Miten jotkut pystyy syömään alle 5g suolaa päivässä?
Punnitsin juuri että minulla menee pelkästään aamupuuroon 5-6g suolaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole suolaa kotona yleensä ollenkaan. Nenäkannua varten piti ostaa paketti. Mausteseoksissa ja soijakastikkeessa on suolaa sen verran, ettei erillistä suolan lisäystä tarvitse. En kyllä tiedä varmasti, saanko suolaa yli suositusten mutta usein kodin ulkopuolella syödyt suolaiset ruoat ovat todella suolaisia.
En mä laita edes nenäkannuun suolaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
San noin 3,5 grammaa suolaa vuorokaudessa. Teen paljon omista ruoistani. Suurin suolanlähde on valmistuotteista kreikkalainen papusalaatti, jota pystyn kuitenkin laimentamaan lisäämällä siihen kirsikkatomaatinpuolikkaita. Tietenkin salaatin voisi tehdä alusta lähtien itsekin. Se on helppo ottaa mukaan säilykkeenä ja se ei tarvi jääkaappisäilytystä.
Minusta suolainen ei maistu hyvältä. Se peittää kaikki muut maut alleen. Maailmassa on vaikka kuinka paljon mausteita ja nyt kesällä on helppoa kasvattaa omat yrtitkin.
Kehon suolapitoisuutta voi myös laimentaa juomalla vettä.
Ei ne munuaiset siitä tykkää, jos sitä vettä lipittää ylettömästi
Totttumiskysymys. Totut sinäkin terveellisesti syömään, kun vaan vähennnät puoleen suolan ja sitä teet viikon
Vierailija kirjoitti:
Up
Sä olet totuttanut itsesi suolan ylimitoitettuun käyttöön.
Tein tänä aamuna itse aamulla puron ja lisäsin nolla grammaa suolaa, kyllä siihen tottuu.
Se pitää opetella! Se maistuu aluksi tai ei siis maistu, mutta loraus sitä tai tätä...