#¤#¤Jouluisten ma ti ke höpinät ¤#¤#
Ahkeraa pinoutumista tälle viikolle tytöt!
Kommentit (31)
Taas on tulossa aivan ihana ilma! Hassua vaan kun aamulla lähdet liikenteeseen pitää olla hanskaa ja pipoa, kun tulet iltapäivällä takaisin, takkikin on liikaa. Saatika sitten nuo pienet ihmiset. Akseli on hikimiehiä, kuula on punaisena heti jos vaatetta on liikaa. Eilen nukkui tyytyväisenä iltapäivällä sisävaatteissa ja collegetakissa+hatussa. Hanskattomat kädet ovat olleet viime päivien ihmettelyn aihe, kiva kun saa syödä nyrkkejä myös ulkoillessa!!!
Tämä rouva menee tänään painonvartijoihin. Sain lääkäriltä luvan, vaikka imettävien ruokavalion raja on 4kk ja poikanen täyttää vasta ensi maanantaina 3kk. Sokeriarvo on vielä koholla, joten lupa heltisi. Kymmenen kilo miinusta on tavoite, pitäkää peukkuja.
Pikaista paranemista vatsatautia poteville, meillä se vieraili viikonloppuna, tytteli oksensi kerran ja se oli siinä. Muut ovat toistaiseksi säästyneet. Tyttelillä oli veljen pussailukielto, jolla yritettiin mahdollista tartuntaa välttää. Maanantai-aamuna en tiedä kumpi oli onnellisempi kun sisarukset pääsivät sylittelemään, ihania ovat!
Nyt sinne 3kk neuvolaan, piikkiä tulee pyllyyn, toivottavasti ei tule mitään oirehtimisia. Mitat myöhemmin...
Mennään kaikki ulos!!!
Kirsikka ja herra A
... eli meille paras pv 14.4., mutta 28. ehkä myös käy. Nyt on pinot lukematta ja täysi hulina täällä kotona päällä, mutta koitan palailla kuulolle taas jossain vaiheessa.
Ihanan aurinkoista loppuviikkoa!
t. päivikki + mikki 4kk 1pv
Adam jo ähisee vaunuissa eli ihan nopsaa vaan käyn teitä moikkaamassa.
Ihan kivasti alkaa tulemaan porukkaa tuohon tampeen tapaamiseen ja ehdotuksia paikasta näyttää olevan myös, HIENOA! Onkos nua paikat lähellä rautatie asemaa??? siis kävelymatkan päässä? Löyytääkö helposti?
Allekirjoitanut ainakin tuntee niin vähän tamperetta et mahd. helppo paikka. Äänet päivästä menee loppu kuulle aikas vahvasti tuo 28. sopis monelle. Mut kattellaan...
Pimmilläkö se vatsatuati jyllää.. paranemisia :)
Tules KIRSIKKA kertoon neuvola kuulumiset kun ehdit, meillä vasta ens viikolla vaik A on teidän A:ta aikaisemmin syntynyt.. mälsää.
Nyt alko mekkala
Nefili ja Adam pian 3kk
Auriko se jaksaa paistaa ja me tehtiin neidin kanssa pitkä vaunuttelulenkki. Heräili jo vaunuissa, mutta nukahti uudestaan kun sain hänet sisälle. Nyt köllöttää sohvalla haalari auki.. =)
Eilen annoin sit ekan kerran [color=blue][b] perunaa [/b][/color]. Ja hyvinhän se maistui tytölle!! Mitään ei tullut suusta ulos vaan kaikki meni ruokatorvea pitkin masuun. Tänään sama juttu! Loistavasti maistui. Vähä naamataulu muutti ilmettä, mutta ei sen kummempaa. Koira kun köllötti vieressä ja häntä on neidin mielestä niiiin kiva katsoa. =) Niistä tulee vielä loistavat ystävät. =) Eilen kuvasin kaiken sit videokameralla, että isi sai katsoa kotiin tultuaan kuinka neidin eka ruokaelämys meni.
Eilen piti myös ostaa velliä, kun kävin kaupassa, mutta sehän unohtui, joten sitä emme ole kokeilleet vielä. Jos viikonloppuna muistais tuoda kaupasta. =) [color=blue][b] Voiko äidinmaitoa sekoittaa vellin joukkoon korvikkeen tilalle?? [/b][/color] Sitä kun löytyy pakkasesta ja osa on pian 3kk vanhaa, joten se pitäis käyttää.
[color=blue][b] Mirpa [/b][/color] Pikaista paranemista ja toivottavasti pienokainen säästyy taudilta. Tuttavani sanoi myös, että oksennustautia on välillä kiva sairastaa kun laihtuu. =)
[color=blue][b] Kirsikkka [/b][/color] Tsemppiä painonvartijoihin!! Mä kuulin, että nykyään sais aloittaa painonvartijoissa koska vaan vaikka imettää. Sulle tulee vaan 10 pistettä enemmän käytettäväksi kuin normaalisti. Tuttavapiirissä kun on painonvartijoissa kävijöitä. Mutta kyllä se sulle selviää ekassa ryhmätapaamisessa. Lykkyä tykö tosiaan! Mullakin sais se 10kg lähteä... =) Motivaatiota vaan ei oo tarpeeksi.
Sopivasti neiti nyt heräilee! Taidetaan käydä tissin jälkeen mummulassa kylässä. =)
rusina & M 3kk 3vkoa
4kk neuvola takana ja hyvin poika kasvaa :) mitat: 7060g ja 63cm. Terve, hymyileväinen poika, totesi lääkäri :))
Nyt en ehdi enempää...
Palaillaan ja aurinkoa kaikille :)
RauPotar ja Akseli huomenna 4kk tasan :)
No niin, molemmat on punnittu, äiti vartijoissa ja poika neuvolassa. Äidistä ei vaan sanottu että pitkää, hoikkaa mallia. Tai pitkähän olen, mutta hoikkuudesta ei voitais puhua...
Herra A:n 3kk mitat olivat 5985g ja 61cm, pipa oli jotain +40cm. Piikistä parahti ja katsoi neuvolatätiä alahuuli ylähuulen päällä. Painonvartijoiden ajan poikanen nukkui kiltisti pihalla.
Aikas paljon pisteitä tosiaan saan syödä, syön todennäköisesti enemmän kuin normaalisti. Ja askeleita tuli reissulla 11 000. Reipasta. Toistaiseksi.
Nyt perheelle ruokaa!
Kirsikka-slim ja herra A
Lassi vedelly sikeitä jo tunteroisen joten minäkin ennätän koneelle... Yöt menee edelleen aika monella syötöllä tai muuten vain heräillen, mutta viime yönä ei tarvinnu (tai en ainakaan muista ;) ) herätä kuin kahdesti. Oon koittanu syöttää Lassia vähän tiheämmin päivisin kun on menee vähän väärin kun yöllä saattaa syödä kahden tunnin välein, mutta päivällä väliä saattaa olla jopa 5 tuntia. En nyt tiiä onko siitä ollu mitään hyötyä, mutta yritys hyvä =)
[color=purple]Mirpan[/color] porukalle jaksamisia ja pikaisia paranemisia. Mahataudit on kyllä tosi tympeitä ja aika tehokkaita laihduttajia =/
Hyvä että [color=purple]rusinan[/color] tytölle kelpas vähän erilainenkin ruoka =) Muakin jo mietityttää että mitähän tuo poju sanoo kun aloitetaan soseet, mutta kuulemma just tässä iässä on hyvä alottaa ne maistelut sen takia kun kelpaa paremmin kuin esim puolen vuoden ikäisenä. Mä oon ymmärtäny että [color=purple]vellin[/color] voi tehdä myös äidinmaitoon... tai niin on ainakin itsellä ollu suunnitelmissa ja oon ajatellu että niin se varmaan maistuis parhaiten aluksi kun siinä on sitä tuttuakin makua... Pitäis vaan käydä hommaamassa se vellitutti jos meinaa niitäkin maistella =0
Löysin muuten tänään lehdestä suklaatryffeleiden ohjeen ja arvatkaapa otinko talteen =D Mä oon niin mahdoton suklaafani ettei löydy toista... Saa nähdä kuinka vauhdilla lähtee paino nousuun kun imetys loppuu kun on jäi aika pahasti päälle se raskausajan herkuttelu ;)
Mä oon kyllä teille ihan kadena ku en näillä näkymin pääse sinne Tampereelle enkä tosiaankaan Helsinkiin =( Ois ollu niin kiva nähdä teitä, mutta ei se nyt näytä onnistuvan millään... Harmi... No ois se kyllä ollu aika vaikeeta vaikka mies oiski suostunu ku matka on aika pitkä ja missä ihmeessä mä syöttäisin Lassin matkan aikana ja siellä Tampereellaki... En oikein välitä imettää julkisilla paikoilla et päädyttäis varmaan syömäpuuhiin autoon =)
Öh... Jotain asiaa piti olla vielä, mutta tulihan tuota jo aika lailla =) Lassi on alkanu muuten [color=purple]tylsistymään[/color] leluihin. Jaksaa yhtä lelua noin 5 minuuttia, mutta sitten nakkaa menemään ja alkaa huutelemaan että sais uuden lelun... Uutta lelua antaessa pitää myös muistaa se, että pehmeän lelun tilalle pitää antaa kova lelu eikä missään nimessä saa antaa rapisevaa lelua rapisevan tilalle =)
No mutta nyt lopetan kun menee jaaritteluksi...
Iltapuuhiinkin pitäis siirtyä...
Pimmi & Lassi
Meillä oli vähän outoon aikaan tämä 3 kk neuvola, kun vajaan kahden viikon päästä likka on jo 4 kk...
Mutta painoa on nyt 5775 grammaa ja pituutta 63 cm. Eli aikamoinen hoikkaliini tyttö on. Mutta on pysynyt kuitenkin hienosti omilla käyrillään ja se on pääasia.
Helsingin treffeistä: viikolla sopisi meille paremmin, mutta kyllä viikonloppukin onnistuu. Päivällä ei muuten ole niin väliä, kun mitään menoja ei ole paitsi 8. päivä kun on neuvola taas....
Omaa napaa tuli, sori! Ja voimia kaikille vatsatautisille!!!!!!!
t. Maituliini ja tytöt 6v ja 3,5kk
Siis sen suhteen, että tämä flunssa alkaisi mennä ohi. Lisäksi on vaivannut epämääräinen vatsakipu. Tyttökin on ollut epämääräisen itkuinen ja " pahantuulinen" jo pari päivää. Luultavasti häntäkin raukkaa sattuu jonnekin.
Nyt hän [b]nukkuu mahallaan[/b]. Tämä onkin ihan eka kerta, kun hän tekee sitä. Olen huomannut, että joskus häneltä pääsee paukkuja oikein toden teolla, kun hän kääntyy masulleen. Tyttö yrittää vängätä itseään kyllä öisinkin aina masulleen. Öisin en anna kääntyä, mutta ehkä näin aamupuolesta. Meillä yö alkoi taas klo 1 jälkeen, joten siinäpä tyttö nukkukoot.
Sitten kommentteihin:
[b]Mirpa,[/b] pikaista paranemista teidän perheeseenne!
[b]Kirsikka,[/b] kovasti tsemppiä Painonvartijoihin.
[b]Rusina,[/b] teillä meni hienosti perunan maistelut. Kiva! Luulisin, että äidinmaitoa voi laittaa samalla tavalla kuin vastikettakin vellin joukkoon.
[b]Pimmi,[/b] olisi ollut kiva saada sinutkin jompaan kumpaan tapaamiseen! Ihan harmittaa puolestasi ja kyllä omasta puolestakin, kun en pääse tapaamaan.
Tyttö kävi eilen kanssani eka kertaa [b]Stockan Hulluilla päivillä[/b]. Olin laskenut, että hän nukkuisi koko ajan, mutta hän reväyttikin silmät auki, kun valikoin esikoiselle kenkiä. ONNEKSI hän nukahti uudelleen. Tytölle en löytänyt Stockalta mitään, mutta JJ:n 1/2-hintapäiviltä sai niitä himoitsemiani Espritin vaatteita. Normaalihinta on mielestäni liian suolainen, mutta puoleen hintaan kyllä sopii kukkarolleni.
Jaaha, taidan alkaa silittää noita 62-senttisiä bodyja ja yrittää myydä niitä. Turha on käyttää enää niitä, kun ne ovat vähän kittanoita ja on uusia 68-senttisiäkin.
Nyt aamukahvin juontiin. Heräsin muuten itse 1,5 tuntia sitten. On ihanaa, kun on näin aamusta hetki omaa aikaa, kun tyttö nukkuu. :-)
Iituli + tyttö 3 kk 10 pv
Meille sopii ehdottomasti iltapäivä, sillä meillä nukutaan joskus aika myöhään myöhäisen nukahtamisajan takia. Parempi olisi varmasti viikolla kuin viikonloppuna. Esikoinen on hoidossa tiistaista torstaihin yleensä, joten ne päivät olisivat minulle helpompia. :-)
Eli minun ääneni saa: [b]jokin iltapäivä tiistaina, keskiviikkona tai torstaina, mutta ei helatorstaiviikolla.[/b]
Ja anteeksi vaan, Tampereen tapaamista suunnittelevat, jos tämä meidän tapaamisjärjestelymme pk-seudulla sotkevat teidän järjestelyjänne.
Eli täällä vatsataudissa ollaan, esikoinen, keskimmäinen ja minä. Onneksi ei tuohon pimuun vielä ole tarttunut. Ainoa ongelma vain on se, että mieheni lähti yöllä pelireissuun ja tulee vasta huomenna :( Isäni kävi äsken ulkoiluttamassa koiran ja tarvittaessa tulee muutoinkin avuksi, kun sattuu hänellä olemaan vapaa..
Eilen tuli pestyä kolme mattoa, parit pussilakanat ja aluslakanat ja kaksi kertaa on pesty jo pimun leikkimattokin....
Kävin puntarissa ja pari kiloa on tippunut, eikä ruoka oikein vieläkään maistu - juoda olen yrittänyt, et neito saisi maitonsa.... EI nuo toiset sairastajatkaan ole oikein syömätuulella, kunhan nyt edes joisivat, ettei kuivamaan pääse...
Nyt taidan mennä köllölleen, kun pimu on vielä ulkona unilla ja toiset sairastajat kattoo dvd:tä olkkarissa.....
--Mirpa ja pimut--