Mies päätti eilen erosta
Olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta. Suhteessaan ei todellakaan ole ollut mitään vikaa, satunnaisia pieniä kinasteluja. Nyt kaikille on ollut toisin.
Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme.
Kaikki muuttui kun viimeinen raskaus kuukausi alkoi. Meillä oli muutto ja miehellä alkoi uusi vaativa työ, joka vaatii työmatkoja ja puhelimen käyttämistä työn takia.
Aloimme tiuskimaan usein, itse olin tuskissani ja hermo kireällä. Lopulta synnytys piti käynnistää etuajassa pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on vahvasti läsnä vieläkin. Sen jälkeen kaikki muuttui meidän suhteessa.
Läheisyys loppui, mies alkoi ottamaan KAIKEN riitana ja ei ollut halukas keskustelemaan. Miehen mielestä kanssani ei voi puhua, joten siitä ei hyödy kumpikaan.
Lasten nähden emme keskustele aikuisten asioista, joten aikaa on vain illalla esikoisen nukkuessa. Mies on vain päättänyt menevänsä nukkumaan tai siivoaa asunnon.
Hänen mielestä haluan vain ärsyttävää jatkuvasti. En todellakaan halua ärsyttää toista, mutta myönnän välillä sanovan napakasti takaisin.
Eilen illalla mies sanoi vihaisena, ettei halua enään koskea minuun, hän haluaa vain hoitaa lapset ja olla rauhassa. Miestä ei kiinnosta tuntuuko minusta pahalta ja itkenkö, en merkitse hänelle mitään, ja hänen elämä olisi parempi ilman minua. Hän ei halua olla hyvä kumppani.
Olen hyväksynyt miehen puheet ja etsin halvan vuokra-asunnon itselleni ja lapsille. Tuntuu vain todella pahalta. Tänään on vielä synttärit. Tuntuu ahdistavalta, pahalta ja itkettää jatkuvasti. Onneksi vauva ja taapero nukkuvat nyt samaan aikaan
En halua kertoa kenellekään vielä mitään, joten kai sen takia halusin avautua tänne. Ihmettelen miehen käytöstä kovasti.
Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni.
Kommentit (349)
Nyt kärki käteen kummallekkin. Olette väsyneitä pienten lasten vanhempia. Anna miehesi mennä nukkumaan koska sitä väsyttää. Käykää nyt asia lävitse että onko kyse teidän väsymyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni."
Ei se silti susta 8 tason naista tee. Jos tasos on 5, niin se myös pysyy 5, vaikka olisit "normaali painoinen, liikkuisit ja huolehtisit ulkonäöstäs."
Täh? Miksi ap:n pitäisi edes olla kasin nainen? Onko miehillä joku sääntö, että vaikka olisi vuosikymmenen yhdessä ja tekee lapset alle kasin kanssa, niin sen ja omat lapsensa voi heittää kadulle kun huvittaa?
Periaatteessa on. Miehet näkee naiset kuin esim. autot. Vanha auto vaihdetaan uuteen heti kun on mahdollista. - eri
Ja sitten ne samat miehet ihmettelee täällä, miksi naiset vihaavat miehiä. No sulle se sentään on itsestäänselvyys ja paljon kokemusta siitä. Pahoittelut 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että mies vaan "herää" ja alkaa puhumaan. Jos mies nyt haluaa erota, hyväksyn sen. En todellakaan jää sellaisen kanssa, joka ei kunnioita ja halua olla kanssani. Haluan ja vaadin silti saada kunnon syyn, että mikä muuttui minua kohtaan?
Ap
Luulen valitettavasti, että miehellä on sivusuhde. Hän kuitenkaan sitä tässä vaiheessa tunnustaa.
Jos niin olisi, niin mitä menetettävää? Suhde olisi joka tapauksessa ohi, miksi ei voisi tunnustaa jos on toinen nainen?
Ap
Mies yrittää säilyttää kasvonsa ja maineensa muiden ihmisten silmissä. Eli huijata miksi erosi ja koska uusi suhde todella alkoi. Välittää enemmän omasta ja toisen naisen maineesta kuin sinun hyvinvoinnistasi. On itsekäs.
AP'lle ihan ensiksi voimia ja jaksamista nykyisessä tilanteessa.
Ole ihan ensiksi yhteydessä KELA'n ja selvitä mihin tukiin olet oikeutettu kun muutat lasten kanssa/ mies muuttaa. Ja lasten elatusvelvollisuus kuntoon joka tapauksessa. En tiedä pitääkö tuota saadakseen erota vai riittääkö asumusero.
Asutteko vuokralla tällä hetkellä? Mikäli ette niin omaisuuden jako huolehdittava kuntoon.
Ja sitten lähdet uuteen elämään positiivisen kautta.
Tilanne voisi olla pahempikin, kuten itselläni on.
Meillä päättyi 30v avioliitto kun mies päätti että oman asunnon asumiskulut kuukaudessa ovat liikaa ja muutti pois. Ilmeisesti elämään menetettyä nuoruuttaan.
Mulle jäi hiton iso velkainen lukaali ja kaksi aikuista lasta. No, asunto on myynnissä tällä hetkellä ja koitan pärjätä parhaani mukaan.
Eli ole tyytyväinen että asia selvisi nyt eikä just 30v yhdessäolon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vinkkejä, joista voi olla apua tai sitten ei, mutta jotka joka tapauksessa mammat tulevat tyrmäämään miljoonalla alapeukulla:
Iltaisin ei ole hyvä aika "aikuisten asioiden" keskustelulle. Silloin molemmat ovat väsyneimmillään ja asiat helposti kärjistyvät riidaksi. Aika pitää löytää jostain muualta. Esim. 10 minuuttia aamulla on parempi kuin tunti illalla.
Ilman seksielämää miehen arvostus puolisoa kohtaan ei säily viikkoa kauempaa, vaan vaihtuu aika pian syväksi vitutukseksi. Naisten on usein vaikea ymmärtää, että aktiivinen seksielämä on miehelle tärkeä voimavara. Jos makkarijuttuja ei pysty jotenkin pitämään yllä, niin tilanne on aika toivoton. Naisilla on tapana jättää liian helposti seksielämän toimivuus yksistään miehen vastuulle. Kun ei itse halua syystä x, niin helposti syyllisenä nähdään mies, ja itse ei olla valmiita tekemään mitään asialle.
Oikea aika keskustelulle on, kun molemmilla on vatsat täynnä ja hyvä mieli. Jos jompi kumpi ei osaa huolehtia omista fyysisistä tarpeistaan ja mielentilastaan - kuten ap:n mies esimerkiksi - se on vähän voi voi. Ei ap voi miehen puolesta hyväksi mieleksi muuttua ja kun hoitaa jo 2 lasta niin miehen heittäytyessä kolmanneksi tulee yleensä ero jo siitä syystä.
Mitä taas "makkarijuttuihin" tulee niin voit panna itse vihaista naapurin rekkaukkoa. Ei todellakaan ole mitään asiaa pilluun jos ei suoriudu edes perusarjesta ilman aggressioita ja riitoja. itse varmaan tappaisin miehen joka edes ehdottaa tuollaista, että anna seksulia kun olen sinulle paska enkä osallistu perheeseenkään. Ap vaikuttaa sen sijaan kiltiltä naiselta.
Voin vain toivoa, että saisit miehen mukaan parisuhdeterapeutille. Avioliittonne kannattaa yritää pelastaa.
Mutta jos miehelläsi on jo toinen nainen niin on kyllä hankala tilanne. Jos hän siitä huolimatta eron haluaa, niin pidä huoli, että saat kaiken mahdollisen tuen ja rahastat häneltä sen mitä ikinä voit. Minusta suoraan sanottuna niin ilkeä teko kun huomioidaan lastenne iät.
Olen itse mies ja aikanaan eronnut kerran, mutta noin paskamaista en ole ikinä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vinkkejä, joista voi olla apua tai sitten ei, mutta jotka joka tapauksessa mammat tulevat tyrmäämään miljoonalla alapeukulla:
Iltaisin ei ole hyvä aika "aikuisten asioiden" keskustelulle. Silloin molemmat ovat väsyneimmillään ja asiat helposti kärjistyvät riidaksi. Aika pitää löytää jostain muualta. Esim. 10 minuuttia aamulla on parempi kuin tunti illalla.
Ilman seksielämää miehen arvostus puolisoa kohtaan ei säily viikkoa kauempaa, vaan vaihtuu aika pian syväksi vitutukseksi. Naisten on usein vaikea ymmärtää, että aktiivinen seksielämä on miehelle tärkeä voimavara. Jos makkarijuttuja ei pysty jotenkin pitämään yllä, niin tilanne on aika toivoton. Naisilla on tapana jättää liian helposti seksielämän toimivuus yksistään miehen vastuulle. Kun ei itse halua syystä x, niin helposti syyllisenä nähdään mies, ja itse ei olla valmiita tekemään mitään asialle.
"Ilman seksielämää miehen arvostus puolisoa kohtaan ei säily viikkoa kauempaa, vaan vaihtuu aika pian syväksi vitutukseksi. Naisten on usein vaikea ymmärtää, että aktiivinen seksielämä on miehelle tärkeä voimavara. Jos makkarijuttuja ei pysty jotenkin pitämään yllä, niin tilanne on aika toivoton. Naisilla on tapana jättää liian helposti seksielämän toimivuus yksistään miehen vastuulle. Kun ei itse halua syystä x, niin helposti syyllisenä nähdään mies, ja itse ei olla valmiita tekemään mitään asialle."
Siis s eksiorjuus. Eli naisen pitää olla miehen sperma rätti. Huh huh, toivottavasti yksikään nainen ei joudu edes tapaamaan sinua elämänsä aikana. Voit vittuuntua kaltaistesi kanssa vaikka grinderissä ja miettiä, että kumpi antaa tällä viikolla.
Ole sovinnollinen, älä nalkuta. Ystävällinen neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan puolin ja toisin, myös mies voi olla haluton/kyvytön. Varsinkin kun alkaa olla keski-ikäinen. Jos seksi puuttuu eikä olla siitä edes yhtä mieltä (keskusteltu ja sovittu), mikä kämppissuhde se silloin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko miehet oikeasti väsyä niin pahasti, ettei jaksa antaa pusuja ja haleja esimerkiksi? Mies väittää näin.
Muutaman kerran on sanonut olevansa niin väsynyt, että pelkää nukahtavansa vauvan kanssa.
Ap
Kyllä voi olla. Miehesi vaikuttaa olevan kovin stressaantunut uudesta työstään ja olette saaneet juuri perheenlisäystäkin. Voi kun sinulle vastaisi joku saman kokenut vanhempi ihminen. Ei kannata tehdä mitään hätiköityjä ratkaisuja. Väsyneenä tulee sanottua kaikenlaista mitä ei tarkoita ja mitä katuu myöhemmin. Voitteko pyytää lastenhoitoapua vanhemmiltanne niin saisitte vähän yhteistä aikaa ja levätä kummatkin.
Kiitos! Miehen vanhemmat ovat eronneet jaa he eivät ole kelpoisia hoitamaan näin pieniä. Omat vanhemmat voivat ottaa esikoisen hoitoon päiväksi. Ovat kuitenkin sitä mieltä että vauvan kuuluu vielä olla meidän kanssa. Kauppa reissun ajaksi voivat ottaa molemmat hoitoon.
Olemme väsyneitä molemmat. Yritän antaa miehelle omaa aikaa, ja hän antaa minulle. Tiedän että taapero/vauva aikana ei kannata erota, mutta minkä teet jos toinen ei halua jatkaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että mies vaan "herää" ja alkaa puhumaan. Jos mies nyt haluaa erota, hyväksyn sen. En todellakaan jää sellaisen kanssa, joka ei kunnioita ja halua olla kanssani. Haluan ja vaadin silti saada kunnon syyn, että mikä muuttui minua kohtaan?
Ap
Luulen valitettavasti, että miehellä on sivusuhde. Hän kuitenkaan sitä tässä vaiheessa tunnustaa.
Jos niin olisi, niin mitä menetettävää? Suhde olisi joka tapauksessa ohi, miksi ei voisi tunnustaa jos on toinen nainen?
Ap
Koska sitten hän leimaantuu kelvottomaksi limanuljaskaksi lähipiirin silmissä.
Jep, yleensä nämä nilkit valehtelevat ja mustamaalaavat sitä uhria kahta kauheammin, jos ovat itse tehneet vääryyttä kuten pettäneet.
Sinulla on oikeus asua yhteisessä kodissa vaikka mies omistaisi asunnon, sinulla on aikaa puolivuotta aikaa etsiä uusi asunto. Jos ero on lopullinen, ja olet varaton ota yhteys oikeusapuun, siellä selvitetään osuutesi yhteiseen omaisuuteen, myös sosiaalitoimeen lasten huoltajuutta ja elatusmaksujen määrään ja toisen tapaamisoikeus sovitusti.
Vierailija kirjoitti:
Seksi suhteessa on kummankin vastuulla ja se on välillä joustamista, kompromisseja ja kuivia kausia. Jos tähän ei kykene, niin suhde tuskin toimii. Miehen voi olla vaikea edes kuvitella millaisen hormonimyrskyn naisen keho käy elämän aikana lävitse. Ei nopeasti laukeavalle miehellekään voi käydä valittamaan, että se pystyttävä 10 min yhdyntään tai muuten tilanne on toivoton. Sitä en nyt tiedä miten tämä liittyy ap:n tapaukseen. Siitä tulee enemmänkin mieleen, että mies on loppuunpalanut tai jo masentunut tai sitten hänellä on toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tolkun mies ymmärtää, että naisen palautuminen synnytyksestä ja vastasyntyneen tarpeet menevät jonkin aikaa miehen seksuaalisten tarpeiden edelle. Ap:n "mies" ei nää nyt metsää puilta, vaan syyttää perhettään omasta olostaan ja pakenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko miehet oikeasti väsyä niin pahasti, ettei jaksa antaa pusuja ja haleja esimerkiksi? Mies väittää näin.
Muutaman kerran on sanonut olevansa niin väsynyt, että pelkää nukahtavansa vauvan kanssa.
Ap
Kyllä voi olla. Miehesi vaikuttaa olevan kovin stressaantunut uudesta työstään ja olette saaneet juuri perheenlisäystäkin. Voi kun sinulle vastaisi joku saman kokenut vanhempi ihminen. Ei kannata tehdä mitään hätiköityjä ratkaisuja. Väsyneenä tulee sanottua kaikenlaista mitä ei tarkoita ja mitä katuu myöhemmin. Voitteko pyytää lastenhoitoapua vanhemmiltanne niin saisitte vähän yhteistä aikaa ja levätä kummatkin.
Kiitos! Miehen vanhemmat ovat eronneet jaa he eivät ole kelpoisia hoitamaan näin pieniä. Omat vanhemmat voivat ottaa esikoisen hoitoon päiväksi
No päästät luuserin vajoamaan helvettiinsä? Ei hän noilla eväillä muualle pääse. Anna vauhtia perseelle jos olet ystävällisellä tuulella. Ja mieti haluatko luuserin lapsiakaan. Ei jumala naisia ole naisia "yhteishuoltajuuteen" eli haaremeihin luonut.
Mies joka ei kestä raskaus- ja vauva-ajan mahdollisia raskaita hetkiä ei ole kumppanina oikein minkään arvoinen. Helppohan se on tulla toimeen kun (kuten kerrot) kaikki menee suunnitellusti.
Minä olen se joka läheisyydestä on puhunut jatkuvasti. Seksiä on ollu molempien halusta synnytyksen jälkeen. Synnytys oli helppo fyysisesti. Esikoisella oli koliikki, joka oli rankempaa kuin tyytyväinen vauva ja taapero aika.
Ap
Älä nyt muuta mihinkään, ei elämäsi siitä helpotu. Anna miehen hoitaa lapsia ja käytä se aika itsesi hoitamiseen. Eron jälkeen kaikki om hankalampaa. Ehdit löytää sinua rakastavan puolison kun lapset ovat vähän isompia. Ei kukaan voi heittää sinua ulos omasta kodistasi.
Tämän paskan aikoinaan läpikäyneenä voin sanoa että kaikesta selviää ja elämä kantaa.
Nyt sinulla taisi mennä vähän asiat sekaisin. Vanhaksi se kasinkin nainen tulee. Jos tarkoitat, että mies vaihtaa kauniimpaan autoon, niin miehet voisi ottaa sen verran vastuuta itsestään, että säästäisivät siihen kauniiseen autoon, eivätkä ajaisi romuttamolle muutamaa vähän kehnompaa autoa.