Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon olet valmis maksamaan kotimaisista marjoista?

Vierailija
15.06.2025 |

Marjanpoimijat ovat nyt saaneet reilummat palkkausehdot - paljonko olet valmis maksamaan lisää kotimaisista marjoista ja missä kulkee raja jolla marjat jäävät kauppaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkomailta tänne rahtaaminen on kannattavampaa kuin kotimaassa poimiminen ja täällä myyminen, yhtälö on selvä. Miksi maksaisin suomilisää?

Vierailija
22/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en itse poimisi niin varmaan maksaisin mustikoista sen saman millä muunkin. 50-60e/ ämpäri.

Oon köyhyysrajan alapuolella mutta kun tietää miten kovaa hommaa se on, niin en edes suostuisi ottamaan halvemmalla jos on kunnollista ja puhdasta marjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 5kg kumpaakin mansikkaa ja vadelmaa + kesän syöntimarjat. Viime kesänä ajoin hakemaan mansikat tilalta, aiemmin ostanut marketin edestä.

Ämpärillinen mustikoita ja puolukoita kotiin tuotuna. Syöntimustikat haen itse lähimetsästä.

Aikalailla se ja sama mitä maksavat, laatu kiinnostaa enemmän.

Vierailija
24/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 5kg kumpaakin mansikkaa ja vadelmaa + kesän syöntimarjat. Viime kesänä ajoin hakemaan mansikat tilalta, aiemmin ostanut marketin edestä.

Ämpärillinen mustikoita ja puolukoita kotiin tuotuna. Syöntimustikat haen itse lähimetsästä.

Aikalailla se ja sama mitä maksavat, laatu kiinnostaa enemmän.

Ainiin, jos osun lakka-aikaan Oulun torille niin muutama rasia niitäkin. Sen verran olen kesällä ollut suolla, että ymmärrän miksi ne maksavat eteläsuomessa sen mitä maksavat, todella vittumaista puuhaa.

Vierailija
25/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen väliä. Pääasia että saan taas 10kg mansikoita, 5kg mustikoita, äidiltäni saan puolukoita, omasta pihasta herukoita. Siinä talven varalle kaikkea.

Vierailija
26/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tää suomalaisten pakkopäteminen.

Esitetään kysymys ja heti eka vastaus on "minä en tarvii, minähän teen itte!!!" 😂

Vierailija
27/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joko/tai. Jos on kovin kallista, niin ostan vain vähän lapsille maisteltavaksi, jos on edullisempaa, ostan useamman kerran kesässä ja mahdollisesti isomman laatikon. Mitään yksittäistä rajahintaa en siis osaa sanoa. 

Vierailija
28/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsämarjoista vakiohinta on se 50€/ämpäri kotiintuotuna. Mansikasta alle 40€ laatikko, mutta tämä hinta vaatii yleensä että hakee suoraan marjatilalta. 

Kyllä täällä kaupoista mansikkaa on saanut ostaa 30  e laatikko tarjouksista viime kesänä

Vierailija
29/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiomme kerätä vaimon kanssa noin 70 litraa mustikoita itselle. En aio ostaa niitä. Mansikoita voin ostaa jos 5 eurolla saa litran.

Vierailija
30/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35e  5kg laatikko,jää kauppaan jos ovat kalliimpia.

Vierailija
31/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata viljellä ollenkaan sillä hintatasolla, jonka olisin valmis maksamaan. Mansikka ei ole minulle mikään välttämättömyystuote.

Vierailija
32/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin kun voi itse poimia harrastuksena.

Sitten kysymys ei koskenut sinua vaan heitä ketkä ostavat marjat.

Vierailija
33/33 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, kun joku paskanäppinen orja on ne urakkapalkalla repinyt puskista, hyi!