Mitä asioita teille opetettiin peruskoulussa, jota nykynuorille ilmeisesti ei?
Aloitan.
Roskia ei saa heitellä ympäriinsä vaan ne kerätään taskuun/laukkuun ja viedään roskiin.
Kommentit (103)
Analoginen kello! Luulin vitsiksi kun 20v nainen ei osannut sanoa mitä kello on kun katsoi viisarikelloa seinällä!
Vierailija kirjoitti:
Kun olin koulussa 15 vuotta sitten, koulun ympäristö oli aina puhdas, kunnes viereiseen rakennukseen tuli remonttimiesten taukopaikka. Aikuisten remonttimiesten. Tupakantumppeja, einesrasioita, vessapaperia, nuuskapusseja... Roskis kahden metrin päässä ja tupakkapaikka kymmenen metrin päässä.
”remonttimiesten”. Miksi et sano suoraan n e e k e r i e n??
Itseäni 6 vuotta nuorempi pikkuveljeni ei osaa katsoa aikaa tavallisesta kellosta.
Kuukaudet ja niiden järjestys, nykyisin kaikki oppilaat yläkoulussakaan eivät tiedä monesko kuukausi on vaikka syyskuu.
”Montako grammaa on kilogrammassa?” ”Kirjoitetaanko hyvää syntymäpäivää kaikki yhteen?” Nämä olen kuullut heiltä, jotka ovat päässet peruskoulusta läpi, ihmettelen kyllä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Analoginen kello! Luulin vitsiksi kun 20v nainen ei osannut sanoa mitä kello on kun katsoi viisarikelloa seinällä!
Yksi 16-vuotias peruskoulun käynyt kysyi multa onko 17.45 sama kuin viisitoista vaille kuusi. Oli vaikea pitää pokkaa.
Kaunokirjoitusta, nuotteja ja nokkahuilun soittoa. Ja kaikenlaista piti opetella ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjoitusta
Hyvin näkee sen puuttumisen. Käsiala näyttää kuin harakka olis likavarpaineen paperilla tepastellut. Kynä pidetään miten sattuu. Syödessä sama ote lusikasta, siinä on otettu mallia Tuntemattomasta Sotilaasta
En ole käynyt päivääkään peruskoulua.
Käyttäytymistä. Tätä tosin opetettiin myös kotona, paljon ennen kouluun menoa.
ne, jotka asuvat auringonpaahteessa omaavat tumman ihonvärin ,koska se kestää paremmin aurinoa.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt päivääkään peruskoulua.
No voi juku. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Hyvää käytöstä.
Älykkyyden ja tiedon ylivaltaa tyhmyyttä ja fiilistä vastaan.
Tätä ei kyllä palstaa lukiessa huomaa lainkaan. Tarkoitat kai että yritettiin opettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi 16-vuotias peruskoulun käynyt kysyi multa onko 17.45 sama kuin viisitoista vaille kuusi. Oli vaikea pitää pokkaa.
Olen itse jo vanha patu, mutta en ymmärrä, miksi näitä aurinkokellojen jäänteitä eli viisarikelloja yleensä käytetään enää.
Tervehdittiin kun opettaja tuli luokkaan ja tietenkin nousimme seisomaan eikä voinut istua ilman opettajan lupaa.Kuunneltiin aamunavaus hiljaa.Ei voinut istua takki päällä ja pipo päässä luokassa.Opettaja piti kuria ja sanoa nasautti "totuuksia".Nykyisin koululaiset ei kestäisi samanlaista menoa.Jos ruoka ei kelvannut niin istuit niin kauan että ruoka kelpasi.Ei voinut juosta paistopisteelle.
Käytöstapoja