Narsistin ja introvertin ero?
Narsisti haluaa jatkuvaa huomiota, introvertti viihtyy enemmän yksin?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu aiheesta on mennyt tunteisiin. Onko se silloin narsismia vai introverttisyyttä? Kumpaan kuppi kallistuu enemmän?
Ekstroverttiyttä että ja narsismia. "Minä haluan huomiota ja ihalua koska olen päättänyt että introvertti ovat itserakkaita ja empatiakyvyttömiä"
Korjaus minä vaadin huomiota ja ihalua, koska minä olen päättänyt että introvertit ovat itserakkaita ja empatiakuvyttömiä.. jos en saa huomiota niin suutun, koska en ole itserakas tai empatiakyvytön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti hyökkää aktiivisesti ja manipuloi, kontrolloi, en tarkoita nyt jotain tyhmää kaveririitaa, vaan pahempaa. Myös vie huomion aina jonnekin muualle, toisen elämän varastava, se on hyvin taidokasta kuin demonipossessio narsistilla. Asperger pitää erottaa erikseen tai ymmärtämisen ongelmat, vaikka voi olla myös narsisti joku. Introvertti taas on empaattinen, osa ei ole, ymmärtää muitakin mahdollisesti.
Mykkänä oleva ei siis voi olla narsisti ? Mielestäni introvertit on julmia, ja pahimpia narsisteja kun eivät edes osaa olla ihmisten kanssa
Sinulla menee nyt introvertti ja autismi sekaisin. Ei introverteilla ole ongelmia olla muiden ihmisten seurassa, heillä vain ei ole jatkuvaa tarvetta sille ja haluavat myös omaa aikaa.
Minäkin epäilen, että monella tässä ketjussa (ml. aloittaja) on mennyt introverttiys ja autismi sekaisin. Osa autisteista on muuten ekstrovertteja. He ovat yleensä niitä, jotka eivät osaa olla ihmisten kanssa, vaikka seurassa viihtyisivätkin. Ekstroverttiyden myötä huonot sosiaaliset taidot korostuvat ja näkyvät ulospäin, introverteillä ne jäävät paremmin piiloon.
Kaksi täysin eri asiaa :DD minkä takia yhdistät juuri nämä?
Sama kun kysyisit "Pinkin ja sinisen ero??"
Toki narsisti voi olla "introvertti", mutta useammin ehkä ekstrovertti.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi täysin eri asiaa :DD minkä takia yhdistät juuri nämä?
Sama kun kysyisit "Pinkin ja sinisen ero??"
Toki narsisti voi olla "introvertti", mutta useammin ehkä ekstrovertti.
Näin asia pitää tulkita, että narsisti on yleensä ekstrovertti. Introvertti voi myöskin olla narsisti, mutta sitten ohutnahkainen narsisti. Saattaa ottaa kritiikin liian raskaasti.
Onko sellainen ihminen empaattinen joka ei välitä yhtään mitään toisen pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen ihminen empaattinen joka ei välitä yhtään mitään toisen pyynnöstä.
Kato tuol lentää kuollut lokki!
Minusta narsistit on pikemminkin ekstroverttejä, elävät toisten huomiosta ja varsinkin nöyryyttämisestä, saavat sadistista tyydytystä nähdessään oman mielivaltansa tuottavan toisille harmia ja surua.
Introvertti ei tee mitään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole empaattinen. Ghostaus ei ole myöskään empaattista käytöstä, mitä nykyään tehdään.
Näin introverttina ei kiinnosta ihmisten keskinäiset valtapelit pätkääkään. Paremminkin etoo, jos heikkoja lyödään.
Low empathy combined with a high need for control -- thats narcissism.
Aina näitä narsisti introvertti juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Low empathy combined with a high need for control -- thats narcissism.
Narsismia "parhaimmillaan".
Shirly ja Eve narskuilivat kanssakilpailijat terapiaan
"Narsistin ja introvertin ero?" Nehän ovat kaksi eri asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Älä silti jätä olematta yhteydessä, mutta älä ihmettele, miksi en vastaa. Viesti jonka sain kaverilta. Pidä yhteyttä, mutta älä odota multa mitään? Vastavuoroisuuden puute ei ole narsismia? Minä tarvitsen sinua, mutta . . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä silti jätä olematta yhteydessä, mutta älä ihmettele, miksi en vastaa. Viesti jonka sain kaverilta. Pidä yhteyttä, mutta älä odota multa mitään? Vastavuoroisuuden puute ei ole narsismia? Minä tarvitsen sinua, mutta . . .
Narsistit täyttävät sisäistä tyhjyyttään toisilla ihmisillä.
Narsistinen persoonallisuushäiriö ei sulje pois lahjakkuutta. Voi olla ihan minkä alan professori vain ja samalla narsisti.
Ekstroverttiyttä että ja narsismia. "Minä haluan huomiota ja ihalua koska olen päättänyt että introvertti ovat itserakkaita ja empatiakyvyttömiä"