Saakeli kun maha ei pienene, vaikka en syö juuri mitään
Tänäänkin alle 800 kaloria, mutta ei, se maha vaan pysyy pömpöllään.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just siks. Et oo säästöliekistä kuullut, tai siitä, jos ei syö tarpeeksi niin keho pitää rasvasta kiinni niinkö olis hengen hädässä. Tarpeeksi oikean ja terveellisen ravinnon saaminen viestittää keholle, että ruokaa löytyy kyllä niin sitä ei tarvi varastoida
Ei tollasta säästöliekkiä ole olemassakaan.
MISSÄ PULLOSSA olet elänyt!
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/saastoliekki-jarruttaa-l…
Paino ei laske, vaikka söisi kuinka vähän. Ehkä ongelma onkin siinä, että syöt liian vähän. Kehosi on jumiutunut toimimaan säästöliekillä.
Laihtumisen kaava on paperilla yksinkertainen: syö vähemmän kuin kulutat. Hyvin alkanut painonpudotus voi kuitenkin tyssätä kuin seinään, eikä keho suostu luovuttamaan grammaakaan päiväkausi
Tuollaisia artikkeleita on tuhansia joista jokainen voi kaivaa sen oman agendan mukaisen vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskailen ihan saman asian kanssa. Aiemmin vatsa on kaventunut kävelylenkeillä, puntin nostoilla, keskivartaloharjoitteilla, (esim. lankutuksella) ja ruokavalion järkevöittämisellä. Nälkää en halua nähdä, eikä aiemmin ole tarvinnutkaan, jos olen halunnut pari kiloa pois. Nyt 55-vuotiaana näyttää olevan erilainen meininki.
estrogeeni
Mihin mulla on kiire? Enkä käytä Susanna sun serkun tavoin sanaa heh! Ai niin. Enkä myöskään suostu kauneusleikkauksiin. Naama ja kroppa saa pysyä ennallaan. Tavataan taas 17-19 sen sun 100 000 velkataakan takia minkä itse aiheutit itse itsellesi. Mä en myy,osta tai anna.
Kun tarpeeksi venyy ei se siitä olemattomaksi muutu. Muut paikat kylläkin alkaa syömättämyydellä kuihtua. Veitsellä saa ylimääriset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maha on tyyliin kaikilla vika paikka mistä se lähtee, eli senkaa on oltava vaan kärsivällinen. Kyllä se lähtee kun on ensiksi muualta lähteny. Mäki luulin samaa pitkään mutta kyllä se lähti. Mulla on se tunnettu löysä pussukka tossa mahan alakohassa mihin se kerää kaiken heh.
Multakin on lähtenyt selästä ja rinnoista ja muualta hieman, mutta maha pysyy ennallaan.
Jep. Sitten kun muualta vähänkin pienenee niin ennallaan pysynyt maha näyttää vaan aiempaakin suuremmalta. Itsekin olen aina ollut mahakasta mallia eli ikinä ei sellaista littanaa vatsaa ole ollut kuin rintojen alla (ja sekin tosi sitkeällä vatsalihastreenillä vaikka ei ne vatsalihakset juurikaan näkyneet) eli "alamahassa" on aina ollut sellainen makkaran alku pömpön päällä. Tuo siis oli jo silloin ongelma esim pukeutumisen suhteen, koska "alamaha" olisi vaatinut numeroa jopa kahta isomman vaatekoon mikä sitten oli muualta sopiva. Farkut on olleet iänkaiken se ihan maailman epämukavin vaate just tuon takia vaikka nuorena se levisten napitus antoikin mahdollisuuden olla luova hiuslenkkien ja riittävän pitkän flanellipaidan kanssa eli luojalle kiitos siitä ysärin alun muodista..
Nyt etenkin alamaha on ihan mahdottomissa mitoissa ja tuntuu kuin antaneen jo periksi eli alkanut ihan roikkua.
Kun makaan selälläni ja silitän vatsaani, mulla on hirveä möykky alavatsan kohdalla, koska kohtu on iso ja täynnä myoomia. Muuten olen hoikka, mutta näytän tuon takia lihavalta. Ehkä sulla on sama.
Vierailija kirjoitti:
Tuskailen ihan saman asian kanssa. Aiemmin vatsa on kaventunut kävelylenkeillä, puntin nostoilla, keskivartaloharjoitteilla, (esim. lankutuksella) ja ruokavalion järkevöittämisellä. Nälkää en halua nähdä, eikä aiemmin ole tarvinnutkaan, jos olen halunnut pari kiloa pois. Nyt 55-vuotiaana näyttää olevan erilainen meininki.
Mä huomasin saman jo 45-vuotiaana. Siinä missä alta kolmikymppisenä riitti 3 viikkoa biletysvapaata marjametsissä kulkemista siihen, että vyötäröltä hävisi 10cm ei enää auta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maha on tyyliin kaikilla vika paikka mistä se lähtee, eli senkaa on oltava vaan kärsivällinen. Kyllä se lähtee kun on ensiksi muualta lähteny. Mäki luulin samaa pitkään mutta kyllä se lähti. Mulla on se tunnettu löysä pussukka tossa mahan alakohassa mihin se kerää kaiken heh.
Itseasiassa sisäelinrasva sulaa nopeimmin. Ihan kävelylenkit ja vaikka hulavanteen pyörittely poistaa sitä tehokkaasti.
Tutkittu Jyväskylän yliopistossa.
Vatsan pömpötys voi johtua pitkien vatsalihasten erkaumasta. Niitä ei yhteen saa kuin plastiikkakirurgialla. Miesten kaljamahat on noita tapauksia ja fysioterapian väliin jättäneiden synnyttäjien raskausvatsat.
Erkauman tuntee. Sinne voi työntää kämmensyrjän.
Oliko nyt tarkoitus haukkua synnyttäneet naiset laiskoiksi? Ensin sanot, että erkauman korjaa vain plastiikkakirurgia, mutta synnyttäneillä auttaakin fyssarin jumppa?
Nuorena laihduin helposti vain syömällä terveellisemmin, olin välillä jopa bmi 18. Olin sitä mieltä, että laihtuminen on helppoa kuin heinänteko. Nyt 55 v ei lähde paino putoamaan ja vatsa on pallomainen. Se on näköjään ikä ja hormonit, mikä tuo muutoksen huonompaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teistä kukaan ole ruokavalion lisäksi kokeillut tehdä vatsalihasliikkeitä? Minulla auttoi huomattavasti.
Niin mullakin! Luulin, että pitää olla suunnilleen syömättä ja mikään muu ei auta. Itselläni ainakin liian vähäinen ravinto veti suoliston epäkuntoon ja seurauksena oli jäätävä turvotus. Siihen yhdistettynä heikot vatsalihakset, niin lopputulos oli hirveä taikinavatsa vaikka paino oli lähellä alipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahani litistyi, kun söin kiltisti vuoden ajan 5 pientä ateriaa päivässä, ja herkkuja vain vähän.
Kun aloin taas löysäillä, löllyyntyi vatsakin. :(
Juuri näin. Se vaatii pitkäjänteisyyttä. Ja tietysti kannattaa sitä vatsaa myös jumpata.
Jumppaan joka päivä monipuolisesti, vatsaa ja selkää mm. (Pakko selän kunnossa pitämiseksi.) Mutta kun syö harvemmin, niin maha - yllätys, yllätys - haluaa pömpöttää.
Ne pienet säännölliset ateriat pitää myös vatsatoiminnan livakkana. Paljon, harvemmin ja harkitsematta syöty saa myös suolen toimimaan ihan miten sitä huvittaa tai ei huvita...
Vierailija kirjoitti:
Siitä mallia.
Mies eli 30 päivää kahvilla ja vedellä näin hänen vartalolleen kävi
Juu mutta Suomessa kaikille tulee tosi nopeasti säästöliekki ja täytyy alkaa syömään enemmän 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahani litistyi, kun söin kiltisti vuoden ajan 5 pientä ateriaa päivässä, ja herkkuja vain vähän.
Kun aloin taas löysäillä, löllyyntyi vatsakin. :(
Juuri näin. Se vaatii pitkäjänteisyyttä. Ja tietysti kannattaa sitä vatsaa myös jumpata.
Mä oon syönyt koko elämäni (57v) 5 pientä ateriaa päivässä, ei juurikaan herkkuja. Jumpannutkin olen lähes päivittäin ja yhä jatkan. Niin vain sain viiskymppisten lähestyessä mahan ja runsaasti painoa lisää. Normaalipainon alarajalta ylärajalle viuhahdin ilman mitään muutosta syömisessä. Lisäsin liikuntaa, mutta mikään määrä tanssia+ salia+ kävelylenkkejä ei auttanut. Siinä se maha nyt möllöttää.luulen, että kyse hormonimuutoksest ja stressaavasta eelämänvaiheesta.
Siinäpä se just onkin, syöt liian vähän. Eihän kropassa ole mitä kuluttaa jos ei ole ravintoakaan. Kaikki mitä sieltä tällä hetkellä lähtee niin lihaksista. Säännöllinen syöminen ja myös riittävästi, takaa sen energian saannin. Johan tuolla noin pienellä kalorimäärällä väsyttääkin koko ajan eikä jaksa tehdä mitään. Järki käteen nyt hei.
Nro 54 jatkaa luettuaan muiden vastauksia, että mulla on myös noi myoomat, mitkä lisää pullotusta. Kohtu on 2x normaalikokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa sisäelinrasva sulaa nopeimmin. Ihan kävelylenkit ja vaikka hulavanteen pyörittely poistaa sitä tehokkaasti.
Tutkittu Jyväskylän yliopistossa.
Vatsan pömpötys voi johtua pitkien vatsalihasten erkaumasta. Niitä ei yhteen saa kuin plastiikkakirurgialla. Miesten kaljamahat on noita tapauksia ja fysioterapian väliin jättäneiden synnyttäjien raskausvatsat.
Erkauman tuntee. Sinne voi työntää kämmensyrjän.
Mulla tuli erkauma 1. raskaudessa. Muistan yhä miten melkein kuului ripsahdus ja sattui kunnolla.
Neljännen lapsen jälkeen jossain vaiheessa selkäni meni tosi pahaan kuntoon. Hoitona oli mm. hirveästi jumppaa ja sitten kun olin jo kunnossa, jumppasin todella paljon edelleen vuosia (mm. callanetics-ohjeiden mukaan).
Sitten huomasin, että erkaumakin oli kadonnut, vaikka olin luullut, että jäisi ikuiseksi iloksi. Mutta se jumpan ja muun liikunnan määrä oli jäätävä, enää en viitsi niin paljon, vaikka ei kyllä haittaisi. :D
Sulla ei aineenvaihdunta toimi, se on tottunut alhaisiin kaloreihin. En edes jaksa kommentoida tämän enempää kun tänne tulee kaikki huutamaan, että ei pidä paikkaansa. On vaan nähty ja koettu ihan itsekin tuo ja keksitty sitten se toimiva tapa pudottaa 20kg ja pitää ne myös poissa. Syömättömyys se ei ole
Pidä tuo max. 800 kcal päivässä pari kuukautta, niin takaan että laihdut. Ei mikään säästöliekki voi tehdä tyhjästä läskiä. Säästät myös pitkän pennin, kun ei kaikki rahat mene ruokaan.
Huom. Siihen täytyy sitten laskea aivan kaikki kalorit mitä suuhunsa pistää. Aivan kaikki. Mehulasista lähtien. Saattaa tulla yllätyksenä, että se entinen "800" olikin oikeasti 1800, kun laskee kaikki mehut, limsat, kahvitunnin viinerit ja iltapalaleivät, jne. mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se just onkin, syöt liian vähän. Eihän kropassa ole mitä kuluttaa jos ei ole ravintoakaan. Kaikki mitä sieltä tällä hetkellä lähtee niin lihaksista. Säännöllinen syöminen ja myös riittävästi, takaa sen energian saannin. Johan tuolla noin pienellä kalorimäärällä väsyttääkin koko ajan eikä jaksa tehdä mitään. Järki käteen nyt hei.
Huoh... Keho kuluttaa ensin läskin, sitten lihaksen. Siksi se läski on, että siitä saa vararavintoa. Lihas lähtee merkittävissä määrin vasta kun on nälkiintynyt ihan luurangoksi. Sitä ennekin lähtee toki vähän, mutta niin lähtee kaikilla muillakin laihdutusmetodeilla, sitä ei voi välttää. Jos olematon lihaskato haittaa, niin salille bodaamaan niin saa lihasmassaa lisää.
Tunkekaa se säästöliekki jo ahteriinne.