Miten jotkut pystyy syömään alle 5g suolaa päivässä?
Punnitsin juuri että minulla menee pelkästään aamupuuroon 5-6g suolaa.
Kommentit (27)
Kaikki ruoka pitää laittaa itse raaka-aineista, mitään eineksiä ei voi käyttää. Sinun aamupuuroreseptisi ei ole mitenkään paras, mutta jos haluat suuhusi kuivan myrkyn maun heti aamusta, niin mikäpä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Laitat teelusikallisen suolaa aamupuuroon?
Kyllä, ei puuro maistu miltään ilman suolaa
Ap
Pelkässä nakkipaketissa ja nuudelipussissa on yli 10g suolaa ja tommonen menee mulla yhdellä aterialla
Mulla ei ole suolaa kotona yleensä ollenkaan. Nenäkannua varten piti ostaa paketti. Mausteseoksissa ja soijakastikkeessa on suolaa sen verran, ettei erillistä suolan lisäystä tarvitse. En kyllä tiedä varmasti, saanko suolaa yli suositusten mutta usein kodin ulkopuolella syödyt suolaiset ruoat ovat todella suolaisia.
Syöt ison kattilallisen puuroa joka aamu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Syöt ison kattilallisen puuroa kerrallaan? Ei kai yhteen lautasannokseen laiteta 5 g suolaa.
Hankalaa tuo onkin ellei tee ihan kaikkea ruokaa itse. Teen aamupuuroa ilman suolaa ja maku puuroon tulee marjoista. Tehnyt jo 55 vuotta näin. Hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Syöt ison kattilallisen puuroa joka aamu?
40g kaurahiutaleita ja vettä
Ap
Äitini vältteli diabeteksen vuoksi suolaa, niin hänelle tuli sellainen vaiva, ettei sormet toimineet kännykän kosketusnäytöllä.
Ihmettelin, kun itsekin otin hänen sormesta kiinni ja liikuttelin kosketusnäytöllä, niin ei meinannut toimia. Omat sormet toimi ihan hyvin samalla puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Pelkässä nakkipaketissa ja nuudelipussissa on yli 10g suolaa ja tommonen menee mulla yhdellä aterialla
Et olekaan kyvykäs neuvomaan ketään.
San noin 3,5 grammaa suolaa vuorokaudessa. Teen paljon omista ruoistani. Suurin suolanlähde on valmistuotteista kreikkalainen papusalaatti, jota pystyn kuitenkin laimentamaan lisäämällä siihen kirsikkatomaatinpuolikkaita. Tietenkin salaatin voisi tehdä alusta lähtien itsekin. Se on helppo ottaa mukaan säilykkeenä ja se ei tarvi jääkaappisäilytystä.
Minusta suolainen ei maistu hyvältä. Se peittää kaikki muut maut alleen. Maailmassa on vaikka kuinka paljon mausteita ja nyt kesällä on helppoa kasvattaa omat yrtitkin.
Vierailija kirjoitti:
San noin 3,5 grammaa suolaa vuorokaudessa. Teen paljon omista ruoistani. Suurin suolanlähde on valmistuotteista kreikkalainen papusalaatti, jota pystyn kuitenkin laimentamaan lisäämällä siihen kirsikkatomaatinpuolikkaita. Tietenkin salaatin voisi tehdä alusta lähtien itsekin. Se on helppo ottaa mukaan säilykkeenä ja se ei tarvi jääkaappisäilytystä.
Minusta suolainen ei maistu hyvältä. Se peittää kaikki muut maut alleen. Maailmassa on vaikka kuinka paljon mausteita ja nyt kesällä on helppoa kasvattaa omat yrtitkin.
Kehon suolapitoisuutta voi myös laimentaa juomalla vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja suolankin kanssa se maistuu kamalalta ja koostumus on ällöttävä. Tosin teelusikallinen suolaa on ihan hirveä määrä. Oletko ikinä maistanut suolakidettä? Yksi minimaalinen kide on täynnä makua. Tiedän siitä, että migreenin takia otan joskus suolaa käteen ja syön siitä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini vältteli diabeteksen vuoksi suolaa, niin hänelle tuli sellainen vaiva, ettei sormet toimineet kännykän kosketusnäytöllä.
Ihmettelin, kun itsekin otin hänen sormesta kiinni ja liikuttelin kosketusnäytöllä, niin ei meinannut toimia. Omat sormet toimi ihan hyvin samalla puhelimella.
Miten diabetes ja suola liittyvät toisiinsa?
On kummallinen harhaluulo, että suolaa pitäisi vältellä kuin ruttoa. Natrium on elintärkeä ihmiselle, joten suolaa TÄYTYY saada. Liika on liikaa ihan kaikessa. Myös jodi on hyväksi, en tosin muista miksi.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että suolan määrä vähenee laimentamalla? :D
Niin, että mitä väliä sillä on minkä verran itsekukin suolaa syö?