Saakeli kun maha ei pienene, vaikka en syö juuri mitään
Tänäänkin alle 800 kaloria, mutta ei, se maha vaan pysyy pömpöllään.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Mahani litistyi, kun söin kiltisti vuoden ajan 5 pientä ateriaa päivässä, ja herkkuja vain vähän.
Kun aloin taas löysäillä, löllyyntyi vatsakin. :(
Pitäis muistaa kiinteyttää vatsalihaksia. Itsellä sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Maha on tyyliin kaikilla vika paikka mistä se lähtee, eli senkaa on oltava vaan kärsivällinen. Kyllä se lähtee kun on ensiksi muualta lähteny. Mäki luulin samaa pitkään mutta kyllä se lähti. Mulla on se tunnettu löysä pussukka tossa mahan alakohassa mihin se kerää kaiken heh.
Heh! Säästöliekillä ei vatsa pienene tai jos, niin lihakset surkastuu.
Minä sain pömppömahan pienenemään vesijumpalla (keskivartalojumppa). Ei tapahdu hetkessä.
Sopivaa ravintoa syömällä se pömppö lähtee, ei millään jumpalla.
Vierailija kirjoitti:
Rasva ei pala paikallisesti. Litteä vatsa ei tule pelkästään jumppaliikkeillä ja syömällä, vaan myös lepäämällä. Stressi on painonpudottajan suurin haaste.
Ja laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille.
Lapsena hankitut alkumakkarat vaan säilyy ja nuorena aikuisena tullut lisää makkaroita. Ei ne lähde enää millään.
Nälänhädästä kärsivillä on myös iso vatsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasva ei pala paikallisesti. Litteä vatsa ei tule pelkästään jumppaliikkeillä ja syömällä, vaan myös lepäämällä. Stressi on painonpudottajan suurin haaste.
Ja laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille.
Syömiseen ja painoon liittyvä säätelyjärjestelmä on yhteydessä stressin ja unen säätelyjärjestelmiin. Epätasapaino jollain osa-alueella voi vaikeuttaa syömisen säätelyä siten, että terveellistä painoa on vaikea ylläpitää vaikka tahtoisi. Painon "hallinta" ei suinkaan riipu vain tahdonvoimasta tai tiedon määrästä. Onnistuneessa painonpudotuksessa on usein kyse monimutkaisen säätelyjärjestelmän tasapainoon saattamisesta. Jos terveellisten elämäntapojen ylläpitäminen on vaikeaa siitä huolimatta, että ihmisellä on riittävästi tietoa, on syytä kiinnittää huomio myös mieleen ja psykkeeseen.
Itse olen juuri se laihaläski. Vatsa läskit just korostuu , kun on muuten siro. Tuli vaihde vuodet ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Myönnän joskus repsahtaa ruokavalio täysin. Se on juuri se ruoka ei juomat. Oletteko jättäneet leivät kokonaan pois ?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri se laihaläski. Vatsa läskit just korostuu , kun on muuten siro. Tuli vaihde vuodet ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Myönnän joskus repsahtaa ruokavalio täysin. Se on juuri se ruoka ei juomat. Oletteko jättäneet leivät kokonaan pois ?
Joo, en syö lainkaan leipää. Tämä ratkaisu myös polvien nivelrikon vuoksi, kivut pysyy poissa kun jätän viljat syömättä. Eikä vatsa pömpötä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mahani litistyi, kun söin kiltisti vuoden ajan 5 pientä ateriaa päivässä, ja herkkuja vain vähän.
Kun aloin taas löysäillä, löllyyntyi vatsakin. :(
Näin se menee, muuta keinoa mahan pienentymiseen ei ole kuin mainitsemasi.
Viisikymppisen äijän mietteitä. Vaihdevuosista ja estrogeenistä en tiedä mitään joten en ota niihin kantaa.
kun ikää tulee, niin painon pudottaminen muuttuu vaikeammaksi. Oma tavoite on -5kg ja jos vertaa viiden vuoden takaiseen niin jokainen gramma on paljon tiukemmassa.
Vyötärölihavuus on vaarallista. Vyötäröllä ja sisäelinten ympärillä olevasta rasvasta kannattaa hankkiutua eroon vaikka BMI olisikin kohdillaan. Kannattaa seurata BMI:n sijasta kehonkoostumusta.
Vyötärön seudun rasva kyllä lähtee kun se laitetaan lähtemään. Siihen tarvitaan pitkäkestoista liikuntaa. Ei puhuta 100km fillaroinnista viikossa vaan päivittäisestä yli tunnin liikunnasta. Itselleni 100km on ihan normaali päivämatka fillarilla. Aikaa siihen menee melkein kolme ja puoli tuntia. Lyhyt pyöräily on tunnin ja vähän yli 30km.
Lisäksi tarvitaan jonkun verran lihasmassaa, eli salille pari kertaa viikossa treenaamaan kovilla painoilla. Mukavuusalueella rimpuilu ei tuota tuloksia tässäkään.
Oikea syöminen on tärkeää. Siihen en ota kantaa mitä se on. Erilaisille vartalotyypeille ja syömistottumuksille sopii erilainen ruokavalio. Mikä sopii minulle voi olla täysi katastrofi jollekin toiselle. Yleisesti ottaen kuitenkin pitäisi pyrkiä pehmeiden rasvojen syömiseen kovien rasvojen sijaan, ja välttämään ultraprosessoidun roskan ja lisäainemössön syömistä.
Onnea matkaan kaikille painonpudottajille.
Olisiko syynä Helicobakteeri suolistossa? Se lähtee oikealla antibiootti lääkkeellä.
Syöt 800 kcal päivässä, ajat 14 km päivässä fillarilla etkä laihdu pitemmän päälle? Kyllä fillarointi kuluttaa energiaa ihan kivasti ja on hyvä lisä rajoitettuun energiamäärään yhdistettynä.
Itse ennen lähitöitä ajoin kans noin 100 km viikossa työmatkaa ja muuta asiointia, ja kalorinlaskentaan yhdistettynä paino putosi ihan kivasti, etenkin yhtenä lumisena talvena. Sitten taas kyllä lihoin, jos söin päivittäin liikaa tai vaikka viikonloppuna, ei siinä niin paljon kuluta kuitenkaan, että kuittaisi tällaiset.
Mä olen myös sitä tyyppiä, jolla paino kertyy vyötärölle ja lähtee siitä hitaasti, toki jonkin verran kylläkin jos saa painoa alaspäin.