Saakeli kun maha ei pienene, vaikka en syö juuri mitään
Tänäänkin alle 800 kaloria, mutta ei, se maha vaan pysyy pömpöllään.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Siitä mallia.
Mies eli 30 päivää kahvilla ja vedellä näin hänen vartalolleen kävi
Pari vuotta sitten olin samanlaisella dietillä, vettä, mustaa kahvia ilman sokeria ja pari vitamiini tabua päivässö. Mun paasto kesti 15 päivää. Paino putosi 97kg => 93kg eli aika odotetusti. Olin 49 vuotias 181cm pitkä mies. Tuon jälkeen jätin aamupalan pois jäädäkseni miinus kaloreille ja nyt olen 85kg. Viellä saa pudota 5kg niin olen tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just siks. Et oo säästöliekistä kuullut, tai siitä, jos ei syö tarpeeksi niin keho pitää rasvasta kiinni niinkö olis hengen hädässä. Tarpeeksi oikean ja terveellisen ravinnon saaminen viestittää keholle, että ruokaa löytyy kyllä niin sitä ei tarvi varastoida
Ei tollasta säästöliekkiä ole olemassakaan.
Ilman muuta on. Ihmisen kuuluu syödä muutama normaali ateria joka päivä. Ruoan määrää voi pienentää maltillisesti, mutta ehdottomasti pitää syödä. Pienempää kokoa oleva lautanen on yksi tapa "vähentää" syömistä. Ruoka pitää pureskella hitaasti ja rauhallisesti. Se helpottaa ruoansulatusta. Ylenmäärin tiukka ruokavalio ilman herkkuja kostautuu tavallisesti ikävällä tavalla. Ihminen alkaa ahmia ja ollaan takaisin lähtötilanteessa. Eli parina päivänä viikossa p
Luuletko että kivikaudella ahdettiin läskisoosia napaan useita kertoja päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maha on tyyliin kaikilla vika paikka mistä se lähtee, eli senkaa on oltava vaan kärsivällinen. Kyllä se lähtee kun on ensiksi muualta lähteny. Mäki luulin samaa pitkään mutta kyllä se lähti. Mulla on se tunnettu löysä pussukka tossa mahan alakohassa mihin se kerää kaiken heh.
Itseasiassa sisäelinrasva sulaa nopeimmin. Ihan kävelylenkit ja vaikka hulavanteen pyörittely poistaa sitä tehokkaasti.
Tutkittu Jyväskylän yliopistossa.
Vatsan pömpötys voi johtua pitkien vatsalihasten erkaumasta. Niitä ei yhteen saa kuin plastiikkakirurgialla. Miesten kaljamahat on noita tapauksia ja fysioterapian väliin jättäneiden synnyttäjien raskausvatsat.
Erkauman tuntee. Sinne voi työntää kämmensyrjän.
Mulla tuli erkauma 1. raskaudessa. Muistan yhä miten melkein kuului ripsahdus ja
Kaikille odottajille tulee erkauma, koska kasvava kohtu tarvitsee tilaa, eikä siitä kuulu mitään ripsahdusta.
Pätkäpaasto toimii jollakin hyvin, ts. että päivittäinen syöminen rajoitetaan esimerkiksi 6 tunnin periodille. Muslimimaissa harrastetaan säännöllisesti pätkäpaastoamista, ja ihmiset siellä eivät ole yhtä plösöjä kuin Länsimaissa. Pätkäpaastoamisen ongelma on se, että se aika raskas vatsalle, eikä sellaisenaan ihan herkkävatsaiselle sovellu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just siks. Et oo säästöliekistä kuullut, tai siitä, jos ei syö tarpeeksi niin keho pitää rasvasta kiinni niinkö olis hengen hädässä. Tarpeeksi oikean ja terveellisen ravinnon saaminen viestittää keholle, että ruokaa löytyy kyllä niin sitä ei tarvi varastoida
Säästöliekki tapahtuu vain eliittiurheilijan tasolla kun treenataan kovasti ja syödään vähän. Edes kaikki bodarit eivät törmää säästöliekkiin vaikka rasvat menevät alle 10% (miehet). Säästöliekki ei ole "tuhansia kilokaloreja" vaan satoja kilokaloreita päivää kohden.
Hyvä nyrkkisääntö on, että jos syö alle kaksi perhepitsaa tai rullakebua päivässä, niin keho menee säästöliekille, eikä laihdu enää ollenkaan!
Kortisolimaha. Onko sulla ap surua tai stressiä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut kunnon ryyppyputkea. Tuttava mies juopotellut muutaman vuoden. On n.190cm pitkä ja painaa nyt 56kg. Raittiina painoi yli 80kg.
Tai huumeet. Oon miettiny, et pitää sit vissiin käydä vetää kokkelia.
Kannattaa sitä rasvaprosenttia mittailla muualtakin kuin mahasta. Itellä huomasi rintojen seudulta että kiinteytymistä tapahtunut. Vaikka eihän tässä oo kuin reilu kuukausi reippailtu. Tän kesän homma ois saada kehonkoostumusta muutettua. Ruokavalio jo aika hyvässä kuosissa ja terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkekaa se säästöliekki jo ahteriinne.
Säästöliekki on aivan todellinen asia - se on se syy miksi jotkut ihmiset ylipäätään selviävät sotavankileiri-tyyppisistä tilanteista.
Säästöliekki ei tarkoita kuitenkaan sitä kun joku sanoo että "mun täytyy syödä tämmöinen patukka kahden tunnin välein ettei mene säästöliekille" vaan sitä että kun energian saantia pienennetään ja ihminen laihtuu, hän tarvitsee jatkossa vähemmän energiaa elintoimintojen ylläpitoon kuin ennen. Mitä rajummin kaloreita vähennetään, sitä enemmän lähtee läskin lisäksi myös lihasta -> kulutus pienenee entisestään. Näin ihmiset keskitysleireillä pysyivät hengissä alle 500 kcal päiväannokselle 16 h fyysisesti raskasta työtä tehden. Toki monet eivät selvinneet kauaa.
No, leirijutut eivät ole realistisia vertauskuvia laihduttamiseen. Mutta on tutkittu fakta että laihduttanut 70 kg ihminen voi syödä lihomatta huomattavasti vähemmän kuin aina 70-kiloisena pysynyt. Ja mitä nopeammin itsensä nälänhätätilaan saattaa ja etenkin mitä nopeammin surkastuttaa lihaksensa liian alhaisilla kaloreilla ja voimatreeniä vältellen, sitä tehokkaammin itsensä sekaisin saa.
En tiedä teistä muista mutta itse mieluummin syön hyvin (n. 10% vajeella), treenaan maltillisesti mutta tavoitteellisesti ja laihdun ja muokkaan kroppaani kuin kituutan minikaloreilla, muutun laihaläskiksi ja alennan koko ajan vaan lisää kulutustani, jolloin joudun taas vähentämään kaloreita.
Mä taas ison laihtarin puolessa välin olen joutunut toteamaan, että se 2500kcal kulutus muuttuu 1700kcal. Teen kevyttä työtä, lähes joka ilta noin 30min kävelyn ja sitten normaalia touhuilua. Eli tämähän tarkoittaa, että kalorivaje pienenee koko ajan ja yhä pienempi syöminen pamauttaa sitten aikanaan painon takaisin. Olen siis laihtunut 26kg ja vielä jäljellä 24kg. Tämä on varmaan osittain se "säästöliekki". Alussa laihtuu tuolla 1700kcal melkein kilo viikossa tahtia ja lopussa ei laihdu lainkaan enää, koska se on se määrä, jota voi syödä pysyäkseen painossa. Se todellakin on niin, että isolla massalla on se kulutus niin iso verrattuna normaalipainoon.
.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ison laihtarin puolessa välin olen joutunut toteamaan, että se 2500kcal kulutus muuttuu 1700kcal. Teen kevyttä työtä, lähes joka ilta noin 30min kävelyn ja sitten normaalia touhuilua. Eli tämähän tarkoittaa, että kalorivaje pienenee koko ajan ja yhä pienempi syöminen pamauttaa sitten aikanaan painon takaisin. Olen siis laihtunut 26kg ja vielä jäljellä 24kg. Tämä on varmaan osittain se "säästöliekki". Alussa laihtuu tuolla 1700kcal melkein kilo viikossa tahtia ja lopussa ei laihdu lainkaan enää, koska se on se määrä, jota voi syödä pysyäkseen painossa. Se todellakin on niin, että isolla massalla on se kulutus niin iso verrattuna normaalipainoon.
Jep ja juuri tämän takia lihastreeni on ehdottoman tärkeää. Vain sillä voi nostaa lepokulutustaan, toki hitaasti mutta kuitenkin, kun muuten tosiaan laihduttaja joutuu koko ajan kituuttamaan enemmän ja enemmän. Ja tosiaan laihduttanut joutuu syömään vähemmän kuin saman kokoinen ei-laihduttanut pysyäkseen samassa painossa. Viimeisimpien tutkimusten mukaan tuo kulutuksen väheneminen kestää vuosia ja vuosia, ja voi jopa olla lopullista, jos ei trenaa tarpeeksi lihasvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkekaa se säästöliekki jo ahteriinne.
No okei. Mutta tuo sen jälkeen selitetty on ihan olemassa oleva ilmiö, eli jos keho saa liian vähän energiaa niin se pitää kynsin hampain kiinni rasvavarastoistaan. Niin paljon on näitä pienen lapsen energian tarpeen verran syöviä naisia, jotka ei siltikään laihdu, että se vika voi ihan oikeasti olla jossain muualla kuin siinä että syö "liikaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut kunnon ryyppyputkea. Tuttava mies juopotellut muutaman vuoden. On n.190cm pitkä ja painaa nyt 56kg. Raittiina painoi yli 80kg.
Tai huumeet. Oon miettiny, et pitää sit vissiin käydä vetää kokkelia.
Huomattavasti halvempi piri toimii siihen myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä mallia.
Mies eli 30 päivää kahvilla ja vedellä näin hänen vartalolleen kävi
Juu mutta Suomessa kaikille tulee tosi nopeasti säästöliekki ja täytyy alkaa syömään enemmän 😁
Vesipaasto ja jatkuva liian vähäinen syöminen on kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Totuta itsesi syömään vhreitä salaatteja. Ui ja pyöräile. Kyllä läskit lähtee!
Minua eivät kyllä vihreät salaatit täytä ollenkaan eivätkä poista nälkää. Isot määrät aiheuttavat vaan ruoansulatusongelmia. Toki syön niitä pieniä määriä lähes joka aterialla niiden ravintosisällön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tollasta säästöliekkiä ole olemassakaan.
Ilman muuta on. Ihmisen kuuluu syödä muutama normaali ateria joka päivä. Ruoan määrää voi pienentää maltillisesti, mutta ehdottomasti pitää syödä. Pienempää kokoa oleva lautanen on yksi tapa "vähentää" syömistä. Ruoka pitää pureskella hitaasti ja rauhallisesti. Se helpottaa ruoansulatusta. Ylenmäärin tiukka ruokavalio ilman herkkuja kostautuu tavallisesti ikävällä tavalla. Ihminen alkaa ahmia ja ollaan takaisin lähtötilanteess
Mitä ihmettä tähän kivikausi kuuluu. Koko ihminen, ravinto, ympäristö, elämäntavat olivat kauttaaltaan erilaisia kuin tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuta itsesi syömään vhreitä salaatteja. Ui ja pyöräile. Kyllä läskit lähtee!
Minua eivät kyllä vihreät salaatit täytä ollenkaan eivätkä poista nälkää. Isot määrät aiheuttavat vaan ruoansulatusongelmia. Toki syön niitä pieniä määriä lähes joka aterialla niiden ravintosisällön vuoksi.
Salaatin syöminen tyyliin haittaa enemmän suolistoa kuin antaa mitään hyötyjä. Turha rasite vaan olemattomilla ravintoarvoilla
syö säännöllisesti ja kuitupitoisesti.
vältä vehnää ja hiilihydraattia
Salaatti ei ole erityisen hyvä kasvis.
Ilman muuta on. Ihmisen kuuluu syödä muutama normaali ateria joka päivä. Ruoan määrää voi pienentää maltillisesti, mutta ehdottomasti pitää syödä. Pienempää kokoa oleva lautanen on yksi tapa "vähentää" syömistä. Ruoka pitää pureskella hitaasti ja rauhallisesti. Se helpottaa ruoansulatusta. Ylenmäärin tiukka ruokavalio ilman herkkuja kostautuu tavallisesti ikävällä tavalla. Ihminen alkaa ahmia ja ollaan takaisin lähtötilanteessa. Eli parina päivänä viikossa pieni jälkiruoka tai herkkupala yhden aterian jälkeen. Turhat limsat tai smoothiet pois.