***KOTILOT*** VK 13
Täytyy heti aamutuimaan avata uusi ketju, jos vaikka se Luna pääsisi jo kotiin ja tulisi kertomaan uutisia!!!
LapaLepa rv 39+4
Kommentit (51)
Lunan kuulumisia tosiaan täälläkin innokkaasti odotellaan.
Omassa voinnissa ei vieläkään mitään ihmeellisiä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Alkaa jo sinäänsä tympiä kun en voi edes sivulauseessa tietyille ihmisille mainita lähteväni kohta saunaan kun heti alkaa " ne kolme S:ää on kyllä aika toimivia" tms. Siis oikeasti alkaa kaduttaa, että kerroin tarkan lasketunpäivän kenellekkään. Olisi vaan pitänyt pitää se ihan omana tietona ja se " eräpäivä" on vasta keskiviikkona, joten sikälikin tietyt kommentit ärsyttävät/huvittavat kun ei tässä olla vielä pitkään aikaan edes virallisesti yliajalla. :0P Kohta laitan puhelimen pois päältä. No, sitten ne kuvittelevat, että ole synnyttämässä kun en vastaa.
No juu. Suhteellisen rauhallisin mielin tässä vielä odotellaan. Huomenna on taas neuvola. Kaikkein kivointa olisi kun saisi tietoa siitä, että onko tuolla kohdunsuulla tapahtunut mitään vieläkään kun silloin viimeisessä lääkärineuvolassa edistys oli aika minimaalinen, mutta harmi vaan, että sitä ei neuvolassa katsota.
Lumituulille tsempit! Varmasti ihan kamalaa odotella ja vatvoa mielessä erilaisia vaihtoehtoja kun ei ole varmaa tietoa. Toivotaan oikein kovasti, että kaikki on kunnossa.
adalat rv39+5
Viikonloppu meni kyläillessä, koneelle ei oikein ehtinyt. Voinnissa ei mitään erityistä, närästys on vaan aivan älytöntä. Vaikka ruokavaliota olen muokannut ja illalla syön lähinnä jogurttia/tuoremehua. Rennietä saa mättää ihan monta kertaa päivässä ja yöllä. No täytynee vaan kestää, närästys jää kyllä sitten sinne synnytyssaliin=). Supistelee pitkin päivää ja yölläkin, mutta eipä ole mitään synnytyssuppareita vielä.Keskiviikkona olisi taas neuvola.
Mä olen sanonut lasketunajan vaan näin että huhtikuun alkupuolella. Kyselyjä on jo alkanut tuleen ja anoppi etenkin hössää, on ottanut töistäkin lomaa huhtikuun eka viikoksi. Anoppi on tosi ihana ihminen, mutta jotenkin näiden lasten syntyessä ja ollessa vauvoja mua ärsyttää sen tekemiset ja sanomiset älyttömästi. Varmaan noi hormonit jotenkin muokkaa tota ajatusmaailmaa. Esikoisen synnyttyä soitteli varmaan yli viikon ajan joka aamu miten oli yö mennyt vauvan kanssa...jne.Ja sit vielä nää sukupuolen arvuuttelijat on luku sinänsä...voi voi olisipa se nyt tyttö, kun on jo kaksi poikaa, ja voi harmi jos on nyt kolmas poika niin kait sit vielä tyttöä yritätte. Ja sit noi maha jutut, kyllä sää olet ihan sen näköinen että tytön saat, jne...
Lumituulelle jaksamista, epätietoisuus ja odottelu on kyllä varmaan ikävää. Toivotaan että adalat ja lapalepa pääsevät pian tosi toimiin...
NAKSU ja NASU rv38+2
On kyllä ollut tosi hyvät kelit! Sais jatkua samaan rataan, niin ehkä se kesäkin tulis nopeemmin ;) Ei tarvis enää mitään takatalvea tulla, mitä ne on ennustanut viikon päähän :O
Lunan vauvauutisia myös odotellessa! ;)
Lumituulelle en myöskään osaa mitään sanoa, mutta älä turhaan vielä murehdi, kun kaikki muut rakenteet ym oli kunnossa! Toivotaan että vaavilla kaikki hyvin :)
Meillä oli viikonloppuna esikon 3v synttärit, niin en kerennyt kauheasti kirjoitella, lukemassa kävin kuitenkin :) Mutta eipä tässä omassa olossa muutenkaan mitään erikoista, maha kasvaa ja kohta se rupee olemaan jo tiellä :b
Meen huomenna katsomaan tutun vauvaa, ja voi kun varmasti tulee kamala " vauvakuume" , tulis jo äkkiä se kesä niin sais oman nyytin kainaloon :)
PP 28+1 <3
Lauantaina alkoi yhtäkkiä verta pulputa ja niinhän siitä sitten mentiin lanssilla Naikkarille. Siellä oon viimeiset 2vrk ollu seurannassa ja kun vuotoa ei nyt oo, niin pääsin kotiin. Syytä ei löydetty, voidaan vain arvailla oliko istukka... Mua hirvittää olla kotona, kun koko ajan pelkää, että se vuoto alkaa taas. Mut toisaalta siellä sairaalassa oli NIIN kamalan ahdistavaa, että on kiva olla kotona!
Kirjoittelen lisää myöhemmin. pitää mennä lepäilee taas.
Hulda 28+4
Hulda: Hyvä, että kaikki kuitenkin kunnossa vauvalla ja sinulla! Seurataanko tuota siellä Naikkarilla vielä vai? Tuuhan kertomaan kuulumisia, kun kerkiät..
PP 28+1
Aurinkoista päivää kaikille!
En ole itsekkään ollut viimeviikkoina kovin ahkera kirjoittaa, lukenut olen kyllä kuulumisia.
Näin itsekkäästi ensin omaa napaa...eli ei ihmeitä . Väsymys alkaa ehkä jä vähän helpottaa. Ja ruokahalua kateissa, muuten kaikki ok. Painoa tippunt 2kg, mutta sitä on muutenkin ylimääräistä, joten ei paniikkia. Syön kuitenkin lämpimän aterian päivässä :)
Lumituuli: Olet varmasti huolesta sekaisin, mutta kyllä kaikki varmasti menee hvyin!! Lääkärit ahaluavat vain varmistella asioita, mikä on hyvä juttu. Meidän on tietysti helppoa sanoa, että älä murehdi asiaa nyt...kun se on kokoajan sinulla mielessä. Mutta vimia, ja kyllä vauvalla kaikki on hyvin!! Milloin sinulla olikaan se uusinta uä?
Hulda80 : Sinulla ollut myös aika pelottavaa, mutta hyvä, että vuoto loppunut. Toivotaan, ettei myöskään uutta ilmene! Voimia!!!
Itseäni vähän ahdistaa, kun hyvän ystäväni 2v lapsi on lastenklinikalla tiputuksessa; keuhkokuume,influessa ja jokin bakteeri jalassa...kuulostaa niin hurjalta, kun noin isoja juttuja noin pienellä...kamalaa. Toivotaan , että lääkitys tehoaa pian. Itse pelkään aivokalvontulehduksen takia...
Muille tasapulisesti mukavia aurinkoisia odotuspäiviä!!
Meillä kohta herätään päikkäreiltä, niin päästään vihdoin sitten ulos!
MR ja sintti 10+2
Hui Hulda...yritähän lepäillä.
Lunan kuulumisia odotellaan innokaana.
Oma napa; on suuren suuri, ahdistaa. Alma potkii oikealle kylkeen tosi kovasti ja istuminen on yhtä tuskaa. Vielä viisi viikkoa pitäisi töissä kärvistellä ja jos oikein rehellinen olen...tekisi mieli jäädä jo pois...antaiskohan lääkäri saikkua ihan yleiseen kyrsiintymiseen vedoten=)
Viikonloppuna käytiin Idaparkissa, ja siellä oli kyllä muutama muukin. Aivan ihania ne lastenvaateliikkeet ja Nikistä ja Nellystä ostin mamadeliciouksen housut, hyvin istuu, paremmin kuin ne HM:n farkut.
Aamulla ei meinannut olla takkia päälle, en löytänyt sellaista jossa olisi napit tai vetoketju mennyt kiinni, (kun en enään viiti toppatakissakaan kulkea) Mitä ihmettä sitä laittaisi päälleen, ei millään haluttaisi takkia ostaa.
Tälläiset murheet tänään...
JB72 & Alma rv30
Täällä mä nyt olen pienen Aarteeni kanssa! =) Poika syntyi siis silloin perjantaina klo 11.11, sairaalaan lähdettiin aamu viideltä. Pieni kullanmuru painoi 3310g ja 51 cm pitkä, pipo 34,5 cm. Synnytys oli aika helppo, luomuna meni koko toimitus, vaikka pari viimeistä tuntia ottikin jo aika koville! Kirjoitan synnytyskertomuksen jahka kerkiän. Huomenna käydään vielä lastenlääkärin tarkastuksessa ja otetaan uudemman kerran biliarvo, se kun oli vähän koholla, että jos on noussut vielä niin joudutaan takasin osastolle valohoitoon :/ Eli jos ei musta kuulu taas pariin päivään niin ollaan jouduttu palaamaan sairaalaan... plääh. Nyt täytyy mennä, kun vauva nukkuu alakerrassa, hermostuttaa koko ajan ettei se vaan herää siellä yksikseen...
Luna ja Aarre 3pv
Juuri sopivan kokoinenkin poika oli, ei ainakaan sulla noi sokerit vaikuttaneet vauvan kokoon ja hyvä niin!
Mä täällä vielä kärvistelen eikä oikein merkkiäkään mistään tulevasta, toivottavasti lähipäivinä pääsisi toimiin.
Huldallahan ollut pelottava viikonloppu, täytyykö sun nyt käydä siellä sairaalassa tarkkailussa? Toivottavasti jäi tämä tähän yhteen kertaan.
Mä lähden tästä kohta saunaan, josko sillä olis jotain vaikutusta, mutta luulen vähän ettei ole, koska olen siellä aika ahkeraan rampannut eikä ole ennenkään vaikuttanut suuntaan eikä toiseen.
LapaLepa rv 39+4
Ihanaa, että kaikki sujui hyvin! :) Paljon onnea pienestä aarteesta!
PP 28+1
Huldalle voimia,kyllä tollanen säikäyttää=(
Ja Lunalle onnea pojasta..saa nähä koska ite perään pääsee=)
Meille ei kuulu miään erikoista.Lasten kanssa tullu ulkoiltua paljon,ja itekkin nukkunut paljon paremmin,vaikka ei paljon rehkinyt,mutta istuminen auringossakin näköjään väsyttää.
Sormet on ihan turvoksissa,ei kivaa.Jouduin ottaa sormuksenkin pois..ei oo aiemmista lapsista ollu turvotuksia=(
Torstaina neuvola,niin sinne pääsee taas valittamaan=)
Muuten olo paksu ja kömpelö,mutta ei kai tämä maha tästä kovin paljon kerkee enää kasvamaan..toivottavasti.
Huiskutin 38+0
Hulda: nyt otat ihan iisisti etkä tee mitään raskasta.
Itse rupesin pulppuamaan verta esikoista odottaessa rv 34 ja naikkarille myöskin mentiin ambulanssilla. Istukan reuna oli kohdunsuun päällä ja vuoteli. Vuoto välillä jo loppui, mutta jatkui yllättäen raivokkaasti ja lapsivedetkin sitten tulivat ja tehtiin hätä sektio.
Minulla ei ollut huomattu aikaisemmin tuota istukkaa reunalla joten tuli täytenä yllätyksenä.
Toivotaan ettei vuotoa enään tule tai että pääset paremmille viikoille ainakin.
Tsemppiä.
Tsirppana rv 12+3
Lapalepa: Mulle sovittiin kontrolliaika 31+4. Ja peruttiin mun sype-lääkäri 30+0. :/ Musta ois ollu kiva, jos kontrolli ois aiemmin, kun lähtiessä ei enää ultrattu ja painoarviota ei tehty. pikainen vilkaisu tehtiin lauantaina, jossa katsottiin vaan, ettei istukka ole irti ja lapsi ok.
Itse luulen, että se on istukan reuna joka vuoti. Lääkärikin sanoi, että se se todennäköisimmin on, mutta ultrassa ei näkyny mitään. Kuulemma sit synnytyksessä yleensä voidaan sanoa oliko se sitä... Mulla tuli sellaisia hyytymiäkin samalla, joten on varmaan jo hetken vuotanu ennen kuin ryöpsähti ulos. Loppujen lopukshan vuoto ei sit ollu iso, se vaan aluks tuli niin voimakkaalla rytinällä kun oli kerrytelly sitä verta sinne jo hetken. Mut kyllä sitä niin säikähti, että vieläkin tulee tosi orpo olo, kun ajattelee sitä lauantaita. :(
Ja kyllähän me jo miehen kanssa ehdittiin siinä 6 minuutissa kun lanssia ooteltiin ajatella, että nyt tänään 28+2 se syntyy. :O oltiin just ostettu kaukalo jota pidettiin viimeisenä ihan pakollisena hankintana.
Inhottavinta kuitenkin on, kun syy ei selvinny ja mitään ennakoivia oireita ei oikein ollu. Hassu paineentunne alavatsalla oli vähän aikaa ennen vuotoa, joten ehkä se oli supistus. Mut tunti ennen olin virtsaamisen jälkeen tuntenu rakon kohdalla hirveetä vihlontaa ja nyt pelkään sitäkin, mut luulen, että se on vaan hiiva? Lääkärin mukaan näitä ei voi ees mitenkään estää. jos vuoto uusiutuu niin se uusiutuu vaikka mä olisin makuuasennossa koko loppu ajan. Mut kyllä mä silti välttelen nyt niitä supistuksia.
Lapset on nyt sit päiväkodissa aina kun mies on töissä, kun mä haluan olla lähtövalmis jos vuoto tas tulee. Mihin mä noi lapset tästä ees saisin...
Omanapaiseks menee taas. Täytyypi lopetella. Meen hetkeks ulos naapurin seuraks, niin ei tarvi ihan koko päivää koneella ja sängyssä tylsistyä. Mies ja lapset on siis poissa klo 7-17 kolmesti viikossa.
Hulda 28+5
Mulla istukan reuna on sentin päässä kohdunsuusta. Tiiätkö voiko sekin aiheuttaa noita vuotoja, että on noin lähellä? Kun kuukeloimalla törmäsin sellaiseen tietoon, että " istukan huono sijainti" on yleisin syy noille vuodoille.
Tosin huonetoverina oli kyllä äiti jolla kans eka vuoto oli tällainen kuin mulla ja se uusi 1,5vkon päästä jolloin naikkarilla huomattiin, että etinen istukka. Se kans päätyy nyt sit leikkaukseen jossain vaiheessa. Saa nähä, voiko mullakin sit olla niin, että ei vaan vielä huomattu etistä istukkaa?
Hienoja uutisia ja mukava kuulla, että synnytys meni hienosti ja vielä luomusti. Tarkempaa synnytyskertomusta odotellessa.
Huldalle sen verran, että vaikka ei olekaan eteisistukka, mutta kuitenkin lähellä kohdunsuuta, niin se voi vuotaa herkästi. Niin ainakin kaverillani kävi.
Omassa navassa ei kerrottavaa, pää alkaa selvitä pelkotiloista ja keskityn nyt pitämään itsestäni huolta, että pikku poju saa kasvaa rauhassa. On niin kaunis kevät sääkin, ettei jaksa synkistellä.
Ja taas kysymys. Miten hemputissa näihin liitoskipuihin saa helpotusta? Yön jälkeen ei ole kipuja, mutta heti kun alkaa liikkumaan niin ankkamaisuus palaa. Ei tod auta kun istuu pyllyllään 8h päivässä. Iltalenkit on aivan tuskaa, mutta hammasta purren vaan meen kovempaan:)
Olipas Huldalla ollut pelottava viikonloppu. Nyt vaan lepoa.
Lunalle onnittelut Aarteesta!
ON: Ei erityistä. Huomenna sokerirasitus.
T. Mama 28+3
Olipa kiva " kuulla" , että kaikki meni hienosti. :0) Siulla ei sitten raskausdiabetes ainakaan saanut aikaan perinteistä sokerivauvaa.
Huldalla on kyllä ollut tosi pelottavat paikat! Varmasti tuommoinen säikäytti enkä kyllä minä ainakaan osaisi varmaan odotella rauhallisin mielin etenkään kun mitään selkeää syytä vuodolle ei löytynyt. Toivottavasti ei uusiudu.
Aivan ihanan lämmin ilma taas. Tuli tuossa aamulla joku ihmeen tarmonpuuska ja käytiin tyttöjen kanssa leikkaamassa takapihan pensaat. Minä kun en tiedä yhtään mitään pihanhoidosta niin saksin vähän miten sattuu ja täytyy sanoa, että on nuo pensaat nyt ainakin lyhyet. ;0) Kävi niiiiin paljon ärsyttämään ylikasvaneet epäsiistit pensaat (ollaan asuttu tässä vasta vuosi eikä viime vuonna ehditty oikein pihaan paneutua), että oli pakko tehdä jotain. Saapa nähdä mitä mies tykkää kun tulee kotiin tai naapurin viherpeukalo kun sattuu näkemään. :0D
Tänään on iltapäivällä taas neuvola. Tyttöjen kanssa lähdetään bussiajelulle ja siitä on nyt hössötetty koko aamupäivä " milloin päästään bussiin" " mennään jo" jne. Kiva että edes joku on innoissaan.
adalat 39+6
Kyllä se saattaa istukka vuodella jos on hyvin lähellä.
Itsellä oli vain hieman reunaa siinä edessä eikä sitä oltu ultrissa huomattu eikä edes kunnolla nähty vuodon aikana kun ultrattiin, mutta silti diagnoosiksi annettiin etinen istukka ja sitä se sitten oli. Istukka oli repaleinen tms kun leikkaus tehtiin.
Poika kakkas housuun...pitää mennä.
Lumituuli: Kyllä mullakin varmaan sit se tosiaan aiheuttaa vuotoa, että on niin lähellä. Menikö sun kaverin raskaus lppuun asti kuitenkin " normaalisti" ? Ja miten sit synnytyksessä, tuliko verenvuotoa silloinkin?
Tietääkö kukaan miks noi etiset istukat sitten vuotaa verta välillä? Mä oon jääny vähän siihen kuvitelmaan, että muutokset kohdun suulla sekä supparit nitä vuotoja sit aiheuttaa? Kyllähän mulla tosiaan oli se aaltomainen paineentunne ennen tuota episodia, mut ne oli kyllä ihan ilman mistään rasituksesta aiheutuneita suppareita. :/ Olis vaan kiva, jos niitä jotenkin vois estää. Toisaalta mä olin silloin tosi väsyny, vaikken fyysisesti itseäni hirveesti rasittanutkaan.
Tää poikaraskaus ei kyllä mee yhtään sittenkään niin kuin nuo edelliset. Tytöt oli aina rt:ssä, tää on aina vaan pt:ssä. Istukat oli funduksessa ja takaseinämässä tytöillä ja tästä tosi alhaalla, lähes kohdunsuulla... Jne.
Kerroinko jo, että kun päivystävä lääkäri teki sen pikaisen ultrauksensa, niin ainoat mitä sanoi oli " Istukka on kiinni, ei näy reunavuotoja, vauva liikkuu." Sit hetki hiljaisuutta ja kysyi " haluatteko tietää sukupuolen?" :D Musta oli niin kornia, kun naikkarista on sanottu, että siellä ollaan niin nihkeinä ton sukupuolen kertomisen suhteen ja meille on siellä joka kerta sanottu ilman pyyntöäkin, että kumpi tulossa. :D Ja nytkin vaikka vilkaisi vain pikaisesti oleelliset systeemit kohdussa, niin ehti nähdä sukupuolen. :D No, me vastattiin, että jos se ei oo muuttunu pojasta tytöksi, niin kyllä me sit tahdotaan tietää. :D Ei kuulemma ollu muuttunu.
Istuin pari tuntia pihalla naapureiden kanssa ja kyllä oli rentouttavaa. Alkaa mieli edes levätä ja koitan koko ajan pitää mielessä sen, että nautitaan nyt ainakin näistä kotihetkistä mitkä kotona voin olla täysillä, kun siellä sairaalassa oli NIIN tappavan tylsää.
Adalat, tuuppas kertoo nla.kuulumiset sit! Huomasin just, että sulla on huomenna iso päivä. :D
Liitoskivuistakin piti sanoa. Mulla ne vaivaa vaan öisin! Mut siihen vähän helpottanu tyyny polvien välissä. Päivisin en osaa sanoa helpotuksia, kun ne ei oikein mua vaivaa silloin.
Nlaan soitin ja kerroin, että kontrolliaikoja myöhäistettiin. Sain sitten peräti 3pv aiemman nla-ajan... :/ 4vkon välejä vielä tässäkin vaiheessa? Etenkin tällä hb:lla... Olin saanu hb:n nousemaan n. 115 ja nyt sit kesken verenvuotoa otetusta pvk:sta ilmeni että se ois taas vaan 100. " Nla seuraa" oli naikkarin näkemys. Nla ei asiasta hätkähtäny. Hmph.
Kotiloilla taisi olla kiireinen viikokloppu kun palstalla hiljaista.
Mulla taas elämäni kamalin viikonloppu kun murehdin ja märehdin tätä aivojuttua. Soitin kaikki ihmiset läpi ja otin selvää mikä voi olla vikana vauvalla. Ei hyvältä kuulosta, mutta turha mennä asioiden edelle ennen kuin saadaan lisää selvyyttä ensi viikolla. H*lvetin pitkä odotus edessä. Onneksi vauvan muut rakenteet ok ja esim lakimitta menee keskikäyrällä, minkä kuuluisi taudin kuvaan kuuluen mennä yli käyrän.
Ja se sukupuoli: siellä näkyi sonographerin mukaan todella selvä poika. Saatiin kuva " ulokkeista" . Kun parkkeerasin lavetille, niin ilmoitin kuulevani mielellään kumpi on tulossa. Sitten sonographer alkoi hymyillä rakenteita mittaillessa ja sanoi, että ruutuun pamahti niin " big willy" että oli pakko sanoa sukupuoli kesken tutkimuksen:) Kyllä meitä nauratti! Käänteli kuvaa niin, että näimme eri kohdassa napanuoran, ettei se ainakaan se ollut. Jännitän silti sukupuoli asiaa loppuun asti.
Lunan uutisia odotellaan kaikki!
Sori, että en ole lukenut ajatuksella teidän muiden juttuja, jotenkin käyttäydyn nyt ihan yltiö itsekkäästi ja epänormaalisti. Yritän parantaa tapani tässä kuhan saan järjen takaisin peliin. Ette arvaa miten haluaisin nyt Suomeen lääkärille, joka osaisi selittää asian niin kuin se on.
Mukavaa ja keväistä viikkoa kaikille!
Lumituuli rv21+1