Raasuparat keitä kukaan ei rakasta - lapset jotka tuodaan hoitoon vanhempien lomilla
Että säälittää nämä pienet lapset, kenen vanhemmista ainakin toinen on kesälomalla, samoin mahdolliset jotka jo koululaisia, mutta pieni raahataan joka aamu normaalisti hoitoon ja haetaan vasta pitkän päivän päätteeksi. Koko muu perhe saattaa ottaa rennosti kotona ja vain pienin joutuu joka päivä olemaan täyden hoitoajan päivähoidossa. Onhan se selvää että vanhemmat eivät rakasta lastaan vaan laskevat että voivat aina maksimiajan pitää lapsen muiden hoidettavina.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa lomailu oli juurikin kivaa. Hitaita aamuja, köllöttelyä, halimisia, juttelua, päivien suunnittelua, mukavia reissuja kotimaassa ja ulkomaillakin. Harmillista, jos ette nauti lastenne kanssa seurustelusta ja ajan viettämisestä yhdessä.
Mitä tarkoittaa hitaat aamut? Omaa lastani kiinnostaa lähinnä leikkiminen, ja sitä ei kyllä aikuisena jaksa sitä 10h päivässä. Pidetään maksimiajat lomaa mutta mielestäni lapsen kanssa on rankkaa koska lapsi haluaa ikäisensä seuraa.
En myöskään ymmärrä miksei arkena voi halailla ja köllötellä ja jutella. En näe sitä lomaan liittyvänä asiana.
Te sentään olette tajunneet jättää lapsiluvun yhteen, kun huomasitte, että ette jaksa lastanne hoitaa.
<Mihin perustuu väitä, että lapsia olisi vain yksi ja ettemme jaksaisi hoitaa heitä?
Puhuit vain lapsesta ja kerroit, että lomalla on liian rankkaa olla lapsen kanssa. Ikävää, jos on useampi lapsi teillä kärsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt ihania leppoisia aamuja lomalla lasteni kanssa. Olen nauttinut kiireettömyydestä lasteni kanssa. Ja juu, ei ole ollut minulla mitään kodinhoitajaa. Ihan itse olen hoitanut pyykit, tiskit, ruuanlaitot ja kauppareissut lasten kanssa. Kesäisin olemme käyneet aina viettämässä aikaa uimarannalla.
Omat lapset kannattaa kasvattaa siten, että heidän kanssaan pärjää kotona, vaikka pitäisikin tehdä samalla väjän kotitöitä. Ja että kahden lapsen kanssa uskaltaa lähteä vaikka ihan kauppaan.
Lasten kanssa kotona oleminen ei ole mitään rakettitiedettä.
Kukaan ei varmaan ole kirjoittanut että lasten kanssa oleminen olisi rakettitiedettä, ja ettei lasten kanssa voisi tehdä kotitöitä. Miksi tällaista liirumlaarumia kirjoitetaan?
Kyllähän tuolla yksi kirjoitti, ettei lasten kanssa voi tehdä ollenkaan kotitöitä.
Joku kirjoitteli, että pitää viedä lapsi päiväkotiin lomalla, kun ei ole kodinhoitajaa ja pitää kuitenkin pestä pyykit, tiskata... Niinku kuormittuu muuten.
Ihan käsittämätöntä että lapsia hankitaan ja sitten kuvitellaan että yhteiskunnan kuuluu pitää heistä huolta. Jos vanhemmat ovat lomalla, niin tottakai kersat pudetään myös päiväkodista pois! Ihan sama onko joku rakennustyömaa projekti tai muu. Älkää aloittako talon rakentamista tai muuta projektia jos ette pysty siinä samassa hoitamaan OMIA lapsia. Päiväkoti ei ole mikään 24h säilytyspaikka uusavuttomien vanhempien lapsille! Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt ihania leppoisia aamuja lomalla lasteni kanssa. Olen nauttinut kiireettömyydestä lasteni kanssa. Ja juu, ei ole ollut minulla mitään kodinhoitajaa. Ihan itse olen hoitanut pyykit, tiskit, ruuanlaitot ja kauppareissut lasten kanssa. Kesäisin olemme käyneet aina viettämässä aikaa uimarannalla.
Omat lapset kannattaa kasvattaa siten, että heidän kanssaan pärjää kotona, vaikka pitäisikin tehdä samalla väjän kotitöitä. Ja että kahden lapsen kanssa uskaltaa lähteä vaikka ihan kauppaan.
Lasten kanssa kotona oleminen ei ole mitään rakettitiedettä.
Kukaan ei varmaan ole kirjoittanut että lasten kanssa oleminen olisi rakettitiedettä, ja ettei lasten kanssa voisi tehdä kotitöitä. Miksi tällaista liirumlaarumia kirjoitetaan?
Kyllähän tuolla yksi kirjoitti,
No ei kyllä ole kirjoitettu etteikö voisi lasten kanssa tehdä kotitöitä. Pitäisi olla joku luetunymmärtämisen testi, ennen kuin saa tänne vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa lomailu oli juurikin kivaa. Hitaita aamuja, köllöttelyä, halimisia, juttelua, päivien suunnittelua, mukavia reissuja kotimaassa ja ulkomaillakin. Harmillista, jos ette nauti lastenne kanssa seurustelusta ja ajan viettämisestä yhdessä.
Mitä tarkoittaa hitaat aamut? Omaa lastani kiinnostaa lähinnä leikkiminen, ja sitä ei kyllä aikuisena jaksa sitä 10h päivässä. Pidetään maksimiajat lomaa mutta mielestäni lapsen kanssa on rankkaa koska lapsi haluaa ikäisensä seuraa.
En myöskään ymmärrä miksei arkena voi halailla ja köllötellä ja jutella. En näe sitä lomaan liittyvänä asiana.
Te sentään olette tajunneet jättää lapsiluvun yhteen, kun huomasitte, että
Puhuit vain lapsesta ja kerroit, että lomalla on liian rankkaa olla lapsen kanssa. Ikävää, jos on useampi lapsi teillä kärsimässä.
Lainaustoiminto ei oikein toimi, mutta tässä on kysymys päiväkoti-ikäisistä lapsista ja niitä on yksi. Ja missän en ole kirjoittanut että lapsen kanssa on liikaa rankkaa, vaan pidämme lomat eriaikaan, jotta saamma mahdollisimman pitkän loman lapselle päiväkodista.
Ihan karsean kädettömiä nykyvanhemmat.
Jos lapsella ei ole sisaruksia eikä siten ehkä ikäistään seuraa ja vaikka vanhemmat olisivatkin kotona, niin voi mielestäni aivan hyvin viedä lapsen tarhaan. Työttömyys tai kesäloma ei saa vaikuttaa lapsen tarhaan viemiseen. Pieni lapsi kaipaa toisten lapsien seuraa. Ei ole kyse mistään " kädettömyydestä, " vaan lapsen parasta tässä halutaan ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsella ei ole sisaruksia eikä siten ehkä ikäistään seuraa ja vaikka vanhemmat olisivatkin kotona, niin voi mielestäni aivan hyvin viedä lapsen tarhaan. Työttömyys tai kesäloma ei saa vaikuttaa lapsen tarhaan viemiseen. Pieni lapsi kaipaa toisten lapsien seuraa. Ei ole kyse mistään " kädettömyydestä, " vaan lapsen parasta tässä halutaan ajatella.
Lapsen paras kun vie laitokseen kesäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista jos joku vakavissaan ajattelee, niin kyllä täytyy olla jotenkin vinksahtanut. Vietätkö itse mielummin lomasi laitoksessa jossa kokoajan joku kirkuu ja itkee, kauhea meteli, ympärillä ihmisiä jota et itse ole valinnut? Todennäköisesti et saa edes valita mitä itse teet.
Vierailija kirjoitti:
Mulle lapsi on kiinteä osa perhettä ja elämääni oli arki tai loma. Siis kun minä olen lomalla, on lapsikin. Nyt hän tosin jo yläkouluikäinen, mutta päiväkotiaikaan hän tietenkin lomaili meidän vanhempien kanssa. En sitten tiedä, jos meidän vanhempien lomat olisi olleet jotain opettajien luokkaa, että olisiko lapsella tullut kavereita ikävä, mutta 46 viikkoa koko perheen kesken tai jomman kumman vanhemman kanssa meni oikein mukavasti.
Sen sijaan kun olin työtön, vein lapsen päiväkotiin osapäiväisesti. Ensinnäkään emme halunneet menettää lapsen päivähoitopaikkaa, jos/kun melko nopeasti taas työllistyin. Toiseksi, työnhaku ja opiskelu eivät vaan suju lapsen vaatiessa tekemistä, ruokailuja, ulkoiluja. Mutta kaikkein tärkein syy oli kuitenkin se, että lapsi, silloin 5-vuotias, kaipasi jo kovasti oman ikäistä seuraa, rakkaita päiväkotikavereita ja päiväkodin tuttuja rutiineja. Olisi ollut traagista jättää lapsi ilman niitä sen
Itse olen pätkätöiden ja määräaikaisten töiden ikeessä ja lapsella ei siksi ole koskaan ns. kunnon lomaa päiväkodista, kun ei mulla lomia kerkee kertyä koskaan tai ne maksetaan rahana sopimuksesta riippuen. Mutta jos osuu työttömyyspätkä, niin lapsi on silloinkin hoidossa 3 pvää viikossa, kuitenkin vain viitisen tuntia päivässä. Pakko saada tehtyä esim. työhakemuksia ja hoitaa muutenkin tarvittaessa juoksevia asioita niin, että lapsi ei roiku jalassa huomiota ja leikkikaveria vailla. Isä kuoli lapsen ollessa ihan pieni ja minulla ei ole lainkaan tukiverkkoja. Ilman päiväkodin apua jakamassa hoitoa en jaksaisi, vaikka kesälomien puutetta he paljon kritisoikin.
Muistelkaa tätä aina, kun syyllistätte niitä, jotka eivät hanki lapsia. Osa ihmisistä onneksi tiedostaa ennalta, ettei heistä ole huolehtimaan lapsesta/lapsista, ja jopa toimii sen pohjalta vastuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista jos joku vakavissaan ajattelee, niin kyllä täytyy olla jotenkin vinksahtanut. Vietätkö itse mielummin lomasi laitoksessa jossa kokoajan joku kirkuu ja itkee, kauhea meteli, ympärillä ihmisiä jota et itse ole valinnut? Todennäköisesti et saa edes valita mitä itse teet.
Kerrotko vielä, missä kohtaa ihminen saa valita oman perheensä. Lol.