Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

#¤#¤Jouluisten ma ti ke höpinät ¤#¤#

26.03.2007 |

Ahkeraa pinoutumista tälle viikolle tytöt!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pinot meinaa nyt täysin kuolla.

Adan nukkuu nyt ekoja unia eikä kellon siito näytä vaikuttaneen yhtään poikaan. Mites muilla meni siiryminen???

Sit asiaan. Vain KATRIINA on ilmaissut mielipiteensä tapaamispäivästä. SIISPÄ KERTAUKSENA PÄIVÄMÄÄRÄT: 14.4 21.4 28.4

Minä sit laittelen niitä ylös ja katsotaan mikä päivä saa eniten kannatusta.

MM kyseli äiti riipuvaisista vauvoista, meillä on sellainen. Auta armis jos katoon pojun näköpiiristä niin huuto tulee! Aluksi ei ollut näin, mut menee pahemaksi vaan päivä päivältä... sinänsä ikävää, kun tässä olis ihan kiva päästä esim. salille. Nyt jo suihkuun meneminen pitää ajoittaa niin et poika nukkuu.

Sekavaa sepostusta...

Nefili ja Allu pian 3kk

Vierailija
2/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki R:ät ja T:et kateissa tänään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää eilistä vähän aurinkoisemmalta. Sain itse nukuttua 8 h yhdellä syötöllä, jee! Tyttö nukkuu vieläkin. En tiedä, mikä unikärpänen on häntä puraissut, sillä kohta unta on kertynyt jo 10 tuntia, mikä on häneksi todella paljon!

Nefili kyseli KELLOJEN SIIRTÄMISESTÄ. No, meillä laitettiin nukkumaan klo 1.30 eli ihan normaaliin aikaan...

TAPAAMINEN. Me lähdemme pitkälle reissulle ensi viikolla emmekä pääse tapaamiseen. Jos joskus järjestetään tapaaminen täällä pk-seudulla, se kiinnostaa kyllä.

GEORGE MICHAEL 1.7. Onko muita hänen konserttiinsa lähteviä? Varasin omat lippuni lauantaina. Lähden hyvän ystäväni kanssa sinne. Jee!

Mukavaa viikon alkua!

Iituli + tyttö 3 kk 1vk

Vierailija
4/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee tämä aika vaan niin nopeesti. Varmaan kävijät täällä meidän pinossa vähenee koko ajan, sillä ulkona on niin kaunista, että kellä olis aikaa istua koneen ääressä. =)

Meillä ollut aika kiireinen viikonloppu, etten ole ehtinyt kun käydä lukemassa teidän kuulumisia. Jos nyt ehtis kirjoittaa muutaman rivin kun sain neidin juuri ulos vaunuihin.

Viime torstaina meillä kävi keittiösuunnittelija, joten siitä meidän taloremppa alkaa. Varmaan ens viikolla saadaan ekat piirrustukset. =) Perjantaina käytiin Seinäjoella rakentamis ja sisustus messuilla. Sieltä jäi käteen iso pino esitteitä ja niitä olen nyt sit selaillu ja suunnitellut mitä kaikkea kivaa haluan meidän uuteen kotiin. Tampereella on vissiin tulevana viikonloppuna samankaltaiset messut. Olis kiva käydä niissäkin, mutta ei taida miehellä olla aikaa, enkä yksin viitsi lähteä.

Lauantaina meillä kävi yksi nainen katsomassa meidän asuntoa (rivari, missä nyt asutaan) ja luultavasti hän sen ostaa. Oli menossa pankkiin juttelemaan tällä viikolla lainasta. Eli sit pitäis muuttaa pois toukokuun alkuun mennessä. Eli nyt ollaan sit vähän niinkuin kodittomia. =) Vuokralle ei oikein viitsittäis mennä, joten ehkä muutetaan mun äidin luo. Hänellä iso omakotitalo jossa asuu yksin. Kuitenkin kesällä päästään muuttaan sinne omakotitaloon, kun siellä vaan tehdään pintaremonttia, keittiö on ainut joka laitetaan täysin uusiksi. Eli parissa kuukaudessa pitäis remppa olla valmis.

Nyt pitäis sit alkaa siivota kaappeja ja pakata esim talvivaatteita pois, jotain astioita vois pakata keittiöstä jne. Kirpparille varmaan olis vietävää, mutta itse olen niin laiska hinnoittelemaan, että olen yleensä vienyt vaatteet keräykseen. Saa joku joka oikeesti tarvii vaatteita myös jotain.

Se siitä viikonlopusta. =) Meidän neiti on oikea auringonpaiste nykyään! Ei kyllä itke eikä kitise turhaan. Siellä messuillakin makoili rattaissa ja katseli tyytyväisenä ihmisiä. Tutti on myös hyvä lohduke nykyään. Tuttipullo ei vaan oikein kelpaa. Sit hänellä on uusi harrastus jota jo pelkäsin. Eli hän [color=red] puree tissiä [/color] uusilla hienoilla hampaillaan. Mikä ei ole ollenkaan kivaa. Nyt sit jännitän joka kerta kun pitää imettää, että nänni irtoaa. Mikä avuksi?? Meillä loppuu kyllä imettäminen jos tämä jatkuu. Ei tuu mitään! =/

[color=red] Lomailu kesällä [/color] Toivottavasti päästään käymässä jossain perheen kanssa. Ainakin miehen kanssa pitää tehdä reissu ikeaan, kunhan taloprojekti valmistuu. Kun pienestä kaksiosta muuttaa omakotitaloon, on huonekaluista puutetta. Ainakin tytön huoneeseen haetaan ikeahuonekaluja. Sit ollaan vähän suunniteltu siskon kanssa että mentäis muutamaksi päiväksi italiaan. Ihan kahdestaan.

[color=red] Tapaaminen [/color] Meille ei ainakaan käy se 14.4. Muista en osaa vielä sanoa. Jos on muutto edessä, sen kanssa voi olla kiireitä. Täytyy palailla asiaan. Olis kyllä kiva jos pääsis.

[color=red] Mirpa [/color] Kyllä teidän neiti on kasvanut, jos teillä alkaa jo 68cm vaatteet olla pieniä. Meillä edelleen käytössä 62cm vaatteet. Osa niistä alkaa kyllä olla aika jämtejä, mut kuiteski. =) Minkä kokoisia vaatteita teillä muilla on käytössä?

Meidän neidissä on myös alkanut tulla " mammantyttö" piirteitä. Nyt oon sit yrittäny olla enemmän ihmisten ilmoilla, ettei vaan nyhjötä kotona kahdestaan. Tottuis vähän muihinkin syliin. Itse kun haluaisin jo kovaa päästä esim punttisalille pariksi tunniksi yksin. Eihän sitä uskalla viedä tyttöä mihinkään hoitoon jos se menee parin tunnin huudoksi.

Nyt kun aurinko paistaa niin kauniisti ja kaikilla on kevättä rinnassa tuli mieleen, että [color=red] millasia vaatteita aiotte ostaa vauvoille kesäksi [/color]??

Nyt tyhjentään peukone.. Äidin arkea... =)

rusina & M 5.12

Vierailija
5/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ikävä kyllä päästä sinne Tampereelle asti lähtemään :( !

Mutta jos joku PK seudulle haluaa tapaamista, olen mielelläni mukana!!

Ja nyt terveyskeskukseen kierukkaa laitattamaan...

t. Maituliini ja tytöt 6v ja 3,5kk

Vierailija
6/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin piti jatkua mun viestinki!! =D

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9894645&p=3&tmode=1&smode…

Siinäpä nyt ensiksi linkkiä viime viikon tosi lyhyeen pinoon =0

On kyllä tosi että kun ilmat on noin mahtavat niin ei ainakaan viikonloppuna malta oikein koneelle... Arkisin ei tuu lähdettyä ulos niin hanakasti kun ei löydy aina seuraa ja oon sen verran laiska että en tykkää vaunutella yksin =)

Lassi pääsee kyllä joka päivä ulos, mutta äippä tarvii juorukaverin =)

[color=blue]Tapaamisesta[/color] en nyt muista oonko kommentoinu jo, mutta en puutu tuohon päivän päättämiseen koska on aika todennäköistä ettei me tulla... Yksinään en kehtaa lähtä ajelemaan ja mies nauroi aika makeasti kun yritin kysellä pääsiskö tapaamiseen vauva-lehden mammojen kanssa - eli hän ei taida lähteä kuskiksi =/

[color=blue]Kesästäkin[/color] oli puhetta ja en kyllä tiedä vielä yhtään mitä keksitään. Rahaa meillä ei oo yhtään ylimääräistä eli ulkomaille ei olla menossa, mutta suvulla on kyllä kaksikin mökkiä että mökkeilemässä vois kyllä käydä kun tuo ukko tykkää myös kalastaa. En kylläkään tiedä onko kauhean järkevää viedä Lassia mökkeilemään näillä leveysasteilla kun täällä on aika reippaasti niitä sääskiä =/ Mutta no, sen näkee sitten kesällä että mitä keksitään =)

[color=blue]Vaatteistakin[/color] oli puhetta... Me siirryttiin just 68 senttisiin kun ei noissa 62 senttisissä riitä hihat millään eikä oikein pituus muutenkaan... Joitakin 60-62 senttisiä potkareita ja puolipotkareita on vielä käytössä, mutta nekin taitaa siirtyä kohta äitiyspakkaukseen odottamaan seuraavaa käyttäjää. Perjantaina kävin ostamassa Lassille neljät 68-70 cm potkarit ja yöpuvun ja vielä kun käyn ostamassa pari bodya niin nämä 68-70 cm vaatteetkin on hyvällä mallilla... [color=blue]Kesän vaatteita[/color] en oo vielä miettiny erityisemmin. On tuolla jonkun verran lyhythihaisia bodeja kokoa 74-80 cm, mutta muuten ei tuon kokoisia vaatteita vielä olekaan. Paljon saadaan vaatteita mun siskolta lainaan ja kun hänen pojallaan on vielä käytössä sen kokoiset niin en tiedä minkä verran otetaan niiltä lainaan. Varmaankin tuossa huhti-toukokuussa käyn kaupungilla pörräilemässä kun kesän vaatteet tulee myyntiin ja enköhän osta muutaman ihan ikiomankin vaatteen =) Ainakin ulkopuku ois tarpeen kun eihän kesällä nyt joka päivä oo +25 astetta ja aurinkoista ;)

No mutta nyt tuo ukko päätti taas että lattialla ei ole yhtään hauskaa yksin =)

Pimmi & Lassi

Vierailija
7/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red TAPAAMISTA [/color] pk-seudulle kun sillekin tuntuisi olevan kysyntää.

Sinne mekin voistais mielellään tulla, Tampere kun on nyt ainaki toistaiseks liian kaukana, kun julkisillä pitäis matkustaa (kun exän mukana lähti auto) ja pikkusen kanssa ei sit viittis samana päivänä matkustaa edes takas ja tällä hetkellä ei kyllä heru rahoja hotelliyöhin:(

[color=red] VAATTEISTA [/color] oli puhetta. meillä nyt käytössä oikeestaan pelkästään 68-70cm vaatteet. kaikki 62 on jo pakattu pois samoin kun siis kaikki siitä pienemmät. neiti tuntuu kasvavan toistaiseks ainaki hurjaa vauhtia. Nyt tässä just pähkäilenkin et minkähänlainen ohut puku sitä pitäs viel kevääks ostaa, kun talvipuvut jo liian kuumia ja ohuita meillä ei oo sopivan kokosia tällä hetkellä kun äitiyspakkauksen kyvyttoppis ja se on vähän plaah:( kyl se vaunuissa nukkuessa kotona menee mut muuten en oikein tykkää;)

[color=red] VELLIT JA SOSEET [/color] meillä nyt maisteltiin eilen ensimmäistä kertaa perunaa soseena ja neiti ei oikein kommentoinu koko touhuun juuta eikä jaata:) suuta ei avannu kunnolla, mut ei sit lusikkaa poiskaan työntäny eikä räkiny soseita pihalle. Ehkä sinne suuhunkin asti loppu peleissä jotain meni, vaikka tuntukin, et kieli on koko ajan edessä;D

siitä päästinkin sit aiheeseen eli täälläkin tais jo olla muutama jotka jotain makuja maistellu. Nyt kaipaisinkin nimittäin apua noiden vellien suhteen, kun neuvolassa suositteli kokeilemaan tässä alussa myös peruna-porkkanaa vellinä iltasin ja mä sit vaan nyökyttelin, et juu juu kokeillaan ja kävin sitä sit ostamassakin....

mut siinä sit toissa iltana aloin miettimään, et en sit tullu kysyneeks, et mites paljo sitä uskaltaa aluks antaa, kun sosettaki maistellaan ihan vaan pikku lusikallisia?? miten muut paljonko ootte antanu joko tällä vauvalle tai edellisille??? mietin kyllä et laittaisin sekaan aluks ainaki osan tuttelia, mut paljokohan olis hyvä satsi yhteensä??? Tuttelia kun meillä menee yhdellä kertaa yleensä noin 150ml.

AUTTAKAAHAN JOKU;)

mitähän sitä muita juttuja taas oli..... täytyy vilasta pinoa välillä läpi=)

ainii [color=red] KESÄAJASTA [/color] oli ainaki puhetta. meillä ei vaikuttanu neitiin mitenkään, kaikki unet otti ihan normaalisti ja illallaki nukahti tavallisesti puol ysin aikaan.

[color=red] LOMAILU KESÄLLÄ [/color] meillä ei kummenpia suunnitelmia vielä, mutta mennään ainaki joksikin aikaa mun vanhempien kanssa veneilemään ja pääsee neitikin sitten ekaa kertaa merelle=) ja toiseks mennään varmaan joksikin aikaa myös serkuilla käymään keski-suomessa. Ihana iso talo järven rannalla, pääsee siis vaikka uimaan jos hyvä kesä tulee:) oiiihhh ihanuus... tuliskin vaan jo se kesä=)

no siinä sitä tällä kertaa=) lämmintä kevätpäivää tähtösille;D

nani ja neiti 4kk

Vierailija
8/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilla tekis mieli kovastikin. vauvalla on vähän kuumetta, joten en ole viitsinyt ulkona nukuttaa, mutta iltapäivällä täytyy tehdä lyhyt lenkki kun haen esikoisen tarhasta!

meilläkin on Rusinan tavoin projektia talonrakennuksen suhteen.Soittelinkin aamulla keittiöasioista ja loppuviikoksi palaveria toimittajaehdokkaan kanssa. Minäkin olen suunnitellut pakkauksen aloittamista, sillä nykyinen asunto on myynnissä ja muutto vuokealle voi tulla piankin...

Vaatekoko: meillä on 60-68 käytössä.

Kesävaatteista: esikoiselta on jäänyt pino kesävaatteita, joten katsellan mitkä niistä menee ja lisää ostelen jos löydän jotain kivaa!

mutta nyt pikkuinen kutsuu...

Vierailija
9/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu hurahti ihan siivillä kun oli niin paljon touhuamista. Isovanhemmat kävivät Akselinpäivä kahveella ja toivat taas täydennystä pojan ruoka- ja vaippavarastoon :) Pihahommia tuli tehtyä oikeen urakalla: nyt on haravoitu, kiviä ja käpyjä kerätty sekä ruusupuskat leikattu - - tänä aamuna huomasin lihaskipuja paikoissa joissa luulin lihasteni jo surkastuneet :o Niin ja ikkunatkin sain pestyä *taputtaa itseään olalle tyytyväisenä* :))

Nani: sitä PoPe-velliä kannattaa ensin laimentaa 50/50 Tuttelin kanssa, tulee ulos sitten vielä maitotutista ja syöminen on rauhallisempaa kun vellitutin kanssa :) Me teimme näin kuukauden päivät. Minä ajattelin tuossa kohta sillään aloitella kotimaisia viljoja kun tuota ikääkin tulee tällä viikolla se huimat 4kk :))

Tuosta pihalla olosta mieleeni putkahti: eilen kun tuolla hääräsimme niin naapurin vanharouva pysähtyi pensasaitamme (korkeutta n.190cm) luokse ja raotti oksia nähdäkseen pihallemme paremmin :O No voi pyhänen ettei saa omalla pihalla rauhassa olla - - tahtoo maalle!!! Vieläkin sappi kiehahtaa että voi olla niin utelias.. Mies sille huusikin että Mitä näkyy?? Ja kuulimme miten omalla pihallaan marmatti omalle miehelleen kun niin kehdattiin hänelle sanoa :// grrrr!!

Tapaaminen Tre:lla. Minulle sopii päivä kun päivä, ei väliä :)) Mies ei ole vielä lupautunut matkaan, mutta kattellaan saanko tuon suostuteltua :)

Meillä on vauva onneksi ollut terve, mutta nyt poika (10v) on kuumeessa ja nuhassa :( onhan sitä kaikenlaista liikkeellä, ei meillä onneksi vielä pahempia *koputtaa puuta*.

Vaatteista: Akselilla käytössä 62-74cm ja nuo pienimmät on jo aikas piukkoja :o Tämä äitee ei vaan malttaisi pikkuvaatteita pois laittaa kun minun vauva on vielä vauva, nih... huoh, kai hänen on annettava kasvaa.. Ulkopukua kans mietiskelen... mitähän ne maksaa? Viimeksi 9v sitten kun olen sellaisia kaipaillut niin tuli halvemmaksi itse tehdä vaan miten mahtaa olla tänä päivänä?? Pittääpä kattella...

Ei vaan, nyt on tämän muorin vaaputtava ruokakaapille: nälkä on jotta näköä haittaa (ei jaksa pitkään taapertaa kun vetäsee aamupalaksi pelkkää mansikkarahkaa).

Mukavaa alkavaa viikkoa jokkaiselle :)

RauPotar ja Akseli viittä vajaa 4kk :))

Vierailija
10/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani: kyselit myös että minkämoisia määriä aluksi sitä velliä. Meille sanottiin jotta jos ei lähipiirissä allergiaa porkkanalle niin uskaltaa antaa se määrän mitä vauva muutenkin söisi (siis laimennettua kuitenkin). Harvemmin kuitenkin porkkanalle ollaan allergisia. Ja kun sen Tuttelilla vielä suhteessa 50/50 laimentaa niin on ystävällinen vauvan suolelle :))

RauPotar taas heikkona nälästä...

Vierailija
11/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kierukka laitettu eikä ollut ollenkaan niin paha kun pelkäsin :) ! ja mieli on korkealla tällä mammalla!!! Kun on melkein 10 vuotta " tehty" noita kahta (maailman ihaninta :)) muksua, niin tuntuu helpottavalle, kun ei enää tarvitse yrittää. En oikein osaa selittää, mutta tuntuu että vapautuu energiaa muihin puuhiin, kun ei tarvitse miettiä: tuleeko raskaaksi, onko raskaana, milloin ovulaatio, onko tuulimuna, milloin tulee keskenmeno, tuleeko keskenmeno, mitä 1. ultra sanoo, onko pikkunen kunnossa, pitääkö raskaus keskeyttää jos pikkunen ei ole kunnossa jne. jne. Meillä on siis ollut tälläistä tämä " lastenteko" . Yhtään en enempää valita, kun lopputuloksena on kaksi ihanaa tyttöä. Mutta tiukille otti! Ja niinhän sitä sanotaan, että on hyvä lopettaa onnistumiseen...

Meidän neiti on ähissyt taas pari yötä. Hän kakkii vain kerran viikossa ja kaksi viimeistä päivää ja yötä ennen sitä on varsinaista pierujen ähinää. Ajattelin keskiviikkona kysellä neuvolasta jotain helpotusta (esim. mallasuutetta tai luumusosetta) pienelle. En vaan saa itse niin hyvin nukuttua, kun toinen ähisee, puhkii ja kääntyilee siinä vieressä (pinnasänky ihan mun sängyssä kiinni).

VAATTEET. Meillä käytössä 62 ja nyt alan siirtyä juuri 68-70, kun nuo 62:set on jäämässä kittanoiksi. Kävin viime perjantaina Kampin ostarissa Hesassa sivelemässä ihania kesäkuteita. Ja täytyy myöntää että jotain jäi käteenkin: Benettonilta ostin pari paitaa ja housut ja Polar o. Pyretiltä ostin ihanan kesäisen leikkipuvun. Ihania kesämekkoja oli myös myynnissä, mutta säästyi ostamasta niitä. Niitä kun on jo muutama siskolta jääneitä + saatuja. Eikä niitä mekkoja ihan kamalasti mun tule laitettua, kun ei ole niin kovin käytännöllisiä tuollaselle pienelle joka ei kävele vielä. Olen täysin hassahtanut lastenvaatteisiin. Myönnän. Paitsi miehelleni ;) .

KIKATUS. Joko teillä muilla vaavit kikattelee? On se vaan niin hellyyttävä ääni!! Eilen oli taas Minni isänsä kanssa kylvyssä ja kylppäristä kuului todella hellyyttävä kikatus. Piti oikein mennä katsomaan mitä siellä puuhataan :) .

KESÄLOMA. Mun vanhemmille mennään varmaan tyttöjen kanssa joksinkin aikaa, kun niillä on kiva omakotitalo joen rannalla, lähellä ihania hiekkarantoja. Ja koko perheen voimin mennään ainakin viikoksi vuokramökille, jossa ollaan lotu monena kesänä. Sukumökit on ikävä kyllä myyty pesänselvityksissä :( . Kaupungissa meillä on onneksi auto käytössä niin päästään pikku retkille ja uimarannalle. Ja sitten ihan omassa pihapiirissä vietetään aikaa. Meidän rappuun on syntynyt vuoden aikana 5 vauvaa!!

KEVÄT. Ihanaa valoa!!! Vaikea on vain miettiä tarpeeksi kevyitä vaatteita tytön parvekeunille. Aurinko paistaa miltei suoraan aamupäivisin. Nyt on päällä Tutan kevyttoppa-asu, toppatöppöset ja vanttuut, ohut kypärähattu ja väljästi auki ÄP makuupussi. Tekisi itsekin mieli pukeutua ohuesti. Uudet kengät tarvitsen minä. Rahat vaan on aina niin tiukilla...

Voikaapa hyvin kaikki!! t. Maituliini + tytöt 6v ja 3,5kk

Vierailija
12/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meille sopisi parhaiten tuo 28.4! Nyt pihalle, ilma on IIIIIHHHHAAANA!!

Myöhemmin sitten paremmalla ajalla.

Kirsikka ja teletapilta näyttävä Akseli, uusi kevätpipo päässä.

Vierailija
13/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpi ♥ köllii sängyllä ja katselee auringon tekemiä kuvioita, esikoinen on syötetty lohisoppaa täyteen ja saa " jälkiruoaksi" katsoa Tuhkimoa DVD:ltä :) Minulla on edessä kupillinen kahvia ja keksejä. Aaah...

Juu, ei ole paljoa ehtinyt seikkaperäisemmin osallistumaan pinoihin, viikonloppu on mennyt pihaa ruopsutellessa ja perheen kera ulkoillessa. Nyt tuntuu kaikki liikenevä aika menevän puutarhan hoitamiseen, eilen kylvettiin esikoisen kanssa melkoiset taimiviljelmät sisälle! Saa nähdä mitä niistä tulee... Toivottavasti hietaorvokkeja, lehtosinilatvoja ja kiinanastereita :D

[b]TAPAAMINEN Tampereella[/b] Lupaan tulla mukaan, parhaiten taitaisi sopia nuo loppukuun pvmt eli 21. tai 28.4., tietyin " lapsiperhevarauksin" . Eli jos mitään sairastelua tai muuta katastrofia ei satu, niin kampeudun paikalle. Kuumeisesti yritän miettiä kivaa paikkaa, kesällä ja sään salliessa Hatanpään Arboretum ja piknikki huovilla olisi ollut ihan ykkösvaihtoehto, nyt pitää keksiä jokin sisätila johon vaunukansa mahtuisi... Ja vaipanvaihtopistekin saisi kernaasti olla lähellä! Siperian liikekeskus Finlaysonin alueella on kyllä aika mukava, esimerkiksi Talkion kahvilaravintola Nostalgia siellä? Stocka ja Sokos ovat viikonloppuisin niin ruuhkaisia, etten itse ainakaan kovin mielelläni niihin lähtisi rattailemaan. (Nimimerkillä " Vihaisia mummoja hissijonossa nähnyt" )

[b]Rusina ja tissinpurija :)[/b] Esikoiseen tehosi ainakin kovaääninen kiljaiseminen ja eieieieieieieiei, muutaman näykkäisyn jälkeen onneksi lopetti. Kamalinta oli se, kun JOKAISTA uutta hammasta piti ihan pikkuisen testata äidin tissiin ja NAURAA KÄKÄTTÄÄ päälle! Oikeasti pikkuisen jo pelottaa tuo vaihe... Mutta ei imetys siihen kovin helposti kaadu, kyllä vauvakin ymmärtää oman etunsa päälle ja lopettaa puremisen jos tissi vedetään kiljuen edestä pois :D

[b]Vaatekoko[/b] Käytössä 62-senttiset, isompia olen jo ottanut valmiiksi (ja pienemmät perannut kaapista pois).

[b]Unen määrä vauvalla[/b] Alpi on vähäunista laatua, kuten siskonsakin oli, valitettavasti! Meilläkin tuo unen vuorokausimäärä taitaa olla tuota 12-13 tunnin luokkaa kuten Iitulin tytölläkin. 10-11 tuntia yöllä, yhdet pidemmät päikyt ja parit " nokoset" , joskin rytmiä on yritetty kääntää vaunuttelemalla. Rattaisiin saa kyllä nukahtamaan pidemmille unille, kunhan liikkeellä pysytään...

Mukavaa alkanutta viikkoa ja pidetäänhän pinoja pystyssä, vaikka harvakseltaankin :)

Tinuri ja Alpi, kohta 3 ja ½ kk

Vierailija
14/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukahti pienille torkuille, nopeesti kirjoittelen, sit syötän tytön ja lähetään vanhemman koiran kanssa agilitytreeneihin. On niiiiiin ihanat ilmat ettei oo kauheesti tullu koneen ääressä istuttua, kuulumiset kävin lukemassa mut kirjoitella ei taas oo ehtinyt.

[b]Tapaamisesta:[/b] Meille kävis varmaankin 21. ja 28. pvä kumpi vaan. Ihan 100% varma en vielä ole :| Mies on lomalla pääsiäisen jälkeisen viikon, joten todnäk emme ole kotona 14. pvä. Tapaamispaikkaa mietin mäkin, ja ehdotan myös sitä Siperiaa; siellä oltiin myös yksillä Tampereen Ensikoiden treffeillä, hyvin mahtui! Tarkemin Wayne' s coffeessa, mut muutkin paikat käy jos joku tietää mihin sopis.

[b]Vaatteet:[/b] Meillä on 68cm käytössä. Ja jotain 70-74cm vaatteita myös. 62cm jäi pieneksi jo monta viikkoa sitten.. Vaatteista myös toinen kysymys: [b]kuinka helposti vauvanne ärtyvät jos päällä on liikaa[/b]? Meidän tyttö taitaa olla aika kuumaverinen tapaus.. Näillä säillä vaunuihin on laitettu se äitiyspakkauksen vanupuku, ohut kypärämyssy, ohuet villalapaset + villasukat. Alla vaan body+puolipotkarit/sukkikset. Ja tää reppana kiljuu kuumuutta :| Jos kauppaan mennään niin on aina pitänyt avata kaikki haalarit, muuten tulee suoraa huutoa alta aikayksikön. Kattelin lauantaina kaupassa kun muilla vauvoilla oli vanupuvun lisäksi vielä toinen ohut haalari?!? Meillä karjuttais ihan punaisena jo

pihalla

jos noin paljon erehtyis pukemaan, saati sitten sisällä.. Mää en kyllä ymmärrä mitä neidille pitäis pukea sitten kun lämpötila on vajaa 20 astetta? Ei nyt pelkissä sisävaatteissakaan voi ulos lähteä.. Niin ja sisälläkin Venlalla on välillä pelkkä body + sukat, kun housuissakin tulee kuuma :D Yleensä kuitenkin body + housut, mutta auta armias jos yhtään enemmän pukee.

Noniin nyt kuulu kutsu makkarista, kesken jäi juttu!

-nesselia & Venla 14.12.

Vierailija
15/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en sit varmaan pääse tuonne tapaamiseen, kun 21. pvä on synttärit, jotka aion pitää, siis omani ja seuraavana viikonloppuna pidetään esikoisen synttärit.... Edellisenä viikonloppuna ollaan sitten mummola-reissulla... eli kiirusta pukkaa ;)))

Ihanaa kun alkaa olla täydelliset ulkoilukelit - tänäänkin mentiin ulkoillen avoimeen päivikseen - isommat ajoi pyörällä ja pikku-pimu nukkua-tuhisi liinassa - 2 kilsaa suuntaansa, niin tulee ihan hyvä lenkki :) Huomenna vois yrittää lakaista tuota tien reunaa, jos vain malttaa - pimun nukkuessa ulkona, olis vaan niin hyvä aika lukea pääsäreihin (mitähän nyt voisi tehdä??? ) ;)))))

Rusinalle: Pimu oli viimeeksi neuvolassa 3kk - 66,5 senttiä pitkä ja omaa aikasta pitkän selän ja kädet - nuo 68 bodyt alkaa jo hihoistakin oleen sellaiset puolimallit ;)

Mut nyt on varmaan pakko lähteä vähän lukemaan, ettei aikataulut mene ihan puihin....

--Mirpa ja tahoillaan tuhisevat neidot (12/06, 11/03 ja 04/02)--

Vierailija
16/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pinoutuis kun neiti ottaa pienet nokoset, pääsee sit iltapäivällä ulos, kun näyttää tulevaan taas hieno päivä. Ihanaa tämä kevät!! =D

Eilen minäkin sain takapihan haravoitua (etupihalla vielä paljon lunta, kun aurinko ei siihen paista) ja jalkakäytävän lakaistua. Heti näyttää paljon paremmalta. Kurjaa vaan kun pölisee niin paljon. Pitäis tulla kunnon sateinen päivä, että pölyt laskeutuu. Kai niitäkin tulee, nautitaan nyt vaan näistä kauniista ilmoista!

[color=green][b] Kellojen siirtäminen [/b][/color] Meillä meni positiiviseen suuntaan. Talviaikana neiti heräs jo klo 07 ja nyt kesäaikana klo 08 aikoihin. =)

[color=green][b] Keväthaalari [/b][/color] Mä ostin meidän neidille reiman fleece-haalarin. Jos joku katsoo salkkareita, niin samanlainen kuin sillä " Maijalla" on siinä. Olen myös käyttänyt äp kevythaalaria kotikäytössä, mutta mua häiritsee se, että se on sininen. Neiti on ihan pojan näköinen siinä.

[color=green][b] Kikatus [/b][/color] Juu, meillä kikatetaan myös! =D Tänä aamunakin kun nostin neidin pinniksestä viereeni syömään, kikatusta tuli kun näki äidin. Ja sit kun puree tissiä ja mä kiellän tai huudahdan niin neiti vaan kikattaa. Minusta se ei ole kovin kivaa. Onneksi pitää puraista vaan sen kerran tai kaksi ja sit syö, mut sattuu se kuitenkin. Pelolla laitan tissin tytön suuhun. =/ Ehkä se siitä kun jatkaa kieltämistä..

Tänään meidän olis tarkoitus kokeilla miltä [color=green][b] peruna [/b][/color] maistuu. Neiti kun on tänään 16 vkoa. [color=green][b] Velliä [/b][/color] haluaisin myös kokeilla, mutta, mutta kun neidille ei kelpaa se tuttipullo. =( Pari kk vielä niin voi kokeilla nokkamukia, jos se menee paremmin.

[color=green][b] joulunlapsi [/b][/color] Hieno nimi teidän neidillä!! Meillä on nimittäin sama. =D

[color=green][b] himpura [/b][/color] Pikaista paranemista sinne!! *hali*

[color=green][b] RauPotar [/b][/color] Kiva naapuri teillä!! =) Meidän naapurissa asuu yks vanhapiika, joka on myös aika erikoinen. Onneksi päästään tästä pian pois! Pikaista paranemista myös teidän esikoiselle ja toiv. ei tartu pikkuiseen. *hali*

[color=green][b] Aiotteko ostaa vauvoillenne kengät kesäksi, millaiset siinä tapauksessa?? [/b][/color] Mä haluaisin ostaa jotku nätit sandaalit vaikkei tyttö vielä pitkään aikaan kävele, mutta olis jotenki kivemman näköistä jos on kengät jalassa.

Nyt neiti herää ja piereskelee siihen malliin, että on vaipanvaihdon aika. =)

~~rusina & M 16vkoa~~

Vierailija
17/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Täyty tulla nyt heti kommentoimaan meidän ruokailuja ja kiitos [color=green] Raupotar [/color] velli vinkistä:)

Eilen siis päätin antaa ensimmäistä kertaa [color=green] velliä [/color] ja laitoin puolet peruna-porkkana velliä ja puolet tuttelia ja neitihän lipitti sitä ihan antaumulla vaikka oli jo aika väsy. Normaalisti kun syö sen 150-160ml tuttelia, niin nyt menikin 180ml. Eli ei muuta kun tänään illalla lisää:D vaikka eipä se yö uniin vaikuttanu, kun heräs kolmen aikaan syömään ja siitä sit jatkettiin aamu kasiin asti, niinkun normaalistikin on nyt menty yhdellä yösyötöllä. mutta eipä se nyt ollu tarkotuskaan, yksi yösyöttö on jo aivan loistava, ja riittää tässä vaiheessa oikein hyvin.

Eilen ja toissapäivänä ollaan maisteltu päivällä perunaa [color=green] soseena [/color] ja niinku eilen jo kerroinki niin neiti ei siihen oikein kommentoinu juuta eikä jaata, jotain meni suuhun ja mitään ei syljetty pois, mut ei oikein viel tajunnu lusikan ideaa, vaikka tippoja olenki sillä antanu alusta asti. tänään kuitenkin mamma nyt intoutu vellin voimasta uusiin makuihin ja maisteltiin tossa aamupäivällä Piltin peruna-porkkana sosetta, ja siitäs neiti riemastu. Suu jo aukes ja maiskutteli oikein sitä:) Olis varmaan syöny sitä vaikka kuinka paljon, mut en sit uskaltanu ihan loputtomiin antaa, kun eka kerta kumminki vasta porkkanalle. Huomenna sitten lisää elämyksiä peruna-porkkanasta:D

Hih näin meillä tällä kertaa=)

nyt meen tekee hommia välillä, niin ei mee koko aamu koneella kun neiti nukkuu.

nani ja neiti 4kk

Vierailija
18/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi sanoa keväthelteeksi ilmaa, jos lämmintä on varjossakin

+ 15? T-paita päällä tarkeni hakea postin. Kevätflunssakin on hommattu. Pojalla oli pikaversio sunnuntaina, se kesti yhden päivän. Toivottavasti omani on yhtä lyhyttä sorttia. Tämä taitaa olla itselläni jo 3. flunssa helmi-maaliskuussa, pläh.

Tästä tekstistä taitaa tulla sitten vaatepainotteinen eli teitä on sitten varoitettu, hih. :-)

Meillä tyttö taitaa olla ihan keskiverto [b]lämmönsietokyvyltään[/b]. Tosin varon hänenkin pukemista liian kuumiin vaatteisiin. Esikoinen on oikea kuumakalle, ja hänen vaateparsistaan oli miehen kanssa aikanaan vähän kädenvääntöä. Itse inhoan yli kaiken sitä, että on liian kuuma. Mieluummin palelen itse kuin olen kuumissani. Lapsia en tietenkään palelluta ehdoin tahdoin, mutta en kyllä tukahdutakaan. Tyttö nukkuu nyt ulkona vaunuissa makuupussin sisällä. Päällä hänellä on ohuet sisävaatteet, ohut kypärämyssy ja hupullinen vanuhaalari. Tai ei se vanua ole, vaan vähän tanakampaa materiaalia. Ainakin eilen varustus tuntui olevan sopiva.

[b]Joulunlapsi[/b], oli mukava lukea kuulumisiasi. Hienoa, että kierukan laitto meni ok ja että " lapsenteko" on nyt omasta päätöksestänne siinä ja lopputuloksena on kaksi upeaa tyttöä. Muistelenkin, että teillä oli tehtävänä vaikeita ratkaisuja ainakin yhdessä raskaudessanne.

Meillä tämä " tekourakka" alkoi kuusi vuotta sitten. Molempia raskauksia yritettiin 1,5 vuotta saada alulle. Eka raskaushan alkoi kaksosraskautena, mutta B-vauva menehtyi puolivälissä raskautta. Edelleen tulee surullinen olo nähdä suunnilleen esikoisen ikäisiä identtisiä kaksosia, etenkin poikia. Mutta ei näistä tämän enempää. On hienoa, että meillä on nämä kaksi ihanaa lasta.

Sitten takaisin näihin vaateasioihin. Alan olla lopen kyllästynyt noihin [b]vauvanvaatteiden myyntipuuhiin![/b] Aluksi ajattelin myydä pojan pienet kesävaatteetkin eikä vain noita 50-56-senttisiä, mutta taidankin säästää ne tytölle ja heittää sitten vaikka pois tai laittaa UFF:lle. Jonkin verran on säästetty vaatteita 80 cm:iin asti, muttei enää sen jälkeen. Syksyllä pääsenkin käsiksi niihin paljon hehkuttamiini Amerikan-vaatteisiin. Teen vielä yhden Gap-tilauksen Jenkkeihin ja se on sitten siinä! Toivottavasti meillä ei tarvitse ostella kovin paljon vaatteita ensi vuonna...

Tällä hetkellä tyttö käyttää sekä [b]62- että 68-senttisiä.[/b] Eilen ostin aivan ihanat, punaiset Lindexin 68-senttiset housut, mutta ne ovat armottoman pitkät vielä. Tähän asti olemmekin pärjänneet lähinnä esikoisen vanhoilla ja käytettyinä ostetuilla 50-62-senttisillä vaatteilla. Taisin jo hehkuttaa, että kyllä oli kiva alkaa käyttää noita ihkauusia 68-senttisiä. :-))

Naurusta puhuttiin. Meillä tyttö lähinnä [b]hörähtelee.[/b] Mistään naisellisesta kikatuksesta ei ole tietoakaan. Miestä huvittaa kovasti välillä, kun tyttö murisee joskus.

[b]Kiinteiden[/b] aloittamista lykkään mahdollisimman pitkään. Oli nimittäin sellaista taistelua esikoisen kanssa... Tulen varmasti sitten kyselemään teidän vinkkejänne, kun niiden aika tulee. Tulehan muuten, [b]Rusina[/b], kertomaan, miten teillä maistui peruna. Onnea muuten vain asunnonmyyntiin! :-)

[b]Kääntymisestä vielä.[/b] On kyllä metkaa, kuinka veri vetää tytön aina masulleen. Kun hänet kääntää hepulin jälkeen selälleen (saa hepulin, kun ei jaksa kovin pitkään vielä olla masullaan), hän alkaa heti kammeta itseään takaisin masulleen ja väsyneenä ollessaan karjuu jo kääntyessään, mutta pakko on kääntyä. Hassu pikkulikka.

Ihanaa, kun on näin lämpimiä kelejä ja kun kohta alkaa jo huhtikuu. Lähdemme ensi viikolla kauan odotetulle matkalle pohjoiseen, ja tyttömme ristitään viimeinkin! Taitaa olla viimeinen tästä porukasta. Hänellä ei taida olla kaimaa tässä porukassa. Hänestä olisi ehkä tullut joulunlapsen ja rusinan lapsen kaima, jos mies olisi saanut päättää. :-)

Jep, oikein hyvää tiistaipäivää!

Sopisiko, [b]pääkaupunkiseutulaiset[/b], että alkaisimme miettiä omaa tapaamista joskus toukokuulle?

Iituli

Vierailija
19/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meille sopii ainakin toukokuu oikein hyvin kun aikasintaan kesäkuussa lähdetään lomailemaan. toukokuussa sopii siis koska vaan, eli sen mukaan miten muille niin me ilmaannutaan paikalle:D

Mites muille olisko parempi viikolla vai viikonloppuna???

Alku vai loppu kuusta??

Aamupäivällä vai iltapäivällä??

nani ja neiti 4kk

Vierailija
20/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole taas ehtinyt ollenkaan pinoutua tänne, mutta olen käynyt aina silloin tällöin lukemassa. Nyt piti tulla kirjoittamaan, kun sain isosiskon DVD:n ääreen ja poitsu hakee unta sängyssään viimeisille pikkutorkuille tälle päivälle.

Sain teiltä muistutuksen, että pitäis tosiaan lajitella pojan vaatteet ja siskon myös, siis liian pienet pois. Enempää lapsia meille ei tule, joten ne pitäis myydä tai antaa keräykseen. En jotenkin raaskisi antaakaan niitä pois, mutta toisaalta en jaksaisi hinnoitellakaan niitä kirpparille jos vuokrais pöydän..oon laiska. Ja jos ne antais keräykseen, niin niistä vois olla iloa joillekin koyhille lapsille toivon mukaan. Meillä on koko 68cm aikast hyvä, 62cm housut menee ihan hyvin, 68 on vielä liian pitkiä. Mutta bodyista 68cm on passeli.

Kengistä: en osta pojalle kenkiä, mulla on tosin saadut söötit lenkkarit jotka vois laittaa joskus jalkaan kun mennään kaupungilla:). Tosi käytännölliset:D.

Velleistä ja kiinteistä: Mä annoin eilen illalla pojalle maissivelliä 60ml ja 90ml NANia sekaisin. Se ei vaikuttanut vielä mitenkään yöuniin, poika heräsi ihan normaaliin tapaan 3,5h jälkeen syömään. Siksi siis aloin koittamaan vellin antoa, koska poika on alkanut herätä taas tiiviimmin öisin (3 syöttöä entisen 1-2 sijaan). Peunaporkkanavelli vois olla varmaan seuraavana vuorossa, muta epäröin sen kanssa koska Tutteli ei sovi pojalle, ja se PePo-velli tehdään vissiin Tutteliin??? Tietääkö joku? Se maissivelli on Nestlen kun NANikin, joten koin että se ois pojan masulle parempaa?? Perunaa maistetaan vasta reilu viikon päästä kun virallinen 4kk päivä tulee täyteen.

Aurinkoista päivän jatkoa!

Driver ja poju pian 4kk