olavi Virrassa oli romaniverta.

Vierailija
247/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette saaneet päähänne ettei esim ruotsalaisissa ole tummasilmäisiä-ja tukkaisia naturellisti? Niitähän näkee ruotsikantiksissa aika paljon, eivät kaikki suomalaisetkaan ole pellavapäitä. 

Vierailija
248/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Taunon sukupuuta Genissä ja on vahvasti ruotsalaisverinen. (se että syntyy Suomessa ei muuta kenekään perimää) Siellä mitään romaneja tai ukrainalaisia ollut. Jos jotain kiinnostaa niin katsokaapa itse(isälinja). Jos linkki ei taaskaan toimi niin etsikää googlella Tauno Palo Geni. 

Turha alapeukuttaa faktuaalista faktaa. Eivätköhän nämä tiedä oman sukupuunsa paremmin kuin jotkut randomit AVeella jotka toivoivat että Tauno olisi puoli-man..romani. 

Vierailija
249/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.geni.com/people/Tauno-Palo/6000000006762536

---

Oho. Katsoin Genistä. Tauno Palo on mulle verisukua Galle - suvun kautta. Tämä tulee ilmeisesti ruotsalaisista.

Mutta ne sukulaiset joissa on romaniverta, itse asiassa hekin tulevat Ruotsista, mutta kokonaan eri kautta toisen vanhemman puolelta.

Sanoisin kuitenikin, että ne sukulaiseni ovat vielä vahvemmin romaneiden näköisiä kuin Tauno Palo.

Mutta edelleenkin väitän, että Taunossa voi olla romaniverta.

Vierailija
250/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ruotsalaisverta tai romaniverta. 

Vierailija
251/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.geni.com/people/Tauno-Palo/6000000006762536

---

Oho. Katsoin Genistä. Tauno Palo on mulle verisukua Galle - suvun kautta. Tämä tulee ilmeisesti ruotsalaisista.

Mutta ne sukulaiset joissa on romaniverta, itse asiassa hekin tulevat Ruotsista, mutta kokonaan eri kautta toisen vanhemman puolelta.

Sanoisin kuitenikin, että ne sukulaiseni ovat vielä vahvemmin romaneiden näköisiä kuin Tauno Palo.

Mutta edelleenkin väitän, että Taunossa voi olla romaniverta.

Tuo Geni on loistava paikka, monet suomalaiset suvut ja ihan kuuluisuudetkin löytyvät sieltä. On mielenkiintoista tonkia toisten sukujuuria :D Toki osa laittaa privaksi ja voit tutkia niitä vain pyynnöstä. Jos Genistä oli apua sukujuuriesi tutkimisessa niin sehän on hyvä juttu, ja aika kova juttu jos olet Taunon sukua jollakin tavalla :) 

Vierailija
252/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha alapeukuttaa faktuaalista faktaa. Eivätköhän nämä tiedä oman sukupuunsa paremmin kuin jotkut randomit AVeella jotka toivoivat että Tauno olisi p

---

Nyt muistin.

Mutsi sanoi, että hänen anoppinsa veli ( mummon veli) oli ihan Tauno Palon näköinen.

Hän oli isän eno, joten hän oli minun isoenoni.

En muista häntä tarpeeksi hyvin, koska olin niin pieni.

Ja tämä isoenoni oli kuulemma ihan romanin näköinen ja todella komea.

Helppo uskoa se, koska suvussani on romaneja.

Edelleen väitän, että Tauno Palon taustalla voi hyvinkin olla romanisukua.

Vierailija
253/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Ne selitykset tulee sun romanifiksaatiostasi joka perustuu 

---

Ei muuten perustu. Nämä sukuni romanit ovat Hämeestä kotoisin ja tulleet sinne Ruotsista.

Nyt tiedän mistä puhun.

Vierailija
254/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

251/253

Niin näyttää Genin mukaan että olen sukua Tauno Palolle. Mutta ruotsalaisten kautta.

Sukuani on tutkittu virallisesti sukututkijoiden toimesta

tosi paljon jo livenä ennen Geniä.

Vierailija
255/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ruotsalaisverta tai romanive

---

On ainakin ruotsalaisverta 

Moni suomalainen ei edes tajua sitä, kuinka paljon Suomessa on ruotsalaista taustaa olevia ihmisiä, vaikka heillä on suomalaiset sukunimet.

( Tämä perustuu myös suomalaisten DNA - testeihin muinaisuuteen asti.)

Ollaan eniten geneettisesti lähellä ruotsalaisia.

Vierailija
256/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanien dna on nimenomaan Intiasta. Pis

---

Lähde?

Vierailija
257/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Tauno Palon kuvaa pitkästä aikaa.

On siinä ollut sitten komea mies ja vahva persoona.

Olen nyt täysin vakuuttunut, että hänellä on romani - tai juutalaisverta suonissaan.

Oli miten oli.

Vierailija
258/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette saaneet päähänne ettei esim ruotsalaisissa ole tummasilmäisiä-ja tukkaisia naturellisti? Niitähän näkee ruotsikantiksissa aika paljon, eivät kaikki suomalaisetkaan ole pellavapäi

---

Tauno Palolla oli ruotsalaistausta mutta jotain sellaista muuta jota ei löydy muualta kuin romaneilta/juutalaisilta ym. Lähi - idästä.

Vierailija
259/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Ne selitykset tulee sun romanifiksaatiostasi joka perustuu 

---

Ei muuten perustu. Nämä sukuni romanit ovat Hämeestä kotoisin ja tulleet sinne Ruotsista.

Nyt tiedän mistä p

---

Katsoin pitkästä aikaa Tauno Palon kuvaa.

Ihan samanlaiset silmät, kulmat ja otsa kuin isälläni oli. Sama pilke silmissä.

Isällä ei tosin ollut ihan noin voimakasta laatikkoleukaa mistä täällä mammapalstalla haaveillaan :D

Tuo on erilaista kuin suomalainen tai ruotsalainen tummuus. Tuo vaikutelma menee paljon kauemmas eri kansakuntaan.

Vierailija
260/312 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauno oli myös tyylikäs. Nykyajan miehillä on jotkut huopparit ja käppi päässä. Kyllä tyylilläkin on väliä. 

Ehkä Taunossa oli jotain italialaismaista miehekkyyttä ja tyyliä.

Italialaiaissa voi olla tyyliä, mutta ei miehekkyyttä tippaakaan.