Raasuparat keitä kukaan ei rakasta - lapset jotka tuodaan hoitoon vanhempien lomilla
Että säälittää nämä pienet lapset, kenen vanhemmista ainakin toinen on kesälomalla, samoin mahdolliset jotka jo koululaisia, mutta pieni raahataan joka aamu normaalisti hoitoon ja haetaan vasta pitkän päivän päätteeksi. Koko muu perhe saattaa ottaa rennosti kotona ja vain pienin joutuu joka päivä olemaan täyden hoitoajan päivähoidossa. Onhan se selvää että vanhemmat eivät rakasta lastaan vaan laskevat että voivat aina maksimiajan pitää lapsen muiden hoidettavina.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Olipas typerä kommentti. Lastensuojelussa juurikin ensimmäinen tukitoimi on että kehotetaan vanhempaa hyödyntämään subjektiivista päivähoitoa. Jos äiti on masentunut niin silloin on lasten ja koko perheen kannalta parempi että mukaan tulee päiväkoti apuun. Aivan hullua olisi että perhe pitää täysin rikkoa (huostaanotto) kun pienempikin riittäisi. Ja on se lapsen etu olla omassa biologisessa perheessään, jos siellä ei muuta ongelmaa ole kuin jotain uupumusta tai masennusta. Masennus ja uupumus ei ole ikuinen vaiva ja hyvä äidin on siihen saada apua päiväkodin muodossa. Vauvanhoito on raskasta ja ymmärrän enemmän kuin hyvin äitejä jotka tuovat isomman lapsen hoitoon, vaikka ovat vauvan kanssa kotona.
Jos se äiti on masentunut niin mitä se isä tekee? Eikö sen pitäisi ensisijaisesti ottaa vastuuta siitä laps
Siis ihan järkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut idiootithan tuo vauvojakin jo päikkyyn, nähty on.
Kyllä, ja enenevissä määrin! Yksi vauva oli 10 tuntia päivässä joka hemmetin päivä. Tositarina.
Vierailija kirjoitti:
Me viedään hoitoon ihan vaan siksi että lähialueella ei ole muita samanikiäsiä lapsia. Lapsi kaipaa samanikäistä seuraa leikkikaveriksi.
Ei valttämättä joka päivä, sillä lapsi leikkii mielellään eri-ikäisten kanssa ja oppii siitä paljon! Omat halusivat leikkiä minun kanssani ja joskus leikinkin ja kyllä tykkäsivät kovasti. Tunnustan, että oli pakko ihan paneutua siihen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut idiootithan tuo vauvojakin jo päikkyyn, nähty on.
Kyllä, ja enenevissä määrin! Yksi vauva oli 10 tuntia päivässä joka hemmetin päivä. Tositarina.
Onko nämä niitä vanhempia, jotka valittaa kun lapset eivät käy eivätkä välitä pitää yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Olipas typerä kommentti. Lastensuojelussa juurikin ensimmäinen tukitoimi on että kehotetaan vanhempaa hyödyntämään subjektiivista päivähoitoa. Jos äiti on masentunut niin silloin on lasten ja koko perheen kannalta parempi että mukaan tulee päiväkoti apuun. Aivan hullua olisi että perhe pitää täysin rikkoa (huostaanotto) kun pienempikin riittäisi. Ja on se lapsen etu olla omassa biologisessa perheessään, jos siellä ei muuta ongelmaa ole kuin jotain uupumusta tai masennusta. Masennus ja uupumus ei ole ikuinen vaiva ja hyvä äidin on siihen saada apua päiväkodin muodossa. Vauvanhoito on raskasta ja ymmärrän enemmän kuin hyvin äitejä jotka tuovat isomman lapsen hoitoon, vaikka ovat vauvan kanssa kotona.
Jos se äiti on masentunut niin mitä se isä tekee? Eikö sen pitäisi ensisijaisesti ottaa vastuuta siitä laps
Joo kato ei se kaikkia vanhempia kirvele, että oma koti ei ole sille lapselle paras paikka. Laitokseen vaan kesäksi ja saa omaa rauhaa!
Ihmekös tuo että meillä on niin paljon mielenterveysongelmaisia, kun jo vauvana kuulevat että ovat niin kauheita että isät ja äidit ei heitä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kans ymmärrä näitä vanhempia, en yhtään. Ja kyllä, puhun kokemuksesta, kun itsellä on kolme lasta ja olen päiväkodissa myös töissä. Ei tulisi mieleenkään viedä omia sinne lomalla, mä oikeasti tykkään mun lapsista. Mun mielestä nää vanhemmat on kaikki todella itsekkäitä, ja piste. Herätkää nyt ihan oikeasti ja ajatelkaa hetki sen oman lapsenne parasta. Jos sen lapsen on muka OIKEASTI parempi olla päiväkodissa kun omassa kotonaan, omien vanhempien kanssa, niin sen lapsen paikka EI todellakaan ole asua kotona, vaan olla lastensuojelussa. Jos vanhemmat ei osaa antaa sille riittävästi turvaa, virikkeitä, ruokaa ja lepoa? Se on huostaanoton paikka! Tai jos se kotitilanne on niin raskas, että äiti ei jaksa, niin edelleen: tarvitaan kotiin lastensuojelua ja apua, ja varmaan joku mielialalääkitys jos tavallinen arki on niin ylivoimaista.
Totuus vaan on että useimmat vanhemmat on vaan liian l
Jotain uupumusta tai masennusta, järkkyä!!! Juuri se jotain.. on paha asia äidin kannalta kun ei vaan jaksa! Mun bestiksellä todettiin paha uniapnea ja kas kummaa se saamattomuus ja hirveä väsymys sai selityksen!
Kyllä minä olin koko lapsuuden ennen koulua kotona isäni kanssa ilman oman ikäisiä kavereita ja olen ollut aina melko masentunut ja syrjään vetäytyvä. Joillekin lapsille on hyväksi päästä päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olin koko lapsuuden ennen koulua kotona isäni kanssa ilman oman ikäisiä kavereita ja olen ollut aina melko masentunut ja syrjään vetäytyvä. Joillekin lapsille on hyväksi päästä päiväkotiin.
Niin.. millaista se sun oleminen isäsi kanssa oli? Veikö hän sinua uimaan, kalastamaan, pelaisitteko jalkapalloa? Kävittekö sukulaisten ja kaveriperheiden luona ja matkoilla, vaikka pyöräretkillä yhdessä? Vai oliko isäsi myös syrjään vetäytyvä?
Tee lasu ja vaadi heitä itsellesi adoptoitavaksi, sitä haluat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me viedään hoitoon ihan vaan siksi että lähialueella ei ole muita samanikiäsiä lapsia. Lapsi kaipaa samanikäistä seuraa leikkikaveriksi.
Onko sanonut niin? Ettei riitä vanhempien kans leikkiminen?
Hyvä kysymys? Meillä ainakin 6v on aivan innoissaan jos leikin hänen kans Barbeilla pienen hetken ja puhuu siitä monta päivää!
Sama täällä, tulipa leikittyä se muutama x barbeilla:) Erittäin hyvät välit kaikkien lasteni kanssa kun aikuisia nyt!
Kun äidillä tai isällä on loma, silloin pitäisi myös päiväkotilaisella olla loma. Näin on. Jotkut vanhemmat ovat todella itsekkäitä ja myös laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kans ymmärrä näitä vanhempia, en yhtään. Ja kyllä, puhun kokemuksesta, kun itsellä on kolme lasta ja olen päiväkodissa myös töissä. Ei tulisi mieleenkään viedä omia sinne lomalla, mä oikeasti tykkään mun lapsista. Mun mielestä nää vanhemmat on kaikki todella itsekkäitä, ja piste. Herätkää nyt ihan oikeasti ja ajatelkaa hetki sen oman lapsenne parasta. Jos sen lapsen on muka OIKEASTI parempi olla päiväkodissa kun omassa kotonaan, omien vanhempien kanssa, niin sen lapsen paikka EI todellakaan ole asua kotona, vaan olla lastensuojelussa. Jos vanhemmat ei osaa antaa sille riittävästi turvaa, virikkeitä, ruokaa ja lepoa? Se on huostaanoton paikka! Tai jos se kotitilanne on niin raskas, että äiti ei jaksa, niin edelleen: tarvitaan kotiin lastensuojelua ja apua, ja varmaan joku mielialalääkitys jos tavallinen arki on niin ylivoimaista.
Tot
No just näin! ystävällesi oli uniapnea ja hyvä että sai apua. Siihen väsymykseen ei olisi päiväkoti auttanut, vaikka lapsi olisi ollut siellä kaikki kuusi kesää putkeen.
Lapsi on pieni vain hetken. Vanhempien pitäisi pystyä asettumaan oman lapsensa asemaan ja viettää aikaa oman lapsensa kanssa, vaikka joutuukin tinkiä omasta ajasta ja parisuhdeajasta jne.
Vanhempi on lapsen kaikki. Ei saa katsoa oman lapsen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tänne tulee kymmeniä vastauksia, joissa kerrotaan, että lapsi tarvitsee päiväkodin varhaiskasvatusta 12 kuukautta vuodessa 5 päivänä viikossa 8 tuntia päivässä tai hänestä tulee syrjäytynyt hylkiö. Vanhemmat tarvitsevat myöskin omaa aikaa ja palautumista raskaasta ja vaativasta työstä. Ja paskat! Lapsi tarvitsee lomaa päiväkodista ja omaa aikaa on se kun ollaan pois töistä ja vietetään aikaa perheen kanssa. Kuka osaa kertoa jonkun todellisen syyn siihen, miksi lapsi on hoidossa, vaikka vanhempi on lomalla? Rehellinen vastaus on, että ei jaksa ja huvita hoitaa omaa lasta.
Niin, minä kaipaan paljon omaa tilaa ja omaa aikaa... siksi en olekaan hankkinut lapsia.
En ymmärrä miksi lapsia halutaan ja sitten ne laitetaan jonnekin kun ei jakseta olla niiden kanssa.
Tuolla oli osuva kirjoitusvirhe... Vauva/vaiva. Siltähän se monien tapauksessa näyttää.
Yksikään hoitotäti, vaka-aikuinen tai ope ei korvaa puuttuvaa vanhemman rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suomessa ole aika paljon lapsettomia? Luulisi että adoptiovanhempia löytyy kyllä, en usko että niistä on pulaa jos joku ei lapsiaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suomessa ole aika paljon lapsettomia? Luulisi että adoptiovanhempia löytyy kyllä, en usko että niistä on pulaa jos joku ei lapsiaan jaksa.
Mikko Koivun uusi vaimo Nataliella ei vielä omia lapsia ,ikä 38v, nussineet jo 5,5 vuotta.
Miksi ennen, vielä 10 vuotta sitten äidit hoiti ongelmitta 2-3 lasta kotona? Nykyään se on lähes kaikille liian rankkaa? Kyllä jos asenne on se että liian raskasta, niin se 2v on siellä laitoksessa pitkät päivät, pahimmassa tapauksessa ilman lomia (näitäkin on nähty!) vaikka oma vanhempi kotona.