Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päätti eilen erosta

Vierailija
17.06.2025 |

Olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta. Suhteessaan ei todellakaan ole ollut mitään vikaa, satunnaisia pieniä kinasteluja. Nyt kaikille on ollut toisin.

Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme. 

Kaikki muuttui kun viimeinen raskaus kuukausi alkoi. Meillä oli muutto ja miehellä alkoi uusi vaativa työ, joka vaatii työmatkoja ja puhelimen käyttämistä työn takia. 

Aloimme tiuskimaan usein, itse olin tuskissani ja hermo kireällä. Lopulta synnytys piti käynnistää etuajassa pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on vahvasti läsnä vieläkin. Sen jälkeen kaikki muuttui meidän suhteessa.

Läheisyys loppui, mies alkoi ottamaan KAIKEN riitana ja ei ollut halukas keskustelemaan. Miehen mielestä kanssani ei voi puhua, joten siitä ei hyödy kumpikaan.

Lasten nähden emme keskustele aikuisten asioista, joten aikaa on vain illalla esikoisen nukkuessa. Mies on vain päättänyt menevänsä nukkumaan tai siivoaa asunnon.

Hänen mielestä haluan vain ärsyttävää jatkuvasti. En todellakaan halua ärsyttää toista, mutta myönnän välillä sanovan napakasti takaisin.

Eilen illalla mies sanoi vihaisena, ettei halua enään koskea minuun, hän haluaa vain hoitaa lapset ja olla rauhassa. Miestä ei kiinnosta tuntuuko minusta pahalta ja itkenkö, en merkitse hänelle mitään, ja hänen elämä olisi parempi ilman minua. Hän ei halua olla hyvä kumppani.

Olen hyväksynyt miehen puheet ja etsin halvan vuokra-asunnon itselleni ja lapsille. Tuntuu vain todella pahalta. Tänään on vielä synttärit. Tuntuu ahdistavalta, pahalta ja itkettää jatkuvasti. Onneksi vauva ja taapero nukkuvat nyt samaan aikaan

En halua kertoa kenellekään vielä mitään, joten kai sen takia halusin avautua tänne. Ihmettelen miehen käytöstä kovasti. 

Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni.

Kommentit (349)

Vierailija
41/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ensin onnea synttäreiden johdosta 🌹

Sitten toisekseen, sano sille mätäpäälle että muuttaa ihan itse, te jäätte. 

Kiitos! Niin aion sanoa, jos ero on miehen tahto. Eikä suostu puhumaan/terapiaan

Ap

Vierailija
42/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo pettänyt. Suhde jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni."

Ei se silti susta 8 tason naista tee. Jos tasos on 5, niin se myös pysyy 5, vaikka olisit "normaali painoinen, liikkuisit ja huolehtisit ulkonäöstäs."

Pari on yhdessä ollut pitkään, kaksi lastakin jo, ja joku tuntematon täällä alkaa solvata vitostason naiseksi? Eiköhän "vaimoa valitessa" ole ukko todennut tason riittäväksi? Missään ei muuten kerrottu mikä ukon "taso" on. Nämä ovat tavallisia ihmisiä, eivät mitään Temppariporukkaa.

Vierailija
44/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että mies vaan "herää" ja alkaa puhumaan. Jos mies nyt haluaa erota, hyväksyn sen. En todellakaan jää sellaisen kanssa, joka ei kunnioita ja halua olla kanssani. Haluan ja vaadin silti saada kunnon syyn, että mikä muuttui minua kohtaan? 

Ap

Luulen valitettavasti, että miehellä on sivusuhde. Hän kuitenkaan sitä tässä vaiheessa tunnustaa. 

Vierailija
45/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että mies vaan "herää" ja alkaa puhumaan. Jos mies nyt haluaa erota, hyväksyn sen. En todellakaan jää sellaisen kanssa, joka ei kunnioita ja halua olla kanssani. Haluan ja vaadin silti saada kunnon syyn, että mikä muuttui minua kohtaan? 

Ap

Luulen valitettavasti, että miehellä on sivusuhde. Hän kuitenkaan TUSKIN sitä tässä vaiheessa tunnustaa. 

Vierailija
46/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni."

Ei se silti susta 8 tason naista tee. Jos tasos on 5, niin se myös pysyy 5, vaikka olisit "normaali painoinen, liikkuisit ja huolehtisit ulkonäöstäs."

Heh, olisi ap:n kuitenkin pitänyt lisätä myös tuo tasonumero 😆 Mikähän ois av-raadin arvioimana taso ap:n miehelle? 1 vai 2? Lupaahan mies sentään siivota kodin, nostaa tasoa hieman, eikä ilmeisesti juo viinaakaan.

Vierailija
47/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luulen valitettavasti, että miehellä on sivusuhde. Hän kuitenkaan sitä tässä vaiheessa tunnustaa. 

Jos niin olisi, niin mitä menetettävää? Suhde olisi joka tapauksessa ohi, miksi ei voisi tunnustaa jos on toinen nainen?

Ap

Vierailija
48/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Muista laittaa heti lapsilisät tulille ;D

Vierailija
49/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos niin olisi, niin mitä menetettävää? Suhde olisi joka tapauksessa ohi, miksi ei voisi tunnustaa jos on toinen nainen?

Ap

Koska sitten hän leimaantuu kelvottomaksi limanuljaskaksi lähipiirin silmissä.

Vierailija
50/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies himoaa miestä. Peräsuolta. P.skanhajua. Piereskelyä.

Tuli kaapista. Vaselinboyz.

Vierailija
51/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ensin onnea synttäreiden johdosta 🌹

Sitten toisekseen, sano sille mätäpäälle että muuttaa ihan itse, te jäätte. 

Sika jätti sinut ,kerrankin näin päin,ettei aina jätetä sikaa.Jätä se sika on hyvin tuttu sanonta naisilta.

Vierailija
52/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä jauhat terapeuteista? Tiedän ammatin puolesta.

Maksatko terapian ja tulet hoitamaan lapsia? Yksityisellä a 350-400e/käynti esim 2-3 vuotta kaksi kertaa viikossa? 

Laita yhteystiedot."

Meinasin samaa todeta. Kelan tukemanakin terapia maksaa (muutaman kympin kerta) ja jonotusajat on useimmiten monia kuukausia. Psykotepia kestää vähintään vuoden. Terapeuttivalinta tehdään lähinnä siten keneltä saa edes aikoja. Täällä ei ainakaan ole seurakunnan puolesta mitään ilmaisia psykoterapeutteja, mutta toki voi soittaa jonnekin keskustelulinjalle, jossa vastaa koulutuksen saanut vapaa-ehtoinen. Pikaisesti nykyisin apua saa vain itsetuhoiset ihmiset, jos hekään.

Vierailija
53/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lapsilisät tule tilille joka kuukausi ilman laittamistakin.

Eikä naimisissaolo vaikuta elareihin mitenkään.

Vierailija
54/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ensin, ihan ensin. Rutiinit kuntoon, sen ukon kanssa tarvii nyt mitään puhua, anna sen olla. Et muuta mihinkään just nyt, voi hyvänen aika sentään. Ootte kumpikin sekasin unenpuutteesta ja väsymyksestä. Aikalisän paikka.

Vierailija
55/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lapsilisät tule tilille joka kuukausi ilman laittamistakin.

Eikä naimisissaolo vaikuta elareihin mitenkään.

Tarkoitin siis elareita :D

Vierailija
56/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi niin, että mies *ärsyyntyi*, kun tulin raskaaksi. Oli ehtinyt löytää siinä raskaustoiveen ja raskauden välissä uuden naisen, mutta ei ollut saanut sitä sitten sanotuksi. 

Vierailija
57/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko miehet oikeasti väsyä niin pahasti, ettei jaksa antaa pusuja ja haleja esimerkiksi? Mies väittää näin.

Muutaman kerran on sanonut olevansa niin väsynyt, että pelkää nukahtavansa vauvan kanssa.

Ap

Kyllä voi olla. Miehesi vaikuttaa olevan kovin stressaantunut uudesta työstään ja olette saaneet juuri perheenlisäystäkin. Voi kun sinulle vastaisi joku saman kokenut vanhempi ihminen. Ei kannata tehdä mitään hätiköityjä ratkaisuja. Väsyneenä tulee sanottua kaikenlaista mitä ei tarkoita ja mitä katuu myöhemmin. Voitteko pyytää lastenhoitoapua vanhemmiltanne niin saisitte vähän yhteistä aikaa ja levätä kummatkin. 

Vierailija
58/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sinä mitään syytä tarvitse ihmiseltä joka käyttäytyy huonosti. Apua saat muilta. Tämä liittyy enemmän mieheen kuin sinuun. Mies huomasi että on vaikeaa ja etsi muualta helpompaa elämää. Ehkä on todella väsynyt, mutta muutakin lähes varmasti on. Toinen nainen.

Riitelee koska hänellä on huono omatunto. Alkaa jopa halventaa omaa syytään mielestään vähentääkseen. Voit ehkä vielä vaikuttaa lopputulokseen tai sitten et, jos mies on jo päättänyt erota. 

Vierailija
59/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vinkkejä, joista voi olla apua tai sitten ei, mutta jotka joka tapauksessa mammat tulevat tyrmäämään miljoonalla alapeukulla:

Iltaisin ei ole hyvä aika "aikuisten asioiden" keskustelulle. Silloin molemmat ovat väsyneimmillään ja asiat helposti kärjistyvät riidaksi. Aika pitää löytää jostain muualta. Esim. 10 minuuttia aamulla on parempi kuin tunti illalla.

Ilman seksielämää miehen arvostus puolisoa kohtaan ei säily viikkoa kauempaa, vaan vaihtuu aika pian syväksi vitutukseksi. Naisten on usein vaikea ymmärtää, että aktiivinen seksielämä on miehelle tärkeä voimavara. Jos makkarijuttuja ei pysty jotenkin pitämään yllä, niin tilanne on aika toivoton. Naisilla on tapana jättää liian helposti seksielämän toimivuus yksistään miehen vastuulle. Kun ei itse halua syystä x, niin helposti syyllisenä nähdään mies, ja itse ei olla valmiita tekemään mitään asialle.

Vierailija
60/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kylläpä täällä totena jo kerrotaan, että varmasti mies pettää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi