Tatuointien kauhistelu nykyään on yhtä turhaa kuin kauhistelisi värjättyjä hiuksia tai naisia housuissa
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
No koska tatuointi on länsimaissa yhdistetty aina yhteiskunnan ulkopuolella, marginaalissa olemiseen. Tatuointeja ovat ottaneet merimiehet, linnakundit, prostituoidut, juopot, narkit ja moottoripyöräjengiläiset.
Tatuoitu ihminen viestittää ulospäin, kuin Nacci Tranberg, että en ole kuten te, en välitä paskaakaan, nostan keskisormea.
Siksi.
Miten niin viestittää? Koska joskus on ollut jotenkin, niin tämäkö ei olisi muuttuva asia/käsitys?
Olen töissä alalla, jonne edelleen on turha kuvitella pääsevänsä töihin jos on näkyvä tatuointi.
Toki sellaisiakin aloja on edelleen, ei kukaan kiistä. Tämä ei kuitenkaan muuta muuksi sitä, et
"Tai ei ole muuttunut sallivammaksi, vaan negatiivisesti suhtautuvat eivät vain sano ääneen mitä mieltä ovat, joko kohteliaisuuttaan tai koska muuten heitä haukuttaisiin suvaitsemattomiksi."
Yhteiskunnassa on useitakin asioita, joista vain katsotaan viisaammaksi vaieta, yksilötasolla siis. Tällaisia ovat juurikin suhtautuminen tatuointeihin ja lävistyksiin, sukupuolten lukumäärä (tasan kaksi), jonkun muun kuin vasemmistolaisen puolueen äänestäminen, omasta heteroseksuaalisuudesta hiljaa oleminen, omasta monogaamisesta parisuhdejärjestelystä hiljaa oleminen ja niin edelleen. Menneinä vuosikymmeninä joukkoon kuului myös Neuvostoliiton kritisoiminen, josta oli syytä olla vain hiljaa, mutta tämä on sittemmin muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä enää tekee mitenkään erikoista tai uniikkia, kun tuntuu että kaikilla on jotain liekkisavupääkalloja, kukkakuoseja tai perhosia. Uniikiimpaa olla ilman.
Minä ymmärtäisin kyllä todellisen taiteilijan uniikin luomuksen mutta nämä metritavarana läiskityt WT-tatskat joita jokaisen tiettyyn sosiaaliluokkaan kuuluvan on ihan "pakko" hankkia, edustavat taidetta ihan yhtä paljon kuin permanent marker-luomukset lähiöräkälän miesten vessa seinällä.
Tosin ne vastaavat mitä suurimmassa määrin tatuoinnin perimmäistä tarkoitusta eli kertovat muille "mikä minä olen".
Lasten ja eläinten kuvat ovat kyllä kaiken huippu.
Usein eläinten kuvista pystyy päättelemään mikä elainlaji on kyseessä ja monista lasten k
uvista sen että tämä esittää todennäköisesti ihmistä. Siis heti sen jälkeen kun ne on otettu.
Sitten 10v päästä kun on "kasvettu ihmisenä" ja gravitaatio tehnyt tehtävänsä kyseessä onkin jo kertaluokkaa vaikeampi rasti.
Aivan oma genrensä ovat nämä dementikot jotka eivät nähtävästi muista montako lasta heillä on tai milloin ne ovat syntyneet mutta osaavat jostain merkillisestä syystä lukea vain goottilaisia kirjaintyyppejä. Käsivarsi on oiva paikka tällaiselle lunttilapulle kun hakee pikku Adaa päiväkodista ettei tule otettua ylimääräisiä mukaan.
Ei voi mitään, tälle nauroin ääneen kun oli niin hyvä :)
Olen 45v,lihava ja minulla on rastat. En meikkaa enkö käytä rintaliivejä.
Ellei minulla olisi tatuointeja joita kauhistella,ihmiset kauhistelisivat hiuksiani tai ylipainoani. Kiusaajat löytävät aina syyn kuislutella. Kesti 20 vuotta rakentaa itsetunto ja olla piittamatta paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan pubin terassilla vieras nainen alkoi haukkua ystävääni kun tämä esittelee siinä "tatuointeja ja tissejään".(normaali kesätoppi ja isot rinnat) Ystäväni kertoi,että hänen käteensä on ikuistettu kuolleen lapsensa viimeinen piirros ja nimikirjoitus. Haukkuja väänsi melkein itkua, ettei hän tiennyt
Ihmiset voisivat opetella olemaan hiljaa,ellei ole mitään fiksua sanottavaa.
Juu, hyvä tarina, paitsi etten usko yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi melkein varata itselleen tatuointiaikaa ihan vain tämän ketjun kunniaksi.
Jotta muistat tänä fiiliksen miktä täällä syntyi...? Tärkeä muisto ja annapa hakata se ihoosi.
No kieltämättä se on plussaa jos täysin eri arvomaailman omaavat ihmiset pysyisivät tatuoinnin avulla kaukana.
Jos haluat pitää eri arvomaailman ihmiset jo etukäteen itsestäsi kaukana, et koskaan haasta omaa ajatteluasi, vaan pysyt vahvistusharhaisen kuplasi sisällä. Se tekee ahdasmieliseksi. Kertoo myös siitä, ettet oikeasti luota tekemiesi päätösten oikeutukseen ja pysyvyyteen, koska pienikin soraääni saa sinut heti epäilemään itseäsi, joten uhka pitää eliminoida jo ennakolta.
Ehkä kanna
Eikö lie parempi, oman henkisen kehityksen kannalst, ympäröidä itsensä järkevillä ihmisillä kuin vähemmän sellaisilla.
Aika röyhkeää ja itsekeskeistä kuvitella, että vain omat mielipiteet ovat "järkeviä" ja muiden "vähemmän järkeviä". Tuo kertoo juuri siitä vahvistusharhasta ja ahdasmielisyydestä, jota olisi tervellistä välillä vähän kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää on piirrellä ihoon, lapsikin tuon tietää.
Näin on. Hiusvärin tai vaatteiden vaihtaminen on suhteellisen helppoa eikä niiden poistamiseen tarvitse käyttää laseria. Lisäksi monelta ne tatuoinnit leviävät vähitellen ympäri kehoa jopa kasvojen alueella eikä heille riitä mikään pieni yksittäinen tatska, jonka voisi helposti peittää sopivalla pukeutumiselle. Yhtä lailla hölmöä on laittaa sonninrengas omaan nenäänsä.
Eipä löydy yhtään teiniangstissa kapinoinutta joka ei viimeistän nelikymppisenä voihkisi tuskasta kun näkee vanhoja valokuvia joista paljastuu vaivalla tukahdutetut muistot niistä kampauksista, vaatteista ja meikeistä joilla lapsellinen teini julisti tyhjää uhoaan.
Valokuvat voi aina unohtaa aik
Miten tämä sua koskee näin henkilökohtaisesti?
Vaikkei koskisikaan, niin mielipiteeseen on silti oikeus. Vaikka miten yrität vähätellä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Eräällä entisellä ystävälläni on huulien täyttö vedetty ihan överiksi,niin pitkät rakennekynnet etten ymmärrä miten käy vessassa ja rintaan tatuoitu suuri peuran kallo.
Ja miehet tykkää! Huvittaa kun muka yökitään naisten tatuoinelle, mutta silti se suurihuulinen tatuoitu tyttöystävä on salainen haave.
Minulla ei ole yhtään tatuointia eikä myöskään vientiä. Olen seinäruusu. Ei miehiä kiinnosta luonnollinen nainen.
Estoisten miesten salainen haave on epätasapainoinen mielenterveyspotilas, koska he kuvittelevat, että tämäntyyppinen nainen on miellyttämisenhaluinen ja rajaton. Ikävä vaan, ettei se rajattomuus jää sinne makuuhuoneeseen.
Itse pysyn kaukana näistä. Tiedä milloin se varastaa autosi saadakseen huumeita tai tuikkaa talon tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
No koska tatuointi on länsimaissa yhdistetty aina yhteiskunnan ulkopuolella, marginaalissa olemiseen. Tatuointeja ovat ottaneet merimiehet, linnakundit, prostituoidut, juopot, narkit ja moottoripyöräjengiläiset.
Tatuoitu ihminen viestittää ulospäin, kuin Nacci Tranberg, että en ole kuten te, en välitä paskaakaan, nostan keskisormea.
Siksi.
Miten niin viestittää? Koska joskus on ollut jotenkin, niin tämäkö ei olisi muuttuva asia/käsitys?
Olen töissä alalla, jonne edelleen on turha kuvitella pääsevänsä töihin jos on näkyvä tatuointi.
Toki sellaisiakin aloja on edelleen, ei kukaan
"Tai ei ole muuttunut sallivammaksi, vaan negatiivisesti suhtautuvat eivät vain sano ääneen mitä mieltä ovat, joko kohteliaisuuttaan tai koska muuten heitä haukuttaisiin suvaitsemattomiksi."
Yhteiskunnassa on useitakin asioita, joista vain katsotaan viisaammaksi vaieta, yksilötasolla siis. Tällaisia ovat juurikin suhtautuminen tatuointeihin ja lävistyksiin, sukupuolten lukumäärä (tasan kaksi), jonkun muun kuin vasemmistolaisen puolueen äänestäminen, omasta heteroseksuaalisuudesta hiljaa oleminen, omasta monogaamisesta parisuhdejärjestelystä hiljaa oleminen ja niin edelleen. Menneinä vuosikymmeninä joukkoon kuului myös Neuvostoliiton kritisoiminen, josta oli syytä olla vain hiljaa, mutta tämä on sittemmin muuttunut.
Näinhän se. Ennen oltiin neuvostovastaisia, nyt ollaan transfoobikkoja ja tatuointivastaisia.
Muoti ehtii muuttua 2-3 kertaa tatuoidun elämänkaaren aikana. 2000-luvun tribaalit tulevat muotiin ehkä taas 2070.
Vierailija kirjoitti:
Ellei minulla olisi tatuointeja joita kauhistella,ihmiset kauhistelisivat hiuksiani tai ylipainoani. Kiusaajat löytävät aina syyn kuislutella. Kesti 20 vuotta rakentaa itsetunto ja olla piittamatta paskaakaan.
Uskoisin, etten kauhistele yhtään ja veikkaan että aika harva muukaan kauhistetee. Ehkä se itsetuntosi ei olekaan niin vankalla pohjalla kuin kuvittelet? Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta yhtään toisten ulkonäkö ja vielä harvempi sanoo sitä ääneen, vaikkei tykkäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta nyt kiinnostaa kyllä sairaanhoitajana kuulla, mitä nämä tutkimukset ja hoidot paikallinen tatuointi estää. Uskallan melko varmasti väittää että viittaat urbaanilegendoihin.
Veikkaan että perustuu enemmän vanhoihin tatuointeihin, jotka on voitu tehdä millä tahansa tekniikalla ja mitä tahansa väriaineita käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää on piirrellä ihoon, lapsikin tuon tietää.
Mutta silloin kun toisen tatuoinnin aiheuttaa sinussa niin voimakkaan reaktion että tuollaista pitää sanoa/kirjoittaa, merkitsee sitä, että et ole tyytyväinen itseesi tai omaan elämääsi.
Erittäin tyytyväinen etten ole turmellut ihoani kuvilla.
👏👏👏 Odotatko saavasi jonkun erityisedun kuollessasi?
Joo en maksanut turhista töheryksistä senttiäkään, mahtaa niitä kokovartalo sarjakuvaihmisiä ketuttaa kuolinvuoteella kun meni kymmeniätuhansia euroja, dollareita ym. hukkaan ja haudassa madot syövät ne taideteokset.
Eipä niitä oikeassa elämässä kukaan kauhistele. Ihmiset osaa pitää päänsä kiinni vaikka niistä ei pitäisi. Netissä nämä samat tyypit tatuointivihaansa suoltaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
En voisi ikinä seurustella tatuoidun naisen kanssa. Kertoo niin paljon henkilöstä, joko vähä-älyisyydestä tai mielenterveysongelmista tai molemmista.
t: mies
Tämä on yksi hyvä puoli tatuoinneissa: ne karkottaa tomppeleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä enää tekee mitenkään erikoista tai uniikkia, kun tuntuu että kaikilla on jotain liekkisavupääkalloja, kukkakuoseja tai perhosia. Uniikiimpaa olla ilman.
Minä ymmärtäisin kyllä todellisen taiteilijan uniikin luomuksen mutta nämä metritavarana läiskityt WT-tatskat joita jokaisen tiettyyn sosiaaliluokkaan kuuluvan on ihan "pakko" hankkia, edustavat taidetta ihan yhtä paljon kuin permanent marker-luomukset lähiöräkälän miesten vessa seinällä.
Tosin ne vastaavat mitä suurimmassa määrin tatuoinnin perimmäistä tarkoitusta eli kertovat muille "mikä minä olen".
Vai tatuointien perimmäinen tarkoitus viestiä muille jotain :D joo meikä muokkaa kehoa ihan vaan toisia ajatellen
OK, siinä tapauksessa varmaan joka ikinen tatuointisi on sellaisessa paikassa, mistä ne eivät näy vaatteiden alta, ja vain sinä pääset ihastelemaan niitä kotona kun riisuudut?
Ai jos tatuointeja ei oteta muiden takia, niin sitten ne pitää epätoivon vimmalla peittää muilta? :D Onko sulla käynyt mielessä, että joillekuille muiden ihmisten mielipiteet ei vain ole se kaikkein tärkein asia elämässä? Tatskoja ei oteta muita varten eikä pyritä erikseen piilottamaan muilta vaan otetaan sillä perusteella, mikä näyttäisi omaan silmään kivalta peilikuvassa. Ja tokihan kivointa on pystyä ihastelemaan niitä koska huvittaa, ei vain silloin, kun riisuutuu.
Itse en kauhistele tatuointeja edes mielessäni.
Minä säälin vain mielessäni tatuoituja ihmisiä, koska tatuoinnit ovat suurimmalta osalta mielettömän luonnottomia ja rumia. Etenkin kaikki värikkäät tatuoinnit ja mustatkin, jos tatuointi on suuri.
Harvoin olen nähnyt hienon tatuoinnin. Ehkä noin yksi tuhannesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai tatuointien perimmäinen tarkoitus viestiä muille jotain :D joo meikä muokkaa kehoa ihan vaan toisia ajatellen
OK, siinä tapauksessa varmaan j
Totta. Usein tatuointi on paikassa, jossa sitä ei Itse näe muuten kuin peilien avulla. 😅
Vierailija kirjoitti:
Rastat ovat ok, mutta miksi haluat olla lihava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikö?
Siksi.
Toki sellaisiakin aloja on edelleen, ei kukaan
En kyllä ole huomannut, että kukaan olisi mitenkään erityisen hiljaa heteroseksuaalisuudestaan tai monogaamisesta parisuhdejärjestelystään. Viimeksi viime kesänä taisin saada hääkutsun heterohäihin. Taitaa olla ihan sinun päässäsi tämä idea, että noista muka vaiettaisiin.
OK, siinä tapauksessa varmaan joka ikinen tatuointisi on sellaisessa paikassa, mistä ne eivät näy vaatteiden alta, ja vain sinä pääset ihastelemaan niitä kotona kun riisuudut?
Aika lapsellista kuvitella, etteikö tatuointeja otettaisi nimen omaan siksi, että ne näkyvät muille.