Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan
Tulihan se sieltä:
Kommentit (1343)
Persujen ei kannata ikääntyä eikä sairastua. Voi käydä elämänlanka lyhyeksi kun päätyy näiden heidän orjiensa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on pakkotyöstä jos kuolee ilman tukea. Selkä jyrkännettä vasten.
Sellaista on elämä. Jos kykenee työhön ja työtä on niin töihin ON mentävä.
Lain mukaan työstä on myös maksettava asianmukainen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattan myös sitä että työttömät velvoitetaan töihin. Ei ole mitään järkeä että työkykyiset työttömät makaa kotona ja samalla tänne tuodaan ulkomailta työvoimaa koska suomessa on työvoimapula. Työttömät pitäisi velvoittaa tekemään töitä niillä aloilla millä on työvoimapula.
Siksi persut,ytk ja olen duunari.
Mitä sinä YTKssa teet, sinähän et koskaan jää työttömäksi?
Olen ykt:ssa sen takia että jos joudun työttömäksi niin saan työttömyystukea. Toki jos työttömäksi jään niin sitten menen töihin toiseen työpaikkaan, se on kumma kun teille ei kelpaa työ vaan mieluummin makoilette kotona ja tämän takia työttömyystukia leikataan ja teitä pyritään aktivoimaan työelämään. Siksi persut,ytk ja olen duunari.
Siksi persut,ytk ja olen duunari.
Hahaha! Että oikein MENET toiseen työpaikkaan! Hohoho! On nuo persut surkuhupaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät vanhuksia ja lapsia hoitamaan niin ei tarvitse palkata koulutettuja hoitajia.
Tuo ihmeessä lapsesi ja vanhuksesi minulle hoidettavaksi. Mutta muista valita hoidettavakseni vain sellaiset joita todella vihat, sillä kaikkea voi sattua! Tälläisellä pakotetulla, hoitotyötä ja lapsia vihaavalla kokemattomalla hoitajalla käy VARMASTI niin, että se silmä vahingossa vältää sen hetken liian kauan.
Näin kesällä on kiva lähteä lasten kanssa vaikka rannalle. Hupsis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minne? Määrääkö hallitus työnantajalle sanktion, jos ei suostu ottamaan?
Kyllä julkiselta puolelta aina tehtävää löytyy. Jos ei muuta niin roskien siivoamista ja vanhusten ulkoilutusta.
Kannatta alkaa risukauppiaaksi, kohta on mitä myydä risun janoiselle kansalle
Tokihan jokaisen pystyvän on hyvä mennä töihin, mutta ei se niin voi mennä, että toiset saa valita mitä työtä tekee ja toiset laitetaan pakkotöihin johonkin tiettyyn työpaikkaan. Vaan säännöt samat kaikille eikä mitään, että "nuo ihmiset tekee hoitotyötä polkuhinnoin pakolla" ja sitten toisille maksetaan asiallinen palkka, on hyvä terveydenhuolto ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät ei kesäisin keräile marjoja ja myy niitä? Nyt ulkomailta tuodaan kerääjät tänne keräämään marjoja kun työttömistä ei ole tekemään töitä. Kyllä työttömillä pitäisi olla jonkinlaisia velvollisuuksia sen eteen että he saavat tukia valtiolta. Työttömiä voitaisi määrätä kotiapulaisiksi työväenluokalle, työttömät voisivat muodostaa puolustusvoimille aktiivisen reservin eli he harjoittelisivat sotimista, työttömät voisivat talvisin kolailla pihoja... jne
Työttömät pitää saada tekemään töitä tai edes jotain hyödyllistä tämän yhteiskunnan eteen. Nykyisin työttömät on ainoastaan TAAKKA meille normaaleille ihmisille.
No kuule siksi, että työttömät eivät kerää marjakeisareille lähes ilmaiseksi marjoja. Vain Aasiasta tuodut ihmiskaupan uhrit keräävät niitä riittävän halvalla.
Jos suomalainen työtön k
No kuule miksi työttömät ei keräile marjoja ja myy niitä 50e/ämpäri? Miksi työttömät ei halua edes elättää itseään? Miksi työttömät olettaa että on hyväksyttävää elää muiden elätettävänä?
Miksi kuvittelet kaikkien työttömien kykenevän marjanpoimintaan? Liikun pyörätuolilla, tuletko sinä siis työntämään minua tuonne metsään vai vedätkö minille esteettömän marja polun? Kyllä minä lupaan kerätä vaikka 100 sankoa kun sinä työnnät tuoliani.
Naisiako sinne hoitotyöhön ollaan pakottamassa polkuhinnoin? Ei sinänsä yllättä, että nimenomaan naisten tekemä työ halutaan ottaa ilmaiseksi. Naisten orjuuttaminen ja hyväksikäyttö nyt ei mitään uutta ole auringon alla. Mutta että vielä 2026 löytyy ihmisiä, jotka kehtaa omalla naamalla sen suuntaisia asioita edes ehdottaa tuntuu järkyttävän takapajuiselta, kuin ihminen olisi jäänyt jälkeen 2000 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Persujen ei kannata ikääntyä eikä sairastua. Voi käydä elämänlanka lyhyeksi kun päätyy näiden heidän orjiensa hoitoon.
Itse asiassahan persujen keskuudessa tuo työttömyys on yleisintä Suomessa. Eli tämä uudistus koskisi heitä erityisesti.
Mikä idea siis maksaa työstä, jos ilmaiseksi saa tekijän?
Jos tekee työtä, ei enää ole työtön, vaan työntekijä, jonka kanssa kuuluu laatia sopimus ja maksaa tes:n mukaista palkkaa.
Ja PAKKOtyöhön...? Kansainvälinen työjärjestö (ILO) ja Euroopan neuvosto sääntelevät ja pyrkivät estämään pakkotyöllä tehtyjen tuotteiden päätöstä markkinoille. Suomessa Työ- ja elinkeinoministeriö tekee töitä työperäisen ihmiskaupan ja pakkotyön kitkemiseksi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Taitaa aika monella muodostua realistiseksi vaihtoehdoksi esim. vankila, jossa ei ole työvelvoitetta ja lisäksi katto pään päällä ja säännöllinen ruoka sekä tetveydenhuolto.
Olemattomasti palkattuja tehtäviä voi sielläkin tehdä saadakseen muutaman lantin, jolla ostaa tupakkaa tai kahvia, mutta jos ei niitä tarvitse, niin mikäs siinä.
Ja vaikka säännöt muuttuisivat ja työvelvoite tulisi pakolliseksi, niin mitäs tekisivät, jos ei tee. Pistäisivät linnaan?
Mut täähän ois hyvä! Vankilat on jo nyt täynnä. Työttömät vaan rakentamaan uusia vankiloita. Suosittelen, että rakentavat salaovia ja heikkoja seiniä.
Yhden vangin elatus ja ylläpito Suomessa maksaa toisaalta yli 80 000 euroa vuodessa, mutta siihen varmaan riittää sitten paremmin rahaa kuin työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät vanhuksia ja lapsia hoitamaan niin ei tarvitse palkata koulutettuja hoitajia.
Tuo ihmeessä lapsesi ja vanhuksesi minulle hoidettavaksi. Mutta muista valita hoidettavakseni vain sellaiset joita todella vihat, sillä kaikkea voi sattua! Tälläisellä pakotetulla, hoitotyötä ja lapsia vihaavalla kokemattomalla hoitajalla käy VARMASTI niin, että se silmä vahingossa vältää sen hetken liian kauan.
Mullekin voi sitten tuoda hoitoon. Mä en kuitenkaan vihaa lapsia. Mä lellin niitä. Syötän aamusta iltaan karkkia ja pizzaa ja annan juoda niin paljon limuja kuin haluavat. Netflixistäkin saavat katsoa K18-leffoja. Koska mulla ei ole koulutusta, en laita pesemään hampaita, nukkumaan päiväunia, puutu huonoon käytökseen saati laita tekemään läksyjä. Mun luona saavat pelata pesistä olkkarissakin ja kiroilla ihan vapaasti. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa aika monella muodostua realistiseksi vaihtoehdoksi esim. vankila, jossa ei ole työvelvoitetta ja lisäksi katto pään päällä ja säännöllinen ruoka sekä tetveydenhuolto.
Olemattomasti palkattuja tehtäviä voi sielläkin tehdä saadakseen muutaman lantin, jolla ostaa tupakkaa tai kahvia, mutta jos ei niitä tarvitse, niin mikäs siinä.
Ja vaikka säännöt muuttuisivat ja työvelvoite tulisi pakolliseksi, niin mitäs tekisivät, jos ei tee. Pistäisivät linnaan?
Mut täähän ois hyvä! Vankilat on jo nyt täynnä. Työttömät vaan rakentamaan uusia vankiloita. Suosittelen, että rakentavat salaovia ja heikkoja seiniä.
Yhden vangin elatus ja ylläpito Suomessa maksaa toisaalta yli 80 000 euroa vuodessa, mutta siihen varmaan riittää sitten paremmin rahaa kuin työttömille.
Heh, työttömälle maksetaan n 600€ x 12 = 7200€. Hieman vähemmän mitä vangin elatus maksaa. Mutta tähän sitten on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin voi sitten tuoda hoitoon. Mä en kuitenkaan vihaa lapsia. Mä lellin niitä. Syötän aamusta iltaan karkkia ja pizzaa ja annan juoda niin paljon limuja kuin haluavat. Netflixistäkin saavat katsoa K18-leffoja. Koska mulla ei ole koulutusta, en laita pesemään hampaita, nukkumaan päiväunia, puutu huonoon käytökseen saati laita tekemään läksyjä. Mun luona saavat pelata pesistä olkkarissakin ja kiroilla ihan vapaasti. Tervetuloa!
Saanko mäkin tulla vaikken oo lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Ja näin häviää loputkin työpaikat, kun työt teetetään työttömillä.
Selittäkää tämä selkokielellä noille hattarapäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko mäkin tulla vaikken oo lapsi?
Saat. Sillä ehdolla että et pidä housujasi täällä päällä. Ne vaan likaantuisivat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatettava ajatus ! Pääsee työtönkin osoittamaan työkykynsä ja halunsa työllistyä oikeisiin palkkatöihin. Ja esim ympäristö siistiintyy kun harjauskomppaniat kiertävät katuja
Syö paskas ääliö!
Uijui, noinko koville ottaa mahdollisuus joutua tekemään edes jotain elantonsa eteen ?
Etkö ymmärrä, että työstä kuuluu maksaa palkkaa???
Minä lähden mielelläni töihin, mutta en palkatta.
No kukas sinua on estämässä menemästä töihin ?
Nirsoilevat työnantajat, joille ei mikään kelpaa.
Nyt kannattaa voittaa lotossa!
Kiitos mutta urheilen päivittäin eikä mielessäni ole mitään virkistettävää, voin erinomaisesti niin henkisesti kuin fyysisestikin ja menoja minulla riittää, olenhan todella aktiivinen ihminen. Ahkeruuden työssä näytän heti kun alat maksamaan siitä minulle asianmukaista palkkaa. En tee talkoita, enkä ole kenenkään orja. Joten teeppä hommasi ihan itse jos ei asillisesta liksasta sovita.