Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tarratoimikunnan" häirintä Suviseuroissa, poliisi puuttuu tarvittaessa

Vierailija
17.06.2025 |

Riski saada rikosmerkintä uskonrauhan rikkomisesta. Mieti kahdesti, ennen kuin osallistut toimintaan

Kommentit (784)

Vierailija
561/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEESUS ON HERRA herrojen yli.

VL:ssa Rauhanyhdistys tulkintoineen ja sääntöineen ohittaa Jeesuksen sanoman. Kristityn näkökulmasta se on aika raskauttavaa. 

Vierailija
562/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VL:ssa Rauhanyhdistys tulkintoineen ja sääntöineen ohittaa Jeesuksen sanoman. Kristityn näkökulmasta se on aika raskauttavaa. 

Miten se niin tekee? Minun ymmärtääkseni koko oppi nojaa Jeesuksen armoon. Synnit saa anteeksi Jeesuksen kuoleman tähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se niin tekee? Minun ymmärtääkseni koko oppi nojaa Jeesuksen armoon. Synnit saa anteeksi Jeesuksen kuoleman tähden.

Synnit saa toki anteeksi, mutta Kristus odottaa parannuksen tekoa. Esimerkiksi homot eivät myönnä homoutta synniksi lainkaan.

Vierailija
564/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa on piukeana festivaalia missä voisivat myydä noita seksipätänki tarrojaan. Mutta ne menee levittelemään ympäri suviksia .

Todella viisasta.

Siis hetkinen - heidän sanomansa on, että Jumala hyväksyy myös seksuaalivähemmistöt, ja että ehkäisy on ok. Etkö tiedä, että liikkeen ulkopuolella nämä asiat ovat itsestäänselvyyksiä eikä tällaisia kampanjoita tarvita?

Mitä sitten?  Kyseiset tarrat ois kuumaa valuuttaa nehän on nyt kuuluisat tarrat.  Minä noina muijina kääntäisin nokan  rokkifestareille ja tarroille 3-5€ hintaa /kpl.  Varmana myisivät kaikki heti. Mutta antaa nyt avuttomien mennä ottamaan lisälaskua siivousfirmoilta ja oikeulaitokselta. 

Vierailija
565/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maa on piukeana festivaalia missä voisivat myydä noita seksipätänki tarrojaan. Mutta ne menee levittelemään ympäri suviksia .

Todella viisasta.

Tässä toiminnassa ei ole motiivina raha, vaan ihmisoikeudet.

Vierailija
566/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uskonrauha ole ihmisoikeus?

Vierailija
567/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se sekin. Onhan tuo siinä mielessä hieman hankala kysymys. Mutta näen asian niin, että jos yhteisön sisällä on epäasiallista käytöstä tai riistoa, niin siihen saa puuttua. Nämä kampanjan aloittajathan ovat entisiä vl.

Vierailija
568/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistys kiistää pelastuksen koko muulta kristittyjen joukolta. Lähdetäänpä vaikka siitä. Tämä yksi porukka tietää olevansa ainoat joilla on oikea oppi ja jotka näin ollen pelastuvat. Vaikka kaikilla kristityillä on sama raamattu. 

Minä tiedän vain sen, että Jeesus kielsi tuomitsemasta muita. Mutta mitäpä hei siitä mitä Jeesus joskus sanoi, kun Rauhanyhdistyksessä kerrottiin jotain muuta. 

Vierailija
569/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saa toki anteeksi, mutta Kristus odottaa parannuksen tekoa. Esimerkiksi homot eivät myönnä homoutta synniksi lainkaan.

Eihän homous kuulemma olekaan synti, vaan homoseksuaaliset teot, mitä näillä sitten tarkoitetaankaan. Ilmeisesti kyse on vain seksistä, mikä ei minun käsittääkseni kuulu kuin itse aktiin osallistujille, joten miten hitossa yksikään saarnamies pystyy kertomaan, että mitä syntiä minä olen tehnyt ja kenen kanssa? 

Vierailija
570/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistys kiistää pelastuksen koko muulta kristittyjen joukolta. Lähdetäänpä vaikka siitä. Tämä yksi porukka tietää olevansa ainoat joilla on oikea oppi ja jotka näin ollen pelastuvat. Vaikka kaikilla kristityillä on sama raamattu. 

Minä tiedän vain sen, että Jeesus kielsi tuomitsemasta muita. Mutta mitäpä hei siitä mitä Jeesus joskus sanoi, kun Rauhanyhdistyksessä kerrottiin jotain muuta. 

Tästä huolimatta yhdistys ei rupea itsenäiseksi ja omaksi uskontokunnakseen, vaan roikkuvat kiinni evankelis-luterilaisessa kirkossa. 

Vierailija
571/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monena vuonna on Tuska-festareitten porteille parkkeerattu bussi, jossa iso teksti "Suomi kuuluu Jeesukselle" ja sitten sieltä jaettu ohikulkijoille kaikenlaisia lappusia, megafoniin huudeltu ja virsiä huudatettu ja muutenkin häiriköity porukkaa. Tämä tarrojen liimailu Suviseuroilla on enemmän kuin oikein.

Vierailija
572/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä huolimatta yhdistys ei rupea itsenäiseksi ja omaksi uskontokunnakseen, vaan roikkuvat kiinni evankelis-luterilaisessa kirkossa. 

Tottakai. Menettäisivät mahdollisuuden korkeisiin virkoihin eli rahaan ja valtaan. 

Vierailija
573/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö mitä ihmeen keskustelua täällä käydään :D 

Suoraan sanottuna tuo kampanja on hassu, kun oppi liikkeessä (= uskovaisilla) ei tule muuttumaan. :)) Sryy🤷🏾 (p.s. raamatun sana ei katsokaas muutu ja se on meille äärimmäisen turvallista, nille joille ei ole niin monet heistä lähtee)

Varmaan moni kieltää tuon kampanjan seurauksena uskon, sekö on toiminnan tarkoitus? Ois kiva kuulla vastaus🌝🌝 No jos on niin pisteet sitten siitä, tuntuu varmaan hyvältä?

Itse en ikimaailmassa sörkkisi toisia uskontokuntia. Se on

A) ala-arvoista

B) epäkunnioittavaa.

Mutta kaikilla ei ole kunnioitusta yksilöiden vakaumuksen oikeutta kohtaan. Minusta tuo on järkyttävää. Moukkamaista, junttia, you name it. Vanhoillislestadiolaisilla on täysi oikeus uskoa, että homoseksuaaliset teot ovat syntiä. Koettakaa selvitä sen asian kans😘

Sinällään en ihmettele tuon aktivistiporukan kiihkomieltä, koska heillä on perusperiaate, että lakia kuuntelematta voi tehdä asioita. Sellasta.

Pohdin vain, että mahtaa olla tyytyväiset vanhemmat näiden nuorten aikuisten taustalla. Ja hyvä tulevaisuus edessä heillä, jos tämä on lähtökohta kaikelle toiminnalle. Tuohan menee vielä pidemmälle kuin elokapina🤔 Ei mitään lupaa tulla alueelle osoittamaan mieltä tarroilla. Kunnioitus puuttuu tapahtuman järjestäjiä kohtaan. 

Eniten mielestäni tuo kertoo siitä, että nämä entiset (ja nykyiset nimellisesti vielä mukana olevat) lestadiolaiset ovat identiteetiltään yhä äärimmäisen kiinni yhteisössä, mikä on surkuhupaisaa. Mut tilanne vaikuttaa siltä et oma identiteetti ei ole viel täysin ehjä irtaantumisen jälkeen?🤷🏾 Kaikki näyttää heillä määrittyvän sen kautta että ennen olin lestadiolainen, nyt vastustan heidän opetustaan ja juuri nyt elämäntehtäväni on häiritä heidän muuttumatonta opetustaan. Sori, mutta aika huvittavaa😅 Moni samanikäinen saa rakentavampiakin asioita aikaan.

Jos todella ei allekirjoita liikkeen oppeja, kai jatkaisi omaa elämää onnellisesti muualla ja jättäisi yhteisön hyvin rauhaan, kunnioittaisi vaikka ei allekirjoittaisi. Ei perustaisi omaa identiteettiään vain sille että olen "entinen lestadiolainen". Se vaikuttaa aika hupaisalta. 

Itselläni ei tulisi MIELEENKÄÄN mennä häiritsemään prideä, tai edes islaminuskon mielestäni karseaa naiskäsitystä tms. 

Antaa ihmisten uskoa!! <3 Voiko olla juntimpaa kuin toisten allekirjoittaman uskon kritisoiminen?

Huomaa, että nämä uskovaisten kritisoijat eivät myöskään tunne liikkeen opetusta kunnolla. Siis missä ja milloin joku Srk on päättänyt yhtään mistään asiasta missään🤣🤣 valoja tauluun hei. Kyl jokainen ihan ite päättää. Sä voit tänään olla uskovainen ja huomenna et. Ja teet mitä teet. 

Ja toi kietoutuneena vallan analyysi vaan ontuu, kun kyseessä on uskonnollinen (vähemmistö)yhteisö. Se ei lähde eettiseltä pohjalta alkuunkaan. 

Mielenkiinnolla seuraan vieläkö 10 vuoden päästä nämä järjestävät ihmiset on tämän projektinsa kimpussa. Valmistunut arvaus on, et väsyvät ja tajuavat toimintansa mahdollisuuden.🌝 Hups noi ei muuttaneetkaan käsityksiään - ne oikeesti uskoo noin.

Vierailija
574/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan Jeesus käski tuomitsemaan oikein. 

Vierailija
575/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan täyttä paskaa että jotkut saarnamiehet kontrolloisi :D 

Tulkaa kysymään lestadiolaisilta et mitä kaikkee ne tekee. Aika samoja asioita siellä on ku muillakin. Sama koskee kansankirkkoa. Ihan samaa massaa mut tahto tehdä on voi olla eri.

Eri asia et mitä ne haluaa tehä ja mihin pyrkii.

Vierailija
576/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se olekaan. 

Raamatussa se älä makaa miehen kanssa kohta viittaa vihollisen sotatoimessa hävinneelle häpäisymielessä suorittamaan raiskaukseen. Kulttuurisesti ei silloin edes tunnistettu tai ajateltu olevan mahdollista, että miehet tai naiset olisivat keskenään perheenä avioliiton omaisesti ja vapaaehtoisesti. 

Tämä on historiallinen fakta. 

Homoseksuaalit pyrkivät ihan tavallisiin olosuhteisiin. Siitä on kyse. Miksi se on niin vaikeaa? Miksi mietitte muiden ihmisten elämää niin valtavasti? Onko omassa elämässä kaikki varmasti kunnossa? 

Vierailija
577/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella viisasta.

Tässä toiminnassa ei ole motiivina raha, vaan ihmisoikeudet.

Ei vaan heidän oman sädekehänsä kiillotus ilkivaltaisesti toisten omaisuutta ja  paikkoja sotkemalla.

Vierailija
578/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se sekin. Onhan tuo siinä mielessä hieman hankala kysymys. Mutta näen asian niin, että jos yhteisön sisällä on epäasiallista käytöstä tai riistoa, niin siihen saa puuttua. Nämä kampanjan aloittajathan ovat entisiä vl.

Ne on penikoita ne aikoo sotkea paikkoja ja toisten omaisuutta harjoittaa typerää hyödytöntä ilkivaltaa. Paljonkonko tuli ilmastoon parannusta kun elokapina sotki eduskuntatalon?  Niinpä.

Vierailija
579/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat historialliseen kontekstiin, niin alkaa ymmärrys aueta. Se varmaan olisi enemmän Jumalan tahto ja Jeesuksen oppien mukaista. 

Lars Leevi Lestadiuksen aikaan pohjoisessa ryypättiin liikaa. Siitä tuli kaikenlaista ikävää sivuoiretta perheisiin ja yhteiskuntiin. Tällä opilla tähdättiin sen toiminnan lopettamiseen, tosi tehokkaasti ja onnistuneesti. Ajat ympärillä on muuttuneet. Nyt pitäisi ottaa se silmä käteen ja katsoa. Mikä on tarkoitus, mikä on tehtävä, mikä on oikein? 

Vierailija
580/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on penikoita ne aikoo sotkea paikkoja ja toisten omaisuutta harjoittaa typerää hyödytöntä ilkivaltaa. Paljonkonko tuli ilmastoon parannusta kun elokapina sotki eduskuntatalon?  Niinpä.

Medianäkyvyyttä. Se on iso valttikortti tänäpäivänä.