Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakeli kun maha ei pienene, vaikka en syö juuri mitään

Vierailija
17.06.2025 |

Tänäänkin alle 800 kaloria, mutta ei, se maha vaan pysyy pömpöllään. 

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä mallia.

Mies eli 30 päivää kahvilla ja vedellä näin hänen vartalolleen kävi

https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000011292532.html

Vau. Tuleeko oikeasti tuollaiset vatsalihakset? 

No varmaan näit, että ne oli jo siinä ekassa kuvassa.

Vierailija
22/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siks. Et oo säästöliekistä kuullut, tai siitä, jos ei syö tarpeeksi niin keho pitää rasvasta kiinni niinkö olis hengen hädässä. Tarpeeksi oikean ja terveellisen ravinnon saaminen viestittää keholle, että ruokaa löytyy kyllä niin sitä ei tarvi varastoida

Ei tollasta säästöliekkiä ole olemassakaan. 

MISSÄ PULLOSSA olet elänyt!

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/saastoliekki-jarruttaa-l…

Paino ei laske, vaikka söisi kuinka vähän. Ehkä ongelma onkin siinä, että syöt liian vähän. Kehosi on jumiutunut toimimaan säästöliekillä.

Laihtumisen kaava on paperilla yksinkertainen: syö vähemmän kuin kulutat. Hyvin alkanut painonpudotus voi kuitenkin tyssätä kuin seinään, eikä keho suostu luovuttamaan grammaakaan päiväkausiin, vaikka söisi miten pieniä annoksia.

Ilmiötä kutsutaan säästöliekiksi.

Kun energiansaanti laskee liikaa, keho alkaa kirjaimellisesti säästää. Se mukautuu laskeneeseen energiansaantiin hidastamalla aineenvaihduntaa.

Kun elimistö ei kuluta energiaa entiseen malliin, painokaan ei enää putoa.

Kun keho säästää, energiatason laskun tuntee nahoissaan väsymyksenä. Samalla hiipuu into liikkua ja puuhailla. Jos liikuntaa jaksaakin vielä harrastaa, siinä kehittyminen voi pysähtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä mallia.

Kolmekymppisen miehen elimistö toimii vähän eri tavalla kuin keski-ikäisen naisen.

Vaihdevuosissa rasvaa alkaa kertymään erityisesti vyötärölle. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4674490

Jotkut saavat apua rasvaongelmaan hormonikorvaushoidosta.

Vierailija
24/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskailen ihan saman asian kanssa. Aiemmin vatsa on kaventunut kävelylenkeillä, puntin nostoilla, keskivartaloharjoitteilla, (esim. lankutuksella) ja ruokavalion järkevöittämisellä. Nälkää en halua nähdä, eikä aiemmin ole tarvinnutkaan, jos olen halunnut pari kiloa pois. Nyt 55-vuotiaana näyttää olevan erilainen meininki. 

Vierailija
25/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskailen ihan saman asian kanssa. Aiemmin vatsa on kaventunut kävelylenkeillä, puntin nostoilla, keskivartaloharjoitteilla, (esim. lankutuksella) ja ruokavalion järkevöittämisellä. Nälkää en halua nähdä, eikä aiemmin ole tarvinnutkaan, jos olen halunnut pari kiloa pois. Nyt 55-vuotiaana näyttää olevan erilainen meininki. 

Mulla on nyt litistynyt, kun olen ollut aamupaastolla kolmisen viikkoa. Eli päivän eka ateria on lounas klo 11.Mutta kiloakaan ei ole lähtenyt, vaikka vanhat housut mahtuu jo jalkaan.

N51

Vierailija
26/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä vatsaliastreenejä tarvitaan paljon. Kunnon ylösnousuja 50 joka aamu. Ei mitään poppakonsteja.

Vierailija
27/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tuskailin monta viikkoa. Sitten lopetin sokerin syönnin täysin ja syön muutenkin hiilihydraatteja max 100g päivässä. Usein jää reilusti alle.

Rasvan syöntiin olen panostin eli sitä en kaihda. Päivittäiset kalorit  1700 kcal. Yhtäkkiä vyötäröltä oli poissa 6 cm ja selkäläskit pieneni selvästi. Tällä jatkan. Ilmeisesti tuo säästöliekki iskee, jos syö liian vähän rasvaa. 

Vierailija
28/113 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 kaloria on aivan liian vähän. Taaperoidenkin energiantarve on enemmän, tuollainen kalorimäärä on sopiva vain alle vuoden ikäiselle. Noin reilusti liian vähän syömällä saa vain kehon stressitasot koholle, mikä aiheuttaa tulehdusta ja sekoittaa hormonitoiminnan, jolloin ei ainakaan laihdu. 

Vierailija
29/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko maha on turvoksissa tai sitten olet jo niin laiha, että siksi näyttää siltä kuin vatsa muka pömpöttäisi

Vierailija
30/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä tapahtui noin, sillä todettiin syöpä ja kuoli siihen muutama kuukausi diagnoosin jälkeen. Kerrytti vatsaonteloon nestettä, mutta luuli vaan, että on lihava eikä vatsarasva lähde millään.

Vierailija
31/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän syömällä ei laihdu ja maha kasvaa myös proteiinin puutteessa.

Vierailija
32/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just siks. Et oo säästöliekistä kuullut, tai siitä, jos ei syö tarpeeksi niin keho pitää rasvasta kiinni niinkö olis hengen hädässä. Tarpeeksi oikean ja terveellisen ravinnon saaminen viestittää keholle, että ruokaa löytyy kyllä niin sitä ei tarvi varastoida

Säästöliekki tapahtuu vain eliittiurheilijan tasolla kun treenataan kovasti ja syödään vähän. Edes kaikki bodarit eivät törmää säästöliekkiin vaikka rasvat menevät alle 10% (miehet). Säästöliekki ei ole "tuhansia kilokaloreja" vaan satoja kilokaloreita päivää kohden. 

Vierailija
33/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksemalla maha pienenee.

En itse ole muita keinoja nähnyt yhtä tehokkaina.

N40 ja risat

Vierailija
34/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän syömällä ei laihdu ja maha kasvaa myös proteiinin puutteessa.

Ja muutenkin pelkällä kalorilaskennalla menee metsään,energiankulutus pienenee koko ajan.Lihastreeniä ja sopivasti proteiinia ja kaloreita on tehokkain rasvanpoltto.Lihasten säästäminen on tärkeää kalorikulutukselle.

Vierailija
35/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin itseltäsi, kauanko olet tuota pötsiä kehittänyt?

Mieti sitten, miksi kuvittelet sen kutistuvan paljon nopeammin?

Vierailija
36/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Itse olen pian 50 ja tuntuu, ettei sentit katoa mahasta lainkaan. Olen laihtunut tänä vuonna 17kg ja vyötäröstä on lähtenyt joku 5-6cm, vaikka nuorena muistan, että se oli aina se sentti per kilo myös vyötäröltä. Käsivarret on ohentuneet ja löystyneet, kasvoista on lähtenyt, kaksari on muuttunut ihopussiksi, reidet ohentuneet jne. Mutta maha on sitkeästi iso edelleen. Totta kai se jossain vaiheessa sieltäkin alkaa paremmin lähteä, mutta jotenkin ärsyttää, kun se isoin ongelma ei pienene juurikaan. 

Laihdutettavaa jäljellä noin 18kg eli kokonaistavoite 35kg. Vyötärönympärys on hurjat 107 edelleen. Aivan tajuton lukema ja kuitenkin niitä ylikiloja on enää 18 jäljellä. Tätä vauhtia olen ihannepainossani edelleen joku 95-100cm vyötäröstä. Ruumiinrakenne on aika tasapaksu, mutta kyllä siinä alemmassa painossa vielä kolmekymppisenä vyötärö oli luokkaa 78-80. 

Vierailija
37/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuta itsesi syömään vhreitä salaatteja. Ui ja pyöräile. Kyllä läskit lähtee!

Vierailija
38/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maha on tyyliin kaikilla vika paikka mistä se lähtee, eli senkaa on oltava vaan kärsivällinen. Kyllä se lähtee kun on ensiksi muualta lähteny. Mäki luulin samaa pitkään mutta kyllä se lähti. Mulla on se tunnettu löysä pussukka tossa mahan alakohassa mihin se kerää kaiken heh.

Itseasiassa sisäelinrasva sulaa nopeimmin. Ihan kävelylenkit ja vaikka hulavanteen pyörittely poistaa sitä tehokkaasti. 

Tutkittu Jyväskylän yliopistossa.

Vatsan pömpötys voi johtua pitkien vatsalihasten erkaumasta. Niitä ei yhteen saa kuin plastiikkakirurgialla. Miesten kaljamahat on noita tapauksia ja fysioterapian väliin jättäneiden synnyttäjien raskausvatsat.

Erkauman tuntee. Sinne voi työntää kämmensyrjän.

Tuo on kyllä bullshiddiä ettei hoidu kuin plastiikkakirurgialla. Erkauman saa kyllä yleensä korjattua oikeanlaisella treenillä ja jos ei saa niin sitten fyssarille. Jos ei sittenkään niin ehkä silloin voi miettiä veitsen alle menoa. 

Vierailija
39/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä mallia.

Vau. Tuleeko oikeasti tuollaiset vatsalihakset? 

Tulee mut jos et seuraa ihan tismalleen nii ei tule!

Vierailija
40/113 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 800kalorilla laihtuu, jos se on alle kulutuksen. Kaikkea höpöhöpöä se some onkin ihmisten aivoihin syöttänyt.

Yksi ihminen oli 382 päivää syömättä ja laihtui 125kg. Missä sen "säästöliekki höpöhöpö hommeli juttu oli" Joi vaan elekrolyyttejä ja vitamiineja yms. Voitte googlata vaikka. Angus Barbieri's fast

On totta, että dietillä keho ottaa energiasta enemmän irti ja jos taas syö paljon, menee vähän hukkaan. On mahdollista, että lasket kalorit väärin. Tai et ota päivittäistä painonvaihtelua huomioon ja odotat tuloksia liian nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi