Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan

Vierailija
18.06.2025 |

Kommentit (1343)

Vierailija
1161/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purran akan erityisavustaja on sekopää tollo. Pässi vailla vertaa

Vierailija
1162/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä työtön patalaiska paska, voit lässyttää minkä jaksat mutta tämä tulee tapahtumaan ja sinähän menet töihin - tai sitten et mene ja elelet nollatuloilla. Turhaan vuodatat kyyneleitä.

En minä mene orjaksi kenellekkään enkä elele nolla tuloilla. Minä alan varastamaan, kiristämään, myymään lapsiasi ja lapsillesi huumeita. Kyllä sitä kato keinot keksii ja viulut maksatte te, myös siinä tapauksessa kun päädyn hetkeksi vankilaan elelemään ihan ilmaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi alkaa vanhuksia yhtäkkiä kupsahdella kun sinne laitetaan vihaisia työttömiä lääkkeitä jakamaan jne.

Eivät ne lääkkeitä jakaisi. Perseitä pesisivät ja vessoja siivoaisivat. Muu olisi liian vaativaa.

Vierailija
1164/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän voi näyttää esimerkkiä, luopua palkastaan ja tehdä samaa työtä työttömyyskorvaussummalla. Esimerkillä johdetaan.

Hölmöjä ne vakituiset kokopäivätyöntekijät, jotka luulevat, että pitkässä juoksussa saavat pitää nykyiset palkkansa jos tällainen meno sallitaan.

Kuinka moni tämän asian kannattajista tekisi nykyistä kokopäivätyötään työttömyyskorvauksella? Minä en ainakaan. Työstä kuuluu maksaa PALKKAA. Ja pitää luoda työttömille oikeita TYÖpaikkoja, joista maksetaan OIKEAA PALKKAA. 

Olet vapaa menemään muualle töihin. Mutta jos loisit muiden rahoilla teet sitä työtä mitä löytyy JA PIDÄT TURPASI KIINNI KUNHAN OLET KIITOS SANONUT!

Sori mutten ota käskyjä vastaan sinulta enkä keneltäkään muultakaan. 😂 

Vierailija
1165/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät voisivat esim. siivoilla koiranpaskoja tienpientareilta.

Voisivat toki vaan en varmasti siivoile. Sen yhden paskan voin poimia ja syöttää sinulle. Koirasi voidaan puolestani ampua, ellet poimi sen rakkisi paskaa. 

Vierailija
1166/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku teistä työttömistä voisi tulla esim. ajamaan nurmikkoni. Mielelläni saisin jotain vastinetta sille että elätän teitä. 

Tulen mielelläni, se on sitten 50e tunti. Teemme välittömästi työsopimuksen ja sinä otat minulle vakuutuksen ja hoidat muut työnantajan velvoitteet. Laita osoite niin tulen välittömästi huomenna rustaamaan kanssasi paperiasiat kuntoon. Käykö kahdeksalta? 

Vierailija
1167/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvästi persut, teitä en äänestä

Vierailija
1168/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskan vastaavasta tuli reportaasi vähän aikaa sitten. Ei se ainakaan oikeaa työllistymistä edistä ja kuntien on vaikeaa keksiä sitä työpalveluohjelmaa. 

Vierailija
1169/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät voisivat myös avustaa ihmisiä esimerkiksi ostosten kantamisessa.

Voin kyllä. Kannan ne mielelläni kotiini. 

Vierailija
1170/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti, kun nuo nutipäät osaisivat edes Suomen perustuslain, eun lakien tuntemus taitaa jäädä vielä enemmän utopistiseksi haaveeksi!  

EU:n perusoikeusasiakirja 5-Artikla- Orjuuden ja pakkotyön kielto

1. Ketään ei saa pitää orjana tai maaorjana.

2. Ketään ei saa vaatia tekemään pakkotyötä tai muuta pakollista työtä.

3. Ihmiskauppa kielletään.

Luuletko että noita säännöksiä valvotaan 🤣

Vierailija
1171/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällainen työvelvoite tulee, niin kuka valvoo sen toteutusta,  ettei esimerkiksi aleta vähentää palkattua henkilökuntaa, vähennetä työtunteja tai lähtevien tilalle otetaan työvelvotteisia. Miten myös jaetaan työpaikalla vastuut. Jos nytkin esimerkiksi hoitoalalla hoitajamitoitusta kierretään ilmoittamalla kaikki kynnelle kykenevät. 

Siivousalalla käytetään jo nyt kielitaidottomuutta hyväksi, ettei kaikkia palkkaan kuuluvaa tarvitse maksaa. Eikä perehdytetä. Mitoitukset ovat aivan epäinhimilliset. Ja ongelma on siinä, kun hinnat poljetaan alas. Asiakas ei halua maksaa ja yrityksen pitää kuitenkin tahkota voittoa. Tällainen työvelvotteisten käyttö vääristäisi lisä  hankalaa kilpailua. 

Vierailija
1172/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!

Vierailija
1173/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tekniikan tohtori selittää miten hyvinvointivaltiota vaalitaan. Sama mies ehdottanut tuista leikattavaksi pois indeksikorotukset. Tuo ei ymmärrä SOSIAALIPOLITIIKASTA yhtään mitään. Sama kuin joku humanisti selittäisi tähtitieteestä. Jokainen pysyköön sillä alueella, josta ymmärtääkin jotain koulutuksensa puolesta. Hyvä kuitenkin, että persut paljastaa korttinsa. Heidän matalasti koulutetut duunariäänestäjänsä kaikkoavat. Luulevat kovasti olevansa rikkaiden puolue. 🤭 

Vierailija
1174/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitte vaan maksetaan palkkaa niille vanhustenhoitajille, tiiätkö avustajapoitsu, vähän niinku... työstä?

Vierailija
1175/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko työnantajille seuraamuksia jos ei suostu ottamaan ketään?

Vierailija
1176/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työstä saisi palkkaa?  Kuka hullu nyt työttömyyskorvauksella menisi töihin. Jos on töitä niin niistä kuuluu maksaa palkkaa. 

Jos sinä saat täysin ilmaista rahaa, mikä ei sinulle kuulu, niin sen eteen voi ihan hyvin tehdä jotain. Millä oikeudella lojut muiden elättinä? Luovu sitten tuista!

Sairaatkin joutuvat kuntouttavassa tekemään ihan selvää palkatonta työtä, joten työntekoon kykenevät ovat siihen myös velvollisia.

Vierailija
1177/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpaa joku mummoparkki tai sairaala homma. Noissahan lojuu kaiken maailman ryynejä nurkissa ja maksavat kuulemma hyvää hintaa katukaupassa. Jansaahan noista pöllittyä esim. Koruja, arvoesineitä, lompakoita jne. Jostainhan se puuttuva osa palkasta on otettava, jos sitä ei kerran enempää kuin 595 makseta. Ei soi omatunto yhtään kun kerran teen työtä, siitä tulee saada asianmukainen korvaus ja jos sitä ei anneta, mä saan sen kyllä otettua. 

Vierailija
1178/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kelpaa joku mummoparkki tai sairaala homma. Noissahan lojuu kaiken maailman ryynejä nurkissa ja maksavat kuulemma hyvää hintaa katukaupassa. Jansaahan noista pöllittyä esim. Koruja, arvoesineitä, lompakoita jne. Jostainhan se puuttuva osa palkasta on otettava, jos sitä ei kerran enempää kuin 595 makseta. Ei soi omatunto yhtään kun kerran teen työtä, siitä tulee saada asianmukainen korvaus ja jos sitä ei anneta, mä saan sen kyllä otettua. 

Tämä! Minut kun laitetaan palkattomaan pakkotyöhön niin vien kaiken mikä irti lähtee. Puisto hommissahan esim. Käyttävät kalliita työkaluja, päältä ajettavia leikkureita yms. Saahan niistäkin sen palkan kasaan. Vankilakaan ei haittaa, sittenhän ei ole työvelvoitetta eikä tarvitse enään maksaa mitään kulujaan. Orjaa minusta ei kuitenkaan koskaan tule. 

Vierailija
1179/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Minut kun laitetaan palkattomaan pakkotyöhön niin vien kaiken mikä irti lähtee. Puisto hommissahan esim. Käyttävät kalliita työkaluja, päältä ajettavia leikkureita yms. Saahan niistäkin sen palkan kasaan. Vankilakaan ei haittaa, sittenhän ei ole työvelvoitetta eikä tarvitse enään maksaa mitään kulujaan. Orjaa minusta ei kuitenkaan koskaan tule. 

Vankilaan ei niin vaan "pääse". Täytynee tehdä jo henkirikos tai kavaltaa useita miljoonia, mihin ei sinulla ole tilaisuutta jossain vanhainkodilla. Korutonta tulee olemaan kurja elämäsi, kun tukia yhä vaan pienennetään.

Mummon murhaajalla voikin olla linnassa aika tukalat olot, kaikki ei tykkää.

Vierailija
1180/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei työstä saisi palkkaa?  Kuka hullu nyt työttömyyskorvauksella menisi töihin. Jos on töitä niin niistä kuuluu maksaa palkkaa. 

Jos sinä saat täysin ilmaista rahaa, mikä ei sinulle kuulu, niin sen eteen voi ihan hyvin tehdä jotain. Millä oikeudella lojut muiden elättinä? Luovu sitten tuista!

Sairaatkin joutuvat kuntouttavassa tekemään ihan selvää palkatonta työtä, joten työntekoon kykenevät ovat siihen myös velvollisia.

Luovun välittömästi kun hoidetaan työsopimus kuntoon! Ei minulla ole haluja olla työtön, mutten myöskään tule koskaan tekemään työtä palkatta. Minä ainakin olen ilmoittanut etten tee talkoita kun on tarjottu kuntouttavaa yms palkatonta Auschwitzi toimintaa. Ei ole se jälkeen edes tarjottu enkä ole saanut karensseja.