Raasuparat keitä kukaan ei rakasta - lapset jotka tuodaan hoitoon vanhempien lomilla
Että säälittää nämä pienet lapset, kenen vanhemmista ainakin toinen on kesälomalla, samoin mahdolliset jotka jo koululaisia, mutta pieni raahataan joka aamu normaalisti hoitoon ja haetaan vasta pitkän päivän päätteeksi. Koko muu perhe saattaa ottaa rennosti kotona ja vain pienin joutuu joka päivä olemaan täyden hoitoajan päivähoidossa. Onhan se selvää että vanhemmat eivät rakasta lastaan vaan laskevat että voivat aina maksimiajan pitää lapsen muiden hoidettavina.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta hyvä, että täällä tuodaan julki kuinka sairasta porukkaa varhaiskasvatuksessa on töissä. Voipi olla parempi ettei päästä omaansa sinne ollenkaan, ettei tule vammaisena takaisin.
Ai sairasta porukkaa, kun ajattelevat lasten parasta? Voi olla parempi, ettet hanki lapsia ollenkaan, jos et osaa erottaa omaa itsekkyyttä lasten tarpeista ja tunteista.
Jos koulutettu varhaiskasvatusväki on sitä mieltä, että he ovat lapsen kannalta paha asia, niin miksi meillä on koko varhaiskasvatusta? Jostain syystä elokuusta toukokuun loppuun lapselle ainoa hyvä paikka on päiväkoti, siellä oppii ja saa valmiuksia, mutta kesällä varhaiskasvatuksesta tulee hirviö, joka pilaa lapset.
Minä en ole koskaan voinut ymmärtää, miksi lapsen tulee aloittaa varhaiskasvatus elokuun alussa, vaikka vanhemmat o
No ehkä tässä on juurikin kyse siitä, että päiväkoti on lapselle vähän sama kuin työ aikuiselle tai koulu opiskelijalle/ koululaiselle. Koululaiselle tekee myös hyvää olla koulussa, aikuiselle tekee hyvää käydä töissä. Siellä opitaan ja tehdään paljon, mutta ihmisen hermosto tarvitsee myös lomaa ja palautumista. Lapsi ei jaksa päiväkodissa ilman lomaa yhtään sen paremmin, kuin aikuinen jaksaisi töissä 10 tunnin päiviä joka päivä koko vuoden ilman yhtään lomaa. Ero on siinä, että aikuisen tilanteeseen puuttuisi jo työsuojelu, mutta nämä lapset vain uupuvat.
Vierailija kirjoitti:
Noo, edestään löytävät. Jo pieni lapsi huomaa missä mennään, on toki solidaarinen huoltajaansa kohtaan, aikansa. Itse pidin pitkät lomat, mummolat, sisaren perheet kaikki yhdessä, näin lapsi sai viettää lomaa🥰
Tämä on totta. Jo 3v tajuaa kun muu perhe kotona lomailemassa ja itse aina vaan hoidossa. Sitten kysyy sydäntä särkevästi milloin minulla alkaa loma?
No, jos se on mukava päiväkoti, ja muksukin tykkää mennä sinne jonkin frendinsä näkemään tms. Myöhemmin, varhaisteininä meikkis heitettiin kesäleirille pariksi viikoksi. Diggailin kyllä. Erään säätiön kautta pääsi, ja siellä opittiin kimpassa vaikka ensiapua ja opeteltiin eskimokäännöstä kanootilla tms.
Sai meinaan vanhemmat vähän omaa rauhaa, kun mulla oli tapana vaikka leikkiä tulitikuilla ja sitten palokunta paikalle ja tällee.
Kaikki päiväkodit kiinni kesäksi
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju saa mut voimaan pahoin. Tällä tavalla toimivien vanhempien lapset sietäisi ottaa heiltä pois rakastaviin perheisiin.
Tällaiset kirjoitukset saa mut voimaan pahoin.
Siellä se pikkuinen huojuu päiväkodin helteisellä pihalla koko kesän. Näin kasvatetaan pärjääjiä. Ja ettei varmasti häiritse äidin ja isän omaa ruutuaikaa kesälläkään.
Mä olen sairaslomalla koko kesän ja lapsi on 7 viikkoa lomalla päikystä, tuskin hän siihen kuolee että on muutaman viikon hoidossa käytännön syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, edestään löytävät. Jo pieni lapsi huomaa missä mennään, on toki solidaarinen huoltajaansa kohtaan, aikansa. Itse pidin pitkät lomat, mummolat, sisaren perheet kaikki yhdessä, näin lapsi sai viettää lomaa🥰
Tämä on totta. Jo 3v tajuaa kun muu perhe kotona lomailemassa ja itse aina vaan hoidossa. Sitten kysyy sydäntä särkevästi milloin minulla alkaa loma?
Ja jo pienet lapset vaihtavat mielipiteitä, mummista ja vaarista. Serkut tärkeitä, ei tarvitse olla erikoisuuksia. Läheisyys, rakkaus riittää🥰Onneksi älysin tämän, lapseni ei edes halunnut ikinä leireille. Outoa, että tämä on tänä päivänä ihan usläkomatonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jo pienet lapset vaihtavat mielipiteitä, mummista ja vaarista. Serkut tärkeitä, ei tarvitse olla erikoisuuksia. Läheisyys, rakkaus riittää🥰Onneksi älysin tämän, lapseni ei edes halunnut ikinä leireille. Outoa, että tämä on tänä päivänä ihan usläkomatonta?
Siis uskomatonta! Pian joku hoilaa että päissään kirjoitellaan.
Vierailija kirjoitti:
En kans ymmärrä näitä vanhempia, en yhtään. Ja kyllä, puhun kokemuksesta, kun itsellä on kolme lasta ja olen päiväkodissa myös töissä. Ei tulisi mieleenkään viedä omia sinne lomalla, mä oikeasti tykkään mun lapsista. Mun mielestä nää vanhemmat on kaikki todella itsekkäitä, ja piste. Herätkää nyt ihan oikeasti ja ajatelkaa hetki sen oman lapsenne parasta. Jos sen lapsen on muka OIKEASTI parempi olla päiväkodissa kun omassa kotonaan, omien vanhempien kanssa, niin sen lapsen paikka EI todellakaan ole asua kotona, vaan olla lastensuojelussa. Jos vanhemmat ei osaa antaa sille riittävästi turvaa, virikkeitä, ruokaa ja lepoa? Se on huostaanoton paikka! Tai jos se kotitilanne on niin raskas, että äiti ei jaksa, niin edelleen: tarvitaan kotiin lastensuojelua ja apua, ja varmaan joku mielialalääkitys jos tavallinen arki on niin ylivoimaista.
Totuus vaan on että useimmat vanhemmat on vaan liian laiskoja ja mielummin viettävät omaa aikaa terassil
Olipas typerä kommentti. Lastensuojelussa juurikin ensimmäinen tukitoimi on että kehotetaan vanhempaa hyödyntämään subjektiivista päivähoitoa. Jos äiti on masentunut niin silloin on lasten ja koko perheen kannalta parempi että mukaan tulee päiväkoti apuun. Aivan hullua olisi että perhe pitää täysin rikkoa (huostaanotto) kun pienempikin riittäisi. Ja on se lapsen etu olla omassa biologisessa perheessään, jos siellä ei muuta ongelmaa ole kuin jotain uupumusta tai masennusta. Masennus ja uupumus ei ole ikuinen vaiva ja hyvä äidin on siihen saada apua päiväkodin muodossa. Vauvanhoito on raskasta ja ymmärrän enemmän kuin hyvin äitejä jotka tuovat isomman lapsen hoitoon, vaikka ovat vauvan kanssa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tajunnut ammattinsa valinneita lastenhoitajia, jotka kitisee kaikesta ja yleensä asiakkaan selän takana.
Vaihtakaa alaa, jos se on noin vastenmielistä.
En ole ikinä tajunnut aikuisia ihmisiä, joilla ei ole kykyä ymmärtää ja sisäistää lukemaansa. Eihän tässä alaa kritisoitu mitenkään, vaan tuotiin esiin se, että jos vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsesta, ei se lapsi kuulu kotiin! Silloin sen lapsen on parempi olla ihan jonkun toisen huostassa.
Vaihda palstaa, jos lukeminen on noin vastenmielistä.
Luetun ymmärtäminen..?
Kannattaa googlata "toimintaterapeutit loma" ja katsoa, mitä he ovat tästä aiheesta mieltä (kuvahaussa linkki fbssä julkaistuun kuvaan)
Loman merkitys aikuiselle = loman merkitys lapselle
Jepjep. Eihän nykyvanhemmat jaksa mitään.
Muistan aina, kun lapsen hoitoon raahattiin huutava 3v saamaan virikkeitä, kun äiti oli vaivan kanssa äitiyslomalla ja opettajaisä golfasi kesäloman. On olemassa tilanteita, jolloin hoito todella on lapsen parhaaksi, mutta on valtavasti myös itsekkäitä vanhempia, jotka eivät näe lapsen tarvetta lomaan.
Vierailija kirjoitti
Olipas typerä kommentti. Lastensuojelussa juurikin ensimmäinen tukitoimi on että kehotetaan vanhempaa hyödyntämään subjektiivista päivähoitoa. Jos äiti on masentunut niin silloin on lasten ja koko perheen kannalta parempi että mukaan tulee päiväkoti apuun. Aivan hullua olisi että perhe pitää täysin rikkoa (huostaanotto) kun pienempikin riittäisi. Ja on se lapsen etu olla omassa biologisessa perheessään, jos siellä ei muuta ongelmaa ole kuin jotain uupumusta tai masennusta. Masennus ja uupumus ei ole ikuinen vaiva ja hyvä äidin on siihen saada apua päiväkodin muodossa. Vauvanhoito on raskasta ja ymmärrän enemmän kuin hyvin äitejä jotka tuovat isomman lapsen hoitoon, vaikka ovat vauvan kanssa kotona.
Jos se äiti on masentunut niin mitä se isä tekee? Eikö sen pitäisi ensisijaisesti ottaa vastuuta siitä lapsesta? Ja jos ei niistä kumpikaan osaa vaikka masennuksen takia lapsesta huolehtia, niin miten on lapsen paras että se on edelleen kotona?Jos lapsen kasvuympäristö vaarantaa hänen kehityksensä niin se on huostaanoton paikka. Eikö juuri silloin täyty huostaanoton kriteerit?
Miten ei voi aikuiselle ihmiselle mennä jakeluun, että lapselle koko vuosi ilman lomaa on ihan yhtä uuvuttavaa ja haitallista kuin aikuiselle vuosi töissä ilman taukoja. Mun mielestä on aivan järkyttävää, että sen minkä katsotaan olevan kelle tahansa muulle ihmiselle haitallista ja vaarallista, ei muka ole sitä pienelle lapselle. Kyllä mun mielestä koululaisetkin pitäisi ottaa huostaan, jos koulu olisi niille parempi paikka olla, kuin oma koti. Eikä aikuisiakaan neuvota mielenterveystoimistossa, et jos kotona vaikeeta, niin ole enemmän työpaikalla tästä lähtien ja jätä lomat pitämättä.
ihmekö tuo, että lastensuojelun asiakkaita kuolee koko ajan, Vilja- Eerikasta lähtien, kun sossut on tätä mieltä, että lapsen kodiksi ja kasvattajiksi kelpaa mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Jos se äiti on masentunut niin mitä se isä tekee? Eikö sen pitäisi ensisijaisesti ottaa vastuuta siitä lapsesta? Ja jos ei niistä kumpikaan osaa vaikka masenn
Mitä se auttaa että lapsi on valveillaoloaikansa laitoksessa jos kukaan ei rakasta häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Jos se äiti on masentunut niin mitä se isä tekee? Eikö sen pitäisi ensisijaisesti ottaa vastuuta siitä lapsesta? Ja jos ei niistä kumpikaan osaa vaikka masenn
Mä oisin kyl tosi huolissani, jos joku tulisi sanomaan, että mun lapselleni koulu on parempi paikka kuin meidän oma koti, ja nyt ois parempi että lapseni ois enemmän opettajansa kanssa kuin minun 😳
Jotkut idiootithan tuo vauvojakin jo päikkyyn, nähty on.
Toki ,toki toki ... haiskahtaa vanhanpiian keksityltä ... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣