Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin ja introvertin ero?

Vierailija
17.06.2025 |

Narsisti haluaa jatkuvaa huomiota, introvertti viihtyy enemmän yksin?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti hyökkää aktiivisesti ja manipuloi, kontrolloi, en tarkoita nyt jotain tyhmää kaveririitaa, vaan pahempaa. Myös vie huomion aina jonnekin muualle, toisen elämän varastava, se on hyvin taidokasta kuin demonipossessio narsistilla. Asperger pitää erottaa erikseen tai ymmärtämisen ongelmat, vaikka voi olla myös narsisti joku. Introvertti taas on empaattinen, osa ei ole, ymmärtää muitakin mahdollisesti.

Mykkänä oleva ei siis voi olla narsisti ? Mielestäni introvertit on julmia, ja pahimpia narsisteja kun eivät edes osaa olla ihmisten kanssa 

Vierailija
62/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa narsistisen ekstroverin kirjoitus. Jos joku ei ole kiinnostunut minusta, niin minä

"Yrititkö nyt jotenkin loukata? "

En yrittänyt. Onko sinulla puutteita empatiakyvyssä kun et ymmärrä milloin sinua loukataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti hyökkää aktiivisesti ja manipuloi, kontrolloi, en tarkoita nyt jotain tyhmää kaveririitaa, vaan pahempaa. Myös vie huomion aina jonnekin muualle, toisen elämän varastava, se on hyvin taidokasta kuin demonipossessio narsistilla. Asperger pitää erottaa erikseen tai ymmärtämisen ongelmat, vaikka voi olla myös narsisti joku. Introvertti taas on empaattinen, osa ei ole, ymmärtää muitakin mahdollisesti.

Mykkänä oleva ei siis voi olla narsisti ? Mielestäni introvertit on julmia, ja pahimpia narsisteja kun eivät edes osaa olla ihmisten kanssa 

Ongelmasi on se ettei narsismin määritellä sinun mielipiteen perusteella. Kannattaa tutustua termin merkitykseen niin ymmärrät. Eri

Vierailija
64/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn omissa oloissani, tarvitsen paljon tilaa, en sopeudu sosiaalisiin normeihin ja olen ehdottoman lojaali heille kenelle minun kuulu olla lojaali. Kumpi olen, narsu vai intro?

Sanoisin ettet kumpaakaan mutta ehkä vähän autistinen kuten minä.

Vierailija
65/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn omissa oloissani, tarvitsen paljon tilaa, en sopeudu sosiaalisiin normeihin ja olen ehdottoman lojaali heille kenelle minun kuulu olla lojaali. Kumpi olen, narsu vai intro?

Kehukaa minua!

Vierailija
66/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehukaa minua!

#empatiakyvynpuute

Vierailija
67/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehukaa minua!

Sinussa ei ole kehumista, en ole lojaali sinua kohtaan. Puukotan selkään.

Vierailija
68/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee nyt introvertti ja autismi sekaisin. Ei introverteilla ole ongelmia olla muiden ihmisten seurassa, heillä vain ei ole jatkuvaa tarvetta sille ja haluavat myös omaa aikaa.

Vierailija
69/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa narsistisen ekstroverin kirjoitus. Jos joku ei ole kiinnostunut minusta, niin minä

En yrittänyt. Onko sinulla puutteita empatiakyvyssä kun et ymmärrä milloin sinua loukataan?

Minussa on paljonkin vikoja ja puutteita. 

Vierailija
70/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minussa on paljonkin vikoja ja puutteita. 

Meissä kaikissa on. Hyvä että tunnistat sen. Ehkä sitä kautta huomaat myös että kun lokeroit muita ihmisiä itserakkaiksi ja empatiakyvyttömiksi, niin kuulut itse samaan joukkoon jota arvostelet.

Vierailija
71/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehukaa minua!

#empatiakyvynpuute

#sädekehäefekti

Vierailija
72/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee nyt introvertti ja autismi sekaisin. Ei introverteilla ole ongelmia olla muiden ihmisten seurassa, heillä vain ei ole jatkuvaa tarvetta sille ja haluavat myös omaa aikaa.

Näin se juuri menee

Vierailija
73/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehukaa minua!

#empatiakyvynpuute

#sädekehäefekti

#empatiakyvyttömyys+itserakkaus

Vierailija
74/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehukaa minua!

#empatiakyvynpuute

Niin, ihmiseltä jotkä eivät luota toisiin ihmisiin puuttuu empatiakyky.  Koska he eivät havaitse mitä ajattelemme ja tunnemme, empatiaa vailla olevat ihmiset eivät tunne oloaan turvalliseksi toisten seurassa.

Vierailija
75/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallainen kuin kahvin ja kaivinkoneen välinen ero. Molemmat liittyvät ihmiseen.

Vierailija
76/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehukaa minua!

#empatiakyvynpuute

Niin, ihmiseltä jotkä eivät luota toisiin ihmisiin puuttuu empatiakyky.  Koska he eivät havaitse mitä ajattelemme ja tunnemme, empatiaa vailla olevat ihmiset eivät tunne oloaan turvalliseksi toisten seurassa.

Lisäksi he kokeilevat vastavuoroisuuden rajoja. Se tarkoittaa sitä, että he antavat vain jos saavat jotakin vastalahjaksi. Introt jättävät muut taakseen. Tämän persoonallisuustyypin empatian puute liittyy siihen, että he eivät pysty näkemään itsensä ulkopuolelle.

Vierailija
77/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu aiheesta on mennyt tunteisiin. Onko se silloin narsismia vai introverttisyyttä? Kumpaan kuppi kallistuu enemmän?

Vierailija
78/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu aiheesta on mennyt tunteisiin. Onko se silloin narsismia vai introverttisyyttä? Kumpaan kuppi kallistuu enemmän?

Tosikko. Tämä ajanvietteenä käytettävä palsta. 

Vierailija
79/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa viihtyä ja viihdyttää.

Vierailija
80/101 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provokaatio on oikein oivallinen tapa testata mielipidettään muilla. Pitää osata provosoitua. Myötäily ei synnytä keskustelua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi