Narsistin ja introvertin ero?
Narsisti haluaa jatkuvaa huomiota, introvertti viihtyy enemmän yksin?
Kommentit (101)
Olipa narsistisen ekstroverin kirjoitus. Jos joku ei ole kiinnostunut minusta, niin minä
"Yrititkö nyt jotenkin loukata? "
En yrittänyt. Onko sinulla puutteita empatiakyvyssä kun et ymmärrä milloin sinua loukataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti hyökkää aktiivisesti ja manipuloi, kontrolloi, en tarkoita nyt jotain tyhmää kaveririitaa, vaan pahempaa. Myös vie huomion aina jonnekin muualle, toisen elämän varastava, se on hyvin taidokasta kuin demonipossessio narsistilla. Asperger pitää erottaa erikseen tai ymmärtämisen ongelmat, vaikka voi olla myös narsisti joku. Introvertti taas on empaattinen, osa ei ole, ymmärtää muitakin mahdollisesti.
Mykkänä oleva ei siis voi olla narsisti ? Mielestäni introvertit on julmia, ja pahimpia narsisteja kun eivät edes osaa olla ihmisten kanssa
Ongelmasi on se ettei narsismin määritellä sinun mielipiteen perusteella. Kannattaa tutustua termin merkitykseen niin ymmärrät. Eri
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn omissa oloissani, tarvitsen paljon tilaa, en sopeudu sosiaalisiin normeihin ja olen ehdottoman lojaali heille kenelle minun kuulu olla lojaali. Kumpi olen, narsu vai intro?
Sanoisin ettet kumpaakaan mutta ehkä vähän autistinen kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn omissa oloissani, tarvitsen paljon tilaa, en sopeudu sosiaalisiin normeihin ja olen ehdottoman lojaali heille kenelle minun kuulu olla lojaali. Kumpi olen, narsu vai intro?
Kehukaa minua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehukaa minua!
#empatiakyvynpuute
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehukaa minua!
Sinussa ei ole kehumista, en ole lojaali sinua kohtaan. Puukotan selkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti hyökkää aktiivisesti ja manipuloi, kontrolloi, en tarkoita nyt jotain tyhmää kaveririitaa, vaan pahempaa. Myös vie huomion aina jonnekin muualle, toisen elämän varastava, se on hyvin taidokasta kuin demonipossessio narsistilla. Asperger pitää erottaa erikseen tai ymmärtämisen ongelmat, vaikka voi olla myös narsisti joku. Introvertti taas on empaattinen, osa ei ole, ymmärtää muitakin mahdollisesti.
Mykkänä oleva ei siis voi olla narsisti ? Mielestäni introvertit on julmia, ja pahimpia narsisteja kun eivät edes osaa olla ihmisten kanssa
Sinulla menee nyt introvertti ja autismi sekaisin. Ei introverteilla ole ongelmia olla muiden ihmisten seurassa, heillä vain ei ole jatkuvaa tarvetta sille ja haluavat myös omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa narsistisen ekstroverin kirjoitus. Jos joku ei ole kiinnostunut minusta, niin minä
En yrittänyt. Onko sinulla puutteita empatiakyvyssä kun et ymmärrä milloin sinua loukataan?
Minussa on paljonkin vikoja ja puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minussa on paljonkin vikoja ja puutteita.
Meissä kaikissa on. Hyvä että tunnistat sen. Ehkä sitä kautta huomaat myös että kun lokeroit muita ihmisiä itserakkaiksi ja empatiakyvyttömiksi, niin kuulut itse samaan joukkoon jota arvostelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehukaa minua!
#empatiakyvynpuute
#sädekehäefekti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla menee nyt introvertti ja autismi sekaisin. Ei introverteilla ole ongelmia olla muiden ihmisten seurassa, heillä vain ei ole jatkuvaa tarvetta sille ja haluavat myös omaa aikaa.
Näin se juuri menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehukaa minua!
#empatiakyvynpuute
#sädekehäefekti
#empatiakyvyttömyys+itserakkaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehukaa minua!
#empatiakyvynpuute
Niin, ihmiseltä jotkä eivät luota toisiin ihmisiin puuttuu empatiakyky. Koska he eivät havaitse mitä ajattelemme ja tunnemme, empatiaa vailla olevat ihmiset eivät tunne oloaan turvalliseksi toisten seurassa.
Samallainen kuin kahvin ja kaivinkoneen välinen ero. Molemmat liittyvät ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehukaa minua!
#empatiakyvynpuute
Niin, ihmiseltä jotkä eivät luota toisiin ihmisiin puuttuu empatiakyky. Koska he eivät havaitse mitä ajattelemme ja tunnemme, empatiaa vailla olevat ihmiset eivät tunne oloaan turvalliseksi toisten seurassa.
Lisäksi he kokeilevat vastavuoroisuuden rajoja. Se tarkoittaa sitä, että he antavat vain jos saavat jotakin vastalahjaksi. Introt jättävät muut taakseen. Tämän persoonallisuustyypin empatian puute liittyy siihen, että he eivät pysty näkemään itsensä ulkopuolelle.
Keskustelu aiheesta on mennyt tunteisiin. Onko se silloin narsismia vai introverttisyyttä? Kumpaan kuppi kallistuu enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu aiheesta on mennyt tunteisiin. Onko se silloin narsismia vai introverttisyyttä? Kumpaan kuppi kallistuu enemmän?
Tosikko. Tämä ajanvietteenä käytettävä palsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa viihtyä ja viihdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provokaatio on oikein oivallinen tapa testata mielipidettään muilla. Pitää osata provosoitua. Myötäily ei synnytä keskustelua.