Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raasuparat keitä kukaan ei rakasta - lapset jotka tuodaan hoitoon vanhempien lomilla

Vierailija
17.06.2025 |

Että säälittää nämä pienet lapset, kenen vanhemmista ainakin toinen on kesälomalla, samoin mahdolliset jotka jo koululaisia, mutta pieni raahataan joka aamu normaalisti hoitoon ja haetaan vasta pitkän päivän päätteeksi. Koko muu perhe saattaa ottaa rennosti kotona ja vain pienin joutuu joka päivä olemaan täyden hoitoajan päivähoidossa. Onhan se selvää että vanhemmat eivät rakasta lastaan vaan laskevat että voivat aina maksimiajan pitää lapsen muiden hoidettavina.

Kommentit (294)

Vierailija
61/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hyvä, että täällä tuodaan julki kuinka sairasta porukkaa varhaiskasvatuksessa on töissä. Voipi olla parempi ettei päästä omaansa sinne ollenkaan, ettei tule vammaisena takaisin.

Ai sairasta porukkaa, kun ajattelevat lasten parasta? Voi olla parempi, ettet hanki lapsia ollenkaan, jos et osaa erottaa omaa itsekkyyttä  lasten tarpeista ja tunteista. 

Vierailija
62/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju saa mut voimaan pahoin. Tällä tavalla toimivien vanhempien lapset sietäisi ottaa heiltä pois rakastaviin perheisiin. 

Jaaha ja lapsikaapparitkin sieltä aktivoituivat. Kyllä se on niin etä lapsikaapparit pitäisi kastroida ja mielisairaat vakat panna viralta ja lapsentekokieltoon. Ehkäpä kastraatio heillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin, raasuksi nimittely on halventavaa. Poistoon.

Vierailija
64/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hyvä, että täällä tuodaan julki kuinka sairasta porukkaa varhaiskasvatuksessa on töissä. Voipi olla parempi ettei päästä omaansa sinne ollenkaan, ettei tule vammaisena takaisin.

Ai sairasta porukkaa, kun ajattelevat lasten parasta? Voi olla parempi, ettet hanki lapsia ollenkaan, jos et osaa erottaa omaa itsekkyyttä  lasten tarpeista ja tunteista. 

Oman sairaan mielensä ja ajatustensa toisten lapsiin projisointi on väkivaltaa. Kuka suojelisi suomalaisia lapsia näiltä hulluilta, mielenvikaisilta ja sairastuneilta "ammattilaisilta"?  

Vierailija
65/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kans ymmärrä näitä vanhempia, en yhtään. Ja kyllä, puhun kokemuksesta, kun itsellä on kolme lasta ja olen päiväkodissa myös töissä. Ei tulisi mieleenkään viedä omia sinne lomalla, mä oikeasti tykkään mun lapsista. Mun mielestä nää vanhemmat on kaikki todella itsekkäitä, ja piste. Herätkää nyt ihan oikeasti ja ajatelkaa hetki sen oman lapsenne parasta. Jos sen lapsen on muka OIKEASTI parempi olla päiväkodissa kun omassa kotonaan, omien vanhempien kanssa, niin sen lapsen paikka EI todellakaan ole asua kotona, vaan olla lastensuojelussa. Jos vanhemmat ei osaa antaa sille riittävästi turvaa, virikkeitä, ruokaa ja lepoa? Se on huostaanoton paikka! Tai jos se kotitilanne on niin raskas, että äiti ei jaksa, niin edelleen: tarvitaan kotiin lastensuojelua ja apua, ja varmaan joku mielialalääkitys jos tavallinen arki on niin ylivoimaista.

Totuus vaan on että useimmat vanhemmat on vaan liian l

Joo lapsen on parempi askarrella paskarrella mahojen kansa paperilla ja tusseilla kuin opetella tulevaisuuden kannalta tärkeitä taitoja ruuduilla. Absolutely.

Vierailija
66/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole lapset olleet KOSKAAN yöhoidossa, koska ei vain ole ketään jolle viedä. Ovat nyt 10v, 8v ja 4v. Joten kyllä, pidämme ihan itsemme ja perheemme hyvinvoinnin vuoksi nuorimman vielä juhannukseen asti hoidossa. Isommat menivät leireille ja nuorin päiväkotiin. Näin saamme 5 päivää parisuhdeaikaa klo 8-15 joka vuosi. En pidä kohtuuttomana tätä järjestelyä. Aika moni hoidattaa lapsiaan iltaisin tai viikonloppuisin isovanhemmilla pitkin vuotta ja meillä ei sitä vaihtoehtoa ole. 

Perheen hyvinvoinnin? Tarkoitat kai oman laiskuuden? Ei tässä lasten parasta ajatella, vaan sun omaa mukavuutta

En ole kyseinen kirjoittaja, mutta viisi päivää vuodessa on aika vähän, kun monella lapset ovat isovanhemmilla hoidossa melkein joka viikonloppu. Tulee sama saldo jo kahdessa viikossa, ja sekö on sitten ihan ok.

Vierailija
67/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin lapsi matalan syntyvyyden vuoksi ns osallistuttiin lapsitalkoisiin  vaik kumpikaan ei lasta oikeestaan edes halunnut joten toden totta lapsi menee hoitoon aina kun mahdollista.

Antakaa se sitten adoptioon, jos ette osaa sitä hoitaa. Olette osannu jo tehneet, lapsi on valmis, joten antakaa se nyt jollekin joka oikeasti siitä välittää 

Mm.. Ihme kun et ole siellä haaravälissä toisten lapsia himoamassa.. Sairasta tuo adoptiotouhu. Laita oma sukuvärkkisi töihin jos haluat "välittämistä".

Vierailija
68/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koulutettu varhaiskasvatusväki on sitä mieltä, että he ovat lapsen kannalta paha asia, niin miksi meillä on koko varhaiskasvatusta? Jostain syystä elokuusta toukokuun loppuun lapselle ainoa hyvä paikka on päiväkoti, siellä oppii ja saa valmiuksia, mutta kesällä varhaiskasvatuksesta tulee hirviö, joka pilaa lapset.

Minä en ole koskaan voinut ymmärtää, miksi lapsen tulee aloittaa varhaiskasvatus elokuun alussa, vaikka vanhemmat olisivat lomalla. Jos ei mene, ei saa optimaalista päivähoitopaikkaa ja mahdollisuutta ryhmäytymiseen ja tutustumiseen ja kaikkeen hyvään.

Vierailija
69/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kans ymmärrä näitä vanhempia, en yhtään. Ja kyllä, puhun kokemuksesta, kun itsellä on kolme lasta ja olen päiväkodissa myös töissä. Ei tulisi mieleenkään viedä omia sinne lomalla, mä oikeasti tykkään mun lapsista. Mun mielestä nää vanhemmat on kaikki todella itsekkäitä, ja piste. Herätkää nyt ihan oikeasti ja ajatelkaa hetki sen oman lapsenne parasta. Jos sen lapsen on muka OIKEASTI parempi olla päiväkodissa kun omassa kotonaan, omien vanhempien kanssa, niin sen lapsen paikka EI todellakaan ole asua kotona, vaan olla lastensuojelussa. Jos vanhemmat ei osaa antaa sille riittävästi turvaa, virikkeitä, ruokaa ja lepoa? Se on huostaanoton paikka! Tai jos se kotitilanne on niin raskas, että äiti ei jaksa, niin edelleen: tarvitaan kotiin lastensuojelua ja apua, ja varmaan joku mielialalääkitys jos tavallinen arki on niin ylivoimaista.

Totuus vaan on että useimmat vanhemmat on vaan liian laiskoja ja mielummin viettävät omaa aikaa terassil

Ei taida olla sullakaan oikea työpaikka jos tekee noin tiukkaa toisten lapsia hoidella. Huh huh. Pitäisikö vaka ratsata näiden mielenvikaisten osalta ja nämä laittaa ammatinharjoittamiskieltoon? Pelottavaa jos tuollaista settiä maksavien asiakkaiden selkien takana kihistään ja kyräillään. Äkkiä mielenterveysapua näille "ammattilaisille", ehkäpä jopa pakkohoitoa - aikuisia kun ei voi huostata mutta heitä voi suojella itseltään lataamossa. Ainakaan lasten ei tulisi tällaisille myrkynsuoltajille altistaa ikipäivänä. Laitoshuoltajaksi jotain käytäviä moppaamaan jos tekee noin tiukkaa hoitaa ammatillisia velvollisuuksiaan! Huh huh!

Vierailija
70/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vertaisi kyllä päivähoitoa leukemiapotilasta hoitoon 😂😂 mitäs nappeja siellä vedellään? Tiiätkö sä mitä päivähoito on? 😂😂 on kaksi aika eri asiaa

Eipä ihme, sun lapset on varmaan just niitä jotka istuu siellä kaikki päivystykset läpeensä, kun ovat saamassa hoitoa synnynnäiseen ja vakavaan sairauteensa: kyvyttömyyteen olla toisten ihmisten kanssa tai ottaa muiden tunteita huomioon. 

Vierailija
71/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus vaan on että useimmat vanhemmat on vaan liian l

Nämä raukat ovat mielenvikaisia. Huoleen ja ylemmyyteen sairastuneita. Sääliksi käy sairaalloisia vaka-opeja, jotka eivät pysty edes mielensä hyvinvoinnista huolehtimaan vaan yksinkertainen lasten hoitelu romahduttaa heidän psyykeensä näin. Pitäisikö tehdä huoli-ilmoitus vai soittaa suoraan valkotakit paikalle?

Vierailija
72/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se totuus aina ole se, mitä kuvitellaan. Tulee ihan mieleen omien lasten päiväkotiajat. Olin ihan äimänä, kun minulta kerran kysyttiin, tarvitsenko välttämättä omaa aikaa ihan joka perjantai, että voisinko tulla hakemaan lapseni aikaisemmin kuin vasta vähän ennen klo 17, kun päiväkodin työntekijät haluaisivat lähteä viikonlopun viettoon ja joutuvat päivystämään siellä minun lapsieni takia joka ikinen perjantai.

No kerroin sitten, että en valitettavasti voi, kun oppituntini koululla loppuvat perjantaisin vasta klo 16.15....

Vierailija
73/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuppalomaa tarvitsevat selvästi vaka-opet, kun tällä tavoin ottaa koville ja voimille ammatistaan suoriutuminen. Ovat varmaan vaaraksi noille lapsillekin, jos eivät muuten niin tartuttavat masennuksen ja apatiansa näihin. Huh huh, suojelkaa kaikki järkevät vanhemmat lapsianne näiltä saastuneilta "ammattilaisilta".

Vierailija
74/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se totuus aina ole se, mitä kuvitellaan. Tulee ihan mieleen omien lasten päiväkotiajat. Olin ihan äimänä, kun minulta kerran kysyttiin, tarvitsenko välttämättä omaa aikaa ihan joka perjantai, että voisinko tulla hakemaan lapseni aikaisemmin kuin vasta vähän ennen klo 17, kun päiväkodin työntekijät haluaisivat lähteä viikonlopun viettoon ja joutuvat päivystämään siellä minun lapsieni takia joka ikinen perjantai.

No kerroin sitten, että en valitettavasti voi, kun oppituntini koululla loppuvat perjantaisin vasta klo 16.15....

Vaka on vähän kuin lähihoitajat, sinne valitettavasti hakeutuvat melko "yksinkertaiset" tapaukset... Lapsethan siitä eniten kärsivät, kun altistuvat näille sairaille yksilöille päivästä toiseen. Harmillista kyllä Suomen tulevaisuuden kannalta.

Vierailija
75/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, edestään löytävät. Jo pieni lapsi huomaa missä mennään, on toki solidaarinen huoltajaansa kohtaan, aikansa. Itse pidin pitkät lomat, mummolat, sisaren perheet kaikki yhdessä, näin lapsi sai viettää lomaa🥰

Vierailija
76/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koulutettu varhaiskasvatusväki on sitä mieltä, että he ovat lapsen kannalta paha asia, niin miksi meillä on koko varhaiskasvatusta? Jostain syystä elokuusta toukokuun loppuun lapselle ainoa hyvä paikka on päiväkoti, siellä oppii ja saa valmiuksia, mutta kesällä varhaiskasvatuksesta tulee hirviö, joka pilaa lapset.

Minä en ole koskaan voinut ymmärtää, miksi lapsen tulee aloittaa varhaiskasvatus elokuun alussa, vaikka vanhemmat o

No jos teillä ei ole omia lapsia niin selitetään tämä nyt ratakiskosta vääntämällä: kesällä, kun on päivystysaika, suurimmassa osassa kaupungeista karsitaan päiväkoteja ja keskitetään hoitoa, koska osa lapsista ja aikuisista on lomalla. Nämä kaikkien lasten ja aikusten lomat eivät mene mitenkään siististi yhteen, vaan se johtaa siihen, että vaikka lapsi saisi olla tutussa päiväkodissa, siellä on jatkuvasti vaihtuva lapsiryhmä sekä aikuiset.  Syksyllä taas alkaa oma, kiinteä ryhmä omien aikuisten kanssa. Ero on vähän niinkuin varatulla ajalla tutulle lääkärille ja sillä, että istut yöpäivystykseen jonottamaan tuntikausiksi ja kuuntelet muiden huutelua ja odotettuasi tuntikausia tapaat jonkun, joka ei tiedä asioistasi mitään

Vierailija
77/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin lapsi matalan syntyvyyden vuoksi ns osallistuttiin lapsitalkoisiin  vaik kumpikaan ei lasta oikeestaan edes halunnut joten toden totta lapsi menee hoitoon aina kun mahdollista.

Millos ajattelitte lapselle kertoa, että ette häntä halunneet? Odotatteko itsenäistymiseen saakka vai olisko vaikka ysiluokan kevätjuhlan jälkeen kiva käydä tämä keskustelu?

Vierailija
78/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, edestään löytävät. Jo pieni lapsi huomaa missä mennään, on toki solidaarinen huoltajaansa kohtaan, aikansa. Itse pidin pitkät lomat, mummolat, sisaren perheet kaikki yhdessä, näin lapsi sai viettää lomaa🥰

Ihanaa että on vielä tämmöisiä perheitä 

Vierailija
79/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vien lapsen hoitoon, maksan noin 300 e/kk ja jos en vie, maksan vähän yli 600 e/kk. Tietenkin lapsi on hoidossa, kotipäivät ovat liian kalliita.

Mitä tarkoittaa, että maksa 600 e/kk, jos et vie lasta hoitoon?

Loma-ajat piti ilmoittaa huhtikuussa ja henkilöstö on mitoitettu sen mukaan. Jos lapsi on muina päivinä pois hoidosta, pitää siitä maksaa sakkomaksu, koska kunta on varannut lapselle hoitopaikan. En tiennyt lomiani, en uskaltanut ottaa riskiä, että lapsi olisi ilman hoitopaikkaa, jos en saisi lomaa haluamaani aikaan.

Meillä nimenomaan painotettiin, että lapselle ei saa varata loma-ajalle hoitopaikkaa, jos ei sitä aio käyttää ja jos lapsi on pois hoidosta, on siitä seurauksensa. Jos en maksaisi mitään hoitomaksua, olisi sakko 0 (nolla) euroa, mutta koska maksan suurimman päivähoitomaksun,

Jännä ettet tiennyt huhtikuussa vielä lomasta... Toukokuuhan on jo lomakuukausi joten taidat vain puhua palturia

Vierailija
80/294 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuppalomaa tarvitsevat selvästi vaka-opet, kun tällä tavoin ottaa koville ja voimille ammatistaan suoriutuminen. Ovat varmaan vaaraksi noille lapsillekin, jos eivät muuten niin tartuttavat masennuksen ja apatiansa näihin. Huh huh, suojelkaa kaikki järkevät vanhemmat lapsianne näiltä saastuneilta "ammattilaisilta".

KYLLÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan